Adolescentii si Importanta Educatiei Sociale si Religios - Morale in Familie Scoala si Biserica

Cuprins disertatie Cum descarc?

Cuvant inainte 2
I. Raportul persoana - perceptie a Divinitatii 3
I. 1. Personalitatea in context social 5
I. 2. Nevoia omului de Dumnezeu 7
I. 3. Abordarea teologica a persoanei umane 10
I. 4. Psihologia adolescentului 12
I.5. Caracteristici psiho-socio-religioase ale tinerilor 16
I. 6. Problemele spirituale ale tinerilor - conceptia nihilista despre lume 20
I.6.1. Nihilismul 21
I.6.2. Vitalismul 21
I.6.2.1. Divertismentul si Suferinta (filmele si muzica) 22
I.6.2.2. Suferinta 27
I.6.2.3. Drogurile 28
I.6.2.4. Sexulitatea si libertatea omului 32
I.6.2.5. Filosofiile orientale 36
I.6.3. Nihilismul distrugerii 41
I.6.3.1. Violenta 41
I.6.3.2. Sinuciderea 44
I.7. Implinirea spirituala in tinerete 46
I.7.1. Iubirea - implinirea umanului ( casatoria, monahismul) 46
I.7.1.1. Monahism sau casatorie 47
II. Implicatiile factorilor formativi (educationali si religios-morali) in viata tinerilor 54
II. 1. Rolul familiei in formarea tinerilor 57
II. 2. Scoala si rolul ei in educarea tinerilor 62
II. 3. Misiunea Bisericii in viata tinerilor 64
III. Metodologia cercetarii 70
III. 1. Operationalizarea conceptelor 71
III.1.1. Tema cercetarii 71
Adolescenti (tinerii) si importanta educatiei sociale si religios - morale in familie, scoala si Biserica. 71
III.1.2. Obiective 71
III.1.3. Ipoteze 72
III.1.4. Esantion, univers al cercetarii 72
III.1.5. Dimensiunile cercetarii: familiala, scolara, religioasa 72
III.1.5.1. Dimensiunea familiala 72
III.1.5.2. Dimensiunea scolara 73
III.1.5.3. Dimensiunea religioasa 74
III.1.5.4. Caractistici socio-demografice 74
III.1.6. Elaborarea instrumentelor 75
III.1.7. Ancheta pe baza de chestionar 75
III.1.8. Ghid de interviu - semistructurat 82
III.1.9. Interpretarea rezultatelor 82
III.1.10. Corelarea tabelelor 109
III.1.11. Proiect de cercetare pe tema: ,,Tinerii si importanta comunicarii in societate. Familia, Scoala, Biserica'' 113
III.1.12. Fragmente autobiografice 126
III.1.12. Concluzii referitoare de Fragmente autobiografice 144
IV. CONCLUZII GENERALE 146
V. BIBLIOGRAFIE 148


Extras din disertatie Cum descarc?

