Argument 2 Capitolul 1 Managementul resurselor umane 3 1.1. Consideratii generale 3 1.2. Evaluarea in managementul resurselor umane 5 1.3. Managementul resurselor umane in sistemul de invatamint 7 1.3.1. Calitatea in educatie 7 1.3.2. Dezvoltarea resurselor umane in educatie 9 Capitolul 2 Managementul resurselor umane in sistemul preuniversitar de invatamant 12 2.1. Analiza si diagnoza nevoilor educationale si de formare 12 2.2. Resursele umane ale sistemului de invatamant din Romania - categorii, marime 14 2.3. Formarea personalului didactic 16 2.4.Evaluarea personalului didactic 18 2.5. Promovarea personalului didactic 20 2.6. Salarizarea personalului didactic 20 Capitolul 3 Analiza unei organizatii scolare in ceea ce priveste managementul resurselor umane - Liceul Pedagogic " Nicolae Bolcas " Beius 23 3.1. Descrierea organizatiei 23 3.2. Dinamica resurselor umane 24 3.3. Analiza SWOT a Unitatii scolare - Liceul Pedagogic "Nicolae Bolcas", Beius 29 3.4 Program de formare continua in cadrul unitatii scolare analizate 33 3.5.Concluzii referitoare la motivatia performantelor muncii in unitatea scolara studiata 34 Capitolul 4 Proiect de dezvoltare institutionala al unitatii scolare pe perioada 2009- 2012 37 4.1. Diagnoza mediului intern si extern 37 4.2. Analiza SWOT 39 4.3. Oferta educationala 39 4.4. Misiunea si viziunea 40 4.5. Scopuri 40 4.6. Optiuni strategice 41 4.7. Indicatori de evaluare a performantei 42 Capitolul 5 Concluzii 43 Bibliografie 45 Anexa nr.1 Fisa de evaluare a profesorului 46 Anexa nr.2 Fisa postului 49 Anexa nr.3 Fisa postului pentru consilierul educativ 56
Argument Managementul resurselor umane consta in ansamblul activitatilor orientate catre asigurarea, dezvoltarea, motivarea si mentinerea resurselor umane in cadrul organizatiei in vederea realizarii cu eficienta maxima a obiectivelor acesteia si satisfacerii nevoilor angajatilor. Pe masura ce organizatiile se dezvolta au de a face cu o serie de aspecte esentiale ale managementului resurselor umane. Managerii creeaza un plan de atragere si retinere a persoanelor cu abilitatile de care are nevoie organizatia. Implementarea planului presupune recrutarea, selectia, integrarea, instruirea, recompensarea, alegerea beneficiilor celor mai potrivite si evaluarea permanenta a performantelor pentru a se verifica daca sint atinse obiectivele organizationale. Aceste activitati reprezinta componentele managementului resurselor umane. Planul de resurse umane intr-o unitate de invatamant preuniversitar este creat in acord cu planul strategic al organizatiei. Pe masura ce organizatia identifica oportunitatile de dezvoltare disponibile, este necesara corelarea lor cu abilitatile de care va fi nevoie pentru acoperirea lor. Recrutarea, instruirea si programele de recompensare sunt create in vederea atragerii, dezvoltarii si pastrarii oamenilor cu abilitatile necesare. Dezvoltarea resurselor umane in invatamant implica un proces de instruire a oamenilor pentru a indeplini sarcinile de care este nevoie in unitatea scolara. Problema consta in recunoasterea tipului de instruire de care angajatii au nevoie. Toate deciziile de instruire trebuie sa tina cont de motivarea angajatului supus formarii. Orice organizatie scolara este in crestere si de aceea trebuie stabilite metode de gasire si angajare de oameni care sa posede abilitatile solicitate. Acest lucru se reflecta de obicei intr-o forma de planificare a resurselor umane. Analizandu-se proiectele si tendintele viitoare ale organizatiei - printr-un proiect de dezvoltare institutionala (PDI), se estimeaza numarul de oameni de care este nevoie si tipul de abilitati si competente pe care le solicita eventualele posturi vacante. Lucrarea de fata incearca sa surprinda complexitatea sistemului de invatamant, unde atat educatii cat si educatorii devin cadre de analiza a managementului resurselor umane. Capitolul 1 Managementul resurselor umane 1.1. Consideratii generale "Orice aspect din activitatea unei organizatii