Analiza Performantelor Economico-Financiare pe Baza Indicatorilor de Creare de Valoare - Valoarea Economica Adaugata

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I. NOTIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND MANAGEMENTUL BAZAT PE VALOARE .2
1. Nevoia aparitiei managementului bazat pe valoare .2 
2. Sistemul de indicatori utilizati in analiza valorii adaugate pentru actionari .5
CAPITOLUL II. VALOAREA ECONOMICA ADAUGATA (EVA) . 8
1. Valoarea economica adaugata si managementul bazat pe valoare . 8
2. Implementarea sistemului EVA . 11
3. Calculul valorii economice adaugate . 15
4. Factorii determinanti ai valorii economice adaugate .20
5. Model de analiza a valorii economice adaugate . 23
6. Avantaje si limite ale valorii economice adaugate . .25
7. Imbunatatiri ce ar putea fi aduse metodei .29
CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ .31
1. Obiectivul studiului .31
2. Metoda de lucru .31
3. Metodologia de calcul utilizata . 34
4. Compararea rezultatelor obtinute.36
5. Concluzii.44
BIBLIOGRAFIE . 45
ANEXA .46


Extras din disertatie Cum descarc?

I. NOTIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND MANAGEMENTUL BAZAT PE VALOARE
I.1. Nevoia aparitiei managementului bazat pe valoare
Pe masura dezvoltarii in timp a companiilor, mediul economic si concurential a devenit tot mai complex si activitatea firmelor s-a diversificat fiind nevoie de noi instrumente si tehnici manageriale mai performante care sa permita firmelor sa depaseasca obstacolele din ce in ce mai numeroase si mai costisitoare. In acest context, managementul traditional, bazat pe analiza si interpretarea datelor contabile, si-a dovedit incapacitatea de a evalua si de a exprima, intr-o maniera cat mai clara si cat mai corecta, performantele reale ale companiilor. 
Astfel, s-a impus o schimbare in atitudinea managerilor. Acestia tind sa mute accentul dinspre maximizarea veniturilor intreprinderii inspre maximizarea valorii create pentru actionari, dinspre folosirea cu precadere a datelor contabile inspre folosirea dinamicii fluxurilor de numerar. Ca o solutie la provocarile cu care se confrunta sistemele manageriale traditionale a fost propusa implementarea unui management bazat pe valoare.
Managementul bazat pe valoare exprima inclinatia managementului spre maximizarea valorii companiei, obiectivul principal al acestei filosofii fiind maximizarea averii actionarilor. Managementul bazat pe valoare incearca sa evite erorile manageriale datorate analizei datelor contabile, utilizand in acest scop tehnici manageriale, elemente de cultura organizationala si instrumente de masurare a performantelor manageriale specifice.
"Managementul bazat pe valoare este un concept managerial in care principalul scop al companiei este maximizarea averii actionarilor. Obiectivul firmei, strategia, mecanismele sale, tehnicile de analiza financiara, indicatorii de performanta si cultura sunt in slujba ideii de maximizare a valorii creata pentru actionari".
Companiile au cautat si vor cauta sa implementeze un sistem managerial care sa sprijine atingerea cat mai multor tinte strategice. Managementul bazat pe valoare se pare ca este cea mai potrivita filozofie manageriala in conditiile dinamicii mediului economic actual. Managementul bazat pe valoare propune instrumente de masurare a performantei la niveluri diferite de organizare: atat la nivelul intregii intreprinderi cat si la nivel de proiect; contribuie apoi si la buna comunicare interna a companiei cat si spre exterior.
Trecerea unei intreprinderi de la un management bazat pe venituri la un management bazat pe valoare are efecte importante asupra vietii organizatiei. Strategiile de investire si de dezinvestire se pot modifica in sensul ca se vor ghida dupa principiul maximizarii averii actionarilor. Structura capitalului si politica de dividend se stabilisc in functie de modul in care creeaza valoare pentru actionari si nu urmarind cresterea sigurantei sau a veniturilor. 
Masurarea performantei, stabilirea tintelor si remunerarea managerilor devin strans legate de modificarea averii actionarilor mai degraba decat de modificarea veniturilor contabile. Intelegerea noului concept managerial de catre companie necesita rezolvarea unor provocari de ordin educational si motivational. O schimbare a culturii intreprinderii este necesara atingerii scopului principal: maximizarea averii actionarilor. Reeducarea si schimbarea sistemului de recompensare a personalului sunt necesare pentru o buna implementare a acestui nou concept de management bazat pe valoare, orientat inspre obtinerea de valoare pe termen lung.
Managementul bazat pe valoare ca filosofie noua, face ca cei insarcinati cu administrarea companiei sa gandeasca in sensul maximizarii averii actionarilor utilizand noi strategii si mecanisme de control si actiune in loc sa lucreze dupa planuri trasate in termeni de bugete contabile, cu marimi si indicatori de performanta care pot fi manipulati, asa cum sunt profitul, capitalul si ratele de rentabilitate clasice calculate pe baza acestora.
O alta trasatura a acestui concept este faptul ca in loc sa fie evaluati si rasplatiti in baza calitatii indicatorilor de performanta manageriala bazati pe date contabile ce reflecta performanta pe o perioada scurta de timp, managerii sunt recompensati si evaluati in baza contributiei lor pe termen lung la crearea de valoare pentru actionari. 
In aceeasi masura, in loc ca directorii sa accepte fluxuri de numerar mici aduse de unele filiale ineficiente ale societatii mama datorita faptului ca profiturile din contabilitate par satisfacatoare, ei pot sa vanda activele filialei sau sa vanda proiectul altei firme care poate aduce o rata a castigului superioara. In asemenea cazuri, apare conflictul de interese intre manageri si actionari, numit si conflict de agentie.
Astfel, managerii sunt interesati in primul rand sa-si dezvolte activitatea chiar daca aceasta este mai putin profitabila decat alta externa, iar actionarii vor decide daca castigurile unei companii merg inapoi pentru extinderea activitatii sau vor fi investite pe piata financiara in alte proiecte care aduc o rata a castigului superioara celei aduse de firma de provenienta.
Valoarea se creeaza in firma prin dezvoltarea de proiecte strategice rentabile si programe operationale eficiente. Implementarea cu succes a unui program managerial bazat pe valoare reprezinta mai mult decat analiza si interpretarea unor indicatori de performanta bazati pe valoare si apoi orientarea activitatii companiei in functie de aceste rezultate.
Analistii acestei abordari manageriale sustin ca implementarea cu succes a unui management bazat pe valoare presupune modificari fundamentale in cultura companiei. Indicatorii moderni de analiza a performantelor intreprinderilor cotate sunt construiti pe baza conceptului de creare de valoare, folosit in literatura anglo-saxona pentru a da substanta unei noi abordari integrate a activitatii intreprinderii, respectiv managementul bazat pe crearea de valoare.


Fisiere in arhiva (4):

  • Calcul disertatie.xlsx
  • Disertatie Mihai.docx
  • Disertatie Mihai.ppt
  • Prima pagina disertatie.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!