Cai de Valorificare a Produsului Turistic Zona Baile Herculane

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE.3
Capitolul 1. TURISMUL.5
1.1 Concepte ale turismului.5
1.2 Produsul turistic.7
1.3 Factori care influenteaza evolutia turismului.8
Capitolul 2. PROMOVAREA TURISTICA.11
2.1 Obiectivele promovarii.12
2.2 Rolul informarii in promovarea turismului.13
2.2.1 Rolul centrelor de informare.13
2.2.2 Documente de informare turistica.14
2.3 Formele promovarii.16
2.3.1 Publicitarea turistica. 17
2.3.2 Promovarea vanzarilor.27
2.3.3 Relatiile publice.31
Capitolul 3. PREZENTAREA TURISTICA A STATIUNII BAILE HERCULANE.34
3.1 Istoricul Bailor Herculane.34
3.2 Date geografice - cai de acces, vegetatia, fauna si solul.37
3.3 Climatul regiunii.38
3.4 Oferta culturala si de agrement.38
3.5 Ape termale, bai si izvoare.40
3.6 Oferta bazei materiale.42
Capitolul 4. S.C. HERCULES S.A.45
4.1 Strategia de promovare a ofertei turistice la S.C. HERCULES S.A.45
4.2 Propuneri privind valorificarea superioara a produsului turistic
S.C. HERCULES S.A. .54
4.3 Directii si cai de dezvoltare a activitatii turistice la S.C. HERCULES S.A.65 
BIBLIOGRAFIE.69


