Analiza si Previzionarea Vanzarilor

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere pag. 1 
Capitolul 1. Prezentarea generala a societatii INST NISTOR pag 3
Evolutia principalilor indicatori din contul de profit si pierdere pag 5
Cifra de afaceri pag 5
Profitul net pag 6 
1.2 Descrierea produsului Buderus Logamax U042 24 kw pag 6
1.2.1 Produse complementare pag 7
Capitolul 2: Analiza vanzarilor la produsul Buderus Logamax U042 pag 9 
2.1 Evolutia pietei centralelor termice pag 9 
2.2 Factorii care influenteaza cererea de centrale termice pag 10
2.2.1. Factori demografici pag 10
2.2.2 Venitul pag 13
2.2.3. Oferta pag 14 
2.2.4. Preturile pag 15
2.2.5. Sistemul de taxe si impozite pag 15
2.2.6. Grupul de referinta pag 16
2.2.7. Stilul de viata pag 17
2.2.8. Motivatia pag 17
2.3. Cuantificarea factorilor care influenteaza cererea pag 18
Capitolul 3. Previzionarea vanzarilor pag 23
3.1 Necesitatea previzionarii activitatilor economice pag 23
3.2 Datele colectate pag 26 
3.3 Analiza trendului si sezonalitatii utilizand medii mobile si descompunerea mediilor mobile pag 27 
3.3.1 Descompunerea mediilor mobile pag 28
3.4. Metodele de netezire exponentiala pag 29 
3.4.1 Netezirea exponentiala Holt Winters pag 30 
3.5. Metode Econometrice pag 32
3.5.1 Evolutia cererii in raport cu pretul pag 33
3.5.2 Evolutia cererii in raport cu venitul mediu pag 33
3.5.3 Evolutia cererii in raport cu venitul mediu si pretul de vanzare pag 
Concluzii si propuneri pag 36 
Bibliografie pag 40


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Stiinta viitorului, sau futurologia, a luat nastere in 1943, avandu-l ca autor pe Ossip Kurt Flechtheim. Aceasta se prezinta ca un pluralism de alternative sau posibilitati, ca un sistem de viitori posibili cu evolutie de tip arborescent. Futurologia este stiinta care se ocupa de studiul legilor si metodelor de previziune a viitorului. 
Cercetarea previzionala este un proces rezultat din nevoia dirijarii si stapanirii unei uriase cantitati de fapte si evenimente aparute ca urmare a implicatiilor in viata practica a revolutiei stiintifice si tehnologice, cu consecinte asupra accelerarii sistemului transformarilor si schimbarilor, asupra cresterii posibilitatilor de surprize, de aparitie a evenimentelor neasteptate si a riscurilor, asupra sentimentului de apropiere a viitorului si a socului pe care il produce in societate. 
Antreprenorii (patronii, asociatii, actionarii) infiinteaza o firma pentru a avea cadrul legal in care sa se desfasoare una sau mai multe activitati de productie si/sau servicii. La infiintarea firmei, antreprenorii au o viziune, gandesc si proiecteaza o strategie a firmei, pentru a se defini obiectivele si tintele acesteia. Scopul oricarei firme este de a se obtine profit, adica de a utiliza mijloacele si resursele posibile cat mai economic, pentru a indeplini obiectivele propuse. Activitatile trebuie sa fie organizate si conduse dupa un plan aprobat de antreprenorin prin intermediul managementului. Managementul implica atat relatii (cu mediul extern al firmei cat si cu proprii angajati) cat si procese manageriale.
Procesele manageriale cuprind trei faze (Nicolescu O. Si Verboncu I, 1996, p. 18-20): faza previzionala, faza operationala si faza finala, de comensurare si evaluare a rezultatelor. Prin urmare, previziunea este o caracteristica de baza a managementului. Functia de previziune a managementului este pe cat de complexa, pe atat de importanta in fundamentarea procesului managerial. Aceasta presupune realizarea unei lucrari de prospectare in timp, avand ca scop intocmirea de previziuni. 
Obiectivul pe care mi l-am propus in aceasta lucrare este de a previziona vanzarile la produsul Buderus Logamax U042, care se incadreaza in categoria centralelor conventionale de apartament. Acest produs este comercializat pe piata bistriteana de catre firma SC INST NISTOR SRL din Bistrita care are ca obiect principal de activitate executarea lucrarilor de instalatii sanitare, de incalzire si aer conditionat iar una din activitatile secundare o reprezinta comertul cu ridicata al echipamentelor si furniturilor de fierarie pentru instalatii sanitare si de incalzire, care se realizeaza prin magazinul propriu. 
Pentru a efectua prognoza vanzarilor am apelat la software-ul Microsoft Excel din pachetul Microsoft Office si la programul statistic Stath-Graphics. Orizontul previziunii este scurt, acoperind o perioada de un an, respectiv anul 2011.
Activitatea de previziune se bazeaza pe evenimentele trecute observate in intervalul de timp 2006 - 2010 si pe anticiparea dezvoltarii lor viitoare. Aceste evenimente se refera la vanzarile lunare de centrale termice marca Buderus Logamax U042 pe care le-a inregistrat firma in perioada mai sus mentionata. 
Continutul si sarcinile lucrarii au determinat structura acesteia, care consta din introducere, trei capitole, concluzii si propuneri. 
In primul capitolul am realizat o scurta descriere a societatii comerciale INST NISTOR SRL din Bistrita si am analizat evolutia principalilor indicatori din contul de profit si pierdere, respectiv evolutia cifrei de afaceri si a profitului. In ceea ce priveste produsele comercializate de catre firma, centrala termica Buderus Logamax U042 este cel mai vandut produs din gama sa, iar acesta va reprezenta obiectul cercetarii. Ca urmare, am realizat in continuare o prezentare a produsului si a principalelor sale caracteristici. 
In capitolul 2 am analizat evolutia pietei centralelor termice si am enumerat factorii care influenteaza cererea acestor produse. Printre acestia se numara populatia, venitul populatiei, pretul centralelor termice, existenta produselor substituibile, ciclul de viata al familiei, motivatia sau grupul de referinta. Totodata, am calculat elasticitatea cererii in functie de pret, dorind sa aflu cat de sensibili sunt consumatorii la modificarea pretului la aceste produse. 
Capitolul 3 este dedicat activitatii de previzionare. Avand in vedere ca datele obtinute din istoricul firmei contin sezonalitate, am folosit acele metode de previzionare care implica calcularea acestui factor, respectiv metoda mediilor mobile si metoda netezirii exponentiale Holt Winters. In continuare am analizat masura in care pretul si venitul influenteaza cererea de centrale termice. 
Ultima parte a lucrarii contine concluziile care se desprind in urma analizei efectuate, precum si propunerile pentru imbunatatirea activitatii firmei, avand in vedere datele obtinute. 
Capitolul 1. Prezentarea generala a societatii SC INST NISTOR SRL
Societatea comerciala SC INST-NISTOR SRL este persoana juridica romana, societate cu raspundere limitata, ale carei obligatii sociale sunt garantate cu patrimoniul social. Asociatii raspund numai pana la concurenta capitalului subscris. Societatea se constituie, se organizeaza si isi desfasoara activitatea potrivit legislatiei din Romania si in conformitate cu prevederile actului constitutiv. SC INST-NISTOR SRL are sediul in municipiul Bistrita, str. Libertatii, nr. 49, judetul Bistrita-Nasaud. Societatea are ca scop prestarea si realizarea de activitati economice, conform obiectului sau de activitate, pentru promovarea si punerea in aplicare a initiativei particulare si realizarea de profit.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza si Previzionarea Vanzarilor.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!