Analiza Factoriala a Cifrei de Afaceri

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE
CAPITOLUL I: CONSIDERATII INTRODUCTIVE
1.1. Continutul si metodele de calcul ale cifrei de afaceri
1.2. Necesitatea si importanta cresterii cifrei de afaceri
1.3. Rolul cifrei de afaceri in aprecierea performantelor economico-financiare ale unei societati
CAPITOLUL II: PREZENTAREA S.C. VEL PITAR S.A.
2.1. Scurt istoric 
2.2. Obiect de activitate
2.3. Structura organizatorica
2.4. Nivelul si dinamica principalilor indicatori economico-financiari
CAPITOLUL III: STUDIU DE CAZ PRIVIND ANALIZA FACTORIALA A CIFREI DE AFACERI LA SC. VEL PITAR S.A. IN PERIOADA 2009-2011
3.1. Analiza factoriala a cifrei de afaceri
3.1.1. Evolutia cifrei de afaceri in perioada 2009-2011
3.1.2. Determinarea variatiei cifrei de afaceri
3.1.3. Determinarea influentei factorilor asupra variatiei cifrei de afaceri
3.1.4. Verificarea rezultatelor
3.1.5. Interpretarea rezulatatelor
3.2. Analiza efectelor modificarii cifrei de afaceri asupra principalilor indicatori economico-financiari ai societatii
CAPITOLUL IV: CONCLUZII SI PROPUNERI
BIBLIOGRAFIE
ANEXE


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Fiecare intreprindere, in conditiile tranzitiei tarii noastre la economia de piata, indiferent de forma de proprietate, obiect de activitate sau dimensiune, trebuie sa se adapteze in permanenta la cerintele pietei si ale mediului in care isi desfasoara activitatea, sa-si imbunatateasca performantele economico-financiare si capacitatea de concurenta in raport cu alti agenti economici.
Pentru realizarea acestor obiective este foarte utila analiza diagnostic a activitatii economico-financiare a intreprinderilor, care, prin metodele si tehnicile utilizate, permit diagnosticarea starii diferitelor fenomene, cunoasterea cauzelor care provoaca anumite disfunctionalitati si luarea unor masuri corespunzatoare pentru reglarea si optimizarea rezultatelor economico-financiare ale fiecarei firme.
In acest fel, analiza diagnostic a activitatii economico-financiare a societatilor comerciale reprezinta un mijloc important al managementului intern al fiecarei firme, care permite fundamentarea deciziilor privind strategia dezvoltarii si utilizarea eficienta a resurselor materiale, umane si financiare, in vederea cresterii valorii de piata, a rentabilitatii si a competitivitatii intreprinderilor. In acelasi timp, informatiile rezultate din analiza de diagnostic a activitatii economico-financiare a firmei pot fi utilizate si de alti subiecti din afara intreprinderii, cum ar fi bancile, organele fiscale sau de control, precum si de investitorii interesati in dezvoltarea unor afaceri cu firmele respective.
In cadrul indicatorilor care reflecta rezultatele economico-financiare ale intreprinderii un loc important il ocupa cifra de afaceri. Aceasta e considerata indicatorul fundamental pe baza caruia se evalueaza direct performantele inregistrate de intreprindere sau se pot construi alti indicatori care sunt utilizati pentru estimarea eficientei activitatii intreprinderii.
Analiza cifrei de afaceri pe piete si pe diversi clienti, pe stadii ale ciclului de viata a produselor, precum si in raport cu cererea si cu capacitatea de productie permite adoptarea unor decizii corespunzatoare privind orientarea in viitor a activitatii desfasurate de agentul economic.
Este, deci, explicabil de ce, in cadrul interesului mai larg acordat gestiunii financiare a intreprinderii, se acorda o atentie deosebita activitatii si deciziei financiare, atat in faza de programare, cat si in cea de executie.
In spatiul socio-economic in care activeaza, intreprinderea trebuie sa-si probeze permanent viabilitatea, capacitatea de concurenta si adaptare, performanta economico-financiara. Toate acestea isi gasesc reflectarea in eficienta activitatilor care au la baza determinari cantitativ-calitative ale factorilor productiei, randamente maxime ale utilizarii acestora etc.
