INTRODUCERE 4 CAPITOLUL I FAMILIA- DELIMITĂRI TEORETICE PRIVIND MANAGEMENTUL GENERAL 6 1.1. Definirea managementului 6 1.2. Subiectul, obiectul şi conţinutul managementului 9 1.2.1. Managerul – subiect al managementului 9 1.2.2. Firma – obiect al managementului 10 1.2.3. Conţinutul managementului 13 1.2.4. Funcţiile managementului 14 1.2.5. Interdependenţele între funcţiile managementului 26 CAPITOLUL II EVOLUŢIA ŞI TENDINTE MANAGEMENTULUI 28 2.1. Managementul în România 28 2.2. Tendinţe în management 31 2.3. Evoluţia gândirii manageriale 34 CAPITOLUL III STUDIUL DE CAZ: ANALIZA ACTIVITĂŢILOR DE EXECUŢIE ŞI MANAGERIALE LA S.C. TRIPSOL S.R.L. REŞIŢA 37 3.1 Prezentarea societăţii 37 3. 2. Prezentarea situaţiei economico-financiare 38 CONCLUZII 65 BIBLIOGRAFIE 67
INTRODUCERE Creşterea continuă a eficienţei analizei manageriale, reprezintă o lege obiectivă generală care acţionează în formaţiunile social – economice, reflectă relaţii esenţiale, cauzal – efectuale, în orice tip de reproducţie şi este determinată de dezvoltarea şi perfecţionarea forţelor de producţie. În aceste condiţii, creşterea continuă a eficienţei activităţii economice se constituie într-o categorie economică generală, care intră însă, în incidenţa relaţiilor de producţie care generează societatea. Analiza managerială, ca expresie a legii economice, atribuie dezvoltării producţiei, în accepţiunea cea mai largă, determinarea cantitativă, iar prin forma socială a producţiei şi folosirea resurselor în general, determinarea calitativă. În general, analiza managerială trebuie înţeleasă ca proces, acţiune, rezultat al unui ansamblu de evenimente tehnico-economice, iar efectul ca o consecinţă a procesului, acţiunii. Măsurarea eficienţei, nivelul ei, se face prin raportarea efectului (efectelor) la eforturile antrenate în proces, în acţiune. Majoritatea economiştilor determină analiza managerială economică, ca raport al efectului fie la resursele consumate, fie la resursele folosite pentru obţinerea efectului. De aici, rezultă faptul că problema eficienţei se pune peste tot unde se cheltuieşte munca socială, se consumă resurse materiale, umane şi financiare. Este cunoscut faptul că orice activitate economică trebuie să corespundă unor cerinţe concrete ale societăţii, să corespundă unor cerinţe reale ale vieţii materiale şi spirituale ale oamenilor. Atunci când o afacere este analizată din perspectiva managerială este recomandat ca investigaţiile să vizeze eficienţa economică a tuturor resurselor şi a afacerii în ansamblu. Toate aceste premise conturează modul de abordare a analizei manageriale implicit a eforturilor aferente unei afaceri indiferent de natura acesteia, fiind motivul alegerii şi abordări temei “Aspecte ale analizei manageriale”. Lucrarea prezintă atât contribuţii teoretice cât şi practice, fiind structurată în trei capitole, primul capitol reflectând o sinteză a elementelor conceptuale privind managemetul ca ştiinţă, capitolul al doilea prezentând evoluţia managementului, capitolul trei prezintă analiza managerială a îtreprinderii SC Tripsol SRL. CAPITOLUL I DELIMITĂRI TEORETICE PRIVIND MANAGEMENTUL GENERAL 1.1. Definirea managementului Managementul, ca ştiinţă s-a conturat relativ recent, ca răspuns la stringentele necesităţi ale practicii sociale, prin eforturile susţinute de un număr mare de specialişti din întreaga lume. Managementul este abordat, din multiple puncte de vedere, care adesea se deosebesc între ele. Managerii nord-americani, răspândesc definiţiile de ordin pragmatic, de pe poziţia managerului. Alte abordări, tratează managementul ca ştiinţă. După opinia noastră, managementul firmelor, rezidă în studierea proceselor şi relaţiilor de management din cadrul lor, în vederera descoperirii legităţilor şi principiilor care le guvernează şi a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici şi modalităţi de conducere, de natură să asigure obţinerea şi creşterea competivităţii.
Andres S., Bazele managementului, Ed. Eftimie Murgu Resita, 2006 Andres S., Control financiar şi de gestiune- atribut al managementului, Ed. Eftimie Murgu Resita, 2009 Andres S., Managementul participativ- cale de crestere a eficientei conducerii si eficientei organizatiei, Ed. Mirton Timisoara, 2007 Barbulescu C., Sisteme strategice ale intreprinderii, Ed. Economica, Bucuresti,1999 Burdus E., Androniceanu A., Managementul schimbarii, Ed. Economica, Bucuresti, 2000 Constantinescu D., Cunostinte economice fundamentale. Notiuni teoretice şi teste de verificare Ed. Universitara, Craiova, 2004 Dijmarescu I., Bazele managementului, Strategic Management Group, Bucuresti, 2002 Kotler Ph., Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1990 Nicolescu O., Strategii manageriale de firma, Ed. Economica, Bucuresti 1996 Nicolescu O.,Verboncu I., Management, Ed. Economica, Bucuresti, 1999 Popa I., Management Strategic, Ed. Economica, Bucuresti , 2005 Verboncu I., Popa I., Diagnosticarea firmei, teorie şi aplicatii, Ed. Tehnica, Bucuresti,2001
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.