Memoriu justificativ CAPITOLUL I MEDIUL EXTERN AL PIETEI FARMACEUTICE CAPITOLUL II MEDIUL EXTERN AL FIRMEI II.1.Intelegerea complexitatii mediului extern II.2.Macromediu-caracteristici generale si componente II.3. Micromediu-caracteristici si componente II.4. Cercetare documentara inedita-Cadrul de analiza VRIO a resurselor interne CAPITOLUL III STUDIU DE CAZ-ANALIZA MEDIULUI EXTERN LA S.C.BIOFARM S.A III.1. Prezentarea companiei Biofarm III.1.1.Scurt istoric al Companiei Biofarm SA III.1.2.Descrierea obiectului de activitate al firmei III.1.3. Indicatori financiari III.2.Analiza situatiei existente la compania Biofarm prin analiza SWOT III.3.Plan de ameliorare a activitatilor III.4.Analiza mediului extern la S.C. BIOFARM S.A III.4.1.Elemente ale macromediului care influenteaza Biofarm III.4.2.Elemente ale micromediului care influenteaza Biofarm III.4.2.1.Relatiile cu partenerii din mediul extern III.4.2.2.Firma in sine-Analiza resurselor interne III.5. Concluzii, contributii, recomandari Bibliografie
MEMORIU JUSTIFICATIV Vremurile in care traim sunt caracterizate, poate mai mult decat cele trecute, prin complexitate si dinamism, in deplina proportionalitate cu o clara instabilitate economica. Schimbarile se produc rapid, indiferent ca este vorba de mediul social sau cel economic, fiind sustinute de evolutia spectaculoasa a tehnologiilor informaţiei si comunicarii. Înţelegerea mediului extern în care operează serviciul informaţional este fundamentală pentru aşezarea acestuia astfel încât să beneficieze de schimbările tehnologice, obţinerea resurselor şi furnizarea serviciilor dorite de clienţi. Mediul extern este dinamic şi este necesar să fie permanent "scanat" pentru a identifica noile realităţi, provocări şi incertitudini. Evaluare mediului extern este una din primele etape ale procesului de planificare strategică. Aceasta permite managerilor să identifice schimbările, tendinţele, oportunităţile, ameninţările, şi oferă de asemenea informaţii de bază pentru alte decizii de marketing. In lucrarea de disertatie „Analiza influentei mediului extern la Biofarm SA am analizat influenta factorilor din micromediu si macromediu asupra desfasurarii activitatii companiei. Cunoasterea acestor influente reprezinta cheia pentru o adaptare eficienta la o piata farmaceutica foarte dinamica. După o dezvoltare impresionantă, cu aproximativ 30% pe an între 2004 si 2006, rata de crestere a pietei farmaceutice din România a coborât la 11% ajungându-se la 1,8 miliarde de euro în 2007, iar cresterea anuală pentru 2009 este în jur de 8%. Ne asteptam ca, în 2010, piata românească să se dezvolte cu aproximativ9,5% pe an, ajungând la aproape 2,4 miliarde de euro în 2010. Aderarea la Uniunea Europeană a eliminat taxele vamale si a generat o intensificare a competitiei si o crestere a volumului de medicamente generice importate. Am ales acesta tema pornind de la necesitatea adaptarii la schimbari a tuturor producatorilor de medicamente, ca si conditie a supravietirii pe o piata extrem de dinamica cat si din motive subiective, determinate de detinerea de actiuni la aceasta companie, motiv pentru care intelegerea profunda a acestui fenomen complex a condus la alegerea facuta. Compania Biofarm trebuie sa cunoasca si sa aplice marketingul care a preluat particularitatile pietei pe care actioneaza rezultand o alta specializare a sa respectiv marketingul farmaceutic. Marketingul farmaceutic are un caracter specific derivat din caracteristicile si destinatia produselor medicamentoase. Aceasta îl face să ia forma de marketing„sofisticat” care trebuie să urmărească însănătosirea bolnavilor si ocrotirea sănătătii populatiei (interese publice) fapt ce îl încadrează în conceptul de marketing social. Abordarea marketingului farmaceutic presupune o succesiune de activităti: stabilirea obiectivelor; identificarea unei piete-tintă; evaluarea oportunitătilor pietei si a resurselor; analiza mediului extern al unitătii; selectarea segmentului; strategia diferentiată de produs; dezvoltarea marketingului-mix optim; implementarea strategiei selectionate; evaluarea strategiei. Esenta marketingului farmaceutic constă în realizarea schimburilor complexe de produse si servicii farmaceutice între părtile interesate: bolnavi, medici, farmacisti, unitătile sanitare, alti intermediari. Producatorii de medicamente se confrunta din plin cu shimbari din mediul extern la care trebuie sa faca fata prin strategii de marketing bine gandite. Principalele tendinte din mediul extern care afecteaza compania sunt: -aparitia de noi tehnologii in industria producatoare de medicamente -boli generate de noi virusi la care companiile producatoare de medicamente, prin activitatea de cercetare si dezvoltare, trebuie sa le gaseasca antitodul -schimbari in stilul de viata a consumatorilor, care pot influenta atitudinea fata de achizitia de medicamente -aparitia firmelor concurente -politicile guvernamentale in domeniul ocrotirii sanatatii Strategia de abordare a pietei farmaceutice aplicata in ultimii ani a trebuit sa introduca in ecuatie un element nou, o variabila extrem de sensibila – tendinta mereu in schimbare a consumului de medicamente si a canalului prin care acestea ajung la consumatorul final.Cifra de afaceri substantiala se obtine acum din vanzarile prin intermediul canalului reprezentat de farmacii si nu din vanzarile catre spitale care creaza blocaje financiare.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.