INTRODUCERE / 4 CAPITOLUL 1. ABORDARI TEORETICE PRIVIND PIATA / 6 1.1. Piata: definitie, caracteristici, clasificare / 6 1.2. Oferta si cererea de produse / 8 1.3. Comportamentul consumatorului / 9 1.4. Metode de cercetare a nevoilor clientilor /12 CAPITOLUL 2. DATE GENERALE ALE COMPANIEI ORIFLAME / 17 2.1. Scurt istoric / 17 2.2. Furnizorii / 20 2.3. Clientii /20 2.4. Concurentii /21 CAPITOLUL 3. OFERTA SI CREREA IN CADRUL COMPANIEI ORIFLAME /23 3.1. Oferta de produse /23 3.2. Cererea de produse /26 3.3. Raporturi intre cerere si oferta /27 CAPITOLUL 4. ADAPTAREA OFERTEI LA CERERE IN CADRUL COMPANIEI ORIFLAME /28 4.1. Identificarea nevoilor clientilor de produse prin aplicarea chestionarului /28 4.2.Prelucrarea datelor in vederea adaptarii cererii la oferta /31 CONCLUZII SI PROPUNERI /44 BIBLIOGRAFIE /47 ANEXE/ 48
INTRODUCERE Frumusetea reprezinta combinatia echilibrata, armonioasa si concordanta intre forma, culoare, continut si textura. Exista un model al frumusetii, dar, asa cum gusturile in domeniile artei, modei, muzicii si literaturii se schimba si reprezentarea exteriorului frumos se schimba, cu timpul. Produsele Companiei Oriflame sunt destinate femeii moderne, femeia care nu are suficient timp sa prepare o masca naturala, chiar daca constientizeaza ca naturalul este mai bun, Oriflame oferindu-i produsele naturale de care are nevoie. Atat imaginea unei femei, cat si aspectul fizic reprezinta cartea ei de vizita la prima vedere, iar produsele cosmetice naturale vin in ajutorul femeii, astfel incat aceasta sa arate bine tot timpul. O importanta deosebita prezinta faptul ca produsele cosmetice Oriflame sunt bazate pe extracte naturale din plante, prezinta garantia celei mai inalte calitati si a puritatii, fiind create in fabrici dotate si echipate ultramodern, care functioneaza in conformitate cu normele internationale de protectie a mediului. Cosmetica Oriflame ne ajuta atat in dorinta de a arata impecabil, cat si sa experimentam in domeniul frumusetii pentru a obtine rezultate uimitoare la capitolul farmec natural, deoarece adevarata frumusete reiese simplitate. Piata produselor cosmetice din Romania s-a diversificat foarte mult, iar compania Oriflame se confrunta cu o problema majora, si anume volumul scazut al vanzarilor. Din acest motiv vom realiza aceasta o cercetare de marketing, prin care dorim sa identificam nevoile clientilor pentru a adapta oferta in functie de cerintele lor. Lucrarea de fata este alcatuita din patru capitole: in primul capitol am abordat notiunile teoretice referitoare la piata si am prezentat in detaliu definitiile pietei, caracteristicile si clasificarea acesteia. Am punctat cateva idei referitoare la cerere si oferta, dar si la comportamentul consumatorului, astfel am identificat care sunt factorii care influenteaza decizia de cumparare a acestuia, prezentand factorii culturali, sociali, personali si psihologici, care au o influenta insemnata asupra deciziei de cumparare a consumatorului. Am dezvoltat pe larg etapele procesului de decizie pentru consumator, de la constientizarea nevoii sau a problemei pana la comportamentul consumatorului post-cumparare. In cel de-al doilea capitol am prezentat Compania Oriflame, punctand pe larg idei referitoare la istoricul acesteia, mai exact cum a luat fiinta aceasta mare companie de produse cosmetice. Am reliefat care este viziunea si misiunea companiei, dar si cateva idei referitoare la valorile fundamentale ale companiei, si anume solidaritatea, pasiunea si spiritul. Am prezentat