Analiza Comparativa a Stilurilor de Management ale Birourilor de Resurse Umane si Control Masuri Active din Cadrul AJOFM Dambovita

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I:Prezentarea generala a Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Dambovita 4
1.1. Scurt istoric al serviciilor publice de ocupare din Romania 4
1. 2. Date generale despre A.J.O.F.M. Dambovita 6
1.3. Obiectivele fundamentale urmarite pe urmatorii doi ani 2010 - 2011 7
1.4. Mediul organizatiei 8
1.5. Misiunea organizatiei 10
1.6. Particularitati ale procesului de comunicare din cadrul A.J.O.F.M. Dambovita 11
1.7. Analiza SWOT a Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca ca Serviciu Public de Ocupare 12
1.8. Structura organizatorica 15
1.9.Comunicare organizationala 17
CAPITOLUL II: Studiu de caz la Agentia Judeteana 19
pentru Ocuparea Fortei de Munca Dambovita 19
2.1. Autoevaluarea stilului de management in cadrul Biroului Resurse umane si salarizare din A.J.O.F.M. Dambovita 19
2.2. Autoevaluarea stilului de management in cadrul Biroului Control masuri active si control financiar propriu din A.J.O.F.M. Dambovita 21
2.3. Benchmarkingul calitatii privind stilurile de management din cadrul Birourilor Resurse Umane si Control Masuri Active AJOF DB 26
CONCLUZII SI PROPUNERI 29
Anexa 1 - Clasificarea stilurilor de management potrivit teoriei tridimensionale 32
Anexa 2 - Interes pentru rezultate - sarcini T 34
Anexa 3 - Evaluarea practicilor manageriale 35
Anexa 4 - Reprezentarea grafica a fluxului informational si decizional 44
Anexa 5 - Evaluarea stilului de management pentru managerul din cadrul biroului resurse umane si salarizare 45
Anexa 6 - Evaluarea stilului de management pentru managerul din cadrul biroului control masuri active si control financiar propriu 47
Anexa 7 - Interes pentru rezultate - T 49
Anexa 8 - Evaluarea Practicilor Manageriale 50
Anexa 9 - Interes pentru rezultate - T 58
BIBLIOGRAFIE 59


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I: 
Prezentarea generala a Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Dambovita
1.1. Scurt istoric al serviciilor publice de ocupare din Romania
Problemele de munca si de asigurari sociale erau reglementate, in tara noastra, sub diverse forme, inca din secolele XII - XIV, cand existau bresle si coorporatii. In jurul anului 1890, apar modificari esentiale in domeniul muncii, prin aparitia industriei in Romania; de aici si aparitia unor acte normative cu caracter general, care aveau functia de a reglementa noile peobleme (Regulamentul industriilor insalubre, Legea repaosului duminical, Legea invatamantului profesional).
Dupa primul razboi mondial, statul se vede nevoit ca, in conditii socio-economice, sa infiinteze o institutiei care sa reglementeze problematica muncii, sa ocroteasca interesele lucratorilor. Astfel, prin decretul Lege nr.1327 din 29 martie 1920, la propunerea presedintelui Consiliului de Ministrii, maresalul Alexandru Averescu, se infiinteaza Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale, care avea ca unul dintre principalele scopuri ocrotirea si organizarea muncii. In timp, atributiile care intrau in sarcina ministerului s-au largit, ministerul ocupandu-se de intocmirea si aplicarea legislatiei muncitoresti, de organizarea plasarii, de problema migratiunilor si a somajului, de invatamantul muncitoresc. Denumirea acestei institutii a cunoscut de-a lungul timpului mai multe variante : Ministerul Muncii, Sanatatii Publice si Ocrotirilor Sociale, Comitetul de Stat pentru Probleme de Munca si Salarii.
In anul 1921, incepe sa se contureze un cadrul legislativ in domeniu, o data cu aparitia ,,Legii pentru organizarea plasarii,, , urmata ulterior, de ,,Legea pentru pregatirea profesionala si exercitarea meseriilor, ,,aparuta in 1936, ,,Legea pentru stabilirea salariilor minimale in intreprinderile particulare, comerciale si de transporturi,, ,in 1939 si de ,,Codul Muncii,, din 1950. Problema fortei de munca a fost tratata, inca de la inceput, in cadrul unor directii speciale. La infiintarea Ministerului Muncii si Ocrotirilor Sociale, existau ,,Directia plasarii,, si ,,Directia Meseriilor Invatamantului Muncitoresc,,. Dupa reorganizarea ministerului si aparitia, in 1921, a ,,Legii pentru organizarea plasarii,, , in anul 1922 s-au infiintat ,,Oficiile de plasare,,. In 1943 se infiinteaza, in cadrul Ministerului Muncii, Sanatatii si Ocrotirilor Sociale, ,,Subsecretariatul de Stat al Muncii,, ,care avea in componenta ,,Directia Pregatirii profesionale a invatamantului muncitoresc si caminelor de ucenici,, , ,,Directia Evidentei plasarii si indrumarii muncitorilor de orice fel, precum si a invalizilor si a vaduvelor de razboi,, si, ca serviciu exterior, ,,Cursuri profesionale pentru ucenici,, si ,,Oficii de indrumare,,. In anul 1944, Ministerul Muncii, Sanatatii si Ocrotirilor Sociale se desparte in trei ministere, Ministerul Muncii cuprinzand ,,Directia Reglementarii muncii si migratiunilor, ,,Directia Pregatirii profesionale a invatamantului muncitoresc si caminelor de ucenici,, , ,,Directia Evidentei plasarii si indrumarii muncii,, , ,,Oficiul de studii documentare si indrumare,,.
In perioada 1960 - 1967, problemele specifice domeniului muncii au fost preluate de catre Comitetul de Stat pentru Munca si Salarii. Incepand din 1968, s-a reinfiintat Ministerul muncii, care a functionat pana in anul 1990, cand s-a constituit Ministerul Muncii si Protectiei Sociale (MMPS). Din anul 2001, denumirea institutiei s-a modificat in Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale (MMSS).
In ianuarie 1991, a fost adoptata Legea nr.1/1991, privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, act normativ prin care era recunoscuta, dupa mai multe zeci de ani, existenta somerilor in Romania.
Aceasta lege a fost inlocuita, de la 1 martie 2002, cu o lege moderna, europeana, Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. Legea nr.76/2002 pune accentul pe masurile active, destinate cresterii gradului de ocupare a fortei de munca. Aceste masuri active stimuleaza angajatorii sa incadreze in munca personal din randul somerilor, dar stimuleaza si peroanele in cautarea unui loc de munca sa se incadreze inainte de expirarea perioadei in care sunt indreptatite sa primeasca indemnizatia de somaj.
Indiferent de forma sub care a functionat, Ministerul Muncii s-a ocupat de plasare, pregatire si indrumare profesionala. Dar, datorita reformei ecomonice, cerintelor societatii si importantelor schimbari socio-economice aparute dupa 1990, a fost necesara infiintarea unei institutii care sa se ocupe special de plasare, pregatire profesionala si indrumare si care sa efectueze platile banesti pentru populatia beneficiara. Astfel, prin Legea nr.145/1998 a fost infiintata Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala, institutie care si-a schimbat denumirea, in anul 2000, in Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM). 'n anul 2006, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a fost reorganizata, odata cu aparitia Legii nr.202/2006, iar prin H.G. nr.1610/2006 a fost aprobat Statutul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Stilurilor de Management ale Birourilor de Resurse Umane si Control Masuri Active din Cadrul AJOFM Dambovita.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!