Cuprins
- INTRODUCERE / 4
- CAPITOLUL 1. ABORDĂRI TEORETICE PRIVIND PIAȚA / 6
- 1.1. Piața: definiție, caracteristici, clasificare / 6
- 1.2. Oferta și cererea de produse / 8
- 1.3. Comportamentul consumatorului / 9
- 1.4. Metode de cercetare a nevoilor clienților /12
- CAPITOLUL 2. DATE GENERALE ALE COMPANIEI ORIFLAME / 17
- 2.1. Scurt istoric / 17
- 2.2. Furnizorii / 20
- 2.3. Clienții /20
- 2.4. Concurenții /21
- CAPITOLUL 3. OFERTA ȘI CREREA ÎN CADRUL COMPANIEI ORIFLAME /23
- 3.1. Oferta de produse /23
- 3.2. Cererea de produse /26
- 3.3. Raporturi între cerere și ofertă /27
- CAPITOLUL 4. ADAPTAREA OFERTEI LA CERERE ÎN CADRUL COMPANIEI ORIFLAME /28
- 4.1. Identificarea nevoilor clienților de produse prin aplicarea chestionarului /28
- 4.2.Prelucrarea datelor în vederea adaptării cererii la ofertă /31
- CONCLUZII ȘI PROPUNERI /44
- BIBLIOGRAFIE /47
- ANEXE/ 48
Extras din disertație
INTRODUCERE
Frumusețea reprezintă combinația echilibrată, armonioasă și concordantă între formă, culoare, conținut și textură. Există un model al frumuseții, dar, așa cum gusturile în domeniile artei, modei, muzicii și literaturii se schimbă și reprezentarea exteriorului frumos se schimbă, cu timpul.
Produsele Companiei Oriflame sunt destinate femeii moderne, femeia care nu are suficient timp să prepare o mască naturală, chiar dacă conștientizează că naturalul este mai bun, Oriflame oferindu-i produsele naturale de care are nevoie.
Atât imaginea unei femei, cât și aspectul fizic reprezintă cartea ei de vizită la prima vedere, iar produsele cosmetice naturale vin în ajutorul femeii, astfel încât aceasta să arate bine tot timpul.
O importanță deosebită prezintă faptul că produsele cosmetice Oriflame sunt bazate pe extracte naturale din plante, prezintă garanția celei mai înalte calități și a purității, fiind create în fabrici dotate și echipate ultramodern, care funcționează în conformitate cu normele internaționale de protecție a mediului. Cosmetica Oriflame ne ajută atât în dorința de a arăta impecabil, cât și să experimentăm în domeniul frumuseții pentru a obține rezultate uimitoare la capitolul farmec natural, deoarece adevărata frumusețe reiese simplitate.
Piața produselor cosmetice din România s-a diversificat foarte mult, iar compania Oriflame se confruntă cu o problemă majoră, și anume volumul scăzut al vânzărilor. Din acest motiv vom realiza această o cercetare de marketing, prin care dorim să identificăm nevoile clienților pentru a adapta oferta în funcție de cerințele lor.
Lucrarea de față este alcătuită din patru capitole: în primul capitol am abordat noțiunile teoretice referitoare la piață și am prezentat în detaliu definițiile pieței, caracteristicile și clasificarea acesteia. Am punctat câteva idei referitoare la cerere și ofertă, dar și la comportamentul consumatorului, astfel am identificat care sunt factorii care
influențează decizia de cumpărare a acestuia, prezentând factorii culturali, sociali, personali și psihologici, care au o influență însemnată asupra deciziei de cumpărare a consumatorului. Am dezvoltat pe larg etapele procesului de decizie pentru consumator, de la conștientizarea nevoii sau a problemei până la comportamentul consumatorului post-cumpărare.
În cel de-al doilea capitol am prezentat Compania Oriflame, punctând pe larg idei referitoare la istoricul acesteia, mai exact cum a luat ființă această mare companie de produse cosmetice. Am reliefat care este viziunea și misiunea companiei, dar și câteva idei referitoare la valorile fundamentale ale companiei, și anume solidaritatea, pasiunea și spiritul.
