Analiza competitivității pe piața ciocolatei

Cuprins disertație Cum descarc?

Cap.1. Abordări teoretice privind competitivitatea 5
1.1 Competitivitate. Abordare generală 5
1.2 Competitivitatea la nivel nanoeconomic 7
1.2.2 Competitivitatea la nivel microeconomic 7
1.2.2 Planul minieconomic 8
1.2.3 La nivelul macroeconomic 8
1.3. Raportul de competitivitate 1 GCI 4.0 10
Cap.2 Piața ciocolatei 12
2.1 Analiza produsului 13
2.2 Producătorii de ciocolată 14
2.3 Sortimente existente pe piața ciocolatei în România 18
2.4 Analiza ofertei 19
2.4.1 Prezentarea principalilor ofertanți 19
2.5 Analiza cererii 23
2.5.1 Tendințe și oportunități privind cererea de ciocolată 25
CAP. 3. CERCETARE DE MARKETING PRIVIND PREFERINȚELE CONSUMATORILOR FAȚĂ DE CIOCOLATĂ 29
3.1. Stabilirea obiectivelor cercetării 29
3.2. Ipotezele cercetării 29
3.3. Chestionarul utilizat 29
3.4. Structura eșantionului 29


Extras din disertație Cum descarc?

Introducere 
Rolul fundamental al competitivității reiese din funcțiile acesteia și reprezintă, în esență, conform opiniei numeroșilor specialiști, baza organizării activității economice raționale. Rolul acestui fenomen amplu al economiei contemporane a fost în continuă creștere, proces accentuat de globalizare și mai nou de noile tendințe de reașezare a piețelor mondiale. În condițiile începutului de secol XXI, în urma intensificării schimburilor internaționale de mărfuri ce însoțesc globalizarea, principiile care consolidează fenomenul competițional au devenit deosebit de importante, intensificarea proceselor concurențiale au rolul, de asemenea, de a conduce la creșteri în termeni de productivitate, de diminuare a costurilor și, respectiv, a prețurilor, de a amplifica și intensifica procesele de inovare și cercetare-dezvoltare, toate consolidându-se pe o platformă integratoare care, în esență, capătă o valoare incontestabilă în albia accelerării ritmurilor de creștere economică durabilă, a calității vieții și a bunăstării populației pe mapamond.
Nici piața ciocolatei nu a rămas indiferentă la noile tendințe, competitivitatea devenind un deziderat obligatoriu urmărit de producători deoarece, pe bună dreptate, produsele din ciocolată sunt printre cele mai populare din gama deserturilor, de aceea, definirea caracteristicilor ce definesc un consumator de ciocolată este mai dificilă. Ciocolata este un desert dulce de care se poate bucura întreaga familie, în special copiii, poate fi cel mai potrivit cadou pentru o persoană sau pentru o ocazie festivă. Acest produs se adresează tuturor consumatorilor, de toate vârstele, femei, bărbați, copii.
Principalele provocări cu care se confruntă furnizorii de ciocolată, în momentul de față sunt legate de orientarea consumatorului/cumpărătorului către comerțul modern, limitând oarecum cumpărăturile de impuls din comerțul tradițional. În același timp, prin expunerea la o gamă largă de produse, gusturile consumatorilor devin din ce în ce mai sofisticate, trend la care jucătorii din piața specifică trebuie să se adapteze prin dezvoltarea de produse noi.
Prezentul studiu, intitulat ,,Analiza competitivității pe piața ciocolatei” poate aduce un aport la înțelegerea rolului competitivității la nivel macro și microeconomic, abordare ce este detaliată în primul capitol, unde evaluarea gradului de competitivitate al inițiativelor, care precede competiția este analizată la nivele precum cea a deciziilor și, respectiv, a rezultatelor. 
Capitolul 2 este o analiză, pe baza datelor culese din diverse lucrări științifice, iar fiecare domeniu a fost analizat cu obiectivitate, tocmai pentru atingerea scopului principal al lucrării care este acela de a realiza o cercetare de marketing a pieței ciocolatei, de asemenea, sunt analizate produsele, competitivitatea manifestată de principalii jucători pe piața românească, sunt prezentate sortimentele de ciocolată existente pentru a satisface cererea clienților din România. Au fost analizate atent tendințele și oportunitățile privind cererea de ciocolată, cu scopul de a identifica preferințele consumatorilor pentru acest produs.
Capitolul 3, conceput ca un studiu de caz, este o cercetare amplă, organizată sub forma unui studiu online ce are la bază un chestionar alcătuit din 17 întrebări puse în mediul virtual potențialilor clienți consumatori de ciocolată din România, susținut pe platforma isondaje.ro.
Scopul sondajului a fost de a identifica cu exactitate preferințele clienților potențiali pentru ciocolată și produsele derivate din aceasta. Așadar, clientul fiind purtătorul nevoii, acesta are disponibilă o anumită sumă pe care o poate cheltui pentru a cumpăra produse, adică pentru a-și îndeplini dorința. Așadar clientul constituie piața, fiind cel cu care se poate negocia astfel având o imagine a dorințelor acestuia se va putea cunoaște tendințele pieței specifice. Pe baza acestei cercetări se poate afla care este cel mai căutat produs de către consumatori, banii pe care sunt dispuși să îi cheltuiască pentru a cumpăra ciocolata, segmentul de vârstă care cumpără constant, nivelul de venit mediu al cumpărătorilor și multe alte caracteristici specifice.
Studiul rămâne deschis, are caracter de noutate și este permanent supus posibilităților de optimizare, pentru ca investițiile în piața ciocolatei din România să devină indicatori de creștere economică locală, regională și globală.


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza competitivitatii pe piata ciocolatei.docx

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!