Analiza Economico-Financiara a Unei Intreprinderi. Caz de Studiu - Sursal SA

Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul 1 Prezentarea intreprinderii : SURSAL S.A
1.1. Scurt istoric
Compania Sursal SA a fost infiintata in anul 1908 si este cotata la Bursa de Valori Bucuresti din anul 1997.In 1990 devine societate pe actiuni iar din anul 1996 este o societate comerciala cu capital privat.
Sediul social SURSAL S.A - localitatea Stefan cel Mare, judetul Constanta, Str. Principala, Nr.1.Societatea nu are inregistrate sedii secundare.
Obiectivul principal de activitate al societatii il constituie: Fabricarea articolelor de feronerie, cod CAEN-2572.
Sursal SA este un producator roman de organe de asamblare si accesorii metalice pentru industria constructoare de masini, industria mobilei, confectii metalice si constructii.
In acest domeniu ca producatori si principali concurenti din tara sunt:Organe de Asamblare Brasov, Subex Bacau, Feroneria Prod Arad, Verofer Arad,P&P Gheorgheni.
Principala concurenta vine insa de la firmele cu activitate de import si vanzare, si aici mentionam: SEA Bucuresti, Magic Bucuresti, Surub Trade Tg.Mures, Tad Botosani, Cula-s Craiova.Administrarea societatii: in perioada 01.01.2009 - 12.12.2009, SC. SURSAL SA SALIGNY a fost admistrata de un consiliu de administratie cu urmatoarea componenta:
Nr.Crt Numele si
Prenumele Specializarea Functia si institutia de unde provine Calitatea in C.A.
1 Dumitru Constantin Inginer Prodit SRL Presedinte
2 Dumitru Stefan Inginer Agra Prod SA Membru
3 Petcu Ramona Inginer-ec. Sif Transilvania Membru
Resurse umane: numarul mediu de salariati era la sfarsitul anului 2009 de 59 fata de 82 cat a fost la 31.12.2008, inregistrandu-se o reducere de 28% fata de anul precedent
CAPITAL SOCIAL SI STRUCTURA ACTIONARIATULUI:
Capital social:
In cursul anului 2009 capitalul social nu a suportat modificari fata de 31.12.2008.
La data de 31.12.2009, capitalul social este de 711.592 lei reprezentand un numar de 284.637 actiuni cu valoare nominala de 2,5.
Structura actionariatului:
Actionarii care detin un procent mai mare sau egal cu 10:
Nr. Denumire actionar Nr. Actiuni Procent
1. Dumitru Constantin 82.651 29.04
2. S.I.F. Transilvania 48.689 17.11
3. Sbuttoni Antonio 28.272 9,93
4. Alti actionari 125.025 43.92
Total actiuni 284.637 100,00
Nr. Total de actionari: 1034.
1.2.Analiza pietei de feronerie:
Piata constructiilor metalice si a produselor din metal este inca in dezvoltare la nivelul Romaniei, cea mai mare parte a produselor de pe aceasta piata fiind procurate prin import, asemeni altor sectoare ale economiei, cel de feronerie consemneaza nivelurile ridicate la importul de produse specific.La nivel mondial, aceasta piata este destul de dezvoltata , cel mai bun exemplu fiind Algeria, Italia, Germania, China.
In paralel cu dezvoltarea acestei piete se dezvolta in Romania si piata de productie a mobilierului, precum si a usilor si ferestrelor.Un rol important in evolutia feroneriei pe piata romaneasca l-a avut evolutia pietei tamplariilor termoizolante.
Date generale privind feroneria:
Feroneria asigura manevrabilitate si fiabilitate ferestrelor, precum si securitatea partilor mobile.Prin urmare, trebuie sa reziste la toate solicitarile la care urmeaza a fi supusa si sa fie protejata la coroziune.Montajul trebuie sa respecte indicatiile producatorului.
Feroneria se imparte in urmatoarele categorii:
-feronerie pentru mobilier:broaste, zavoare si accesorii(opritoare pentru usi,chei,broaste,silduri pentru chei si butoni,inele si manere tragatoare,balamale)
- feronerie pentru usi si ferestre : broaste, manere, balamale,chei, incuietori,clante si inchizatori automate.
In urma unei analize de piata putem afirma ca acest sector este in crestere, datorita numarului mare de constructii care sunt in derulare, reamenajarea celor existente si a cererii ridicate din industria mobilei.Cele mai importante tari cu care Romania are semnate contracte de import pe produse de feronerie sunt: China,Franta,Grecia,Italia,Olanda si Ungaria.
La nivelul lui 2009, bransa furnizorilor de feronerie ce deruleaza afaceri pe piata din Romania a fost grav afectata de efectele recesiunii, cifra de afaceri a acestora diminuandu-se in concordanta cu declinul vanzarilor de ferestre, in general. Cu toate acestea, componentele ce asigura actionarea ansamblurilor de tamplarie reprezinta elemente fundamentale, care ofera posibilitatea inchiderii/deschiderii cercevelei in vederea efectuarii operatiilor de ventilare naturala. Contactul cu mediul exterior se realizeaza prin intermediul vitrajului, insa accesul direct nu este posibil in lipsa sistemului de manevrare. 
De aceea, inovatia a reprezentat - si ar trebui sa fie si in continuare - principala cale de urmat in vederea majorarii vanzarilor. Pana in anul 2008, piata autohtona a elementelor de feronerie prezinta anumite caracteristici de oligopol, fiind dominata de trei companii ce realizau impreuna mai mult de 50% din totalul vanzarilor. Cu toate acestea, nu se neglijau influentele exercitate de ceilalti factori de decizie, intrucat o parte dintre acestia pot oricand sa ocupe primele pozitii ale clasamentului, mai ales datorita faptului ca promoveaza modele ce au caracteristici similare celor preferate in prezent de utilizatori, precum si in contextul modificarii pretului, ca urmare a crizei economice.
Capitolul 2.
Caracterizarea activitatii SC SURSAL S.A pe baza principalilor indicatori economico- financiari
In spatiul socio-economic in care activeaza, intreprinderea trebuie sa-si probeze permanent viabilitatea, capacitatea de concurenta si adaptare, performanta economico-financiara.Toate acestea isi regasesc reflectarea in eficienta activitatilor care au la baza determinari cantitativ-calitative ale factorilor productiei, randamente maxime ale utilizarii acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Economico-Financiara a Unei Intreprinderi. Caz de Studiu - Sursal SA.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!