Aspecte ale Educarii Copilului in Vederea Cunoasterii Drepturilor Sale

Cuprins disertatie Cum descarc?

Capitolul I. Consideratii generale privind copilul si evolutia drepturilor sale 
Sectiunea I : Evolutia drepturilor copilului in plan international si national 2
Sectiunea a II-a : Copilul. 4
2.1 Starea de minoritate reflectata pe plan juridic 4
2.2 Capacitatea de exercitiu 5
2.3 Limitele raspunderii penale a minorilor 7
2.4 Consecintele si formele raspunderii penale a minorilor 8
Capitolul II. Drepturile copilului 11
Sectiunea I: Reglementarea drepturilor copilului in conformitate cu dispozitiile internationale 11
Sectiunea a II-a : Drepturile copilului potrivit legislatiei romane in vigoare 11
Sectiunea a III-a : Principii aplicabile in materia drepturilor copilului 13
Sectiunea a IV-a : Drepturi si libertati civile 27
4.1. Dreptul copilului la pastrarea si stabilirea identitatii sale 27
4.2. Dreptul copilului de a mentine relatii personale si contacte directe cu parintii, rudele, precum si cu alte persoane fata de care copilul a dezvoltat legaturi de atasament 28
4.3. Dreptul copilului la protejarea imaginii sale publice si a vietii sale intime, private si familiale 29
4.4. Dreptul copilului la libertatea de exprimare 31
4.5. Dreptul copilului la libertatea de gandire, de constiinta si de religie 35
4.6. Dreptul copilului la libera asociere in structuri formale si informale, precum si libertatea de intrunire pasnica 35
4.7. Dreptul copilului la viata culturala proprie 36
4.8. Dreptul copilului la respectarea personalitatii si individualitatii sale 36
4.9. Dreptul copilului de a depune singur plangeri referitoare la incalcarea drepturilor sale fundamentale 37
Sectiunea a V-a Drepturi privind mediul familial si ingrijirea alternativa 37
5.1. Dreptul copilului de a creste alaturi de parintii sai 37
5.2. Dreptul copilului de a fi crescut in conditii care sa permita dezvoltarea sa pe toate planurile 40
5.3. Dreptul copilului la protectie alternativa 41
Sectiunea a VI-a Drepturile copilului referitoare la sanatatea si la bunastarea sa 45
Sectiunea a VII-a Dreptul la educatie si la participarea la activitatile recreative si culturale 46
7.1. Dreptul copilului de a primi o educatie care sa ii permita dezvoltarea, in conditii nediscriminatorii, a aptitudinilor si personalitatii sale
7.2. Dreptul copilului la odihna si la vacanta
Capitolul III Ocrotirea minorului cu sprijinul parintilor 48
Sectiunea 1 : Definitie si reglementare 48
Sectiunea a II-a : Principiile ocrotirii parintesti 48
Sectiunea a III-a : Drepturile si indatoririle parintesti 51
3.1 Drepturile si indatoririle parintesti referitoare la persoana copilului 51
3.2 Drepturile si indatoririle parintesti referitoare la bunurile copilului 54
Sectiunea a IV-a : Exercitarea drepturilor si indatoririlor parintesti 55
4.1 Exercitarea drepturilor si indatoririlor parintesti de catre ambii parinti 55
4.2 Exercitarea drepturilor si indatoririlor parintesti doar de un singur parinte 56
4.3 Situatii speciale privind exercitarea ocrotirii parintesti 58
4.4 Scindarea ocrotirii parintesti 59
Sectiunea a V-a : Sanctiunea neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a indatoririlor parintesti 58
5.1 Faptele cu grad ridicat de periculozitate sociala savarsite in calitatea de parinte sunt pedepsite de legea penala 66
5.2 Raspunderea civila pentru rea administratie 68
5.3 Fapte savarsite de catre parinti care atrag raspunderea contraventionala 69
Capitolul IV Protectia alternativa a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai 70
Sectiunea I : Ocrotirea minorului prin tutela 70


Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul I. Consideratii generale privind copilul si evolutia drepturilor sale 
Sectiunea I : Evolutia drepturilor copilului in plan international si national 
Din antichitate persista ideea ca fiintelor umane li se cuvin anumite drepturi, anumite libertati 
Studiile realizate cu privire la felul de organizare familiala din cadrul triburilor aratau ca, rolul pe care fiecare individ il avea pe parcursul evolutiei sale avea un caracter mai bine conturat decat in societatea noastra, oferind date exacte asupra conduitelor ce se necesita adoptate in diferite etape de varsta 
In unele comunitati, pana cand nu ajung la pubertate, copiii nu sunt considerati membri cu drepturi totale, in altele, si baietii si fetele au parte de tratament egal in raport cu cei mari, cu adultii, iar in altele, copiii sunt considerati un "dar" , reintruparea spiritului celor care au trecut intr-o alta lume si care prin copii au revenit, in acest fel in interiorul celor de langa care au plecat. 
Pe parcursul istoriei, multitudinea de modele culturale si de particularitati comunitare a subliniat necesitatea dezvoltarii unor atitudini diferite, adeseori opuse intre ele, fata de copilarie. Daca in societatea contemporana copilaria este idolatrizata si protejata, in cele mai multe dintre societatile arhaice se aprecia ca aceasta este o stare de "ignoranta", de "pedeapsa", deoarece copiii se supuneau neconditionat autoritatii adultului. 
In antichitate, in unele societati, copiilor li se dadea o atentie deosebita, deoarece erau considerati un potential uman important. Acestia participau activ la viata din familie si erau vazuti ca o parte integranta a dezvoltarii comunitatii. 
In codul lui Hammurabi, se gaseau reglementari referitoare la soarta copiilor dupa decesul sustinatorilor lor legali sau dupa divortul parintilor si prin urmare, o doime din bunurile obtinute in timpul casatoriei erau destinate cresterii copilului. In alte societati insa, tot in antichitate, din cauza pericolului suprapopularii, copiii erau o povara pentru familie si erau omorati sau vanduti ca sclavi.
In Evul Mediu, pana aproape de 1600, termenul de copilarie era aproape necunoscut , copiii fiind priviti doar ca ,,simpli adulti", idee ce reiese din diferite creatii artistice ale EvuIui Mediu, creatii care prezinta copiii ca fiind la fel ca adultii, invesmantati ca acestia si luand parte Ia aceleasi activitati, fara masinute, papusi, carticele si de cele mai multe ori copiii erau tratati in mod inuman, erau abandonati de parinti in manastiri sau azile. "Istoria influentei copilului in Europa medievala variaza, in mod infinit, in concordanta cu localizarile geografice si temporale, dar, totusi, pot fi intreprinse cateva generalizari cu privire Ia evolutiile istorice care ajuta la stabilirea unui reper pentru filosofi Confruntata de secole, cu invazii continue, razboaie interne si foamete, perioada medievala avea ca unica masura de succes supravietuirea. In aceste conditii, toti membrii societatii erau considerati egali", " indiferent daca era adulti sau copii
La fel cu adultii au fost tratati si copiii din perioada primelor industrii manufacturiere, respectiv in epoca de inceput a industrialismului modern, acestia fiind supusi la munca intre 12-15 ore pe zi. Copiii si batranii au fost scosi de pe piata fortei de munca doar atunci cand au aparut primele sindicate si nu atat din motive umanitare cat, in principal, pentru a reduce numarul somerilor din randul adultilor. De-a lungul timpului, copilul a fost considerat ca o proprietate a parintilor, respectiv a tutorilor, acestia neputand fi trasi la raspundere, chiar daca dispuneau de copii impotriva drepturilor acestora, drepturi care la vremea respectiva nici nu intrau in discutie. Astazi, societatea moderna subliniaza ideea potrivit careia copii nu apartin nici familiei nici statului, ei apartin lor insisi, insa avand nevoie de protectia parintilor lor 
Cu timpul s-au ivit si reglementari specifice referitoare la drepturile copilului in familie si in societate si totodata s-au implementat tot felul de programe ce urmaresc in primul rand dezvoltarea, protectia si educarea specifica a copiilor, copilul devenind o parte integranta a societatii care poate influenta politicile sociale si raporturile existente intr-o familie , putand schimba relatiile dintre parinti si bunici, schimband rolurile si structura familiala si contribuie astfel la crearea unei noi configuratii a legaturilor de adeziune existente in societate 
Astazi, copiii , in cadrul procesului instructiv-educativ nu mai trebuie sa memoreze mecanic indicatiile date de invatator, invatarea nu mai trebuie sa fie centrata pe continut , ci pe elev.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte ale Educarii Copilului in Vederea Cunoasterii Drepturilor Sale.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!