Cuvant inainte
,,Muntele si omul se aseamana, dar cu deosebirea ca de unde prin munte pamantul tinde spre cer, prin om cerul a coborat pe pamant.'' 
Omul -- ca reflectie a cerului -- reprezinta cununa creatiei lui Dumnezeu.
Omul nu este numai o fiinta solitara, care traieste izolat de semeni si de lume, ci o fiinta sociala, acel zoon politikon a lui Aristotel.
De aceea trasaturile si functiunile omului nu pot fi considerate numai atribute ale sale, dependente numai de el, deoarece ele sunt moduri de conjugare cu lumea, cu societatea mai ales, in care un cuvant dc spus arc si mediul.
Persoana umana nu este o fiinta statica, ea trebuie inteleasa ca o fiinta dinamica, in necontenita dezvoltare. Evolutia ei continua priveste atat structura psihologica (inteligenta, caracter, emotivitate) si infrastructura biologica (sau corpul) cat si suprastructura sociala (ori societatea).
Sub unghi obiectual, fiinta este atat cat se vede corpul.
Din punct de vedere sufletesc insa, fiinta nu se opreste nicicand la frontiera trupului. Suntem nu numai noi, ci si familia in care ne-am nascut, casatoria pe care o intemeiem, meseria pe care o avem, clasa si natiunea din care facem parte etc.
Lucrarea de fata vizeaza dezvoltarea personalitatii din perspectiva familiei, scolii si Bisericii, ca factori fundamentali ai educatiei.
Importanta unei astfel de teme consta in abordarea practica prin cercetarea fenomenului actual al educatiei din prisma factorilor amintiti.
Interesul pentru aceasta tema s-a nascut din abordarea interdisciplinara -sociologica si teologica. Cele doua domenii de cercetare au in comun problematica fiintei umane, una accentuand rolul social al acesteia, cealalta subliniindu-i dimensiunea spirituala.
I. Raportul persoana - perceptie a Divinitatii
Educatia este ceva eminamente social, prin originile sale, ca si prin functiile sale si, prin urmare, pedagogia depinde de sociologie mai mult decat de orice alta stiinta. 
Personalitatea umana se dezvolta in mod necesar in continuarea unor premise pe care natura le fixeaza in codul genetic al individului. Educatia are rolul de a stimula evolutia potentelor genetice, permitand realizarea naturii umane.
La nivelul speciei umane, educatia este necesara si posibila tocmai pentru ca structurile genetice ale organismului uman obisnuit sunt nespecializate si prezinta o mare plasticitate.
Educatia este o functie eminamente sociala. Ea socializeaza, adica transforma un individ biologic asocial intr-un membru al unei colectivitati, asigurand interiorizarea comportamentelor ,,fixate'' in calitate de comportamente normale, care se regasesc, daca nu la toti indivizii, cel putin la majoritatea lor.
Educatia consta intr-un efort continuu orientat catre a impune copilului moduri de a vedea, de a simti si de a actiona la care el n-ar fi ajuns in mod spontan. Aceasta inseamna ca educatia se manifesta ca o veritabila forta creatoare; ,,ea nu se margineste sa dezvolte pe individ in sensul aratat de natura, facand vizibile fortele ascunse care nu cer decat sa se manifeste. Societatea creeaza in om un om nou.Grupul social e cel care educa, el e cel care se ,,reproduce" in fiecare persoana noua'' 
Impactul societate - individ, in planul educatiei, e posibil intrucat colectivitatea actionand amplu, influenteaza si provoaca reactii la nivelul constiintei individuale. Pornind de la acest raport, de la acest schimb prin care s-a realizat o unitate din punct de vedere social, educatia sub unghi sociologic o priveste ca o rezultanta a circulatiei valorilor, si care e posibil de realizat, avand incredere in aceasta actiune. Actiunea educativa o constituie valorile dominante si caracteristice ale grupului social, urmat de circulatia acestora sub forma traditiilor si a sporului de creatie care se realizeaza permanent


Fisiere in arhiva (1):

  • Adolescentii si Importanta Educatiei Sociale si Religios - Morale in Familie Scoala si Biserica.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Adams, Jay E., Manualul consilierului spiritual crestin, 1993, Editura Societatea Misionara Romana, Wheaton, Illinois.
Adevarul.ro: Dallas, un serial care a luptat cu Ciausescu,[online], Ana Maria Vieru, [ciatat la 07.06.2008], Disponibil la http://www.adevarul.ro/articole/dallas-un-serial-care-a-luptat-cu-ceausescu/350056
Allport, Gordon, 1991, Structura si dezvoltarea personalitatii, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti.
Altermedia.Info: Moarte lumii: punkisti deveniti monahi [online] Frederica Mathewes-Green [citat la 01.04.2008] Disponibil la: http://ro.altermedia.info/antisistem/moarte-lumii-punkisti-deveniti-monahi_1067.html
Arhim. Kapsanis, Gheorghios, 2006, Asceza si indumnezeire, Editura Marineasa, Timisoara.
Arhim. Papacioc, Arsenie, 2004, Vesnicia ascunsa intr-o clipa, Editura Reintregirea, Alba Iulia. 
Baban, Adriana, 2001, Consiliere educationla, Editura Psinet, Cluj - Napoca.
Banciu, Dan, si Radulescu, Sorin, M., 1987, Adolescentii si familia. Socializare morala si integrare sociala, Editura Stiimtifica si Inciclopedica, Bucuresti.
Baumeister, R., F. si Muraven, M., 1996, Identity as adaptation to social, cultural, and historical context, Journal of Adolescence, 19.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!