Auditul Operatiunilor de Creditare

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 1
1. Stadiul cunoasterii in domeniu 3 
1.1. Concepte fundamentale specifice auditului operatiunilor din activitatea de creditare 3
1.2. Reglementari in domeniu specifice institutiilor de credit 5
1.3. Abordari privind auditul operatiunilor cu clientela 
activitatea de creditare in literatura de specialitate 13
1.4. Tehnici de audit opozabile auditului operatiunilor cu clientela 18
1.5. Proceduri de audit specifice auditului operatiunilor cu clientela 
activitatea de creditare 20
2. Studiu de caz privind auditul operatiunilor cu clientela 
activitatea de creditare la Banca Transilvania 26
2.1. Prezentarea institutiei de credit 26
2.2. Planul misiunii de audit 30
2.2.1. Obiectivele misiunii de audit 30
2.2.2. Probleme, constatari, consecinte si recomandari specifice 31
2.2.3. Comunicarea rezultatelor misiunii de audit 38
2.3. Interferente si limite privind auditul intern si alti actori 
implicati in stabilitatea departamentului 39
Concluzii 43
Bibliografie


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Problematica abordata in lucrarea de disertatie ,,AUDITUL OPERATIUNILOR DE CREDITARE" a presupus delimitarea acesteia in doua capitole, respectiv: 
- Capitolul I Stadiul cunoasterii in domeniu 
- Capitolul II Studiu de caz privind auditul operatiunilor cu clientela 
activitatea de creditare la Banca Transilvania.
Dupa cuprins lucrarea prezinta motivatia si importanta temei supusa cercetarii, anume aceea ca informatiile filtrate de auditul intern, cu toata complexitatea nascuta din politicile entitatii, pot sa constituie o baza rationala realizata profesional pentru decizii ale managementului. Auditul intern organizat corespunzator si condus eficient va avea un aport substantial in ceea ce priveste functionarea sistemului de control intern, a procedurilor stabilite de management pentru a gasi cele mai potrivite canale in concordanta cu politicile manageriale.
Pornind de la standardele si normele profesionale din domeniul auditului intern, consider ca exista toate elementele necesare pentru a dezvolta importanta informatiei in activitatea oricarei entitati, informatie care a trecut prin prisma auditorului intern si care se ofera managementului pentru analiza si luare de decizii corecte in acord cu politicile entitatii.
Capitolul 1 dezvaluie legatura indisolubila intre conceptele de audit intern, audit financiar, control intern, arie de aplicabilitate, standardizare si normalizare. Astfel, domeniul de aplicare nu este perceput ca fiind riguros intalnit, insa el se intelege ca referindu-se la eficacitatea gestiunii si a resurselor angajate, la faptul ca procesele entitatii sunt contabilizate corect, la tinerea sub control a riscurilor privind conflictul de interese, la o evolutie libera a entitatii, neimpiedicata de masuri ale managementului. 
Auditul intern este o activitate functionala independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere managementului pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor, perfectionand activitatile entitatii. Totodata, auditul intern ajuta entitatea sa isi indeplineasca obiectivele printr-o abordare sistematica si metodica, evaluand si imbunatatind eficienta si eficacitatea managementului bazat pe gestiunea riscului, a controlului si a proceselor de administrare.
Personal consideram auditul intern ca fiind componenta principala a managementului integrat cuprinzand ansamblul politicilor si principiilor concepute si implementate prin totalitatea tehnicilor, metodelor, proceselor si resurselor de care dispune entitatea, cu scopul de a monitoriza permanent proiecte de operatiuni materializate ulterior in angajamente legale pe care entitatea le deruleaza pentru indeplinirea misiunilor si obiectivelor prestabilite specifice domeniului sau de activitate, pe criterii de performanta in utilizarea resurselor. 
Capitolul 2 printr-un studiu de caz privind auditul operatiunilor cu clientela activitatea de creditare subliniaza rolul, importanta si relevanta auditului intern in procesul de perfectionare a managementului. Studiul este de tip fenomenologic intrucat cercetarea realizata in cadrul lucrarii este de tip calitativ. Acest tip de cercetare presupune o serie de procese inductive care implica colectarea si analiza unor date calitative (ce nu sunt de natura numerica) pentru a defini modele, teme, etc. Sunt prezentate institutia de credit in cadrul careia s-a efectuat studiul de caz, obiectivele misiunii de audit, foile de identificare si analiza a problemei si perspectivele manageriale oferite de audit. Concluzia este ca informatia contabila auditata de catre un profesionist devine un instrument serios pentru management. 
Principalele obiective de cercetare la care lucrarea de fata si-a propus sa raspunda pentru a scoate in evidenta rolul si importanta auditului intern in cadrul unei entitati in special pentru activitatea de creditare persoane juridice sunt:
1. Formularea unei definitii precise a auditului intern;
2. Aportul substantial al auditului intern in functionarea sistemului;
3. Analiza economico-financiara a dosarelor de credit;
4. Intocmirea si gestionarea corespunzatoare a documentelor necesare obtinerii creditului (modul de intocmire al contractelor de credit, al actelor aditionale, al contractelor de garantie si al cererilor de acordare a creditelor);
5. Respectarea procedurilor de lucru si a reglementarilor in vigoare privind riscul de credit;
6. Respectarea procedurilor de lucru si a reglementarilor in vigoare privind asigurarea bunurilor aduse in garantie;
7. Analiza modului in care se realizeaza monitorizarea privind utilizarea creditelor.
8. Recomandari si propuneri de perfectionare a procesului de creditare bancara.
Informatiile cuprinse in lucrare au fost prelucrate cu multa atentie si deosebit de aprofundat. Sunt prezentate intr-o maniera eleganta, usor de parcurs, conceptele cheie, delimitarile, definitiile, dintr-o varietate mare de surse.
Sub aspectul formularii, a acuratetii expresiilor si inteligibilitatii lucrarii, aceasta se caracterizeaza printr-o exprimare clara, concisa si usor de urmarit. Sunt prezentate figuri, tabele care dau completitudine ideilor expuse.


Fisiere in arhiva (1):

  • Auditul Operatiunilor de Creditare.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!