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Odata cu evolutia societatii, cresterea productivitatii muncii sociale, sporesc nevoile oamenilor in legatura fizica si spirituala a existentei lor - folosirea activa a timpului liber devine o nevoie cotidiana, care se amplifica in mod exploziv, trecand treptat in categoria nevoilor fundamentale.
In acest context, turismul a devenit o componenta a vietii la care se renunta din ce in ce mai greu, mai ales dupa o anumita etapa de dezvoltare economica.
Turismul a ajuns sa ocupe un loc important in modul de viata al unui numar tot mai mare de oameni si in structurile diverselor economii nationale, datorita faptului ca, pe de o parte, a aparut si crescut nevoia folosirii unei parti din timpul liber pentru refacerea capacitatii de munca - recreere, reconfortare- iar , pe de alta parte, au fost create premisele necesare atingerii acestui scop ( au aparut disponibilitatile de timp liber, au crescut veniturile personale si familiale, s-au dezvoltat si modernizat mijloacele de transport, spatiile de cazare, unitatile de alimentatie publica, s-au intensificat seviciile adiacente - tratamente, practicarea sporturilor, vanatoarea, pescuitul, etc.).
La toate acestea trebuie sa mai adaugam si nevoia compensarii prin turism a indepartarii omului de natura, ca urmare a industrializarii si urbanizarii societatii.
Turismul desfasurat pe teritoriul tarii noastre a parcurs etapele caracteristice turismului european. In acest sens, inca din secolul I e.n. , incepe utilizarea apelor termale in scopuri terapeutice in sud-vestul tarii, la Baile-Herculane, Baile Geoagiu, unde si astazi se mai pot vedea vestigiile termale romane.
Inceputul mileniului al III-lea a adus si pentru turismul romanesc importante mutatii atat in plan economic, cat si in cel motivational. Turismul este considerat astazi un fenomen al timpurilor noastre bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbarea mediului inconjurator, cultivarea sentimentului pentru frumusetile naturii ca rezultat al dezvoltarii comertului, industriei, precum si a perfectionarii mijloacelor transport. Turistul acestui inceput de mileniu este mereu in cautare de noi oferte, se plictiseste repede, doreste spectaculosul, iar conditionarile de timp si cele financiare il determina sa caute si sa accepte ofertele cele mai spectaculoase, care imbina cat mai multe aspecte si sunt pe cat posibil mai complexe. 
Statiunea Baile Tusnad poseda o varietate de valori si atractii turistice antropice si peisagistice, percum si bogate resurse hidrominerale care au fost partial dezvoltate in folosul turistilor din tara si de peste hotare.
Turismul balnear din mijlocul anilor 1960 pana la inceputul anilor 1980 a devenit o prioritate de dezvoltare si a inregistrat un progres rapid, insa datorita politicii de izolare ce a marcat anii 1980, dezvoltarea turismului balnear a incetat a mai fi o prioritate, iar produsul turistic balnear a inregistrat un declin evident.
Situatia precara a economiei nationale si in cadrul acesteia inflatia, lipsa veniturilor disponibile ale populatiei pentru turism, imbatranirea clientelei statiunii sunt doar cateva semnale care ne obliga pe cei implicati in aceasta componenta a turismului sa gasim solutii eficiente si fiabilepentru a redresa situatia existenta.
Lucrarea de fata si-a propus ca scop evidentierea partilor negative si pozitive ale statiunii Baile Herculane vizand baza materiala pentru taratament, agrement, cazare si alimentatie publica, in functie de cererea existenta si a tendintelor acesteia pe plan intern si international, precum si propuneri care au menirea de a imbunatatii situatia prezenta.
Sunt de parere ca printr-o schimbare de mentalitate in privinta inverstitiilor, a pregatirii profesionale, a recunoasterii necesitatii modernizarii bazei materiale existente, precum si a constientizarii interesului investit in activitatile prestate cu profesionalism occidental de catre fiecare angajat in parte, vor aduce rezultate chiar daca nu spectaculoase pentru inceput, dar totusi pozitive.
Important este insa ca toate actiunile intreprinse sa vizeze dorintele si necesitatile diferitelor segmente de piata alese drept tinta pentru a fi atrase si satisfacute pe deplin.
Odata cu dezvoltarea lui, turismul va deveni fara indoiala si in viitoarul Romaniei o ramura a economiei aducatoare de venituri asa cum a numit-o futurologul John Naisbitt, care a afirmat ca "" turismul va deveni in secolul al XXI-lea, pe langa informatica si telecomunicatii, secolul economic cu dezvoltarea cea mai dinamica din intreaga economie mondiala"".
Luand toate acestea in considerare, vedem ca exista posibilitatea ca, in conditiile unei promovari corespunzatoare, localitatea Baile herculane sa devina o statiune balneara cu cea mai eficienta functionare si recunoscuta pe plan national si international, asa cum de altfel a fost. 
Capitolul 1.
TURISMUL
1.1 CONCEPTE ALE TURISMULUI
1.2 PRODUSUL TURISTIC
1.3 FACTORI CARE INFLUENTEAZA EVOLUTIA 
TURISMULUI
1.1 CONCEPTE ALE TURISMULUI
Din punct de vedere al etimologiei, cuvantul "turism", provine din termenul englezesc "to tour" (a calatori, a colinda), avand semnificatia de excursie. Creat in Anglia secolului al XVIII-lea, desemnand initial actiunea de a voiaja in Europa, derivand din cuvantul francez "tour" (calatorie, miscare in aer liber, plimbare drumetie in circuit), care la randul sau deriva din cuvantul grecesc "tornos" respectiv cel din latin-ul "turnus", pastrand semnificatia de circuit.
Turismul incepe sa fie consolidat ca fenomen social-economic in Europa inca din 1880, in 1905 conturandu-se prima sa definitie in care se arata ca turismul, in sensul modern al cuvantului, este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbarii mediului inconjurator, pe nasterea si dezvoltarea sentimentului de receptivitate pentru frumusetile naturii.
Au urmat multe alte definitii ale turismului din care amintim cateva. In 1910, economistul austriac J. Schullem zu Schrattenhafen descria turismul ca ". fenomen care desemneaza toate legaturile, in special cele economice si care intra in actiune pentru rezidentii temporari si straini dispersati inauntrul unei comune, unei provincii, unui stat determinat." ; profesorul belgian Edmind Picard defineste turismul ca pe ".ansamblul organelor si functiilor lor, nu numai din punct de vedere al valorilor pe care calatorul le ia cu el si al celor care in tarile unde se soseste cu portofelul doldora, profita direct (in primul rand hotelierii) si indirect de cheltuielile pe care le face spre a-si satisface nevoile de cunostinta sau pentru placere.".


Fisiere in arhiva (1):

  • Cai de Valorificare a Produsului Turistic Zona Baile Herculane.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!