Caracteristica Fraudelor Aparute in Domeniul Vinicol

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE .2
Capitolul 1. CADRUL TEORETIC .6
1.1. Noitunea de frauda 6
1.2. Caracteristica fraudelor aparute in domeniul vinicol 6
1.3. Tipuri de frauda 12
1.4. Depistarea fraudelor 14
Capitolul 2. OBIECTIVELE SI METODOLOGIA CERCETARII 21
2.1. Obiectivele cercetarii 21
2.2. Obiectivele cercetarii 22
2.3. Metoda de cercetare 23
2.3.1. Determinarea colorantilor de sinteza in vinuri si suc concetrat 23
2.3.2. Determinarea acidului citric 27
2.3.3. Metoda de determinare a autenticitatii producerii divinului dupa continutul 
de coler si extractul de stejar prin metoda cromatografiei lichide inalt efective 31
2.3.4. Testarea prezentei aromatizatorilor in vinuri prin metoda GC/MS 34
Capitolul 3. REZULTATE SI DISCUTII 43
3.1. Determinarea colorantilor in probele analizate 43
3.2. Falsificari la nivelul etichetelor 45
3.3 Determinarea prezentei aromatizatorilor in vinuri 46
Capitolul 4. CONCLUZII SI APRECIERI FINALE 57
REFERINTE BIBLIOGRAFICE 58
REZUMAT 60


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Republica Moldova este o tara vinicola cu un marketing bine ordonat care la momentul actual este orientata spre imbunatatirea calitatii vinurilor si cucerirea noilor piete externe. Aceasta se datoreaza competivitatii vinurilor fabricate in Republica Moldova care a crescut in ultimii ani datorita actiunilor realizate in tara si in primul rand, a reutilarii a circa 25 de intreprinderi de procesare a strugurilor cu utilaj nou si performant, produs la cele mai cunoscute concerne din Uniunea Europeana: ,,Velo", Italia, ,,Pera", ,,Vasiin Boucher" si ,,Gaquet", Franta, ,,Euro press", Germania. Totusi, preocuparea de baza la momentul actual, pe linga cucerirea noilor piete de desfacere, este imbunatatirea calitatii vinurilor. Productia ei este exportata in mai mult de 40 de tari, fiind comercializata pe cele mai prestigioase piete: Comunitatea Europeana, America de Nord, CSI, China, Tarile Baltice, Japonia etc. Dar piata Rusiei, din cele mai indepartate timpuri si pana in prezent ramane principala pentru vinurile moldovenesti. Rusia a devenit din nou cel mai mare importator de produse vinicole moldovenesti, a caror cota pe piata ei interna a atins acum 11%. Vinificatorii moldoveni nu-si ascund interesul fata de majorarea volumului livrarilor, care constituiau in anul 2005, 320 milioane de dolari (in anul 2008 - 58,9 milioane de dolari). Potrivit surselor, Vladimir Didilica, vicepresedintele Camerei de Comert si Industrie, a mentionat ca anul trecut Republica Moldova a fabricat 14,7 milioane decalitri de vin, 95% dintre care au fost expediate in 50 de tari ale Europei si lumii. Sursa mentioneaza ca in anul 2013 viticultorii si vinificatorii moldoveni intentioneaza sa culeaga 500 mii tone de struguri si sa produca 17 milioane decalitri de vinuri imbuteliate, 750 mii decalitri de vinuri spumante si un milion decalitri de divinuri.
Obiectivele legislatiei europene, privind dezvoltarea ramurii vinicole, sunt urmatoarele:
o Ameliorarea calitatii vinurilor si produselor pe baza de must si vin;
o Elaborarea si adaptarea unui cadru legislativ care ar incuraja investorii straini si autohtoni pentru infiintarea plantatiilor viticole in baza tehnologiilor moderne cu o rentabilitate de producere sporita;
o Armonizarea practicilor si tratamentelor oenologice la standardele si practicile internationale existente;
o Garantarea autenticitatii produselor vitivinicole, pentru protejarea sanatatii consumatorului si garantarea practicilor relevante din comertul international;
o Favorizarea cresterii productivitatii plantatiilor de vii pentru producerea strugurilor de soiuri tehnice si de masa prin folosirea adecvata si in doze optimale a preparatelor de protectie a plantelor;
o Crearea conditiilor favorabile in industria vinicola pentru a spori calitatea vinurilor imbuteliate, vinurilor materie prima in Moldova, marind competitivitatea lor;
o Introducerea unui sistem de trasabilitate care va permite identificarea furnizorului si cumparatorului din tot lantul procesului producere-comert (viticultor, producator de vin, furnizorul de substante utilizate in vinificatie, distribuitor, exportator, vanzator), identificarea produsului (ex. numarul partidei, seria stampilei de certificare), inregistrarea (obligativitatea inregistrarii datelor referitoare la produsul vinicol pentru a fi disponibila cererii organelor competente) si testarea lui (verificarea corespunderii conformitatii acestui produs), care reprezinta o conditie prealabila a pietelor de desfacere premergatoare;
o Largirea pietei de export a vinurilor produse in Moldova in tarile Comunitatii Europene, CSI, America, Asia si alte tari.
