Analiza și Previzionarea Vânzărilor

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 11359
Mărime: 39.64KB (arhivat)
Publicat de: Georgeta Sandor
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Pop Mihai

Cuprins

  1. Introducere pag. 1
  2. Capitolul 1. Prezentarea generală a societăţii INST NISTOR pag 3
  3. Evoluţia principalilor indicatori din contul de profit şi pierdere pag 5
  4. Cifra de afaceri pag 5
  5. Profitul net pag 6
  6. 1.2 Descrierea produsului Buderus Logamax U042 24 kw pag 6
  7. 1.2.1 Produse complementare pag 7
  8. Capitolul 2: Analiza vânzărilor la produsul Buderus Logamax U042 pag 9
  9. 2.1 Evoluţia pieţei centralelor termice pag 9
  10. 2.2 Factorii care influenţează cererea de centrale termice pag 10
  11. 2.2.1. Factori demografici pag 10
  12. 2.2.2 Venitul pag 13
  13. 2.2.3. Oferta pag 14
  14. 2.2.4. Preţurile pag 15
  15. 2.2.5. Sistemul de taxe şi impozite pag 15
  16. 2.2.6. Grupul de referinţă pag 16
  17. 2.2.7. Stilul de viaţă pag 17
  18. 2.2.8. Motivaţia pag 17
  19. 2.3. Cuantificarea factorilor care influenţează cererea pag 18
  20. Capitolul 3. Previzionarea vânzărilor pag 23
  21. 3.1 Necesitatea previzionării activităţilor economice pag 23
  22. 3.2 Datele colectate pag 26
  23. 3.3 Analiza trendului şi sezonalităţii utilizând medii mobile şi descompunerea mediilor mobile pag 27
  24. 3.3.1 Descompunerea mediilor mobile pag 28
  25. 3.4. Metodele de netezire exponenţială pag 29
  26. 3.4.1 Netezirea exponenţială Holt Winters pag 30
  27. 3.5. Metode Econometrice pag 32
  28. 3.5.1 Evoluţia cererii în raport cu preţul pag 33
  29. 3.5.2 Evoluţia cererii în raport cu venitul mediu pag 33
  30. 3.5.3 Evoluţia cererii în raport cu venitul mediu şi preţul de vânzare pag
  31. Concluzii şi propuneri pag 36
  32. Bibliografie pag 40

Extras din disertație

Introducere

Ştiinţa viitorului, sau futurologia, a luat naştere în 1943, avându-l ca autor pe Ossip Kurt Flechtheim. Aceasta se prezintă ca un pluralism de alternative sau posibilităţi, ca un sistem de viitori posibili cu evoluţie de tip arborescent. Futurologia este ştiinţa care se ocupă de studiul legilor şi metodelor de previziune a viitorului.

Cercetarea previzională este un proces rezultat din nevoia dirijării şi stăpânirii unei uriaşe cantităţi de fapte şi evenimente apărute ca urmare a implicaţiilor în viaţa practică a revoluţiei ştiinţifice şi tehnologice, cu consecinţe asupra accelerării sistemului transformărilor şi schimbărilor, asupra creşterii posibilităţilor de surprize, de apariţie a evenimentelor neaşteptate şi a riscurilor, asupra sentimentului de apropiere a viitorului şi a şocului pe care îl produce în societate.

Antreprenorii (patronii, asociaţii, acţionarii) înfiinţează o firmă pentru a avea cadrul legal în care să se desfăşoare una sau mai multe activităţi de producţie şi/sau servicii. La înfiinţarea firmei, antreprenorii au o viziune, gândesc şi proiectează o strategie a firmei, pentru a se defini obiectivele şi ţintele acesteia. Scopul oricărei firme este de a se obţine profit, adică de a utiliza mijloacele şi resursele posibile cât mai economic, pentru a îndeplini obiectivele propuse. Activităţile trebuie să fie organizate şi conduse după un plan aprobat de antreprenorin prin intermediul managementului. Managementul implică atât relaţii (cu mediul extern al firmei cât şi cu proprii angajaţi) cât şi procese manageriale.

Procesele manageriale cuprind trei faze (Nicolescu O. Şi Verboncu I, 1996, p. 18-20): faza previzională, faza operaţională şi faza finală, de comensurare şi evaluare a rezultatelor. Prin urmare, previziunea este o caracteristică de bază a managementului. Funcţia de previziune a managementului este pe cât de complexă, pe atât de importantă în fundamentarea procesului managerial. Aceasta presupune realizarea unei lucrări de prospectare în timp, având ca scop întocmirea de previziuni.

Obiectivul pe care mi l-am propus în această lucrare este de a previziona vânzările la produsul Buderus Logamax U042, care se încadrează în categoria centralelor convenţionale de apartament. Acest produs este comercializat pe piaţa bistriţeană de către firma SC INST NISTOR SRL din Bistriţa care are ca obiect principal de activitate executarea lucrărilor de instalaţii sanitare, de încălzire şi aer condiţionat iar una din activităţile secundare o reprezintă comerţul cu ridicata al echipamentelor şi furniturilor de fierărie pentru instalaţii sanitare şi de încălzire, care se realizează prin magazinul propriu.

Pentru a efectua prognoza vânzărilor am apelat la software-ul Microsoft Excel din pachetul Microsoft Office şi la programul statistic Stath-Graphics. Orizontul previziunii este scurt, acoperind o perioadă de un an, respectiv anul 2011.

