Administratia Publica Locala in Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL 1. CONSIDERATII GENERALE PRIVIND ADMINISTRATIA PUBLICA SI ROLUL ACESTEIA IN SISTEMUL SOCIAL
1.1.Generalitati privind administratia publica din Romania
1.2.Rolul si caracteristicile administratiei publice locale
1.3.Sfera administratiei publice locale
CAPITOLUL 2. ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE
2.1. Scurt istoric al evolutiei legislatiei in domeniul administratiei publice locale si cadrul legal actual
2.2.Colectivitatile locale
2.3.Principiile organizarii administratiei publice locale 
2.3.1. Principiul autonomiei locale
2.3.2. Principiul descentralizarii serviciilor publice
2.3.3. Principiul deconcentrarii administrative
2.3.4. Principiul eligibilitatii autoritatilor administratiei publice locale
2.3.5.Principiul legalitatii
2.3.6.Principiul consultarii cetatenilor in problemele locale de interes deosebit
2.4.Organizarea si functionarea administratiei publice locale in principalele state ale Uniunii Europene
2.4.1.Aspecte generale
2.4.2.Administratia publica locala in Franta
2.4.3.Organizarea administratiei publice locale in Germania
2.4.4.Administratia publica locala in Belgia
2.4.5.Organizarea administratiei publice locale in Italia
2.4.6.Administratia publica locala in Austria
2.4.7.Organizarea administratiei publice locale in Spania
CAPITOLUL 3. SERVICIILE PUBLICE SI CALITATEA PRESTARILOR
3.1.Notiuni generale privind serviciile publice
3.2. Modalitati de gestiune a serviciilor publice 
3.2.1. Consideratii generale cu privire la gestionarea serviciilor publice
3.2.2. Concesionarea serviciilor publice 
3.2.3. Asocierea in participatie
3.2.4. Arendarea serviciilor publice 
3.2.5. Prestarea serviciului in regie proprie 
3.2.6. Serviciile publice in sistemul franchising 
3.2.7. Serviciul public in locatie de gestiune 
3.2.8. Prestarea serviciilor publice in gestiune delegata unilateral
3.2.9. Achizitia de bunuri si servicii 
3.3. Calitatea serviciilor publice
CAPITOLUL 4. Administratia locala in Romania, in comparatie cu tarile din Uniunea Europeana 
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL 1. CONSIDERATII GENERALE PRIVIND ADMINISTRATIA PUBLICA SI ROLUL ACESTEIA IN SISTEMUL SOCIAL
1.1.Generalitati privind administratia publica din Romania
Administratia se regaseste pretutindeni, in toata complexitatea vietii sociale, constituind una din cele mai utile activitati umane. Administratia publica in statul de drept reprezinta principala parghie prin care se realizeaza valorile stabilite la nivelul palierului politic. Ea trebuie sa fie continua, omniprezenta, prompta si energica, deoarece reprezinta necontenit statul, atat in interior, cat si in exterior. In orice compartiment al vietii sociale, procesul complex al administrarii consta intr-o activitate rationala si eficienta de utilizare a resurselor umane, materiale si financiare in scopul obtinerii unor rezultate maxime cu eforturi minime. 
Complexitatea cerintelor sociale, ridica in fata administratiei o serie de probleme, care trebuie rezolvate. Societatea cunoaste un proces continuu de multiplicare si diversificare a sarcinilor administratiei, care impune necontenit imbunatatiri si perfectionari in structura si activitatea administratiei, prin utilizarea unor metode si tehnici moderne. 
In tara noastra, tranzitia spre economia de piata a determinat o transformare si in calitatea administratiei, conducand la profesionalism. Administratia publica din tara noastra s-a vazut confruntata in ultimii ani cu schimbari semnificative in ceea ce priveste cadrul propriu de functionare, asteptarile din partea cetatenilor, atributiile si responsabilitatile. Includerea ei, cel putin declarativ, in procesul general de reforme a facut-o sa se confrunte cu un set de dileme caracteristice intregii societati. Ideea de reforma, atat de frecvent vehiculata, este prea des legata de formulari generale, solutii formale, iar procesele de conducere si organizare nu sunt considerate atat de importante in reformarea sistemului administrativ, accentuandu-se tot mai des importanta cadrului legislativ. Nu putem nega importanta acestuia in reforma administratiei publice, dar ignorarea necesitatii unei perspective strategice, lipsa unor preocupari constante referitoare la pregatirea manageriala a responsabililor administrativi si-a pus si tinde sa-si puna inca amprenta asupra unor institutii administrative, activitatea carora este prea putin bazata pe initiativa si flexibilitate.