Pentru mentinerea si majorarea imaginii vinurilor autohtone pe piata mondiala sunt organizate mai multe actiuni ce tin de promovarea productiei alcoolice moldave, ca productie de o calitate ireprosabila. in acest scop, s-a lucrat in directia asigurarii calitatii vinurilor prin controlul strict al volumelor comercializate, aplicand in mod obligatoriu ,,Marca comerciala de stat". Totodata, a fost introdus sistemul informational automatizat. Registrul de Stat al circulatiei alcoolului etilic si a productiei alcoolice".
Toate aceste actiuni sunt menite sa asigure o calitate superioara a productiei alcoolice exportate, ceea ce ar exclude ulterior afirmatiile negative si speculatiile in privinta calitatii bauturilor alcoolice moldave. Cu atat mai mult, incepand cu luna aprilie, anului 2009, s-a reluat exportul vinurilor in vrac. In Republica Belarusi exportul acestor vinuri se efectueaza prin intermediul intreprinderii mixte moldo-bielaruse ,,Moldbelvin".
Analiza datelor statistice demonstreaza ca la inceputul anului 2009 la intreprinderile vinicole se aflau 31 milioane decalitri de diversa productie vinicola, iar vinzariie anuale pe piata interna alcatuiau 0,5-0,8% din toata cantitatea de vin fabricata. Astfel, productia ramasa trebuie comercializata peste hotarele republicii. In conditiile inaspririi concurentei ce se observa in ultimii ani pe pietele vinicole ale tarilor UE si CSI, producatorii trebuie sa foloseasca toate posibilitatile pentru sporirea calitatii. Pentru a garanta calitatea, autencitatea si siguranta productiei vinicole din struguri este necesar elaborarea si implementarea a noi criterii de apreciere. Pentru a rezolva aceste probleme va trebui, in primul rand, sa luam ca sprijin experienta tarilor UE, care ocupa un loc de frunte in productia de vinuri.
In ce priveste exportul de vinuri in tarile care prezinta interes pentru fabricantii moldoveni, acesta trebuie sa contina un sir de elemente si sa respecte urmatoarele cerinte:
o Verificarile analitice si organoleptice necesare pentru identificarea vinurilor, ce stau la baza acordurilor comerciale;
o Parametrii ce determina falsificarea si inducerea in eroare a consumatorilor;
o Parametrii ce determina siguranta vinului , care sunt reglementati de catre organele de supraveghere sanitara.
Sectorul vinicol este unul dintre cele mai importante pentru Republica Moldova - producator traditional de vinuri, afirmat pe parcursul mai multor ani. Pe seama vinificatiei revine o patrime din exportul tarii si 9% din Produsul Intern Brut, in ramura sunt antrenate 25% din resursele de munca industriala. Viile moldovenesti cu suprafata totala de 147 de mii de hectare ocupa 7,4% din terenurile agricole ale republicii, constituind in acelasi timp 2,3% din totalul pe glob al spatiilor plantate cu vita-de-vie. La momentul actual exista perspective de dezvoltare a ramurii vinicole din aspecte economico-legislative si tehnologice. Referitor la prima directie exista o stricta necesitate de reorganizare sau restructurare a relatiilor dintre viticultori si vinificatori, care astazi sunt contrarii. Este nevoie de a crea o noua sistema de cooperare dintre producatorii de struguri, vinificatori si cei care comercializeaza vinurile pe pietele de Est si Vest. Experienta tarilor europene demonstreaza viabilitatea structurilor cooperatiste, care unesc intr-un singur organism viticultorii si vinificatorii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracteristica Fraudelor Aparute in Domeniul Vinicol.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!