Am prezentat clienții, concurenții și furnizorii Companiei de cosmetice.
În al treilea capitol am prezentat pe larg fiecare categorie de produse Oriflame produse de îngrijire a pielii, parfumuri, produse pentru machiaj, produse pentru înrijirea părului, accesorii și produse Wellness. Am subliniat că această companie dispune de o gamă variată de produse, dar dispune și de numeroși clienți care preferă naturalețea, produsele fiind concepute numai din extracte naturale de cea mai înaltă calitate.
Capitolul 4 cuprinde un sondaj de opinie având în vedere nevoile clienților, astfel încât Compania Oriflame să le vină în ajutor prin diversificarea gamei de produse cosmetice. Am stabilit ipotezele cercetării: gama de produse cosmetice Oriflame este foarte variată, pentru clienți, produsele Oriflame au cel mai bun raport calitate-preț, majoritatea clienților Oriflame au încredere deplină în calitatea produselor oferite, pentru clienți, timpul între comandarea și livrarea produselor este rezonabil, informațiile referitoare la produse sunt suficiente.
Ne-am propus să realizăm sondajul de opinie pentru a măsura raportul calitate-preț al produselor Oriflame, a identifica produsele cosmetice Oriflame consumate cel mai des, a determina gradul de mulțumire al clienților referitor la varietatea gamei de produse Oriflame, a identifica produsele dorite pentru lărgirea gamei de cosmetice Oriflame și satisfacerea deplină a clienților, a stabili principalele criterii pentru care clienții Oriflame achiziționează cosmetice și pentru a determina măsura în care clienții Oriflame sunt influențați de reducerile companiei în scopul achiziționării mai multor produse.
În final vom evalua și interpreta răspunsurile respondenților, astfel încât să rezolvăm problemele cu care se confruntă compania, iar dacă gama de produse Oriflame nu va fi suficient de variată, conformă cu așteptările clienților vom căuta soluții de adaptare a ofertei la cerere.
În realizarea acestei lucrări am utilizat 26 de surse bibliografice.
Bibliografie
Balaure V. Coord - “Marketing”, Editura Uranus, București, 2000
Cătoiu I., Teodorescu N. - Comportamentul consumatorului. Teorie și practică, Editura Economică, București, 2004
Florescu C. (coord.) - “Marketing”, CoEd. Marketer-Expert, Bucuresti, 1992
Kotler Ph., „Managementul marketingului”, Editura Teora, București, 1997, p 40
Kotler Ph., Armstrong G., Principiile marketingului, Ediția a III-a, Editura Teora, 2004
Landrevie J., Lindon D., „Mercator. Thèorie et pratique du marketing”, Editura Dalloz, Paris, 1997
Lefter C.- “Cercetarea de marketing”,Editura Infomarket, Brașov, 2004
Popescu I.C.- “Metode calitative utilizate în cercetarile de marketing”, Editura ASE, Bucuresti, 2000
Ristea A. L.(Coordonator), Ioan-Franc V., Tănăsescu D., Topița M.- “Marketing-concepte, instrumente-acțiune”, Editura Expert, București, 2010
Ristea A.L.(coord), Franc-Ioan V., Stegăroiu I., Tănăsescu D.-“Marketing. Crestomație de termeni și concepte”, Editura Expert, București, 2004
Ristea A. L. (Coord.), Franc-Ioan V., Tănăsescu D., Toma A., Topița M.- “Marketing: Premise și provocări ale economiei înalt competitive”, Editura Expert, București, 2002
Stanciu S.-“Bazele generale ale marketingului”, Editura Universitatii Bucuresti, București, 1999
Toma A.-“Comportamentul consumatorului”, Editura Cetatea de scaun, Târgoviște, 012
Raport anual Oriflame
https://ro.oriflame.com/
https://ro.oriflame.com/about
http://www.orifmania.ro/produse-oriflame/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Adaptarea ofertei la cerere in cadrul companiei Oriflame.doc