Introducere - motivarea temei .3 Cap 1 Campanie de comunicare publica .5 1.1 Notiuni teoretice: definitie si caracteristici . .. . 5 1.2 Tipuri de campanii de comunicare publica . ...8 1.3 Etapele campaniilor de comunicare publica . 11 Cap 2 Responsabilitatea sociala corporativa .17 2.1 Definirea conceptului si tipuri de responsabilitate sociala . ..17 2.2 Campania sociala. Definitie si exemple ... 24 Cap 3 Studiu de caz. Propunere de campanie de informare cu privire la efectele tehnologiei asupra copiilor si adolescentilor . .. 29 3.1 Organizatia promotoare : "Asociatia LaPrimulBebe". Descriere si activitati ..29 3.2 Campanii de informare "LaPrimulBebe" . . 31 3.3 Campanii umanitare "LaPrimulBebe" . .. . .32 3.4 Evenimente "LaPrimulBebe" . . . .34 3.5 Februarie 2019 - Aprilie 2019 "A fost odata un sotron..." .. . .35 3.5.1 Prezentare campanie ...35 3.5.2 Identificarea problemei si analiza situatiei ... ...37 3.5.3 Stabilirea obiectivelor . .. . ..41 3.5.4 Publicul tinta al campaniei ... ... .44 3.5.5 Stabilirea strategiilor, a tacticilor si a planului de actiune.. . 45 3.5.6 Fixarea calendarului de lucru ... 48 3.5.7 Stabilirea bugetului ... ... 50 3.5.8 Stabilirea procedurilor de evaluare . .51 Concluzii . 52 Bibliografie .54 Anexe ..57
Introducere De-a lungul timpului, sustinerea mesajelor sociale, s-a demonstrat a fi mai greu de realizat si transmis catre publicul tinta, deoarece aceastea nu au doar scopul de a schimba comportamente de cumparare, ci trebuie sa si schimbe mentalitati si comportamente ale individului. Mesaje cum ar fi : ,,Renunta la fumat!", ,,Spune nu drogurilor!", ,,Viteza ucide!", sunt auzite frecvent de toti consumatorii, problema e ca prea putini le constientizeaza si le pun in practica. Aici intervin campaniile sociale care reusesc sa socheze sau sa modifice comportamentul consumatorilor, prin ilustrarea gravelor consecinte ale neacceptarii sfaturilor si indicatiilor emitatorului. Preocuparea pentru aceasta tema a venit in urma faptului ca am constientizat ca fac parte din targetul unor astfel de campanii care au avut influente asupra mea. De asemenea, prin abordarea acestui subiect imi doresc sa am posibilitatea de a crea o campanie cu mesaj social, care sa produca o schimbare cat de mica a perpectivei asupra tehnologiei si a efectelor acesteia in viata noastra. Modul in care campaniile sociale influenteaza atitudini si reusesc sa schimbe comportamente, sau cel putin sa atraga atentia, mi se pare foarte important in conditiile in care lumea este asaltata de mesaje de tot felul. Am ales ca tema a lucrarii de disertatie Campanie de informare publica. Studiu de caz datorita multiplelor posibilitati de abordare pe care le ofera. Am considerat ca un bun exemplu de campanie sociala este campania care informeza asupra impactului tehnologiei asupra dezvoltarii copiilor, un studiu de caz unitar, care apeleaza la comunicarea prin toate mijloacele mass-media, utilizeaza persoanele publice pentru un impact mai mare, are obiective clare si strategii bine puse la punct. Principalele obiective pe care mi le-am propus au fost crearea unei campanii care sa atraga atentia asupra impactului pe care il are tehnologia in vietile noastre, mai cu seama in dezvoltarea copiilor si tinerilor precum si cautarea de solutii prin care sa transformam acest impact intr-unul preponderent pozitiv. Lucrarea de fata este structurata in trei capitole avand drept scop prezentarea caracteristicilor campaniei comunicarii publice precum si impactul ei in societate, explicitarea conceptului de responsabilitate sociala, precum si prezentarea unei campanii cu mesaj social. Primul capitol al lucrarii prezinta cateva notiuni referitoare la comunicarea publica, cum ar fi definirea conceptului, clasificare, tipuri de comunicare publica precum si etapele de desfasurare. Capitolul unu debuteaza cu prezentarea unor delimitari conceptuale cu privire la relatiile publice, concept care se dovedeste un instrument original si eficace pentru a raspunde provocarilor cu care ne confruntam zilnic. Relatiile publice pot ajuta la lansarea unei idei, la rezolvarea unei probleme, evitarea unei catastrofe, etc.. Ele se alatura altor perspective - juridica, financiara, umana, etc - in efortul de a depasi problemele cotidiane. Cel de-al doilea capitol este structurat pe doua subcapitole care imbina notiunile teoretice cu aspectele practice prin prezentarea conceptul de responsabilitatea sociala corporatista si exemplificare unor campanii sociale desfasurate in Romania. Capitolul doi porneste de la o incursiune pe terenul responsabilitatii sociale corporative si cuprinde pe de o parte definirea conceptului si pe de alta parte prezentarea acestuia ca suma a unor actiuni cuprinse intr-o strategie pe termen lung. Dincolo de datoria sociala pe care organizatiile o au fata de comunitatile din care fac parte, astfel de programe sunt veritabile instrumente de marketing, care aduc incontestabile beneficii de imagine celor care le pornesc, evidentiind in ochii consumatorilor, o "latura umana". Capitolul trei incepe printr-o trecere in revista a activitatilor asociatiei promotoare al campaniei, prezentand cateva din campaniile si evenimentele organizate de aceasta. Apoi se continua cu campania de informare efectiva, respectand etapele unei campanii de relatii publice: identificarea problemei si analiza situatiei, scopul si obiectivele campaniei, categorii de public tinta, mesaje si strategii, sloganul, tactici si activitati, calendarul campaniei, bugetul campaniei, monotorizare si evaluare. Campania "A fost odata un sotron..." a vizat informarea si sensibilizarea publicului cu privire la impactul tehnologiei asupra copiilor, cresterea notorietatii acestei probleme si convingerea acestora sa ia atitudine, educarea oamenilor in privinta consecintelor grave determinate de expunerea precoce si prelungita a copiilor la ecrane, dependenta de tehnologie fiind una din consecintele cele mai grave. Campania a transmis un mesaj destul de dur dar de un mare impact: Tehnologia le poate rapi copilaria copiilor nostri si le poate influenta in mod negativ cresterea si maturizarea transformandu-i in adulti violenti, pasivi sau putin empatici. Sunt de parere ca numarul problemelor de ordin social din societatea romaneasca continua sa creasca, iar campaniile publicitare reusesc sa modifice atitudini si mentalitati, cele cu mesaj social inducand adoptarea unui comportament prosocial, benefic pentru indivizi si implicit pentru comunitate. De asemenea reclamele-soc, care apeleaza la reactii negative, sunt receptate de publicul tinta si reusesc sa convinga oamenii sa urmeze in plan comportamental mesajul transmis.
