CAPITOLUL 1. 4 1.1 Mixul de marketing 4 1.2. Comportamentul consumatorului 6 1.3 Strategii promotionale 7 1.4 Sistemul Eye Tracking 9 Capitolul 2. 12 2.1 Piata de vodka 12 2.1 PPD 16 2.3 Concurenta 21 CAPITOLUL 3 23 3.1 Scop , obiective si ipoteze 23 3.2. Derularea observarii 25 Concluzii 34 Bibliografie: 35
Introducere Prezenta lucrare isi propune sa prezinte principalele aspecte teoretice dar si practice ale importantei alegerii vizualurilor in campania de promovare a unui produs cu ajutorul sistemului Eye Tracking cu scopul influentarii deciziei de achizitie la raft a consumatorului. Primul capitol se constituie din patru subcapitole in care voi aborda aspectele teoretice cu privire la comportamentul consumatorului, mixul de marketing cu accent pe produs si promovare, strategiile promotionale si decizia de cumparare la raft . In al doilea capitol este realizata o prezentare a pietei de vodka din Romania, consumul , restrictiile de promovare ,urmata de o prezentare generala a companiei PPD, producatorul si distribuitorul brandului supus cercetarii si desigur un scurt istoric al Tazovsky, cand a luat nastere si ce defineste brandul. Capitolul al treilea pune accentul pe metodologia observarii si pe analiza afiselor promotionale, partea practica a sistemului Eye Tracking. Scopul este sa aflam daca brandul atrage atentia observatorului desi este proiectat in pagina sub diverse unghiuri si marimi , cu diferite variante de fundal ramanand totusi in temele specifice produselor alcoolice (femei, prieteni etc). Vom vedea cum a fost realizat efectiv studiul asupra multiplelor variante ale afiselor publicitare pentru produsul nostru si cum am colectat si analizat datele obtinute in scopul obtinerii unor concluzii. Studiul l-am realizat cu ajutorul a 18 participanti de sex masculin cat si feminin . Aceasta lucrare se incheie cu concluziile la care am ajuns in urma efectuarii studiului prezentat si cu recomandarile de rigoare pentru eventuala/viitoare ocazie in care voi avea acces la acest dispozitiv. CAPITOLUL 1. 1.1 Mixul de marketing In toate definitiile existente mixul de marketing face referire la 4 axe in jurul carora se invarte si anume: produs, pret, promovare si plasare (distributie), sub bine cunoscutul termen de "Cei 4 P" Prin mix de marketing putem intelege un ansamblu de instrumente tactice si strategice ale unei organizatii concentrate in jurul a celor 4 P in functie de caracteristicile pietei pe care activeaza pentru a obtine reactii pozitive in ceea ce priveste cererea produsului. (marketing, 2017) Pretul reprezinta cantitatea de bani ceruta pentru un produs sau serviciu. in sensul mai larg, pretul este suma tuturor valorilor pe care consumatorii le ofera in schimbul avantajului de a avea sau de a utiliza produsul sau serviciul. Pretul reprezinta un indicator al calitatii produselor si serviciilor ce se afla in cerere si oferta. El ar trebuie fixat in functie de cumparator, adica de cat ar fi el dispus sa plateasca pentru acel bun/serviciu. Deciziile legate de pret reprezinta o variabila strategica ce se discuta la nivel managerial. (stiinte economice, 2017) Plasamentul (distributia) cuprinde toate activitatile care permit punerea bunurilor (serviciilor) la dispozitia consumatorului (utilizatorului) final, in momentul si locul in care acestia il solicita, precum si fluxurile pe care le genereaza aceste activitati. (Florescu, 1992) Principalele tipuri de canale de distributie utilizate in cadrul pietei interne, sunt: producator - consumator; producator - intermediar - consumator; producator - intermediar - intermediar - consumator. In functie de numarul nivelurilor intermediare, canalele de distributie pentru marfurile care fac obiectul distributiei externe se pot clasifica in: canale fara intermediari; canale scurte (un intermediar); canale lungi (mai multi intermediari).
- C. Florescu (coordonator) si colectiv, Marketing, Ed Marketer, Bucuresti, 1992, - C. Florescu , Strategii in conducerea activitatii intreprinderii, Bucuresti : Editura Stiintifica si Enciclopedica , 1987 - D. Patriche "Marketing industrial" Ed. Expert, Bucuresti 1994, p.215). - Daniela Moraru si Diana Pizmas Comportamentul consumatorului,Editura Bibliofor,Deva 2001 - http://www.magazinulprogresiv.ro/, accesat in data de 20 aprilie, ora 11:10 - http://www.rasfoiesc.com/business/economie/MECANISMUL-FORMARII-PRETURILOR81.php, accesat in data de 22 mai 2018, ora 14:12, - https://conspecte.com/Marketing/mixul-de-marketing.html, - https://photiadesgroup.com/, accesat la data de 10 mai 2018, ora 20:12 - Iacob Catoiu-Cercetari de marketing tratat, Editura Uranus, Bucuresti 2009, - Martin Bell, Marketing: Concepts and Strategy Ed. a 2-a Houghton Miffein, 1972) - Rosca Ioan Mihai, Metode de cercetari de marketing utilizate in publicitate, Editura ASE Bucuresti 2017
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.