Cariera in Functia Publica

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 4
Capitolul 1. Dezvoltarea carierei 6
1.1 Managementul carierei.6
1.2 Politici de dezvoltare a carierei.7
1.3 Planificarea dezvoltarii carierei.8
1.4 Obiectivele carierei.11
1.5 Stabilirea scopurilor si obiectivelor.12
1.6 Exploatarea posibilitatilor.13 
Capitolul 2. Dezvoltarea managementului 16
2.1 Principalele scopuri.16
2.2 Activitati de dezvoltare a managementului.17
2.3 Inteligenta emotionala si calitati de conducere.21
2.4 Procesul dezvoltarii managementului.22
Capitolul 3. Prezentarea Consiliului Judetean Arad 24
3.1 Functionarea Consiliului Judetean Arad.24
3.2 Atributiile Consiliului Judetean Arad.28
3.3 Regulamentul de organizare si functionare.
Capitolul 4. Functionarii publici 30
4.1 Definitia functiei publice din perspectiva managementului public si a 
dreptului administrativ.31
4.2 Directorii si alti functionari publici de conducere. 31
4.3 Legislatia si procedurile privind recrutarea, selectia si promovarea.32
4.4 Recrutarea functionarilor publici.34
4.5 Promovarea functionarilor publici.36
4.6 Pregatirea si perfectionarea functionarilor publici.37
Capitolul 5. Studiu de caz in cadrul Consiliului Judetean Arad.39
Concluzii .47
Bibliografie 50


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Dezvoltarea carierei la Consiliul Judetean Arad implica o gama larga de activitati desfasurate, in principal de catre personalul departamentelor de resurse umane, dar si de fiecare functionar in parte. Procesul implica evolutia profesionala a functionarilor publici printr-o succesiune de posturi, grade si niveluri de pregatire. Intentia generala la Consiliul Judetean Arad este de a se crea un corp flexibil de functionari publici cu o inalta calificare, care sa poata lucra, la acelasi nivel de performanta si eficienta intr-o larga varietate de functii, avand roluri diferite.
Toti functionarii publici in cadrul Consiliului Judetean Arad trebuie sa faca eforturi pentru dezvoltarea propriilor cariere. Ei trebuie sa evolueze in concordanta cu planurile de cariera pe care si le-au format, care la randul lor, contin componente pe termen scurt, mediu si lung. Indrumatorii de personal trebuie sa dezvolte un rol proactiv, iar activitatea pe care o desfasoara trebuie sa fie cat mai mult orientata pe individ. Acestia trebuie sa gestioneze eficient personalul alocat si sa se implice in activitatile necesare in urma procesului de evaluare a performantelor profesionale individuale, cautand oportunitati de dezvoltare pentru cei carora le conduc cariera. Astfel de interventii includ atat cursuri de formare profesionala, cat si perioade de detasare, mutare in alte functii in vederea castigarii unui plus de experienta.
Aceasta implica un proces important de transformare a rolului indrumatorilor de personal, ca si al departamentelor de personal. Managementul resurselor umane este acum un efort strategic de baza care influenteaza direct misiunea si obiectivele strategice ale institutiilor publice. Aceasta se poate observa cu atat mai mult in institutiile publice al caror capital principal este format din oameni, asa cum este cazul Consiliului Judetean Arad. Asadar, managementul resurselor umane si o data cu el gestiunea persoanalului au obtinut o importanta cu totul noua. Practicile de personal conservatoare, conventionale au avut momentul lor de inflorire, dar acum acest moment este depasit. 
Dezvoltarea carierei este procesul de gestionare a carierei si se refera la evolutia functionarilor publici in cadrul Consiliului Judetean Arad, potrivit nevoilor acesteia si in functie de performanta, potential si aspiratiile fiecarui functionar public. Exista un numar de elemente esentiale, care sunt complementare sau se suprapun.
