Analiza Influentei Mediului Extern asupra Companiei SC Biofarm SA
Cuprins disertatie Cum descarc?
Memoriu justificativ CAPITOLUL I MEDIUL EXTERN AL PIETEI FARMACEUTICE CAPITOLUL II MEDIUL EXTERN AL FIRMEI II.1.Intelegerea complexitatii mediului extern II.2.Macromediu-caracteristici generale si componente II.3. Micromediu-caracteristici si componente II.4. Cercetare documentara inedita-Cadrul de analiza VRIO a resurselor interne CAPITOLUL III STUDIU DE CAZ-ANALIZA MEDIULUI EXTERN LA S.C.BIOFARM S.A III.1. Prezentarea companiei Biofarm III.1.1.Scurt istoric al Companiei Biofarm SA III.1.2.Descrierea obiectului de activitate al firmei III.1.3. Indicatori financiari III.2.Analiza situatiei existente la compania Biofarm prin analiza SWOT III.3.Plan de ameliorare a activitatilor III.4.Analiza mediului extern la S.C. BIOFARM S.A III.4.1.Elemente ale macromediului care influenteaza Biofarm III.4.2.Elemente ale micromediului care influenteaza Biofarm III.4.2.1.Relatiile cu partenerii din mediul extern III.4.2.2.Firma in sine-Analiza resurselor interne III.5. Concluzii, contributii, recomandari Bibliografie
Extras din disertatie Cum descarc?
MEMORIU JUSTIFICATIV Vremurile in care traim sunt caracterizate, poate mai mult decat cele trecute, prin complexitate si dinamism, in deplina proportionalitate cu o clara instabilitate economica. Schimbarile se produc rapid, indiferent ca este vorba de mediul social sau cel economic, fiind sustinute de evolutia spectaculoasa a tehnologiilor informatiei si comunicarii. Intelegerea mediului extern in care opereaza serviciul informational este fundamentala pentru asezarea acestuia astfel incat sa beneficieze de schimbarile tehnologice, obtinerea resurselor si furnizarea serviciilor dorite de clienti. Mediul extern este dinamic si este necesar sa fie permanent "scanat" pentru a identifica noile realitati, provocari si incertitudini. Evaluare mediului extern este una din primele etape ale procesului de planificare strategica. Aceasta permite managerilor sa identifice schimbarile, tendintele, oportunitatile, amenintarile, si ofera de asemenea informatii de baza pentru alte decizii de marketing. In lucrarea de disertatie ,,Analiza influentei mediului extern la Biofarm SA am analizat influenta factorilor din micromediu si macromediu asupra desfasurarii activitatii companiei. Cunoasterea acestor influente reprezinta cheia pentru o adaptare eficienta la o piata farmaceutica foarte dinamica. Dupa o dezvoltare impresionanta, cu aproximativ 30% pe an intre 2004 si 2006, rata de crestere a pietei farmaceutice din Romania a coborat la 11% ajungandu-se la 1,8 miliarde de euro in 2007, iar cresterea anuala pentru 2009 este in jur de 8%. Ne asteptam ca, in 2010, piata romaneasca sa se dezvolte cu aproximativ9,5% pe an, ajungand la aproape 2,4 miliarde de euro in 2010. Aderarea la Uniunea Europeana a eliminat taxele vamale si a generat o intensificare a competitiei si o crestere a volumului de medicamente generice importate. Am ales acesta tema pornind de la necesitatea adaptarii la schimbari a tuturor producatorilor de medicamente, ca si conditie a supravietirii pe o piata extrem de dinamica cat si din motive subiective, determinate de detinerea de actiuni la aceasta companie, motiv pentru care intelegerea profunda a acestui fenomen complex a condus la alegerea facuta. Compania Biofarm trebuie sa cunoasca si sa aplice marketingul care a preluat particularitatile pietei pe care actioneaza rezultand o alta specializare a sa respectiv marketingul farmaceutic. Marketingul farmaceutic are un caracter specific derivat din caracteristicile si destinatia produselor medicamentoase. Aceasta il face sa ia forma de marketing,,sofisticat" care trebuie sa urmareasca insanatosirea bolnavilor si ocrotirea sanatatii populatiei (interese publice) fapt ce il incadreaza in conceptul de marketing social. Abordarea marketingului farmaceutic presupune o succesiune de activitati: stabilirea obiectivelor; identificarea unei piete-tinta; evaluarea oportunitatilor pietei si a resurselor; analiza mediului extern al unitatii; selectarea segmentului; strategia diferentiata de produs; dezvoltarea marketingului-mix optim; implementarea strategiei selectionate; evaluarea strategiei. Esenta marketingului farmaceutic consta in realizarea schimburilor complexe de produse si servicii farmaceutice intre partile interesate: bolnavi, medici, farmacisti, unitatile sanitare, alti intermediari. Producatorii de medicamente se confrunta din plin cu shimbari din mediul extern la care trebuie sa faca fata prin strategii de marketing bine gandite. Principalele tendinte din mediul extern care afecteaza compania sunt: -aparitia de noi tehnologii in industria producatoare de medicamente -boli generate de noi virusi la care companiile producatoare de medicamente, prin activitatea de cercetare si dezvoltare, trebuie sa le gaseasca antitodul -schimbari in stilul de viata a consumatorilor, care pot influenta atitudinea fata de achizitia de medicamente -aparitia firmelor concurente -politicile guvernamentale in domeniul ocrotirii sanatatii Strategia de abordare a pietei farmaceutice aplicata in ultimii ani a trebuit sa introduca in ecuatie un element nou, o variabila extrem de sensibila - tendinta mereu in schimbare a consumului de medicamente si a canalului prin care acestea ajung la consumatorul final.Cifra de afaceri substantiala se obtine acum din vanzarile prin intermediul canalului reprezentat de farmacii si nu din vanzarile catre spitale care creaza blocaje financiare.
Fisiere in arhiva (1):
- Analiza Influentei Mediului Extern asupra Companiei SC Biofarm SA.doc
Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.