Aspecte ale Analizei Managementului

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I FAMILIA- DELIMITARI TEORETICE PRIVIND MANAGEMENTUL GENERAL 6
1.1. Definirea managementului 6
1.2. Subiectul, obiectul si continutul managementului 9
1.2.1. Managerul - subiect al managementului 9
1.2.2. Firma - obiect al managementului 10
1.2.3. Continutul managementului 13
1.2.4. Functiile managementului 14
1.2.5. Interdependentele intre functiile managementului 26
CAPITOLUL II EVOLUTIA SI TENDINTE MANAGEMENTULUI 28
2.1. Managementul in Romania 28
2.2. Tendinte in management 31
2.3. Evolutia gandirii manageriale 34
CAPITOLUL III STUDIUL DE CAZ: 
ANALIZA ACTIVITATILOR DE EXECUTIE SI MANAGERIALE LA S.C. TRIPSOL S.R.L. RESITA 37
3.1 Prezentarea societatii 37
3. 2. Prezentarea situatiei economico-financiare 38
CONCLUZII 65
BIBLIOGRAFIE 67


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Cresterea continua a eficientei analizei manageriale, reprezinta o lege obiectiva generala care actioneaza in formatiunile social - economice, reflecta relatii esentiale, cauzal - efectuale, in orice tip de reproductie si este determinata de dezvoltarea si perfectionarea fortelor de productie. In aceste conditii, cresterea continua a eficientei activitatii economice se constituie intr-o categorie economica generala, care intra insa, in incidenta relatiilor de productie care genereaza societatea.
Analiza manageriala, ca expresie a legii economice, atribuie dezvoltarii productiei, in acceptiunea cea mai larga, determinarea cantitativa, iar prin forma sociala a productiei si folosirea resurselor in general, determinarea calitativa. In general, analiza manageriala trebuie inteleasa ca proces, actiune, rezultat al unui ansamblu de evenimente tehnico-economice, iar efectul ca o consecinta a procesului, actiunii.
Masurarea eficientei, nivelul ei, se face prin raportarea efectului (efectelor) la eforturile antrenate in proces, in actiune.
Majoritatea economistilor determina analiza manageriala economica, ca raport al efectului fie la resursele consumate, fie la resursele folosite pentru obtinerea efectului. De aici, rezulta faptul ca problema eficientei se pune peste tot unde se cheltuieste munca sociala, se consuma resurse materiale, umane si financiare.
Este cunoscut faptul ca orice activitate economica trebuie sa corespunda unor cerinte concrete ale societatii, sa corespunda unor cerinte reale ale vietii materiale si spirituale ale oamenilor.
Atunci cand o afacere este analizata din perspectiva manageriala este recomandat ca investigatiile sa vizeze eficienta economica a tuturor resurselor si a afacerii in ansamblu. 
Toate aceste premise contureaza modul de abordare a analizei manageriale implicit a eforturilor aferente unei afaceri indiferent de natura acesteia, fiind motivul alegerii si abordari temei "Aspecte ale analizei manageriale". 
Lucrarea prezinta atat contributii teoretice cat si practice, fiind structurata in trei capitole, primul capitol reflectand o sinteza a elementelor conceptuale privind managemetul ca stiinta, capitolul al doilea prezentand evolutia managementului, capitolul trei prezinta analiza manageriala a itreprinderii SC Tripsol SRL. 
CAPITOLUL I
DELIMITARI TEORETICE PRIVIND 
MANAGEMENTUL GENERAL
1.1. Definirea managementului
Managementul, ca stiinta s-a conturat relativ recent, ca raspuns la stringentele necesitati ale practicii sociale, prin eforturile sustinute de un numar mare de specialisti din intreaga lume. Managementul este abordat, din multiple puncte de vedere, care adesea se deosebesc intre ele. 
Managerii nord-americani, raspandesc definitiile de ordin pragmatic, de pe pozitia managerului. Alte abordari, trateaza managementul ca stiinta. 
Dupa opinia noastra, managementul firmelor, rezida in studierea proceselor si relatiilor de management din cadrul lor, in vederera descoperirii legitatilor si principiilor care le guverneaza si a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici si modalitati de conducere, de natura sa asigure obtinerea si cresterea competivitatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte ale Analizei Managementului.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Andres S., Bazele managementului, Ed. Eftimie Murgu Resita, 2006
Andres S., Control financiar si de gestiune- atribut al managementului, 
Ed. Eftimie Murgu Resita, 2009
Andres S., Managementul participativ- cale de crestere a eficientei conducerii 
si eficientei organizatiei, Ed. Mirton Timisoara, 2007
Barbulescu C., Sisteme strategice ale intreprinderii, Ed. Economica, Bucuresti,1999
Burdus E., Androniceanu A., Managementul schimbarii, Ed. Economica, Bucuresti, 2000
Constantinescu D., Cunostinte economice fundamentale.
Notiuni teoretice si teste de verificare Ed. Universitara, Craiova, 2004
Dijmarescu I., Bazele managementului, Strategic Management Group, Bucuresti, 2002
Kotler Ph., Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1990
Nicolescu O., Strategii manageriale de firma, Ed. Economica, Bucuresti 1996
Nicolescu O.,Verboncu I., Management, Ed. Economica, Bucuresti, 1999
Popa I., Management Strategic, Ed. Economica, Bucuresti , 2005
Verboncu I., Popa I., Diagnosticarea firmei, teorie si aplicatii, Ed. Tehnica, Bucuresti,2001


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!