Aspecte Generale privind Mentenanta Aeronavelor dintr-o Companie de Transport Civil

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 9
CAPITOLUL I.
Aspecte generale privind mentenata sistemelor logistice 10
1.1. Definirea mentenantei 10
1.2. Sisteme de mentenanta 12
1.3. Nivelele de complexitate a activitatilor de mentenanta 15
1.4. Cele ,,7 mari pierderi" datorate activitatilor de mentenanta 16
1.5. Strategii ale activitatii de mentenanta 17
1.6. Moduri de implementare a sustenabilitatii in cadrul copaniilor de transport aerian prin conceptul de Eco-eficienta 19
1.7. Tipurile de intretinere intalnite in cadrul companiilor aeriene 21
CAPITOLUL II 
Mentenanta de linie 22
2.1. Controlul defectelor si defectele preventive la intretinerea de linie 22
2.1.1 Introducere 22
2.1.2. Mod de lucru 24
2.2. Proceduri de linie de completare a jurnalului de bord 24
2.2.1. Introducere 24
2.2.2. Executie 25
2.2.3. Responsabilitati 30
CAPITOLUL III 
Mentenanta de baza 33
3.1. Receptia / inspectia componentelor si materialelor pentru aeronave provenite de la contractantii externi 33
3.1.1 Introducere 33
3.1.2. Mod de lucru 34
3.1.3 Responsabilitati 36
3.2. Remedierea defectelor depistate in timpul intretinerii de baza 38
3.2.1. Introducere 38
3.2.2. Mod de lucru 38
3.2.3. Procedura de punere in serviciu 39
3.2.4. Mod de lucru 39
3.3. Returnarea la magazie a componentelor de aeronava defecte 42
3.3.1. Introducere 42
3.3.2. Mod de lucru 43
3.4. Procedurile specifice de intretinere 46
3.4.1. Introducere 46
3.4.2. Mod de lucru 46
3.5. Procedurile de detectare si rectificare a erorilor de intretinere 48
3.5.1. Introducere 48
3.5.2. Mod de lucru 50
3.6. Proceduri pentru planificarea productiei 51
3.6.1. Introducere 51
3.6.2. Mod de lucru 51
CAPITOLUL IV 
Calculul costurilor de mentenanta
4.1. Notiuni generale privind calculul costurilor de mentenanta 53
4.1.1. Argumente in vederea alocarii costurilor de mentenanta si factori care influenteaza aceste costuri 53
4.1.2. Tipuri de bugete de mentenanta, abordarea pregatirii bugetului-etape 54
4.1.3. Abordarea elaborarii bugetului 54
4.2. Calculul costurilor de mentenanta in cadrul companiei
Carpatair 55
4.2.1. Calculul costurilor pentrul aeronavele de tip SAAB 2000 58
4.2.2. Calculul costurilor de mentenanta pentru aeronavele 
de tip Fokker 70/100 60
4.2.3. Calculul costurilor de mentenanta, exprimat lunar, 
pentru doua aeronave de tip SAAB 2000 Aeronava YR - SBN 63
4.2.4. Calculul costurilor de mentenanta, exprimat lunar, 
pentru doua aeronave de tip SAAB 2000 Aeronava YR - SBL 65
4.2.5. Calculul costurilor de mentenanta, exprimat lunar,
pentru doua aeronave de tip Fokker 70 / 100 Aeronava YR - FZA 67
4.2.6. Calculul costurilor de mentenanta, exprimat lunar, 
pentru doua aeronave de tip Fokker 70 / 100 Aeronava YR - KMA 69
4.3. Evolutia stocurilor pe tip de aeronava 71
4.4. Costurile programului ETCA - ( reparatie motoare) 74
4.5. Costul total al consumabilelor scoase din magazia tehnica 76
4.6. Costul transportului, pieselor comandate de catre departamentul Logistica 76
CAPITOLUL V
Concluzii 78
5. Concluzii 78
Bibliografie 80
Anexe 81