clientii, concurentii si furnizorii Companiei de cosmetice. In al treilea capitol am prezentat pe larg fiecare categorie de produse Oriflame produse de ingrijire a pielii, parfumuri, produse pentru machiaj, produse pentru inrijirea parului, accesorii si produse Wellness. Am subliniat ca aceasta companie dispune de o gama variata de produse, dar dispune si de numerosi clienti care prefera naturaletea, produsele fiind concepute numai din extracte naturale de cea mai inalta calitate. Capitolul 4 cuprinde un sondaj de opinie avand in vedere nevoile clientilor, astfel incat Compania Oriflame sa le vina in ajutor prin diversificarea gamei de produse cosmetice. Am stabilit ipotezele cercetarii: gama de produse cosmetice Oriflame este foarte variata, pentru clienti, produsele Oriflame au cel mai bun raport calitate-pret, majoritatea clientilor Oriflame au incredere deplina in calitatea produselor oferite, pentru clienti, timpul intre comandarea si livrarea produselor este rezonabil, informatiile referitoare la produse sunt suficiente. Ne-am propus sa realizam sondajul de opinie pentru a masura raportul calitate-pret al produselor Oriflame, a identifica produsele cosmetice Oriflame consumate cel mai des, a determina gradul de multumire al clientilor referitor la varietatea gamei de produse Oriflame, a identifica produsele dorite pentru largirea gamei de cosmetice Oriflame si satisfacerea deplina a clientilor, a stabili principalele criterii pentru care clientii Oriflame achizitioneaza cosmetice si pentru a determina masura in care clientii Oriflame sunt influentati de reducerile companiei in scopul achizitionarii mai multor produse. In final vom evalua si interpreta raspunsurile respondentilor, astfel incat sa rezolvam problemele cu care se confrunta compania, iar daca gama de produse Oriflame nu va fi suficient de variata, conforma cu asteptarile clientilor vom cauta solutii de adaptare a ofertei la cerere. In realizarea acestei lucrari am utilizat 26 de surse bibliografice.
Balaure V. Coord - "Marketing", Editura Uranus, Bucuresti, 2000 Catoiu I., Teodorescu N. - Comportamentul consumatorului. Teorie si practica, Editura Economica, Bucuresti, 2004 Florescu C. (coord.) - "Marketing", CoEd. Marketer-Expert, Bucuresti, 1992 Kotler Ph., ,,Managementul marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997, p 40 Kotler Ph., Armstrong G., Principiile marketingului, Editia a III-a, Editura Teora, 2004 Landrevie J., Lindon D., ,,Mercator. Theorie et pratique du marketing", Editura Dalloz, Paris, 1997 Lefter C.- "Cercetarea de marketing",Editura Infomarket, Brasov, 2004 Popescu I.C.- "Metode calitative utilizate in cercetarile de marketing", Editura ASE, Bucuresti, 2000 Ristea A. L.(Coordonator), Ioan-Franc V., Tanasescu D., Topita M.- "Marketing-concepte, instrumente-actiune", Editura Expert, Bucuresti, 2010 Ristea A.L.(coord), Franc-Ioan V., Stegaroiu I., Tanasescu D.-"Marketing. Crestomatie de termeni si concepte", Editura Expert, Bucuresti, 2004 Ristea A. L. (Coord.), Franc-Ioan V., Tanasescu D., Toma A., Topita M.- "Marketing: Premise si provocari ale economiei inalt competitive", Editura Expert, Bucuresti, 2002 Stanciu S.-"Bazele generale ale marketingului", Editura Universitatii Bucuresti, Bucuresti, 1999 Toma A.-"Comportamentul consumatorului", Editura Cetatea de scaun, Targoviste, 012 Raport anual Oriflame https://ro.oriflame.com/ https://ro.oriflame.com/about http://www.orifmania.ro/produse-oriflame/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.