Analiza Brandului Dracula

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Argumentarea temei alese
Etapele cercetarii si ale elaborarii lucrarii
2. BRAND DE TARA 
2.1. Generalitati
2.2. Brandul de tara al Romaniei dupa 1990
3. BRANDUL DRACULA-CERCETARE DOCUMENTARA 
3.1. Prezentare generala a brandului Dracula
3.2. Dracula si locuri din Romania
3.3.Dracula, brand de tara?
4. ANALIZA SI CERCETARE PRIVIND BRANDUL DRACULA SI ELEMENTELE CARE IL FAC POTENTIAL BRAND NATIONAL
4.1. Investigatie preliminara, articole stiintifice
4.1.1. O examinare a elementelor mixului de marketing selectate si brand equity
4.1.2. Brand equity, procesul de invatare si de alegere a consumatorului
4.2. Cercetare cantitativa privind imaginea si impactul brandului Dracula
4.2.1.Fisa metodologica a cercetarii oportunitatilor oferite de mitul Dracula
4.2.2. Analiza aprofundata a datelor
CONCLUZII SI RECOMANDARI
REFERINTE BIBLIOGRAFICE
ANEXE


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Argumentarea temei alese
In zilele noastre, nevoia destinatiilor de a a se diferentia de competitoarele sale a devenit mai critica decat oricand. Un brand de succes al destinatiei turistice consta in realizarea unei pozitionari cat mai buna in mintea si inima turistului, iar pentru aceasta, oamenii de marketing se concentreaza pe experienta turistica si creeaza mesaje de marketing ce apeleaza mai departe la emotiile potentialilor turisti.
Tema cercetarii mele se bazeaza pe aceste informatii, de aceea am dorit sa realizez o analiza cu privire la oportunitatea utilizarii mitului Dracula ca brand national cu scopul promovarii Romaniei, in special a turismului romanesc in Europa de Vest si SUA, pe considerentul ca turistii tineri straini sunt atrasi de acest brand si Romania are nevoie de un brand puternic ca Dracula. Rezultatele cercetarii mele pot fi utilizate de ministrul turismului in vederea crearii unui brand de tara care sa atraga turistii straini. Consider ca studiul meu poate sa fie foarte eficient deoarece cercetarea am realizat-o pe un esantion alcatuit din tineri straini si astfel am reusit sa adun cateva informatii relevante cu privire la dorintele, sentimentele si perceptiile acestora cu privire la asteptarile lor atunci cand aleg o destinatie turistica. 
Intr-o lume supusa globalizarii, brandingul de tara a ajuns sa fie un obiectiv inevitabil pentru tarile care vor sa supravietuiasca, iar problema brandingului de tara pentru turismul romanesc este majora. Multi straini nu stiu unde e situata tara noastra din punct de vedere geografic, altii cred ca Budapesta este capitala. Ignoranta strainilor are drept cauza lipsa brandului de tara pentru Romania. Romania are nevoie de un brand de tara pentru a avea o identitate, pentru a ne deosebi de celelalte tari, a evidentia turismul romanesc intre competitorii din zona, in vederea cresterii atractivitatii tarii noastre ca destinatie turistica in randul potentialilor turisti straini.
Etapele cercetarii si ale elaborarii lucrarii
Pentru a evalua potentialul brand de tara, am realizat o cercetare cantitativa pe baza de chestionar prin care am dorit sa determin notorietatea brandului Dracula si posibilitatea de a-l declara brand turistic national.
In ceea ce priveste cercetarea pe baza de chestionar, am parcurs mai multe etape. In primul rand am definit problema si obiectivele cercetarii dorind sa vad daca intradevar e necesara aprofundarea investigatiei. De asemenea, am citit literatura de specialitatea si am elaborat planul de cercetare care sa ma ajute la rezolvarea problemei de cercetare, si anume daca este necesara realizarea unui brand de tara, estimarea notorietatii brandului Dracula, posibilitatea utilizarii lui etc. Mai mult, am reflectat asupra populatiei pe care o voi studia si am decis ca cea mai buna alegere sunt tinerii straini deoarece pe baza raspunsurilor acestora voi reusi intradevar sa observ ce isi doresc de la turismul romanesc si modul de satisfacere a dorintelor acestora. Am ales 4 tari, Germania, Olanda, Franta si Statele Unite si am dorit ca esantionul meu sa fie format din tineri cu varsta cuprinsa intre 20 si 25 de ani deoarece acestia sunt foarte dornici de a calatori. Am decis alegerea unei metode empirice de constituire a esantionului, printr-o alegere ,,rationala", neavand la dispozitie foarte mult timp si gandindu-ma la costurile aferente unei cercetari mai ample. Astfel, datorita faptului ca stiam mai multi studenti straini din aceste tari, am apelat la bunavointa lor de a-mi raspunde la chestionar, dar si de a-mi oferi numele altor persoane care indeplinesc criteriile mentionate mai sus. 
Chestionarul l-am realizat astfel incat sa incite la raspunsuri cat mai eficiente in vederea luarii deciziilor. Am fost atenta atat la continutul intrebarilor, cat si la formularea si forma lor, incercand sa evit intrebarile inutile. Pentru aceasta, mi-am pus o serie de intrebari printre care: persoana intrebata va putea raspunde intrebarii? Va dori aceasta sa-mi furnizeze informatia ceruta? Am realizat atat intrebari de cunoastere, cat si de opinie si atitudine, utilizand intrebari deschise, inchise, scale pentru a permite persoanei intervievate sa isi exprime opinia in mod diferentiat.
Urmatoarea etapa dupa culegerea datelor a fost analiza datelor in care am prelucrat si interpretat datele culese in SPSS, prin analiza univariata a intrebarilor, incrucisari, calcularea mediilor, medianelor, modalelor, analiza corespondentelor, analiza componentelor principale, arborescenta etc. Toate aceste date le-am inclus ulterior in prezentarea cercetarii, dorind de asemenea sa realizez anumite recomandari.
Multi oameni considera inadecvata asocierea brandului national cu Dracula, in timp ce altii spun ca Romania ar trebui sa profite de situatie, de aceea in continuare voi dezbate acest subiect atat de controversat.
2. BRAND DE TARA
2.1. Generalitati
Poate deveni orice tara un brand? Cum se face acest lucru? Pe o piata extrem de competitiva, nevoia destinatiilor de a-si crea o identitate unica pentru a se diferentia de competitoarele sale a devenit mai critica decat oricand. Azi, majoritatea destinatiilor sustin ca au peisaje spectaculoase, atractii superbe, oamenii prietenosi, un patrimoniu si o mostenire culturala unice. Totusi, acesti factori nu mai reprezinta in totalitate factori de diferentiere, iar un brand de succes al destinatiei turistice consista in potentialul sau de a asigura o pozitionare cat mai buna in mintea si inima turistului. Pentru aceasta, oamenii de marketing se concentreaza pe experienta turistica si creeaza mesaje de marketing care se bazeaza pe aceasta experienta ce apeleaza mai departe la emotiile potentialilor turisti.
Brandingul de tara este un set de programe care face ca un stat sa se diferentieze de altul. Acest proces are menirea de a oferi o identitate tarii respective, formand o imagine reala, pozitiva si atragatoare.
O regiune faimoasa cu un brand puternic isi vinde mai bine produsele, recruteaza elite, atrage investitori si vizitatori si joaca un rol important in afaceri. In consecinta, aceasta regiune este mai bogata si ofera o mai buna calitate a vietii. Tinuturile care au un brand pozitiv si puternic isi valorizeaza mai bine produsele si serviciile, intrucat brandul adauga valoare acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Brandului Dracula.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!