Argumentele Publicitatii

Cuprins disertatie Cum descarc?

Capitolul I- Consideratii generale
1.1. Publicitatea-etimologie, repere istorice.pag. 1
1.2. Evolutia publicitatii pe plan international.pag. 3
1.3. Debutul publicitatii romanesti.pag. 8
Capitolul II- Publicitatea-un rau necesar
2.1. Functiile publicitatii.pag. 11
2.2. Obiectivele campaniei de publicitate.pag. 15
2.3. Rolul publicitatii in activitatea de marketing.pag. 16
2.4. Structurile argumentative in publicitate.pag. 18
2.5. Naratiunea-modalitate de argumentare in publicitate.pag 20
Capitolul III- Studiu de caz: Analiza brandului Coca-Cola.pag. 24
Bibliografie.pag. 37


Extras din disertatie Cum descarc?

Argument
Lucrarea de Disertatie are titlul "ARGUMENTELE PUBLICITATII".
Tinand cont de faptul ca publicitatea a aparut inca din Antichitate, domeniul este unul destul de amplu. Mi-am propus ca sa cuprind etapele importante din procesul de formare al publicitatii, de la aparitie la ceea ce este ea astazi.
In primul capitol am incercat sa trec in revista ce anume reprezinta pulicitatea si cum s-a format, atat pe plan international, cat si in Romania, ca apoi sa continui in capitolul al II-lea sa descopar mai multe despre aceasta: ce functii are, cu urmareste, cat de importanta este. 
In capitolul III am realizat un studiu de caz la o firma si anume la Coca-Cola. Am incercat sa cuprind toate etapele, de la formare, la cum s-a dezvoltat si ceea ce este astazi.
Din punctul meu de vedere, publicitatea joaca un rol decisional in viata cotidiana. Un produs daca are o publicitate reusita va capata notorietate, va deveni un brand, o necesitate.
Daca privim in societatea in care traim realizam ca nici un produs sau serviciu nu se poate vinde daca nu are publicitate, a devenit indispensabila, este un rau necesar, daca putem spune asa. Analizand putin, observam ca toate brandurile au parte de campanii de pulicitate intense ( afise, bannere, reclame tv, etc ), reprezinata modul de a face cunoscut un produs.
Pe piata exista o gama variata de produse, de aceea de castigat au aceia care isi fac reclama, cei care investesc in imagine. Sa nu uitam totusi ca publicitatea poate fi si negativa, daca nu este realizata corespunzator, nu sunt urmati pasii, rezultatul va fi unul dezastruos.
In paginile urmatoare va prezint sinteza publicitatii, incercand sa punctez ceea ce este mai important.
Capitolul I-Consideratii geneale
1.1.Publicitatea- etimologie, repere istorice
Istoricii plaseaza originile publicitatii departe in trecut, neezitand sa identifice forme de publicitate din preistoria umanitatii diverse forme.Primele forme de publicitate au aparut o data cu schimbul de bunuri si cu nevoia de a identifica sursa acestor bunuri, respectiv cine le produce. Necesitatea de a face reclama, de a "anunta", face parte din natura umana, iar faptul ca printre cele mai vechi vestigii ramase la diverse organizatii stravechi s-au gasit anunturi de tip publicitar , datate de peste 5000 de ani, confirma aceasta realitate. Comunicarea cu scop persuasiv ce poate fi datata in Antichitate a avut initial un caracter pur informativ si doar ulterior publicitatea a trecut prin procesul de adaugare a unor elemente estetice si emotionale, ce au marit sansele ca publicitatea sa fie receptionata si retinuta.
Astfel putem identifica trei mari perioade in istoria publicitatii:
o perioada pre-marketing- dinainte de Antichitate pana la aparitia mijloacelor de comunicare in masa;
operioada comunicarii de masa- perioada ce poate fi incadrata intre 1800 si pana la jumatatea secolului XX;
oPerioada publicitatii stiintifice - incepe din anii ' 50 si pana in prezent.
Reclama( din latinescul clamare- a striga, a chema, a proclama) a luat cu aparitia tiparului , forma anuntului, pana in secolul al XIX-lea, respectiv inceputul secolului al XX-lea, vorbindu-se in tot acest interval despre anunt si reclama.Termenul public, de unde s-a format si termenul de publicitate( din latinescul publicus ) a fost utilizat initial in sens juridic, ca publicitate a dezbaterilor, deliberare publica, deschisa, in opozitie cu secretul, iar in secolul al XIX-lea a dobandit si semnificatia comerciala. In secolul al XVIII-lea, publicus a dat termenul de publicist, adica cel ce scria despre dreptul public, iar in secolul al XIX-lea a circulat cu sensul de jurnalist. Mai tarziu, termenul publicist a fost sinonim cu polemist ( autor de articole de opinie, de la polemos, lat.- lupta, confruntare ), iar in unele spatii culturale s-a pastrat echivalenta cu jurnalist.


