Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița

Disertație
10/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 58 în total
Cuvinte : 14114
Mărime: 91.08KB (arhivat)
Publicat de: Aurora Ivașcu
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. CAPITOLUL I:Prezentarea generală a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Dâmboviţa 4
  2. 1.1. Scurt istoric al serviciilor publice de ocupare din România 4
  3. 1. 2. Date generale despre A.J.O.F.M. Dâmboviţa 6
  4. 1.3. Obiectivele fundamentale urmărite pe următorii doi ani 2010 – 2011 7
  5. 1.4. Mediul organizaţiei 8
  6. 1.5. Misiunea organizaţiei 10
  7. 1.6. Particularitati ale procesului de comunicare din cadrul A.J.O.F.M. Dâmboviţa 11
  8. 1.7. Analiza SWOT a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă ca Serviciu Public de Ocupare 12
  9. 1.8. Structura organizatorică 15
  10. 1.9.Comunicare organizaţională 17
  11. CAPITOLUL II: Studiu de caz la Agenţia Judeţeană 19
  12. pentru Ocuparea Forţei de Muncă Dâmboviţa 19
  13. 2.1. Autoevaluarea stilului de management în cadrul Biroului Resurse umane şi salarizare din A.J.O.F.M. Dâmboviţa 19
  14. 2.2. Autoevaluarea stilului de management în cadrul Biroului Control măsuri active şi control financiar propriu din A.J.O.F.M. Dâmboviţa 21
  15. 2.3. Benchmarkingul calitatii privind stilurile de management din cadrul Birourilor Resurse Umane si Control Masuri Active AJOF DB 26
  16. CONCLUZII ŞI PROPUNERI 29
  17. Anexa 1 - Clasificarea stilurilor de management potrivit teoriei tridimensionale 32
  18. Anexa 2 - Interes pentru rezultate – sarcini T 34
  19. Anexa 3 - Evaluarea practicilor manageriale 35
  20. Anexa 4 - Reprezentarea grafică a fluxului informaţional şi decizional 44
  21. Anexa 5 - Evaluarea stilului de management pentru managerul din cadrul biroului resurse umane şi salarizare 45
  22. Anexa 6 - Evaluarea stilului de management pentru managerul din cadrul biroului control măsuri active şi control financiar propriu 47
  23. Anexa 7 - Interes pentru rezultate – T 49
  24. Anexa 8 – Evaluarea Practicilor Manageriale 50
  25. Anexa 9 - Interes pentru rezultate – T 58
  26. BIBLIOGRAFIE 59

Extras din disertație

CAPITOLUL I:

Prezentarea generală a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Dâmboviţa

1.1. Scurt istoric al serviciilor publice de ocupare din România

Problemele de muncă şi de asigurări sociale erau reglementate, în ţara noastră, sub diverse forme, încă din secolele XII – XIV, când existau bresle şi coorporaţii. În jurul anului 1890, apar modificări esenţiale în domeniul muncii, prin apariţia industriei în România; de aici şi apariţia unor acte normative cu caracter general, care aveau funcţia de a reglementa noile peobleme (Regulamentul industriilor insalubre, Legea repaosului duminical, Legea învăţământului profesional).

După primul război mondial, statul se vede nevoit ca, în condiţii socio-economice, să înfiinţeze o institutiei care să reglementeze problematica muncii, să ocrotească interesele lucrătorilor. Astfel, prin decretul Lege nr.1327 din 29 martie 1920, la propunerea preşedintelui Consiliului de Miniştrii, mareşalul Alexandru Averescu, se înfiinţează Ministerul Muncii şi Ocrotirilor Sociale, care avea ca unul dintre principalele scopuri ocrotirea şi organizarea muncii. În timp, atribuţiile care intrau în sarcina ministerului s-au lărgit, ministerul ocupându-se de întocmirea şi aplicarea legislaţiei muncitoreşti, de organizarea plasării, de problema migraţiunilor şi a şomajului, de învăţământul muncitoresc. Denumirea acestei instituţii a cunoscut de-a lungul timpului mai multe variante : Ministerul Muncii, Sănătăţii Publice şi Ocrotirilor Sociale, Comitetul de Stat pentru Probleme de Muncă şi Salarii.

