Analiza Mediului de Marketing pentru SC Termic SRL

Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Performantele intreprinderii sunt determinate, in mare parte, de adoptarea unei viziuni integratoare asupra evolutiei si modalitatilor de abordare a mediului economico-social. Cunoasterea conceptului de mediu extern, mediu intern si a relatiilor dintre acestea au un rol important, in atingerea obiectivelor propuse, in inregistrarea unor profituri ridicate, in cresterea cotei de piata, deci finalizarea cu succes a rezultatelor activitatii economice. In sistemul relatiilor cu mediul economic-social, cu piata, eforturile de marketing ale intreprinderii moderne implica o permanenta si complexa comunicare cu componentele mediului extern, cu piata, ceea ce presupune o informare corecta a consumatorilor potentiali si a intermediarilor, actiuni specifice de influentare a comportamentului de cumparare si de consum, de sprijinire a procesului de vanzare.Studierea activitatii firmei S.C.TERMIC S.R.L. si a mediului de marketing atat pe plan local, cat si national, acest studiu o poate spijini in pastrarea pozitii de lider pe o piata concurentiala, in cunoasterea clientilor si concurentilor, in abordarea de o maniera pragmatica a punctelor tari si a punctelor slabe ale firmei, precum si oportunitatile ce trebuie valorificate si amenintarile mediului extern, ce se impun a fi evitate.Intreprinderea va activa in cadrul si sub influenta mediului din care face parte, deoarece acesta apare ca o suma de ocazii si amenintari, in continua schimbare, rezultand ca performantele firmei vor depinde, pe de o parte, de masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului sau de functionare, iar pe de alta parte, de capacitatea si perceperea sa de a fructifica oportunitatile si de a se adapta continuu functionarii sale. Caracteristica esentiala a mediului de marketing al intreprinderii consta in caracterul sau deosebit de dinamic, de aceea, evaluarea cat mai corecta a evolutiei lui determina intreaga activitate de marketing si performantele firmei. Solutionarea optima si eficienta a numeroaselor probleme cu care se confrunta firma, in relatiile cu mediul ei, este generata si conditionata de relatiile sale cu sistemele din diverse domenii de actiune, fapt care va determina viabilitatea si performantele acesteia pe piata. Pentru a urmari acest mediu este necesar identificarea acestor elemente care determina comportamentul de cumparare al consumatorilor precum si impactul pe care-l poate avea fortele ce influenteaza pozitiv sau negativ rezultatele firmei. Firmele de succes, sesizeaza si satisfac, in mod profitabil pentru ele, nevoi si tendinte inca neamplinite.In literatura de specialitate, au fost formulate mai multe definitii pentru mediul de marketing:
,,Mediul apropiat si cel global constituie un element fundamental al gandirii de tip marketing".2 
,,Acei agenti si forte, altele decat cele de marketing, care influenteaza capacitatea conducerii compartimentului de marketing de a stabili si mentine legaturi de afaceri profitabile cu clientii firmei".3
,,Un ansamblu de variabile externe care influenteaza, in sens pozitiv sau negativ activitatea firmei".4
Aceste forte si tendinte care creeaza ocazii si ridica amenintari, care reprezinta incontrolabilul, prin analiza de marketing sunt tinute sub supraveghere.
Mediul de marketing la nivelul firmei are doua componente: mediul intern si mediul extern. Din punct de vedere structural, mediul extern al firmei cuprinde doua componente principale: micromediul si macromediul la care se poate adauga si ,,mediul clientului, personal : familie, rude, vecini, cunoscuti; comercial : comercianti, vanzatori, reclama, expozitii, asociatii; experienta proprie si alte elemente".5 Micromediul sau ,,mediul apropiat" grupeza acei agenti economici aflati in relatie directa cu firma si cu piata sa, acestia fiind: furnizorii, clientii, concurentii, organismele publice.Macromediul sau ,,mediul global" grupeaza factorii asupra carora intreprinderea are doar o slaba influenta, dar ale caror efecte asupra activitatii sale pot fi considerabile. Structura macromediului are urmatoarele componente : mediul economic, mediul demografic, mediul socio-cultural, mediul natural, mediul tehnologic, mediul politico-legislativ, mediul informational.Mediul de marketing al unei firme poate fi analizat si prin prisma a doua componente fundamantale:
A) Incertitudinea mediului
B) Generozitatea sau capacitatea mediului
A) Nivelul de incertitudine a mediului este evaluat prin complexitatea si dinamismul sau.
Complexitatea mediului se refera la numarul de elemente din mediul unei intreprinderi si gradul lor de asemanare. Cu cat mediile sunt mai eterogene, ele genereaza un numar cu atat mai mare de variabile pe care firma trebuie sa le analizeze.Dinamismul mediului reflecta ritmul si posibilitatea de previziune a schimbarilor in componentele mediului firmei.6 Conditiile incertitudinii se pot schimba. Raportul dintre componentele mediului si modul de modificare a acestora pot determina:
-Mediu stabil - specific perioadelor ,,linistite", cand evolutia fenomenelor este lenta si usor previzibila, ridica firmei putine probleme de adaptare. Un astfel de mediu este tot mai rar intalnit in economia contemporana.
-Mediu instabil - caraterizat prin frecvente modificari in majoritatea componentelor sale si reprezinta tipul obisnuit de mediu cu care se confrunta intreprinderile din aproape toate sectoarele de activitate. Un astfel de mediu solicita o atitudine prospectiva, descifrarea directiei si cotei schimbarilor, cresterea capacitatii de adaptare la schimbarile firmei.
-Mediu turbulent - este relativ ostil firmei, situatie in care ea tebuie sa reactioneze promt nu numai la actiunile altor firme , dar si la mutatiile mediului deosebit de complexe datorita interdependentelor multiple dintre firme, punandu-se probleme dificile, de supravietuire si de adaptare la conditiile impuse de mediu, ajustarile pe termen scurt fiind insuficiente daca, pe termen lung, nu s-a asigurat in functionarea acesteia o capacitate concurentiala bazata pe cercetarea tehnico-stiintifica de sporire a productivitatii muncii.7 Fizionomia mediului poate suferi schimbari substantiale datorita schimbarilor din evolutia componentelor si a raportului dintre ele datorita faptului ca sunt miscari bruste in forme si directii imprevizibile. 
B) Generozitatea mediului sau capacitatea mediului - este caracteristica acestuia de a sprijini cererea sustinuta si stabila, prin oferirea de resurse ce pot fi utilizate in crearea bazei proprii a firmei care permite mentinerea sau fortificarea pozitiei pe piata.
S.C. TERMIC S.R.L. a luat fiinta in perioada 1995-2000, caracterizata ca o perioada de tranzitie, de trecere de la un mediu turbulent la un mediu instabil. Datorita experientei administratorului si profesionalismului de care au dat dovada managerii aceasta perioada nu a fost perceputa ca o amenintare potentiala ci ca o oportunitate pe care au reusit sa o exploateze la maxim, dezvoltarea si rezultatele fiind elocvente in acest sens.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Mediului de Marketing pentru SC Termic SRL.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!