Consiliului Judetean Arad ca si cele mai multe institutii publice, are planuri concrete in ceea ce priveste dezvoltarea profesionala a functionarilor publici, desi ele pot sa nu fie astfel denumite. Sunt oferite diferite cursuri de formare profesionala. Teoretic, toate acestea ofera posibilitatea formarii profesionale in specificul domeniului respectiv. Majoritatea programelor ofera mai mult cursuri de dezvoltare profesionala, fie cu resurse din interiorul institutiei publice, fie cu resurse achizitionate din afara ei, sau furnizate prin intermediul diferitelor initiative educationale. Consiliului Judetean Arad are sistemele proprii de evaluare a performantei. Prin aceste sisteme se poate evalua cine are performante bune, cine are performante mediocre si cine are performante slabe. Folosind rezultatele evaluarii performantei in activitatile de formare profesionala, Consiliului Judetean Arad poate realiza diverse obiective. Se pot initia actiuni de redresare si de imbunatatire a performantelor slabe, se pot lua masuri pentru ca un functionar public sa treaca de la un nivel mediu la un nivel ridicat de performanta, se pot oferii ocazii speciale pentru ca cei care tintesc pozitii superioare sa se poata dezvolta in ritmul permis de abilitatile si de motivatia acestora.
Toate aceste actiuni si chiar intreaga activitate trebuie planificate si coordonate. Uneori acest lucru este realizat de catre conducatorii de departamente.
Cel de-al doilea element important al dezvoltarii carierei este functionarul public. Functionarul public trebuie sa stie incotro se indreapta si sa isi stabileasca destinatii intemediare in aceasta calatorie. Functionarii publici trebuie sa accepte o responsabilitate concreta de a-si gestiona propria cariera si ca acestia sa aiba cu adevarat planuri de dezvoltare a carierei.
Cel de-al treilea element ce caracterizeaza dezvoltarea carierei este dezvoltarea aptitudinilor manageriale. Aceasta se divide in doua parti. Cele mai multe institutii publice trebuie sa-si planifice potentialul de inlocuire a structurilor de conducere. Trebuie sa stie ca in cazul aparitiei unor posturi vacante la nivel de conducere, exista persoane capabile sa preia si sa pastreze continuitatea eforturilor depuse. Consiliului Judetean Arad trebuie sa imbunatateasca aptitudinile si calitatile functionarilor publici de conducere. Functionarii publici de conducere si personalul trebuie sa faca eforturi continue de a afla lucruri noi. 
CAPITOLUL I
DEZVOLTAREA CARIEREI
1.1. Managementul carierei
Managementul carierei este procesul de proiectare si implementare a scopurilor, strategiilor si planurilor care sa permita Consiliului Judetean Arad sa isi satisfaca necesitatile de resurse umane, iar indivizilor sa isi indeplineasca scopurile carierei lor. Managementul carierei planifica si modeleaza progresul indivizilor in cadrul Consiliului Judetean Arad in concordanta cu evaluarile nevoilor organizatorice, precum si cu performantele, potentialul si preferintele individuale ale membrilor acesteia.
Planificarea carierei face parte dintr-un sistem al carierei reprezentat printr-un set de politici si practici folosite de Consiliului Judetean Arad in vederea satisfacerii necesitatii de resurse umane. Un astfel de sistem are doua dimensiuni de baza. Mai intai este sursa de personal care poate fi interna, atunci cand posturile de conducere sau de alt tip sunt ocupate din interiorul Consiliului Judetean Arad, sau externa, atunci cand posturile sunt ocupate printr-un proces de recrutare externa.
Dezvoltarea carierei are trei obiective de baza:
o Satisfacerea nevoilor de resurse umane ale institutiei publice.
o Asigurarea pregatirii si dezvoltarii necesare functionarilor publici pentru a le permite sa faca fata oricarui nivel de responsabilitate, cu conditia ca acestia sa aiba potentialul sau capacitatea de a-l atinge.
o Indrumarea si sustinerea functionarilor publici competitivi pentru atingerea obiectivelor personale in functie de potentialul, nevoile si aspiratiile acestora precum si de contributia lor in cadrul Consiliului Judetean Arad.
Stadiile carierei sunt urmatoarele:
o Expansiunea-dezvoltare-sunt dobandite noi aptitudini, cunostintele cresc rapid iar competentele se dezvolta intr-un ritm sustinut.
o Stabilizare-aptitudinile si cunostintele dobandite in faza de avansare (expansiune) sunt puse in aplicatie, testate, modificate si consolidate prin experienta.
o Maturitate-functionarii publici au un drum al carierei bine stabilit si evolueaza in concordanta cu abilitatile, motivatia si oportunitatile pe care le au.
Fiecare persoana se dezvolta si ajunge la maturitate intr-un ritm diferit, ceea ce inseamna ca, odata atins stadiul maturitatii, fie continua sa se dezvolte, fie se plafoneaza (desi desfasoara inca activitati utile) sau stagneaza si intra in declin.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cariera in Functia Publica.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!