Analiza Strategiilor Guvernamentale de Dezvoltare a Turismului

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
o CAPITOLUL I:Conceptul de management turistic
1. Procesul de management
a) Notiune
b) Clasificare
2. Managementul in sectorul public
3. Managementul turistic si agroturistic
4. Functiile managementului turistic
o CAPITOLUL II: Actori principali in procesul de implementare a strategiilor guvernamenale in domeniul turismului
1. Agentia pentru Strategii Guvernamentale
2. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
3. Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural
4. Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism
5. Alte organisme
o CAPITOLUL III:Analiza stategiilor guvernamentale de dezvoltare a turismului
1. Strategiile de dezvoltare turistica
2. Directii stategice de dezvoltare si perfectionare a activitatii turistice
3. Instrumente necesare implementarii strategiilor guvernamentale in turism (fonduri structurale)
o CAPITOLUL IV: Dezvoltarea turismului in municipiul Cluj-Napoca. 
Strategii si politici guvernamentale
(- Studiu de caz -)
1. Turismul in municipiul Cluj-Napoca
1.1. Prezentare generala a orasului
1.2. Analizo SWOT d.p.d.v. turistic
2. Strategia de dezvoltare a turismului in municipiul Cluj-Napoca
2.1. Planul strategic
2.2. Strategii si politici comunitare de dezvoltare a turismului in municipiu
3. Analiza cost-beneficii
3.1. Costurile implementarii strategiei de dezvoltare a turismului 
3.2. Beneficiile aduse comunitatii prin dezvoltarea turismului in zona
4. Indicatori de evaluare a rezultatelor implementarii strategiei
CONCLUZII
ANEXE
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Dupa 1990, se vorbeste tot mai mult despre turism ca fiind acea ramura a economiei care alaturi de agricultura ar reusi sa readuca Romania pe piata europeana la nivelul statelor dezvoltate asa cum era cotata inainte de al doilea razboi mondial.
Romania, datorita asezarii ei in zona central sud - estica a Europei a constituit intotdeauna un loc de pelerinaj al strainilor din zona Asiei catre vestul Europei, al celor din zonele nordice ale continentului catre Asia Mica si in special catre Ierusalim.
Faptul ca pe teritoriul Romaniei se afla toate tipurile de relief care impart tara in parti aproximativ egale este un avantaj pentru ca in Romania sa fie practicat turismul la cele mai inalte cote.
Geo Bogza spunea despre Romania in reportajul ,,Sate si orase" ca ,,la inceput a fost o tara de sate". Aceasta afirmatie ne incurajeaza sa credem ca in Romania se practica turismul rural, cazare la tarani, inca din cele mai vechi timpuri.
Agroturismul si turismul rural au inceput sa se dezvolte in Romania in forma organizata in anul 1973, prin Ordinul Ministrului Turismului nr. 744/1973. Prin acest ordin se declarau sate turistice urmatoarele 14 localitati:
- Leresti si Rucar - jud. Arges
- Poiana Sarata - jud. Bacau
- Fundata si Sirmea - jud. Brasov
- Bogdan Voda - jud. Maramures
- Tismana - jud. Gorj
- Sibiel - jud. Sibiu
- Vatra Moldovotei - jud. Suceava
- Rocas - jud. Timis
- Sfantu Gheorghe, Murghiol, Crisan - jud. Tulcea
- Vaideeni - jud. Valcea
Incepand cu anul 1990 interesul pentru turismul rural incepe sa fie din ce in ce mai pregnant pe piata turismului national si international. Prin urmare incep sa ia nastere diverse asociatii si organizatii care isi propun sa dezvolte turismul in zona rurala. Printre primele este Federatia Romana pentru Dezvoltare Montana, care a luat fiinta in anul 1990 si care si-a propus sa sprijine locuitorii din zonele montane sub toate formele, inclusiv prin promovarea si organizarea diferitelor simpozioane pe teme agroturistice. La ora actuala cea mai dezvoltata asociatie de tip turistic in zonele rurale este Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural(A.N.T.R.E.C.), care are filiale in aproape toate judetele tarii. 
Evolutia turismului din ultimele decenii a transformat treptat si in masura din ce in ce mai mare aceasta activitate dintr-o alternativa de petrecere a timpului liber intr-o industrie complexa, cu efecte economice si sociale clar conturate asupra comunitatii umane. Tocmai din acest motiv , Guvernul roman, prin toate autoritatile sale de specialitate in domeniul turismului si nu numai, a elaborat, de-a lungul timpului numeroase strategii destinate valorificarii si dezvoltarii potentialului turistic al tarii noastre.
Avand in vedere aceste aspecte, lucrarea de fata isi propune sa faca o analiza amanuntita a strategiilor guvernamentale in domeniul turismului si sa evalueze modul in care acestea isi gasesc aplicabilitatea in conditiile actuale, atat printr-o abordare terminologica, cat si prin una aplicata la sistemul romanesc. Mai mult, in prezenta se va evidentia rolul Guvernului si a celorlalte autoritati din domeniu in elaborarea si implementarea acestor strategii, in calitatea acestora de manageri ai patrimoniului turistic din Romania.
Abordarea noastra nu se va limita la o redare stricta a prevederilor legislative in materia studiata, ci va viza o analiza a subiectului prin aplicarea unui studiu de caz. Astfel, vom face o analiza a strategiei de dezvoltare a patrimoniului turistic din Cluj-Napoca.
Am structurat prezenta lucrare in patru capitole. 
Capitolul I reda principalele aspecte teoretice care intereseaza problematica definirii conceptului de management turistic.
Capitolul II face obiectul prezentarii principalelor autoritati care coordoneaza procesul de elaborare si implementare a strategiilor guvernamentale in turismul din Romania.
Capitolul III prezinta o analiza pe larg a strategiilor guvernamentale de dezvoltare a turismului, ce fac subiectul prezentei lucrari.
Capitolul IV contine studiul de caz util pentru a clarifica problematica abordata in cadrul acestui demers analitic. 
CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE MANAGEMENT TURISTIC
1. Procesul de management
a). Notiune
Frederick W. Taylor definea managementul , in cartea sa "Shop Management", publicata in 1903, astfel: ,,a sti exact ce doresc sa faca oamenii si a-i supraveghea ca ei sa realizeze aceasta pe calea cea mai buna si mai ieftina" .
Managementul reprezinta un proces constient de conducere si coordonare a actiunilor si activitatilor individuale si de grup, precum si de mobilizare si alocare a resurselor organizatiei in vederea indeplinirii obiectivelor acesteia in concordanta cu misiunea, finalitatile si responsabilitatile sale economice si sociale.
Conducerea manageriala presupune atat activitati de sintetizare si generalizare a experientei de conducere, de cautare de formule si idei noi, cat si gasirea celor mai bune cai si metode de conducere a agentilor economici.
Pentru a sustine cele prezentate anterior vom aminti ceea ce spunea Fr. Taylor, considerat unul dintre parintii managementului stiintific, si anume ca "acele cunostinte exacte formeaza stiinta iar aplicarea lor, in practica, pentru atingerea anumitor scopuri, reprezinta o arta".


Fisiere in arhiva (2):

  • Analiza Strategiilor Guvernamentale de Dezvoltare a Turismului.doc
  • Prima pagina.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!