Fisiere in arhiva (3):

  • Argumentele Publicitatii.docx
  • CUPRINS.docx
  • Cuvant inainte.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1.Adam Jean-Michel, Argumentare publicitara, Institutul European,Bucuresti, 2005.
2.Angelescu N. I., Negustorii de odinioara, Camera de Comert si Industriedin Bucuresti, Institutul de Arte Grafice Luceafarul, Bucuresti, 1932.
3.Baritiu G. si altii,Studii si documente,Ed. Minerva, Bucuresti, 1973.
4.Blythe Jim,Esentialul in marketing , Ed. Polirom, Bucuresti, 2005.
5.Craciun C.,Cultura si reclama in Transilvania interbelica, vol. 1, Cluj- Napoca, 1998.
6.Goddard Angela,Limbajul publicitatii, Ed. Polirom, Bucuresti, 2002.
7.Iorga Nicolae, Istoria Presei Romanesti, Ed. Adevarul, SindicatulZiaristilor din Bucuresti, 1922.
8.Maxim, E., Diagnosticarea si evaluarea organizatiior, Ed. SedcomLibris, Iasi, 2004.
9.Munteanu, C., Maxim, E. si altii,Marketing: pricipii, practici,orizonturi, Ed. Sedcom Libris, Iasi, 2006.
10.Munteanu, V., A.,Marketing public, Ed. Sedcom Libris, Iasi, 2006, p124.
11.Munteanu, V., A.,Marketing. Concepte, metode, studii de caz, Ed.Fundatiei Chemarea, Iasi, 1995, vol. 1.
12.Petcu Marian,O istorie ilustrata a publicitatii romanesti, Ed. Tritonic,Bucuresti, 2002.
13.Popescu L.,Bucurestii din trecut si de astazi, Ed. Ziarul Universul,Bucuresti, 1935.
14.Prutianu, S., Marketing. Probleme, teste, comentarii, Ed. UniversitatiiAl.I.Cuza, Iasi, 1995.
15.Prutianu, S. si altii,Cercetarea de marketing: studiul pietei pur si simplu,Ed. Polirom, Iasi, 2002.
16.Prutianu, S., Munteanu, C.,Inteligenta Marketing Plus, Ed. Polirom, Iasi,2004, Editia a II-a.
17.Rallet D.,O plimbare in iarmarocul Falticenilor , publicat in Foae stiintifica si literara, anul 1, nr. 3, 1844.
18.Roceric I. A., Enciclopedia Romaniei - Publicitatea, coord. Gusti, D.,Bucuresti, 
19.Constantin Salavastru,Teoria si practia argumentarii,Editura Polirom,Iasi,2003
20.Dumitru Bortun, Relatii Publice si noua societate,Editura Tritonic,2012
21.Dimitrie Todoran,Psohologia reclamei,Editura Tritonic,2012
22.www.bizcampus.ro
23.www.coca-cola.ro
24.www.fanta.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!