Activitatea de previziune se bazează pe evenimentele trecute observate în intervalul de timp 2006 – 2010 şi pe anticiparea dezvoltării lor viitoare. Aceste evenimente se referă la vânzările lunare de centrale termice marca Buderus Logamax U042 pe care le-a înregistrat firma în perioada mai sus menţionată.

Conţinutul şi sarcinile lucrării au determinat structura acesteia, care constă din introducere, trei capitole, concluzii şi propuneri.

În primul capitolul am realizat o scurtă descriere a societăţii comerciale INST NISTOR SRL din Bistriţa şi am analizat evoluţia principalilor indicatori din contul de profit şi pierdere, respectiv evoluţia cifrei de afaceri şi a profitului. În ceea ce priveşte produsele comercializate de către firmă, centrala termică Buderus Logamax U042 este cel mai vândut produs din gama sa, iar acesta va reprezenta obiectul cercetării. Ca urmare, am realizat în continuare o prezentare a produsului şi a principalelor sale caracteristici.

În capitolul 2 am analizat evoluţia pieţei centralelor termice şi am enumerat factorii care influenţează cererea acestor produse. Printre aceştia se numără populaţia, venitul populaţiei, preţul centralelor termice, existenţa produselor substituibile, ciclul de viaţă al familiei, motivaţia sau grupul de referinţă. Totodată, am calculat elasticitatea cererii în funcţie de preţ, dorind să aflu cât de sensibili sunt consumatorii la modificarea preţului la aceste produse.

Capitolul 3 este dedicat activităţii de previzionare. Având în vedere că datele obţinute din istoricul firmei conţin sezonalitate, am folosit acele metode de previzionare care implică calcularea acestui factor, respectiv metoda mediilor mobile şi metoda netezirii exponenţiale Holt Winters. În continuare am analizat măsura în care preţul şi venitul influenţează cererea de centrale termice.

Ultima parte a lucrării conţine concluziile care se desprind în urma analizei efectuate, precum şi propunerile pentru îmbunătăţirea activităţii firmei, având în vedere datele obţinute.

Capitolul 1. Prezentarea generală a societăţii SC INST NISTOR SRL

Societatea comercială SC INST-NISTOR SRL este persoană juridică română, societate cu răspundere limitată, ale cărei obligaţii sociale sunt garantate cu patrimoniul social. Asociaţii răspund numai până la concurenţa capitalului subscris. Societatea se constituie, se organizează şi îşi desfăşoară activitatea potrivit legislaţiei din România şi în conformitate cu prevederile actului constitutiv. SC INST-NISTOR SRL are sediul în municipiul Bistriţa, str. Libertăţii, nr. 49, judeţul Bistriţa-Năsăud. Societatea are ca scop prestarea şi realizarea de activităţi economice, conform obiectului său de activitate, pentru promovarea şi punerea în aplicare a iniţiativei particulare şi realizarea de profit.

Preview document

Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 1
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 2
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 3
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 4
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 5
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 6
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 7
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 8
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 9
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 10
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 11
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 12
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 13
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 14
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 15
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 16
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 17
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 18
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 19
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 20
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 21
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 22
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 23
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 24
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 25
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 26
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 27
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 28
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 29
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 30
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 31
Analiza și Previzionarea Vânzărilor - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Analiza si Previzionarea Vanzarilor.docx

Alții au mai descărcat și

Politici și strategii de promovare în domeniul turismului cu exemplificare pe SC aurora SA Hotel Aurora

INTRODUCERE Sectorul privat hotelier din Satu Mare a înregistrat o dezvoltare şi modernizare, astfel, reunind tradiţia de mai multe secole a...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Managementul dezvoltării companiei Mondconf SRL

Este cert faptul ca în ultima perioada se remarca o evolutie din ce în ce mai accelerata a economiei în ansamblul ei, evolutie sustinuta de...

Implicații manageriale ale dezvoltării afacerii SC Trend SRL Alba-Iulia

INTRODUCERE În mediul dinamic şi puternic concurenţial al economiei globale contemporane, indiferent de specific şi anvergură, dezvoltarea...

Plan de afacere salonul de coafură și frizerie Bellissima

I. Descrierea produselor si serviciilor 1. Serviciile oferite de firma noastra sunt urmatoarele: a) Frizerie b) Coafura c) Extensii par d)...

Plan de Afaceri pentru Pensiunea Mon Vieux

CAP.1 SINTEZA PLANULUI DE AFACERI Conceptul si oportunitatea afacerii Piata turistica a Romaniei are in continuare un imens potential, in...

Achiziții - rujul

Capitolul 1 : Produsul 1.1 Motivatia alegerii produsului Rujul este poate cel mai des întalnit obiect din trusa de machiaj a unei femei. Moda se...

Plan de Afaceri - SC Cosmofan SRL

I. Partea descriptivă 1. Prezentarea afacerii 1.1. Descrierea ideii de afaceri Transformarea înfăţişării prin folosirea produselor cosmetice a...

Analiza Mediului de Marketing al Firmei

I.Mediul de marketing Mediul de marketing al organizatiei este ansamblul agentilor si fortelor care influenteaza pietele-tinta si...

Utilizarea metodelor cantitative în extinderea rețelei de distribuție la SC Vitecare

Cap. 1 :Prezentarea generala a firmei SC Vitacare SRL Istoricul firmei Firma Vitacare SRL este o societate cu raspundere limitata. A fost...

Ai nevoie de altceva?