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Sfarsitul anilor '70 a fost teatrul unei mini-revolutii industriale. Pana atunci, era suficienta intretinerea echipamentelor industriale in asa fel incat acestea sa produca la maximul capacitatii lor si prin urmare, utilizatorul nu facea decat intretinerea, adica repunerea in functiune a echipamentelor industriale dupa aparitia unei defectiuni, examinand deci sistemul fara a stapani disponibilitatea lui pentru productie. In ultimii ani, in economia mondiala, sub presiunea unor factori precum complexitatea si automatizarea crescanda a echipamentelor, integrarea si progresul constant al tehnologiilor, fiabilitatea crescanda a sistemelor, costul din ce in ce mai ridicat al investitiilor si exigenta clientilor (din ce in ce mai puternica) in materie de siguranta de functionare, s-a trecut insa de la intretinerea si repararea echipamentelor la mentenanta acestora. 
Implementarea unui serviciu de mentenanta, ca functie importanta a unei organizatii, a condus si conduce la posibilitatea de a anticipa, de a prevedea defectiunile si de a planifica interventiile care sa permita evitarea acestora. 
Functia de mentenanta reprezinta, in medie si in cost direct 4% din cifra industriala de afaceri, iar daca se includ si costurile indirecte aceasta valoare atinge 7-8% (urmare a impactului complementar datorat costurilor induse de non-disponibilitate). 
Aceasta functie se doteaza cu specialisti, a caror calificare este din ce in ce mai ridicata si in domenii din ce in ce mai diferentiate. 
In industria aeronautica mentenanta a fost dintotdeauna factorul cheie pentru asigurarea sigurantei zborului. De aceea procedurile de mentenanta aplicate sunt foarte restrictive si costisitoare.
Aplicarea acestor proceduri se realizeaza dupa reguli stricte implementate pentru prima data la Conventia de la Chicago ( Conventia privind aviatia civila internationala, semnata la Chicago la 7 decembrie 1944, ratificata de statul roman prin Decretul nr. 164/1965) si mentinuta in prezent de autoritatile internationale EASA (The European Aviation Safety Agency) si FAA (The Federal Aviation Administration). 
Respectand aceste reglementari si folosind un "limbaj" intenational oferit de autoritati, producatorii de aeronave ofera servicii de mentenanta si documentatia necesara realizarii acesteia de catre companiile aeriene care au suportul tehnic necesar.
CAPITOLUL I. 
Aspecte generale privind mentenata sistemelor logistice
Mentenanta ca si concept are metode specifice si instrumente din ce in ce mai sofisticate. Acest lucru este necesar din urmatoarele motive:
1. gradul de complexitate al produselor este intr-o continua crestere
2. Functiunile produselor sunt din ce in ce mai numeroase (produse multifunctionale)
3. Necesitatea asigurarii unuiunui grad ridicat de securitate.
Implementarea unui astfel serviciu, ca o functie integrata a unei organizatii va permite: 
-managementul mentenantei prin gestiunea ratio-urilor reprezentative, analiza stationarilor productiei, stapanirea costurilor mentenantei si optimizarea alegerii politicilor de mentenanta; 
-utilizarea de metode de mentenanta ce conduc la planificarea actiunilor preventive, de lubrifiere, de gestiune a pieselor si subansamblelor de schimb, la pregatirea interventiilor; 
-adaptarea resurselor, in particular, formarea si calificarea oamenilor in functie de sistemele utilizate, gestiunea interfetelor cu alte entitati ale organizatiei (conducere, serviciile de resurse umane, financiar, calitate, tehnic, aprovizionare, post-vanzare). Patru axe de progres sunt afectate mentenantei: 
- cresterea productivitatii sistemului, de menhtenanta adica a cantitatii de produse si servicii, la un pret cat mai bun, de o maniera stabila in timp; 
- participarea la imbunatatirea continua a calitatii produselor, respectiv a bunurilor fabricate si a serviciilor oferite; 
- garantarea securitatii bunei functionari a sistemului si a oamenilor ce il deservesc; 
- garantarea protectiei mediului. 
1.1. Definirea mentenantei
Mentenanta nu este o descoperire a lumii moderne. Vechimea acestei activitati se pierde in timp, ea fiind prezenta de-a lungul intregii istorii a omenirii, fie ca a fost sau nu conceptualizata. Cert este ca dezvoltarea societatii omenesti, insotita de o puternica revolutie in domeniul tehnicii, a fost sprijinita de dezvoltarea acestui tip de activitate. 
Fiind in atentia oamenilor de stiinta inca din fazele de inceput ale tehnicii, termenul ,,mentenenta" are multiple definitii, care incearca sa scoata in evidenta diferite aspecte. De exemplu, in ,,Grand dictionnaire universel du XIXe siecle" de Pierre Larousse, Paris, 1873, gasim urmatoarele explicatii: 
MAINTENIR (a mentine) - conservation, defense, protection adica conservare, aparare, protectie ; 
De asemenea, in acelasi dictionar mai intalnim si urmatorii termeni: 
ENTRETIEN (intretinere) - soin qu'on prend e mentenir une chose en etat; depense qu'on y consacre adica ceea ce se intreprinde pentru a mentine un lucru in buna stare; cheltuieli destinate ; 
REPARATION (reparatie) - action de remise en marche adica actiune de repunere in functiune 
In ceea ce priveste aceeasi termeni, in ,,Encyclopaedia Britannica", 1998, gasim urmatoarele explicatii: 
MAINTENANCE - to hold in an existing state adica a mentine in starea existenta;
REPAIR (reparatie) - to restore to the good condition adica a readuce in bune conditii; 
ENTERTAIN (intretinere) - to maintain in a good condition adica a mentine in buna conditie. 
Se observa ca exista o diferenta semnificativa intre ,,mentenanta", ,,reparatie" si ,,intretinere", aspect sesizat si in ,,Dictionarul explicativ al limbii romane", 1975: 
A MENTINE - a pastra ceva in aceeasi stare sau forma in care se afla la un moment dat, a face sa dureze ; 
A REPARA - a face propriu pentru folosire, a reface, a mentine ; 
A INTRETINE - a pastra in stare buna, in bune conditii; a face sa dureze, a mentine 
In dictionarul amintit, toti termenii romanesti isi au ca origine limba franceza si, prin urmare, in literatura de specialitate romaneasca se considera ca, in limbajul curent, termenul de ,,mentenanta" isi gaseste justificarea cu unele remarci:


Fisiere in arhiva (6):

  • Aspecte Generale privind Mentenanta Aeronavelor dintr-o Companie de Transport Civil
    • anexe.doc
    • Aspecte Generale privind Mentenanta Aeronavelor dintr-o Companie de Transport Civil.doc
    • KonicaMinolta20111130094235.pdf
    • Pickslip Request36181526052012.pdf
    • structura.txt
    • WO929464.jpg

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!