Analiza stilurilor de management si a impactului acestora asupra performantelor organizationale

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL 1. MANAGEMENTUL SI PERFORMANTELE ORGANIZATIEI 
1.1. Definirea si functiile managementului 3
1.2. Comparatie intre management si leadership ..7
1.3. Reproiectarea sistemului managerial in vederea obtinerii unor performante durabile 14
1.4. Organizatia performanta -  caracteristici 15
CAPITOLUL 2. ANALIZA COMPARATIVA A STILURILOR DE CONDUCERE
2.1. Factori care influenteaza stilul de management 20
2.2. Tipologia stilurilor de conducere ..24
2.3. Autoritatea exercitata de manager .37
2.4. Preocuparea pentru oameni si pentru productie 40
CAPITOLUL 3. CARACTERISTICI ALE STILULUI MANAGERIAL AL LUI BILL GATES
3.1. Prezentarea fondatorului companiei Microsoft . .42
3.2. Compania Microsoft -  prezentare si scurt istoric ..44
3.3. Afacerea cu IBM 46
CONCLUZII ..47
BIBLIOGRAFIE ..48


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Tema centrala a acestei lucrari o reprezinta stilurile de management care se regasesc intr-o organizatie. Mi-am ales aceasta tema, pentru ca mi s-a parut o tema destul de interesanta pentru viata de toate zilele si pentru ca am vrut sa aprofundez stilurile de management si negociere, intrucat furnizeaza informatii benefice in rezolvarea pe cale amiabila a oricarui conflict.
Desi activitatile manageriale existau cu mii de ani in urma, totusi abia secolul al XX-lea aduce managementul la nivel de stiinta si-l face omniprezent in practica oricarei organizatii. Acest proces de conturare a managementului ca stiinta care nu poate fi considerat incheiat in prezent, a constat in sedimentarea succesiva a contributiilor unor curente diferite de gandire, ale unor personalitati stiintifice, in jurul carora s-au constituit scoli si miscari care au jalonat procesul respectiv.
De-a lungul evolutiei sale istorice, managementul a inceput ca arta, iar pe masura acumularii experientei, a formularii unor principii si legalitati, a dezvoltarii unor metode si proceduri specific de investigare si actiune a capatat tot mai mult caracteristici unei stiinte.
Ca arta managementul este legat de calitatile manageriale pentru ca rezultatele depind si de experienta, aptitudinile si capacitatile lui de atragere a oamenilor pentru indeplinirea celor stabilite.
Arta conducerii consta tocmai in legatura stiintei cu experienta practica.
Arta in management semnifica "a sti cum sa faci" pentru a obtine un rezultat practic sau cum spun unii specialisti arta este o cunoastere de comportament.
Arta are o relativa autonomie fata de existenta, care se innoieste continuu, fiind un element caracteristic al culturi, indeplinind functia de cunoastere.
Managementul eficient nu este o arta sau o stiinta, deoarece presupune utilizarea calitatilor personale pentru a adopta cunostintele, metodele, tehnicile specifice la un context determinat. In practica de fiecare zi a unui manager se intalnesc atat aspectele artistice (mai evidente la stilul de management) cat si cele stiintifice (in domeniul interpersonal, informational, decizional).
Specialistii admit ca trasaturi definitorii pentru manageri:
- dubla profesionalizare (cunostinte din domeniul condus si cunostintele specifice de management)
- creativitatea activitatilor manageriale, deoarece in aproximativ 80% din cazuri managerul se confrunta cu situatii noi.
Managerul imbina stiinta cu arta, respectiv cu talentul aplicand cunostintele la conditiile concrete din fiecare organizatie la nivelul sistemului social.
De aceea multe politici de organizare a activitatilor si institutiilor si de reformatare a lor nu se finalizeaza deoarece un manager ori are talent dar nu are suficiente cunostinte, ori are stiinta conduceri dar nu are cunostinta morala, talent si aptitudini necesare.
O prima si simpla conceptie este intelegerea istoriei si culturii orientale care poate permite managerilor occidentali sa adopte si sa utilizeze ideile si practicile orientale pentru imbunatatirea organizatiilor din intreaga lume. Cu toate acestea managementul afacerilor nu a fost tratat in mod distinct timp de secole. Atentia in domeniul afacerilor s-a concentrat pe aspectele lor manageriale.
Abordarea stiintifica a managementului nu se remarca pana in secolul XIX. Retinem printre pionierii cercetarii si abordarii teoretice a managementului pe Robert Owen si Charles Babbage. Din cercetarea contributiei lui Robert Owen la structurarea stiintei managementului putem retine mai ales meritul sau de a recunoaste importanta resurselor umane intr-o organizatie, respectiv rolul acestora intr-o afacere.
La randul sau Charles Babbage are meritul, plecand de la profilul lui de matematician, de a se fi concentrat pe eficienta productiei. Acesta a fost atat precursorul teoriei managementului clasic, cat si a teoriei managementului cantitativ. Credem ca Babbage poate fi remarcat mai ales prin modul in care a inteles relatiile de armonie care se creeaza intre forta de munca si management pe fondul uni numitor comun: profitul si impartirea profitului.
Pentru a avea o imagine mai concludenta asupra evolutiei teoriilor legate de management mai putem adauga si alti cercetatori ai domeniului. Apreciem astfel, contributia profesorului Andrew Ure la studierea si formularea principiilor managementului la inceputul secolului XVII, la Colegiul Anderson si Glasgow.
Preocupari legate de principiile managementului au mai avut si Charles Dupin in Franta si Daniel McCalleem, ultimul remarcandu-se prin publicarea uneia din primele organigrame ale unei companii.


Fisiere in arhiva (3):

  • Analiza stilurilor de management si a impactului acestora asupra performantelor organizationale.doc
  • cuprins lucrare.docx
  • pagina garda.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Armstrong Michael, Cum sa fii un manager si mai bun, Editia a VI-a, Editura Meteor Press, Bucuresti 2007;
2. Badrus Gheorghe, Radaceanu Eduard, "Globalitate si management", Editura ALL BECK, Bucuresti, 1999;
3. Deac Vasile (coord.), Management, Colectia Management, Editura ASE, Bucuresti, 2014;
4. Drucker Peter, Despre profesia de manager, Editura Meteor Press, Bucuresti, 2006;
5. Morris Michael, Cum sa devii manager de succes, Editura All Beck, Bucuresti, 2002;
6. Neagu Cibela, Udrescu Mircea, Managementul organizatiei, Editura Tritonic, Bucuresti. 2001;
7. Nicolescu Ovidiu (coord.), Managerii si managementul resurselor umane, Editura Economica, Bucuresti, 2004;
8. Nicolescu Ovidiu, Verboncu I., Fundamentele managementului organizatiei, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2002;
9. Puiu Alexandru, Management - analize si studii comparative, Editia a treia, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2007;
10. Puiu Alexandru, "Management international", Tratat, vol. I, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003;
11. STANCIOIU Ion, MILITARU Gheorghe, "Management. Elemente fundamentale", Editura Teora, Bucuresti, 1999;
12. Vlasceanu Mihaela, Psihologia organizatiilor si conducerii, Editura Poideia, Bucuresti, 1993; 
13. Zortelan T., Burdus E., Caprarescu G., Managementul organizatiei, Editura Economica, Bucuresti, 1999; 
14. Zlate Mielu, Leadearship, Editura Polirom, Iasi, 2004.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!