Cu ajutorul analizei omul cerceteaza lucrurile si fenomenele, le descopera structura, le verifica, stabileste relatiile de cauzalitate, factorii care le genereaza, descopera legile formarii si desfasurarii lor si pe baza lor formuleaza decizii privind activitatea in viitor.
Ca in toate domeniile cunoasterii, esentialul in analiza economica il constituie descifrarea relatiilor structurale si cele functionale si a relatiilor ,,cauza-efect". A analiza o activitate din punct de vedere economic inseamna a cerceta cheltuielile ce sunt efectuate pentru acea activitate in raport cu rezultatele (efectele) ce se obtin. O analiza economica semnifica cercetarea unui rezultat, a unui proiect sau fenomen din punct de vedere economic, bazata pe descompunerea intregului in elemente, pe stabilirea factorilor sai a cauzelor in timp si spatiu. Analiza porneste de la rezultatele procesului incheiat catre elemente si factori.
Managementul firmei nu poate fi realizata fara analiza atributelor sale in stransa corelatie cu functiile intreprinderii. Conducerea operativa, ca si strategia firmei nu pot fi realizate fara cunoasterea rezultatului activitatii, a performantelor firmei in contextul competitiei interne si internationale.
Cresterea valorii firmei ca obiectiv major nu poate fi cunoscuta fara analiza activitatii economico-financiara.
In conditiile actuale, cand factorii pietei primeaza in sistemul de variabile, analiza cifrei de afaceri este esentiala pentru aprecierea locului intreprinderii in sectorul sau de activitate, a pozitiei sale pe piata, a aptitudinilor acesteia de a lansa, respectiv de a dezvolta diferite activitati intr-o maniera profitabila. In functie de nivelul cifrei de afaceri se poate preciza daca intreprinderea este suficient de importanta, daca are semnificatie raportarea rezultatelor sale la cele ale sectorului, respectiv daca partea sa de piata e neglijabila, putandu-se lua decizii strategice in consecinta.
Cifra de afaceri reprezinta principalul indicator de volum al activitatii firmei. Ea constituie in sine unul din cele mai importante obiective strategice ale organizatiilor de afaceri. Este principala forma de venit a societatii.
Teoria si practica economica recomanda utilizarea unui sistem de indicatori valorici a caror putere cognitiva permite sesizarea si comensurarea unor aspecte definitorii privind aprecierea dimensiunilor activitatii intreprinderii, evaluarea rezultatelor si performantelor sale comerciale.
Cifra de afaceri, principala forma de venit a societatii, alaturi de alte venituri din exploatare, financiare si extraordinare pe care le are intreprinderea formeaza totalitatea veniturilor entitatii. Din acest total se face plata cheltuielilor pe care le are intreprinderea fata de furnizori, cu personalul, taxele si impozitele datorate statului, plata datoriilor fata de banci, plata utilitatilor si alte cheltuieli pe care le poate avea entitatea.
Am ales aceasta tema deoarece face trimitere directa la modalitatile prin care o firma poate utiliza informatia pentru a-si mari bugetul pe o anumita perioada de timp. In prezent, cifra de afaceri este esentiala pentru estimarea pozitiei intreprinderii pe piata, a capacitatii si abilitatii sale de a dezvolta activitati profitabile in conditii de concurenta. 
Fiecare intreprindere, indiferent de profil si dimensiune si de spatiul socio-economic in care activeaza, trebuie sa-si verifice permanent viabilitatea, capacitatea de concurenta si adaptare, performanta economico-financiara, aceasta cu atat mai mult cu cat mecanismele clasice ale economiei de piata se formeaza si urmeaza sa functioneze cu toate rigorile ce le presupun.
Prin urmare, in etapa actuala, o atentie deosebita trebuie acordata analizei cifrei de afaceri pe total intreprindere si pe produse, a cailor sale de crestere si a consecintelor economico-financiare, a principalelor surse de venituri si a mijloacelor de diversificare a acestora. Se asigura astfel premisele maximizarii cifrei de afaceri, ale consolidarii si extinderii agentului economic, ale cresterii cotei sale de piata si sporirii averii actionarilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Factoriala a Cifrei de Afaceri.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!