Analiza strategică și modalități de dezvoltare în cadrul Zara

Cuprins disertație Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1: Prezentarea firmei Zara şi a grupului Inditex 4
1.1 Scurt istoric 4
1.2 Cronologie 5
1.2 Misiune şi viziune 7
1.3 Obiective strategice 7
Capitolul 2: Analiza strategică a firmei Zara şi a grupului Inditex 8
2.1 Analiza internă 8
2.1.1 Capacitatea strategică 8
2.1.2 Lanţul valorii 9
2.1.3 Analiza SWOT 10
2.1.4 Factorii cheie de succes 11
2.2 Analiza externă 13
2.2.1 Analiza PESTEL 13
2.2.2 Modelul lui Porter 15
2.3 Piaţa textilelor 21
Capitolul 3: Modalităţi de dezvoltare strategică a firmei Zara 23
3.1 Strategia generică a Zara 23
3.2 Evoluţii şi perspective ale strategiei Zara în America Latină 24
3.2.1 Dezvoltarea pe pieţe cu comportamente similare 24
3.2.2 Organizarea, caracteristici şi limite pentru Zara în America Latină 25
3.2.3 O nouă abordare faţă de America Latină 26
3.3 Strategia de dezvoltare a firmei Zara în România 28
3.3.1 Sistemul de franciză- începuturile Zara în România 29
3.3.2 Ofensiva Zara şi a brandurilor Inditex 30
3.3.3 Fenomen de sinergie sau canibalizare al mărcilor Inditex ? 31
Capitolul 4: Recomandări strategice pentru firma Zara 34
4.1 Delocalizarea producţiei 34
4.2 Diversificarea tehnică 36
4.3 Întărirea poziţiei comerciale: dezvoltarea notorietăţii şi imaginii de marcă 37
4.4 Noi exemple de implantare 38
4.5 Dezvoltarea comerţului electronic la scară largă 39
Concluzii 41
Bibliografie 42
Anexe 43


Extras din disertație Cum descarc?

Introducere
Industria textilă este un element fundamental al economiei mondiale. Comerţul internaţional în acest sector a crescut de 60 de ori în ultimii 40 de ani, o perioadă marcată de o creştere a intensitătii globalizării în afaceri, dereglementări şi eliminarea treptată a cotelor.
Totuşi, dincolo de valoara intrinsecă şi practică ce poate fi atribuită acestei industrii, latura hedonisă, estetică a acesteia comportă o mult mai mare notorietate: prêt à porter-ul. Intrând în secolul XX, observăm că moda îşi pune tot mai puternic amprenta asupra societăţii, facându-şi loc în viaţa de zi cu zi a oamenilor, din toate sferele sociale. Moda care ne înconjoară în prezent, s-a dezvoltat de-a lungul secolelor, la început raspunzând nevoilor practice, mai apoi celor estetice, raspândindu-se iniţial exclusivist, la curţile regale şi în mediile nobiliare, ca mai apoi să se extindă asupra tuturor iubitorilor de frumos. De la începuturile sale, până în prezent, îmbrăcămintea şi-a schimbat treptat scopurile, ajungând în ziua de azi să urmărească conceptul exclusiv de „a fi la modă”. 
Proiectul meu de disertaţie este structurat în 4 capitole. În primul capitol am realizat o prezentare a firmei Zara, ca parte integrantă a grupului Inditex. In cel de-al doilea capitol am realizat o analiza strategică a companiei, atât pe plan intern cât şi pe plan extern. Cel de-al treilea capitol prezintă un model de dezvoltare strategic operat cu success pe piaţa latino americană, precuş şi strategia adoptată pentru implementarea în România. Ultimul capitol este rezervat recomandărilor strategice, axate în special pe analizele realizate anterior. 
Global, lucrarea doreşte să prezinte un model unic şi uimitor în acelaşi timp de succes în business prin analize, comparaţii şi perspective de reuşită, însoţite însă de un set riguros de recomandări pe care brand-ul şi grupul din care face parte le-ar putea lua în considerare ulterior. Motivaţiile care au stat la baza acestui proiect sunt reprezentate de interesul meu pentru industria modei pe de o parte, iar pe de altă parte de dorinţa de a aplica o parte din cunoştinţele teoretice obţinute pe parcursul studiilor în management.
Capitolul 1: Prezentarea firmei Zara şi a grupului Inditex
1.1 Scurt istoric
Grupul Inditex, cu brand-ul său emblematic Zara este unul dintre liderii spanioli şi europeni pe piaţa mondială de prêt-à-porter la preţuri accesibile. Povestea Zara începe în anul 1960, când Amancio Ortega are ideea de a copia un costum pe care îl vazuse într-un magazin de lux pentru a-l oferi cadou logodnicei sale. În câteva ore, reproduce identic piesa de vestimentaţie, după care decide să mai confectioneze şi altele, pe care le va vinde ulterior, descoperindu-şi astfel pasiunea pentru prêt-à-porter.Conceptul firmei ia naştere în acest moment: o linie de haine care să se inspire din prêt-à-porte-ul de lux dar la preţuri care să sfideze concurenţa. Începând cu anul 1975, dată la care Amancio Ortega crează primul magazin Zara, în localitatea spaniolă La Coruna, grupul cunoaşte o puternică internaţionalizare, iar primul pas în afara Europei a fost facut către America Latină. Zara afişează o creştere spectaculoasă, magazinele acestei mărci fiind implantate în peste 70 de ţări. În lume, o dată pe lună un magazin Zara işi deschide porţile.
Formula succesului firmei Zara este reprezentată de noile articole de imbrăcăminte care sunt propuse saptamânal. Într-o logică de comercializare a ultimelor tendinţe, Zara înnoieşte regulat modele sale, de o asemenea manieră încât este puţin probabil ca un articol să fie regăsit în raioanele magazinelor la doua luni după ce a fost reperat. Este un mod de a oferi clientelei exculusivitate pentru anumite piese vestimentare.
De asemenea, grupul a încercat să se adapteze fiecărui tip de femeie: clasică, urbană, victimă a modei, toate tendinţele şi toate stilurile fiind reunite în magazinele Zara. Bazându-se pe primele succese, au fost lansate liniile pentru bărbaţi, copii şi design interior. 
Grupul Inditex este cotat la bursă începând cu 23 mai 2001 după o ofertă publică de vânzări de acţiuni, care a suscitat un imens interes din partea investitorilor din întreaga lume, cu o cerere de acţiuni de 26 de ori mai mare decât volumul ofertei. Acţiunile sale sunt incluse printre principalii indici bursieri spanioli şi internaţionali iar capitalizarea sa se ridică la 14 000 milioane de euro.


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza strategica si modalitati de dezvoltare in cadrul Zara.doc

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Bibliografie

The Icarus paradox: how exceptional companies bring about their own downfall", D. Miller Business Horizons, 1992
www.inditex.com
www.abc-latina.com
www.capital.ro
www.euromonitor.com
www.imf.org
www.insee.fr
www.madmoizelle.com
www.supermoda.ro
www.scienceofthetime.com
www.webfrancia.com
www.zf.ro
http://europa.eu/
http://moneyexpress.money.ro


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!