1. SIMULAREA EVALUARII INDEPENDENTEI AUDITORULUI LA ACCEPTAREA MISIUNII DE AUDIT 2 1.1. Acceptarea misiunii de audit si contractarea lucrarilor 3 1.1.1 Prezentarea societatii Felix SRL 3 1.1.2 Acceptarea misiunii de audit la societatea SC Felix SRL 4 2. PLANIFICAREA MISIUNII DE AUDIT 15 2.1 Cunoasterea clientului de audit SC Felix SRL 15 2.2 Evaluarea riscurilor la societatea SC Felix SRL 21 2.3 Pragul de semnificatie si esantionarea 34 3. DETERMINAREA OBIECTIVELOR AUDITULUI SI A MUNCII DE AUDIT 41 3.1 Obiective de audit pentru componenta H - ,,Debitori" 41 3.1.1 Proceduri si teste de audit 41 3.2 Obiective de audit pentru componenta D/E - ,,Imobilizari" 53 3.2.1 Proceduri si teste de audit 53 3.3 Obiective de audit pentru componenta I - ,,Soldurile bancare si numerarul disponibil" 66 3.3.1 Proceduri si teste de audit 66 CONCLUZII 73
1. SIMULAREA EVALUARII INDEPENDENTEI AUDITORULUI LA ACCEPTAREA MISIUNII DE AUDIT O misiune de audit trebuie sa se realizeze prin parcurgerea urmatoarelor etape: 1. Acceptarea misiunii sau contractarea lucrarilor 2. Planificarea misiunii de audit 3. Evaluarea controlului/auditului intern 4. Controlul conturilor 5. Verificarea situatiilor financiare 6. Lucrarile de sfarsit de misiune 7. Raportul de audit In mod evident, in cadrul fiecarei etape se desfasoara mai multor tipuri de lucrari, toate avand drept scop obtinerea probelor necesare pentru formularea opiniei de audit. O parte dintre etapele enumerate presupun un numar mai mare de activitati, spre deosebire de altele in cadrul carora numarul de activitati ce trebuie desfasurat de echipa de audit este mai redus. De exemplu, etapa de planificare a misiunii de audit presupune parcurgerea mai multor pasi, cum ar fi: cunoasterea mediului general de desfasurare a activitatii societatii, identificarea si intelegerea ramurei din care face parte societatea, analiza a riscurilor si intocmirea planului activitatii de audit. O alta etapa care presupune un volum similar de activitati este aceea a controlului conturilor. Aceste etape presupun mai multe activitati deoarece sunt necesare un numar semnificativ de probe pentru ca opinia auditorului sa fie rezonabila. In plus, pentru a obtine probele de audit, mai intai, trebuie sa fie stabilite in mod clar obiectivele pentru categoriile de operatiuni in mod individual si pentru soldurile conturilor. Una dintre etapele aflate la finalul misiunii de audit este se refera la activitatile intreprinse de echipa de audit la finalul misiunii ("Lucrari de sfarsit de misiune"). In cadrul acestei etape sunt cuprinse activitati precum: solicitarea unor declaratii in scris din partea conducerii societatii, numite in literatura de specialitate si scrisori de afirmare. Tot in cadrul acestei etape se intocmeste chestionarul de sfarsit de misiune, care drep scop obtinerea asigurarii ca au fost colectate toate elementele necesare expimarii unei opiniei relevante asupra situatiilor financiare, ca standardele de audit au fost respectate si ca dosarele de lucru sunt complete. O activitate importanta ce apartine acestei etape se refera la analizarea evenimentelor ulterioare inchiderii exercitiului. Deoarece activitatile intreprinse de echipa de audit sunt multiple, acestia intocmesc o nota de sinteza in care centralizeaza toate concluziile impreuna cu referintele foilor de lucru drept pe baza carora s-au obtinut, pentru a eficientiza activitatea de intocmire a raportului de audit. 1.1. Acceptarea misiunii de audit si contractarea lucrarilor In prima etapa auditorul trebuie sa isi autoevalueze aptitudinile pentru a stabili daca este isi poate asuma misiunea de audit. Auditorul trebuie sa aiba in vedere faptul ca nu poate sa isi piarda independenta prin acceptarea unei misiuni de audit. Acesta trebuie sa nu se regaseasca in situatiile de incompatibilitate prevazute in Codul etic al profesiei. De asemenea, el trebuie sa evalueze daca dispune de pregatirea si resursele necesare pentru finalizarea activitatii de audit. Acceptarea misiunii se concretizeaza prin semnatura clientului din scrisoarea de misiune (angajament). Daca este necesar intocmirea unui contract, fiecare parte are obligatia sa descrie drepturile si obligatiile aferente misiunii, activitatea ce se va finaliza, costurile activitatii de audit financiar, durata misiunii, si documentele pe care clientul de audit trebuie sa le puna la dispozitia prestatorului. Standardului de Audit ISA 210 sugereaza faptul ca incheierea unei scrisori de misiune este in beneficiul ambelor parti si este recomandat sa se semneze inainte de inceperea activitatii de audit, pentru a evita neintelegerile ulterioare. Scrisoarea de misiune contine obiectivele misiunii de audit, drepturile si responsabilitatile societatii de audit fata de client. 1.1.1 Prezentarea societatii Felix SRL Societatea Felix SRL a fost infiintata sub acest nume la Registrul Comertului in luna Ianuarie 2003. Este o persoana juridica romana cu capital privat, ce are statutul juridic al unei societati cu raspundere limitata si este localizata in Strada Garofita, Nr. 11, Corp B, Tirgu Mures (Fig. 2.1.1), pentru o perioada nelimitata, conform extrasului de la Registrul Comertului nr. 72971 din 27.02.2014. Nr. Registrul Comertului: J 13/13254/14.01.2003 Cod fiscal: RO 14587452 Forma juridica: SRL - societate cu raspundere limitata Sediul social: Strada Garofita, Nr. 11, Corp B, Tirgu Mures Fig. 1.1.1.1 ,,Date de identificare conform certificat de inregistrare" Capitalul social al societatii, subscris si platit la 31.12.2016 este in valoare de 5.795.600 RON, fiind impartit in 57.956 de parti sociale cu o valoare nominala de 100 RON fiecare. Din momentul infiintarii, structura asociatiilor a variat, ajungand la data de 31.12.2016 sa aiba un singur asociat: Felix Delimited GmbH, cu un numar de 57.956 parti sociale, reprezentand 100% din marimea capitalului social.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.