Analiza Influentei Mediului de Marketing la Colegiul Economic Ion Ghica Bacau
- Nota 9
- 65 pagini
- Marketing
Indrumator: Prof.univ.dr.ing.Gabriel Luca
Cuprins disertatie Cum descarc?
Memoriu justificativ 4 CAPITOLUL I MEDIUL DE MARKETING SPECIFIC INSTITUTIILOR DE INVATAMANT I.1. Elementele componenente ale mediului social al scolii 7 I.2. Parteneriatul organizational al scolii 9 CAPITOLUL II COMPONENTELE MEDIULUI DE MARKETING II.1.Delimitari conceptuale ale mediului de marketing 11 II.2.Tendinte ale mediului de marketing 12 II.3. Variabilele micromediului de marketing 15 II.4. Variabilele macromediului de marketing 21 II.5. Cercetare documentara inedita-Cadrul de analiza VRIO a resurselor interne 28 CAPITOLUL III STUDIU DE CAZ-ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING LA COLEGIUL ECONOMIC ,,ION GHICA" BACAU III.1. Prezentarea Colegiului Economic ,,Ion Ghica" Bacau 32 III1.1.Scurt istoric al Colegiului Economic ,,Ion Ghica" Bacau 33 III.1.2.Tipul scolii si profile de studiu 33 III.1.3. Situatia efectivelor de elevi 35 III.2.Analiza situatiei existente la Colegiul Economic ,,Ion Ghica" Bacau III.2.1.Analiza SWOT 36 III.2.2.Plan de ameliorare 38 III.3.Analiza influentei variabilelor din macromediu asupra activitatii colegiului 39 III.4.Analiza influentei variabilelor din micromediu asupra activitatii colegiului 51 III.4.1.Analiza resurselor interne 51 III.4.2.Relatiile cu partenerii din mediul exten 53 III.5. Concluzii, contributii, recomandari 62 Bibliografie 64
Extras din disertatie Cum descarc?
MEMORIU JUSTIFICATIV In lucrarea de disertatie ,,Analiza influentei mediului de marketing la Colegiul Economic Bacau" am incercat sa surprind influenta factorilor din micromediu si macromediu asupra desfasurarii activitatii institutiei, pentru o adaptare mai eficienta la piata educationala. Am ales acesta tema pornind de la necesitatea adaptarii la schimbari a tuturor firmelor si institutiilor, ca si conditie a supravietirii pe o piata extrem de dinamica. Vremurile in care traim sunt caracterizate, poate mai mult decat cele trecute, prin complexitate si dinamism. Schimbarile se produc rapid, indiferent ca este vorba de mediul social sau cel economic, fiind sustinute de evolutia spectaculoasa a tehnologiilor informatiei si comunicarii. Cand se vorbeste despre economie, cuvantul de ordine este globalizare, fiind relationat cu alte concepte precum hipercompetitie, resurse complementare, multiculturalism. Schimbarile produse in economie si in societate in general, sunt profunde si antreneaza intreaga structura, modificand continutul, nu doar forma. Se trece de la o economie in care resursele fizice erau cele mai importante, la o economie bazata pe cunostinte. Cunostintele vor deveni resursele cele mai valorizate, capabile sa ofere avantaje competitive pe o piata hiperdinamica, suprasaturata de produse si servicii. Ele vor fi combustibilul principal al dezvoltarii economice. Intr-un astfel de context, in care cunostintele sunt resursele cele mai valoroase, este normal sa se acorde o mare importanta institutiilor de invatamant, ca surse de producere a cunoasterii. De aici putem deduce rolul si importanta institutiilor de invatamant in dezvoltarea societatii viitoare si necesitatea adaptarii la conditii noi Pe de alta parte, dezvoltarea fara precedent a tehnologiei informatiei si in special a internetului a dus la globalizarea si democratizarea accesului la informatie. Nimeni nu mai detine monopolul cunoasterii: oricine poseda un set minim de deprinderi de utilizare a calculatorului poate accesa baze de date imense, biblioteci virtuale In acest context, rolul scolii, respectiv al profesorului, ca sursa de cunostinte, se diminueaza. Singura cale de supravietuire in acest context competitional este adaptarea la nevoile si exigentele elevilor,adoptarea unor metode centrate pe elev, management reformator. Institutiile de invatamant trebuie sa se implica permanent in viata comunitatii locale, iar parteneriatul activ cu a administratia publica, cu factorii economici si financiari, cu organizatiile nonguvernamentale, societati culturale, economice si stiintifice,sa ii diversifica actiunile si prestatiile, cu efect direct asupra imaginii sale in mediul local si regional. O biectivele prezentei lucrari sunt: -Analiza influentelor variabilelor din micro si macromediu asupra activitatii colegiului, pentru o mai buna adaptare la mediul de marketing educational -A naliza resurselor interne ale institutiei -Analiza situatiei curente prin intermediul analizei SWOT -Elaborarea unui plan de ameliorare a punctelor slabe -Elaborarea si interpretarea unui chestionar de sondare a optiunilor scolare si profesionale SUPPORTING STATEMENT In the dissertation "The influence of marketing environment at Economic College Bacau " I tried to capture the factors from the micro-environment and macro-environment on developing institutions activities and in order to adapt more effectively to the educational market. I chose this topic from the need to adapt to changes to all companies and institutions, as a condition of survival in a highly dynamic market.
Fisiere in arhiva (1):
- Analiza Influentei Mediului de Marketing la Colegiul Economic Ion Ghica Bacau.doc
Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.