În anul 1921, începe să se contureze un cadrul legislativ în domeniu, o dată cu apariţia ,,Legii pentru organizarea plasării,, , urmată ulterior, de ,,Legea pentru pregătirea profesională şi exercitarea meseriilor, ,,apăruta în 1936, ,,Legea pentru stabilirea salariilor minimale în întreprinderile particulare, comerciale şi de transporturi,, ,în 1939 şi de ,,Codul Muncii,, din 1950. Problema forţei de muncă a fost tratată, încă de la început, în cadrul unor direcţii speciale. La înfiinţarea Ministerului Muncii şi Ocrotirilor Sociale, existau ,,Direcţia plasării,, şi ,,Direcţia Meseriilor Învăţământului Muncitoresc,,. După reorganizarea ministerului şi apariţia, în 1921, a ,,Legii pentru organizarea plasării,, , în anul 1922 s-au înfiinţat ,,Oficiile de plasare,,. În 1943 se înfiinţează, în cadrul Ministerului Muncii, Sănătăţii şi Ocrotirilor Sociale, ,,Subsecretariatul de Stat al Muncii,, ,care avea în componenţă ,,Direcţia Pregătirii profesionale a învăţământului muncitoresc şi căminelor de ucenici,, , ,,Direcţia Evidenţei plasării şi îndrumării muncitorilor de orice fel, precum şi a invalizilor şi a văduvelor de război,, şi, ca serviciu exterior, ,,Cursuri profesionale pentru ucenici,, şi ,,Oficii de îndrumare,,. În anul 1944, Ministerul Muncii, Sănătăţii şi Ocrotirilor Sociale se desparte în trei ministere, Ministerul Muncii cuprinzând ,,Direcţia Reglementării muncii şi migraţiunilor, ,,Direcţia Pregătirii profesionale a învăţământului muncitoresc şi căminelor de ucenici,, , ,,Direcţia Evidenţei plasării şi îndrumării muncii,, , ,,Oficiul de studii documentare şi îndrumare,,.

În perioada 1960 – 1967, problemele specifice domeniului muncii au fost preluate de către Comitetul de Stat pentru Muncă şi Salarii. Începând din 1968, s-a reînfiinţat Ministerul muncii, care a funcţionat până în anul 1990, cand s-a constituit Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS). Din anul 2001, denumirea instituţiei s-a modificat în Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS).

În ianuarie 1991, a fost adoptată Legea nr.1/1991, privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională, act normativ prin care era recunoscută, după mai multe zeci de ani, existenţa şomerilor în România.

Această lege a fost înlocuită, de la 1 martie 2002, cu o lege modernă, europeană, Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. Legea nr.76/2002 pune accentul pe măsurile active, destinate creşterii gradului de ocupare a forţei de muncă. Aceste măsuri active stimulează angajatorii să încadreze în muncă personal din rândul şomerilor, dar stimulează şi peroanele în căutarea unui loc de muncă să se încadreze înainte de expirarea perioadei în care sunt indreptăţite să primească indemnizaţia de şomaj.

Indiferent de forma sub care a funcţionat, Ministerul Muncii s-a ocupat de plasare, pregătire şi îndrumare profesională. Dar, datorită reformei ecomonice, cerinţelor societăţii şi importantelor schimbări socio-economice apărute după 1990, a fost necesară înfiinţarea unei instituţii care să se ocupe special de plasare, pregătire profesională şi îndrumare şi care să efectueze plăţile băneşti pentru populaţia beneficiară. Astfel, prin Legea nr.145/1998 a fost înfiinţată Agenţia Naţională pentru Ocupare şi Formare Profesională, instituţie care şi-a schimbat denumirea, în anul 2000, în Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM). ‘n anul 2006, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a fost reorganizată, odată cu apariţia Legii nr.202/2006, iar prin H.G. nr.1610/2006 a fost aprobat Statutul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

Preview document

Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 1
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 2
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 3
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 4
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 5
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 6
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 7
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 8
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 9
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 10
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 11
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 12
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 13
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 14
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 15
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 16
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 17
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 18
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 19
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 20
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 21
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 22
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 23
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 24
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 25
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 26
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 27
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 28
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 29
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 30
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 31
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 32
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 33
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 34
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 35
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 36
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 37
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 38
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 39
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 40
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 41
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 42
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 43
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 44
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 45
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 46
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 47
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 48
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 49
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 50
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 51
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 52
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 53
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 54
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 55
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 56
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 57
Analiza comparativă a stilurilor de management ale birourilor de resurse umane și control măsuri active din cadrul AJOFM Dâmbovița - Pagina 58

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comparativa a Stilurilor de Management ale Birourilor de Resurse Umane si Control Masuri Active din Cadrul AJOFM Dambovita.doc

Alții au mai descărcat și

Stilul managerial în IMM

INTRODUCERE Lucrarea de licenţă cu titlul STILUL MANAGERIAL ÎN IMM, a fost elaborată cu scopul de a evidenţia importanţa stilului managerial în...

Gradul de satisfacere al cetățenilor față de activitatea primăriei

1. Prezentarea temei lucrarii de cercetare Pentru România procesul de transformari din administratia publica capata noi dimensiuni. Astfel, se...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?