I N T R O D U C E R E 1 1. S.C. AUTOMOBILE DACIA S.R.L. 2 1.1 DATE GENERALE 2 1.2 DESCRIEREA FIRMEI 2 1.2.1 Istoric 3 1.3 OBIECTUL DE ACTIVITATE AL COMPANIEI 5 1.3.1 Valorile ce caracterizează marca Dacia 6 1.3.2 Misiunea companiei 6 1.3.3 Clienţi 6 1.4 Analiza SWOT 8 1.5 PARTENERIATE 9 2. CALITATEA – NOȚIUNE CONCRETĂ 11 2.1 PRINCIPIUL DE FUNCŢIONARE 12 2.1.1 Caracteristicile generale pentru determinarea calităţii 13 2.2 CARACTERISTICILOR GENERALE ALE PRODUSELOR 17 3. EVOLUŢIA PRODUSELOR DACIA 20 3.1 CERTIFICĂRILE ISO 22 3.2 SISTEMUL DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII 23 3.2.1 Declarația conducerii privind politica în calitate și mediu 24 3.3 POLITICA DE CALITATE 25 3.4 POLITICA DE MEDIU 26 3.4.1 Dacia eco2 27 4. STRATEGILE URMATE DE S.C. AUTOMOBILE DACIA S.A 27 4.1 STRATEGIA DE CALITATE 27 4.2 STRATEGIA REPOZIŢIONĂRII PE PIAŢĂ 28 4.3 STRATEGIA ECOLOGICĂ PENTRU DACIA 28 4.4 STRATEGIA ANTI-CRIZĂ 28 4.5 STRATEGIA PROMOVĂRII 29 5. CHESTIONAR 29 5.1 RĂSPUNSURI: 31 5.3 INTERPRETAREA CHESTIONARULUI 38 6. CONCLUZII ȘI PROPUNERI 40 6.1 CONCLUZII 40 6.2 PROPUNERI 40 BIBLIOGRAFIE 42
I N T R O D U C E R E Calitatea produselor Dacia este recunoscută la nivel internaţional. În cadrul sondajelor realizate de institute şi publicaţii de specialitate, clienţii Dacia se declară foarte satisfăcuţi în legătură cu calitatea maşinilor Dacia . Principalele valori care guvernează activitatea companiei sunt munca, disciplina, respectul, responsabilitatea, grija faţă de mediu înconjurător. Munca este “legea lumii moderne, care nu are loc pentru leneşi ". Efortul depus de angajaţii Dacia, profesionalismul de care dau dovadă, disciplina la locul de muncă, toate aceste valori conferă o imagine distinctivă companiei. Respectul este o valoare reală, implementată la nivelul societăţii în care activează, şi nu în ultimul rând în cadrul mediului înconjurător. Acest lucru este bine evidenţiat prin intermediul programului “Rabla”. Grija faţă de mediu înconjurător a devenit o necesitate. Eforturile companiei pe termen lung de a reduce fenomenul încălzirii globale şi poluarea încurajează iniţiativele pentru o producţie cu cât mai puţine deşeuri, extinderea duratei de folosinţă a produselor şi reciclarea produselor la sfârşitul perioadei de folosinţă. Aceste initiative sunt combinate cu un program de angajament pe termen lung fata de societate . 1. S.C. AUTOMOBILE DACIA S.R.L. 1.1 DATE GENERALE S.C. Automobile Dacia S.A., societate pe acţiuni, a fost înfiinţată în anul 1990 şi îşi are sediul social în strada Uzinei, nr. 1 din oraşul Mioveni, judeţul Argeş, România. Societatea este înregistrată la Camera de Comerţ şi Industrie având numărul de ordine J/03/81/13.12.1991 în Registrul Comerţuiui, certificat de înregistrare în scopuri de TVA RO160796, seria B Nr .0125591. S.C. Automobile Dacia face parte din Grupul Renault care deține pachetul majoritar de acțiuni la S.C. Automobile Dacia S.A. (99,43 %). Renault S.A. cu sediul social în Franţa este deţinătoare a multiple filial constituind un grup multinaţional (Renault, Dacia, Samsung). 1.2 DESCRIEREA FIRMEI Automobile Dacia S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile. Pentru a reduce timpul între proiectare și lansarea în producția de serie a unui autoturism, autoritățile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licență obținută de la un producător străin. Se dorea o licență pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.000 și 1.300 cm3 și să se producă între 40.000 și 50.000 automobile pe an. La licitație au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo și Austin. De asemenea, s-au testat şi următoarele modele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo1300, Austin Mini Morris. Însă, după vizita istorică a președintelui francez Charles de Gaulle în România din 1966, s-a luat decizia la nivel de partid ca în uzina Dacia să producă autoturisme sub licență Renault. Din cauza unor motive tehnice și economice, oferta companiei pentru modelul Renault 12 a fost retrasă. Modelul era în faza de teste, iar producția trebuia să înceapă în Franța, în a doua jumătate a anului 1969. Dar contractul a fost semnat în septembrie 1966. Renault a permis părții române să înceapă asamblarea mai devreme a unui model intermediar până când Renault 12 să fie pregătit pentru producție. La început a fost ales modelul Renault 16, dar în cele din urmă s-a optat pentru asamblarea modelului Renault 8 . 1.2.1 Istoric Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași în prezent Mioveni, județul Argeș, având la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcția Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 și s-a încheiat la scurt timp mai exact într-un an şi jumătate. Pe 1 iulie 1968, încep testele la cele 217 stații de lucru din uzină, iar pe 3 august 1968 se testează primul motopropulsor.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.