1. Bortun, Dumitru, "Responsabilitatea sociala corporativa de la relatii publice la dezvoltare durabila", Editura Tritonic, 2012. 2. Coman, Cristina, Relatii Publice Principii si Strategii, Iasi, Editura Polirom, 2001. 3. Coman, Cristina, Relatii publice si Mass-Media, Iasi, Editura Polirom, 2004. 4. Comisia Europeana, Carte Verde: Promovarea unui cadru european pentru responsabilitatea sociala a corporatiilor, comunicatul 347/2002. 5. Daniel, Serbanica, Relatii publice, Bucuresti, ASE, 2003, Biblioteca virtuala ASE. 6. David, George, Tehnici de relatii publice, Iasi, Editura Polirom, 2007. 7. Degenais, Bernard, Campania de Relatii Publice, Iasi, Editura Poliron, 2003. 8. Dumitru, Iacob, Cismaru, Diana-Maria, Pricopie, Remus, Relatii publice. Eficienta prin comunicare, Bucuresti, Editura Comunicare.ro, 2005 9. Hohnen, Paul, Coroporate Social Responsibility. An Implementation Guide for Business, publicat de ,,International Istitute for Sustainable Development", 2007. 10. Istocescu, Amadeo, Strategia si managementul strategic al organizatiei. Concepte fundamentale. Aplicatii manageriale, Biblioteca virtuala ASE. 11. Kotler, Philip, Marketing Management, Millenium Edition, 2000. 12. Liabaert, Thierry, Planul de comunicare - Cum sa-ti definesti si sa-ti organizezi strategia de comunicare, Iasi, Editura Polirom, 2009. 13. Mircea, Dan, Campanii de Relatii publice, Bucuresti, Editura Comunicare, 2011. 14. Newsom, Doug, Turk, Judy van Slyke , Kruckeberg, Dean , Totul despre relatiile publice, Editura Polirom, 2010. 15. Porter, Michael E. & Kramer, Mark R. Strategy & Society - The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, Harvard Business Review, 3 decembrie 2006. 16. Pricopie, Remus, Introducere in Relatii Publice, Bucuresti, Editura Comunicare.ro, 2008. 17. Radulescu ,Corina, Campanii de relatii publice, Editura Universitatii din Bucuresti, 2005. 18. Stancu, Valentin, Campanii de relatii publice, Bucuresti, Editura Comunicare, 2004. 19. Tran, Vasile, Stanciugelu, Irina, Teoria comunicarii, Bucuresti, Editura Comunicare.ro, 2003. 20. Valentin, Stancu, Strategii si tehnici de relatii publice, Bucuresti, Editura Comunicare, 2008. 21. Wilcox, Dennis L., Relatii publice. Strategii si tactici, Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2009. Internet: 22. https://republica.ro/ii-certam-pe-copii-ca-petrec-mult-timp-in-fata-ecranelor-dar-cat-timp-petrecem-noi-adultii-in-fata-acelorasi 23. https://baby.unica.ro/de-la-ce-varsta-lasam-copiii-cu-telefonul-si-tableta-care-sunt-riscurile-si-cum-le-putem-evita-2227242.html 24. http://fricidemamici.ro/index.php/2017/03/16/la-ce-sa-fim-atenti-cand-le-dam-copiilor-telefonul-sau-tableta-si-cum-punem-limite-cu-blandetela-ce-sa-fim-atenti-cand-le-dam-copiilor-tableta-si-cum-punem-limite-cu-blandete/ 25. https://www.descopera.ro/dnews/14690590-efectele-daunatoare-pe-care-le-are-asupra-copiilor-dependenta-de-dispozitivele-digitale 26. https://clubulbebelusilor.ro/8-efecte-nocive-ale-tehnologiei-asupra-copilului/ 27. http://www.laprimulbebe.ro/ 28. https://sfatulparintilor.ro/prescolari/comportament-si-dezvoltare/6-efecte-negative-ale-tehnologiei-asupra-copiilor/ 29. https://www.csid.ro/health/sanatate/tehnologia-utila-sau-periculoasa-4037253 30. https://www.audio.ro/stiatica/efecte-pozitive-si-negative-ale-tehnologiei-asupra-vietii-noastre/?lang=ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.