Termenul de administratie deriva de la latinescul "administrare" care inseamna a servi si este in legatura cu cuvantul "magister" care il desemneaza pe stapan, caruia i se subordoneaza servitorul si pe care acesta trebuie sa-l slujeasca.
Statul, termen care sugereaza un ,,nucleu central", in realitate este o retea de organizatii si institutii centrale si locale diverse, care se ocupa cu asigurarea ordinii si securitatii sociale, politice si economice a unei comunitati nationale date.
Administratia este una din institutiile publice care compun statul si este formata, la randul ei, din alte institutii si organisme permanente, cum ar fi: Banca Centrala, Politia, Administratiile Financiare, etc., adica totalitatea puterilor de guvernamant asupra unui teritoriu, fara dreptul de a dispune de acesta. Astfel ca, notiunea de ,,administratie publica" arata apartenenta unei colectivitati sau provenienta de la o colectivitate. 
Guvernul, ministerele, consiliile locale, primarii diferitelor localitati, si asa mai departe sunt organe de stat competente sa ia masuri si sa emita dispozitii cu caracter obligatoriu; ele sunt autoritati ale administratiei publice insa difera prin competenta teritoriala care poate fi extinsa pe intreg teritoriu national sau pe teritoriul unitatii administrative unde au fost alese.
Competenta teritoriala este unul din cele doua criterii clasificatoare ale organelor executive, a caror totalitate formeaza un sistem constand in organizarea executarii si executarea in concret a actelor normative numit activitatea executiva. In unele state sistemul de organe compus din guvern si din intregul aparat administrativ, in frunte cu seful statului formeaza puterea executiva care coexista alaturi de celelalte puteri organizate in stat, si anume legiuitoare si judecatoreasca. Fiecare organ executiv are o competenta determinata de totalitatea atributiilor autoritatilor administratiei publice, ale unor compartimente din structura acestora sau persoane si limitele exercitarii lor. 
Dupa criteriul competentei materiale, organele executive se clasifica in organe cu competenta generala si organe de specialitate, iar din punct de vedere al competentei teritoriale distingem intre organele centrale si cele locale. 
Ca sistem de organizare administratia publica cuprinde o multitudine de parti componente cu denumiri, cu servicii, atributii si activitati diferite. Legatura sistemului administratiei publice cu puterea executiva se face prin guvern, ministere si celelalte organe ale administratiei publice centrale. La randul sau administratia publica centrala are in teritoriu diferite organe deconcentrate care organizeaza executarea legii in unitatile administrativ teritoriale sau in unitati administrative speciale (cai ferate, armata) in legatura cu domeniul specific de activitate.
1.2.Rolul si caracteristicile administratiei publice locale
Sistemul administratiei publice mai cuprinde si organele administratiei publice locale, respectiv consiliile comunale, consiliile orasenesti si consiliile judetene, care sunt compuse din consilieri alesi prin vot universal, egal, direct, secret si liber exprimat, in conditiile stabilite de Legea nr. 70/1991 privind alegerile locale.
Consiliile constituite astfel organizeaza serviciile publice ale comunei, orasului sau a judetului printr-un aparat propriu, format din functionari publici de conducere si de executie. Aceste organe ale administratiei publice locale sunt descentralizate pe baza principiului autonomiei locale. Acest principiu ocupa un loc prioritar intre celelalte principii pe care se bazeaza administratia publica locala in unitatile administrativ teritoriale, respectiv in judete, orase si comune. Prin aceste dispozitii legale Statul roman recunoaste ca in interiorul sau colectivitatile locale se administreaza prin alesii sai si prin fortele proprii, dar sub controlul jurisdictional al legalitatii din partea autoritatilor statale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Administratia Publica Locala in Romania.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!