Analiza strategica si modalitati de dezvoltare in cadrul Zara

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1: Prezentarea firmei Zara si a grupului Inditex 4
1.1 Scurt istoric 4
1.2 Cronologie 5
1.2 Misiune si viziune 7
1.3 Obiective strategice 7
Capitolul 2: Analiza strategica a firmei Zara si a grupului Inditex 8
2.1 Analiza interna 8
2.1.1 Capacitatea strategica 8
2.1.2 Lantul valorii 9
2.1.3 Analiza SWOT 10
2.1.4 Factorii cheie de succes 11
2.2 Analiza externa 13
2.2.1 Analiza PESTEL 13
2.2.2 Modelul lui Porter 15
2.3 Piata textilelor 21
Capitolul 3: Modalitati de dezvoltare strategica a firmei Zara 23
3.1 Strategia generica a Zara 23
3.2 Evolutii si perspective ale strategiei Zara in America Latina 24
3.2.1 Dezvoltarea pe piete cu comportamente similare 24
3.2.2 Organizarea, caracteristici si limite pentru Zara in America Latina 25
3.2.3 O noua abordare fata de America Latina 26
3.3 Strategia de dezvoltare a firmei Zara in Romania 28
3.3.1 Sistemul de franciza- inceputurile Zara in Romania 29
3.3.2 Ofensiva Zara si a brandurilor Inditex 30
3.3.3 Fenomen de sinergie sau canibalizare al marcilor Inditex ? 31
Capitolul 4: Recomandari strategice pentru firma Zara 34
4.1 Delocalizarea productiei 34
4.2 Diversificarea tehnica 36
4.3 Intarirea pozitiei comerciale: dezvoltarea notorietatii si imaginii de marca 37
4.4 Noi exemple de implantare 38
4.5 Dezvoltarea comertului electronic la scara larga 39
Concluzii 41
Bibliografie 42
Anexe 43


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Industria textila este un element fundamental al economiei mondiale. Comertul international in acest sector a crescut de 60 de ori in ultimii 40 de ani, o perioada marcata de o crestere a intensitatii globalizarii in afaceri, dereglementari si eliminarea treptata a cotelor.
Totusi, dincolo de valoara intrinseca si practica ce poate fi atribuita acestei industrii, latura hedonisa, estetica a acesteia comporta o mult mai mare notorietate: pret a porter-ul. Intrand in secolul XX, observam ca moda isi pune tot mai puternic amprenta asupra societatii, facandu-si loc in viata de zi cu zi a oamenilor, din toate sferele sociale. Moda care ne inconjoara in prezent, s-a dezvoltat de-a lungul secolelor, la inceput raspunzand nevoilor practice, mai apoi celor estetice, raspandindu-se initial exclusivist, la curtile regale si in mediile nobiliare, ca mai apoi sa se extinda asupra tuturor iubitorilor de frumos. De la inceputurile sale, pana in prezent, imbracamintea si-a schimbat treptat scopurile, ajungand in ziua de azi sa urmareasca conceptul exclusiv de ,,a fi la moda". 
Proiectul meu de disertatie este structurat in 4 capitole. In primul capitol am realizat o prezentare a firmei Zara, ca parte integranta a grupului Inditex. In cel de-al doilea capitol am realizat o analiza strategica a companiei, atat pe plan intern cat si pe plan extern. Cel de-al treilea capitol prezinta un model de dezvoltare strategic operat cu success pe piata latino americana, precus si strategia adoptata pentru implementarea in Romania. Ultimul capitol este rezervat recomandarilor strategice, axate in special pe analizele realizate anterior. 
Global, lucrarea doreste sa prezinte un model unic si uimitor in acelasi timp de succes in business prin analize, comparatii si perspective de reusita, insotite insa de un set riguros de recomandari pe care brand-ul si grupul din care face parte le-ar putea lua in considerare ulterior. Motivatiile care au stat la baza acestui proiect sunt reprezentate de interesul meu pentru industria modei pe de o parte, iar pe de alta parte de dorinta de a aplica o parte din cunostintele teoretice obtinute pe parcursul studiilor in management.
Capitolul 1: Prezentarea firmei Zara si a grupului Inditex
1.1 Scurt istoric
Grupul Inditex, cu brand-ul sau emblematic Zara este unul dintre liderii spanioli si europeni pe piata mondiala de pret-a-porter la preturi accesibile. Povestea Zara incepe in anul 1960, cand Amancio Ortega are ideea de a copia un costum pe care il vazuse intr-un magazin de lux pentru a-l oferi cadou logodnicei sale. In cateva ore, reproduce identic piesa de vestimentatie, dupa care decide sa mai confectioneze si altele, pe care le va vinde ulterior, descoperindu-si astfel pasiunea pentru pret-a-porter.Conceptul firmei ia nastere in acest moment: o linie de haine care sa se inspire din pret-a-porte-ul de lux dar la preturi care sa sfideze concurenta. Incepand cu anul 1975, data la care Amancio Ortega creaza primul magazin Zara, in localitatea spaniola La Coruna, grupul cunoaste o puternica internationalizare, iar primul pas in afara Europei a fost facut catre America Latina. Zara afiseaza o crestere spectaculoasa, magazinele acestei marci fiind implantate in peste 70 de tari. In lume, o data pe luna un magazin Zara isi deschide portile.
Formula succesului firmei Zara este reprezentata de noile articole de imbracaminte care sunt propuse saptamanal. Intr-o logica de comercializare a ultimelor tendinte, Zara innoieste regulat modele sale, de o asemenea maniera incat este putin probabil ca un articol sa fie regasit in raioanele magazinelor la doua luni dupa ce a fost reperat. Este un mod de a oferi clientelei exculusivitate pentru anumite piese vestimentare.
De asemenea, grupul a incercat sa se adapteze fiecarui tip de femeie: clasica, urbana, victima a modei, toate tendintele si toate stilurile fiind reunite in magazinele Zara. Bazandu-se pe primele succese, au fost lansate liniile pentru barbati, copii si design interior. 
Grupul Inditex este cotat la bursa incepand cu 23 mai 2001 dupa o oferta publica de vanzari de actiuni, care a suscitat un imens interes din partea investitorilor din intreaga lume, cu o cerere de actiuni de 26 de ori mai mare decat volumul ofertei. Actiunile sale sunt incluse printre principalii indici bursieri spanioli si internationali iar capitalizarea sa se ridica la 14 000 milioane de euro.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza strategica si modalitati de dezvoltare in cadrul Zara.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

The Icarus paradox: how exceptional companies bring about their own downfall", D. Miller Business Horizons, 1992
www.inditex.com
www.abc-latina.com
www.capital.ro
www.euromonitor.com
www.imf.org
www.insee.fr
www.madmoizelle.com
www.supermoda.ro
www.scienceofthetime.com
www.webfrancia.com
www.zf.ro
http://europa.eu/
http://moneyexpress.money.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!