Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL

Disertație
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 8272
Mărime: 550.07KB (arhivat)
Publicat de: Clementina Bratu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rus Alin

Extras din disertație

Motto:

„Whatever you do in life will be insignificant, but it’s very importand to do it, because nobody else will!”

Mahatma Gandhi

INTRODUCERE

Lucrarea de fata serveste drept lucrare de diplomă pentru masteratul de Relații Publice, din cadrul Universitatii „Babeș Balyai” din Cluj Napoca.

Așadar, în cele ce urmează voi discuta despre o campanie de promovare de tip online, aplicată pe compania SC Zumzi Srl – companie în cadrul căreia ocup postul de account manager la nivel national.

Până să discutăm despre partea practică aș dori să reamintesc în primă fază, câteva elemente principale și teoretice ale relațiilor publice, definiții și teorii pe care le-am studiat și în cadrul aceleași facultăti: Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul aceleași universități.

Aceste elemente sunt esențiale pentru a reaminti, așa cum am spus mai sus, excat ceea ce reprezintă relațiile publice și care sunt rolul acestora în ziua de azi, într-o companie și nu numai.

În a doua parte a introducerii voi defini câteva elemente principale legate de subiectul central și anume: site-ri de reduceri colective , urmând ca studiul de caz să fie aplicat pe o campanie de promovare de tip online.

CAPITOLUL I

DEFINIŢIA ŞI EVOLUŢIA RELAŢIILOR PUBLICE

1. Definirea termenului de Relaţii Publice

Apariţia relatiilor publice au loc în secolul XX, dar cu toate acestea având radăcini vechi în istorie.

Termenul de relaţii publice a fost folosit prima dată de Thomas Jefferson, iar cu sensul de activitate de relaţii publice de o comanie americană de telegraf. Importanţa activităţii de relaţii publice a fost subliniată din secolul XVIII de W. Fox, care a atenţionat Parlamentul de importanţa ei, spunând că guvernanţii vor trebui să se supună opiniei publice. Principalii practicanţi au fost Ivy Lee şi Eduard Bernais.

În ultimele decenii această specializare a cunoscut o ascensiune vertiginoasă: în anul 2000 existau aproximativ 140.000 de practicieni în relaţii publice în SUA.

Termenul de relaţii publice a fost folosit destul de devreme li de către un avocat american pe nume Dorman Eaton în anul 1882. Utilizănd acest termen, Eaton s-a adresat auditoriului de la Şcoala de avocatură Yale, în lucrarea “The Public Relations and Diuties of the Legal Profession”, şi totodată a dat o definiţie a termenului care se enunţă în felul următor: “acţiunea de a satisface şi de a mulţumii oamenii” .

Edward L. Bernays, considerat alături de Ivy Lee părintele relaţiilor publice moderne, este unul dintre întemeietorii relaţiilor publice care în 1923 a scris prima carte consacrată acestui domeniu, fiind vorba de „Crystalizing Public Opinion” („Cristalizarea opiniei publice”). Astăzi, în bibliografia de relaţii publice există mai mult de 16.ooo de titluri.

Desori apare confuzia dintre relaţii cu publicul şi relaţii publice ele fiind activităţi total diferite, sau dintre marketing şi relaţii publice, publicitate şi relaţii publice, manipulare şi relaţii publice ş.a.m.d.

Relaţiile publice sunt practicate în instituţiile guvernamentale, precum şi în organizaţii non-guvernamentale, în firme, în asociaţii civice, în instituţii bancare, în instituţii educaţionale, culturale etc. Ele interferează, prin unele tehnici, cu alte tipuri de activitate, cum ar fi: marketingul, reclama, publicitatea, afacerile publice etc.

Ceea ce fac specialiştii de relaţii publice, ne este explicat prin cea mai buna definiţie dată de revista profesională Public Relations News: „(...) funcţie de conducere care evaluează atitudinile publicului, apropie politicile şi procedurile unui individ sau ale unei organizaţii de interesele publicului, planifică şi execută un program de acţiune pentru a câştiga înţelegerea şi acceptarea publicului”.

Preview document

Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 1
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 2
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 3
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 4
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 5
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 6
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 7
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 8
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 9
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 10
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 11
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 12
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 13
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 14
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 15
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 16
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 17
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 18
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 19
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 20
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 21
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 22
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 23
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 24
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 25
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 26
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 27
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 28
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 29
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 30
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 31
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 32
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 33
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 34
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 35
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 36
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 37
Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL.docx

Alții au mai descărcat și

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Comunicare noțiuni generale și interpersonală

Definirea comunicării COMUNICAREA: reprezintă un proces de transmitere de informații (fapte, idei, impresii) necesita cel puțin doi poli...

Cursuri MIA 1-9

Curs 1 Când avem de-a face cu afacerile internaționale? - cumpărăm un produs realizat de către o companie din străinătate, importat pe piața...

Anti Fumat

1 . Introducere Tutunul este original din Mexic, unde în secolul al VI – lea era folosit pentru anumite ritualuri religioase. Indienii numeau...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Te-ar putea interesa și

Rolul Cursurilor de Training și Teambuilding în Motivarea Resurselor Umane la SC Zumzi SRL

INTRODUCERE Organizaţiile acestor timpuri sunt caracterizate de schimbări ireversibile, de priorităţi adesea conflictuale, de presiuni pentru...

Ai nevoie de altceva?