este determinat de competente, motivatie si eficienta in organizarea personalului. Dintre toate sarcinile managementului, conducerea componentei umane este cea mai importanta deoarece de ea depinde cat de bine este realizat totul intr-o organizatie."1 Alaturi de finalitatea economica sau sociala a unei organizatii, ultimele decenii au demonstrat necesitatea luarii in considerare si a finalitatii sale sociale. In zilele noastre, fara indoiala, resursa umana este considerata a fi strategica si deci functia de personal a ajuns sa fie intr-o pozitie de "arbitru" intre obiectivele economice ale organizatiei si imperativele sociale si umane. Misiunea functiei de personal consta in punerea la dispozitia organizatiei a resurselor umane necesare, sub dubla restrictie a unei functionari armonioase si eficiente a ansamblului uman si a respectarii dorintei de echitate, securitate si dezvoltare individuala a fiecarui membru. Functia de personal, alaturi de capacitatile de productie, aprovizionare si sisteme de distributie, de echipele de vanzare, de finante si contabilitate, interactioneaza in cadrul activitatii curente a organizatiei. Aceste procese pot fi influentate de schimbarile survenite in sistemul politic, social, economic si tehnologic. Influentele mediului extern al organizatiei determina un proces continuu de adaptare, de schimbare, proces impus de necesitatea cresterii permanente a performantei acesteia. In cadrul acestui proces, functia de personal tinde sa detina rolul primordial; personalul este acela care trebuie sa ia decizii referitoare la aspectele materiale, financiare, tehnologice, pentru bunul mers al organizatiei; ei reprezinta factorul critic in efortul de crestere a productivitatii si performantei muncii. Resursa umana a organizatiei este adesea denumita "cel mai valoros activ"2, desi nu apare in evidentele contabile. Succesul organizatiei depinde insa de modul in care membrii sai pun in practica obiectivele acesteia; de aceea capacitatile si calitatea resurselor umane sunt definitorii pentru rezultatele organizatiei. Dar a lucra cu oamenii presupune a tine cont de sensibilitatile si caracteristicile emotionale ale fiecarui individ. Oamenii au ambitii si nazuinte, au nevoie de o masura a rezultatelor lor si au o complexitate de nevoi.
- Legea Invatamantului - Editura Tribuna Invatamantului, 2000 - Statutul Personalului Didactic - Editat de Tribuna Invatamantului - Managementul educational pentru institutiile de invatamant, Ministerul Educatiei si cercetarii, Bucuresti, 2001 - M. Dragomir, A. Plesa, M. Breaz, L. Chicinas- Manual de management educational pentru directorii unitatilor de invatamant, Editura Hiperborea, Bucuresti, 2000 - A. Hatos - Economie, Societate si Educatie, Editura Universitatii din Oradea, 2004 - E.Joita - Management educational, Editura Polirom, Iasi, 2000 - E.Joita- Management scolar. Elemente de tehnologie manageriala, Editura Gheorghe Cartu- Alexandru, Craiova, 1995 - R.M Niculescu - A invata sa fii un bun manager, Editura Inedit, Tulcea, 1994 - R.M.Niculescu - Agenda directorului de scoala, Editura Scorpion, Bucuresti, 1997 - F.Ortan - Management educational, Editura Universitatii din Oradea, 2004 - E. Paun - Scoala-abordare sociopedagogica, Editura Polirom, Iasi,1999 - Maican, D.- Managementul resurselor umane, Editura Casa Corpului Didactic, Slatina - Harrington, H. J.- Management total in firma secolului 21, Editura Teora, Bucuresti, 2000 - Stanciu, S.- Managementul resurselor umane, Editura SNSPA, Bucuresti, 2001 - Mathis. R.L., Nica, P., Rusu. C. - Managementul resurselor umane, Editura Economica, Bucuresti, 1997 - Rotaru, A., Prodan. A. - Managementul resurselor umane, Editura Sedcom Libris, Iasi, 1998 - Abrudan,D.B., Serratore, M. - Motivatia si motivarea resurselor umane pentru performanta, Editura Solness, Timisoara, 2002 - Maria Eliza Dulama - Metodologii activizante-teorie si practica, Editura Clusium, 2008
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.