Cuprins Introducere 2 Capitolul I. - CDI - Scoala Gimnaziala Nr.1 Bughea de SusUn spatiu al creatiei, fereastra deschisa catre lume 5 I.1. CDI - laborator de invatatura 10 I.2.Rolul si atributiile CDI-ului 12 I.3. Gandirea practica si lectiile in CDI 26 Capitolul II. - CDI si documentaristul, elemente hotaratoare ale formarii individului 35 II.1. CDI ca organizatie sociala 37 II.2. Climatul CDI 39 II.3. Meseria de profesor documentarist si activitatile CDI 39 Capitolul III. - Educatia pentru autonomie Scoala Gimnaziala Nr.1 Bughea de Sus 48 III.1. Delimitari conceptuale 49 III.2. Termeni corelativi conceptului de autonomie (autonomie-libertate-autoritate) 50 III.3. Autoritatea profesorului si autonomia elevului 51 Capitolul IV. Competenta pedagogica. Scoala Gimnaziala Nr.1 Bughea de Sus 53 IV.1. Relatia pedagogica-premisa a construirii autonomiei elevului 53 IV.2. Comunicarea didactica si rolul ei 70 IV.3. Responsabilitatea didactica 71 Concluzii 74 Bibliografie 75 Indice de termeni 79
Introducere Lucrarea CDI- Scoala gimnaziala Nr.1 Bughea de Sus-Laborator didactic-are ca scop, evidentierea locului pe care il ocupa gandirea practica in viata de zi cu zi, atat pentru specialistul nevoit sa ia o decizie in domeniul de activitate, cat si pentru omul obisnuit care, in situatii de viata diverse trebuie sa ia decizii. Tema lucrarii corespunde unor necesitati multiple, a caror prezentare va sustine dezvoltarea valentelor CDI. Bughea de Sus este o comuna in judetul Arges, Muntenia, Romania, formata numai din satul de resedinta. Comuna se afla in nord-estul judetului, pe malurile raului Bughea, la nord-vest de municipiul Campulung. Este strabatuta de soseaua judeteana DJ735, care o leaga spre nord-vest de Albestii de Muscel si spre est de Campulung (unde se termina in DN73).[1] Conform recensamantului efectuat in 2011, populatia comunei Bughea de Sus se ridica la 2.997 de locuitori, in crestere fata de recensamantul anterior din 2002, cand se inregistrasera 2.845 de locuitori.[2] Majoritatea locuitorilor sunt romani (66,37%), cu o minoritate de romi (30,13%). Pentru 3,44% din populatie, apartenenta etnica nu este cunoscuta.[3] Din punct de vedere confesional, majoritatea locuitorilor sunt ortodocsi (95,13%). Pentru 3,5% din populatie, nu este cunoscuta apartenenta confesionala.[4] Scoala gimnaziala nr.1 Bughea de Jos, Arges, a fost construita in anul 1949, urmand ca pe parcurs sa fie date in folosinta si alte patru sali, in 1963, o sala de sport si doua laboratoare in anul 1977 iar langa scoala au fost construite un atelier si o gradinita. In prezent scoala dispune de 12 sali de clasa, un laborator de biologie, unul de fizica-chimie si cabinetul de istorie - geografie, cele de limba romana si de matematica functionand in salile de clasa. _______________________________________________________________________ 1. Google Maps - Bughea de Sus, Arges (Map). Cartografie realizata de Google, Inc. Google Inc. Accesat in 14 ianuarie 2015. 2.Rezultatele finale ale Recensamantului din 2011: ,,Tab8. Populatia stabila dupa etnie - judete, municipii, orase, comune". Institutul National de Statistica din Romania. iulie 2013. Accesat in 5 august 2013. 3. Rezultatele alegerilor locale din 2016, Biroul Electoral Central 4. Rezultatele finale ale Recensamantului din 2011: ,,Tab13. Populatia stabila dupa religie - judete, municipii, orase, comune". Institutul National de Statistica din Romania. iulie 2013. Accesat in 5 august 2013. Scoala gimnaziala nr.1 Bughea de Jos, Arges, a fost construita in anul 1949, urmand ca pe parcurs sa fie date in folosinta si alte patru sali, in 1963, o sala de sport si doua laboratoare in anul 1977 iar langa scoala au fost construite un atelier si o gradinita. In prezent scoala dispune de 12 sali de clasa, un laborator de biologie, unul de fizica-chimie si cabinetul de istorie - geografie, cele de limba romana si de matematica functionand in salile de clasa. Scoala se afla situata in plina zona a Subcarpatilor Getici, pe malul drept al cursului mijlociu al raului Bughea, chiar in centrul localitatii. Fata de scolile similare din zonele limitrofe, unitatea se afla la distantele: 7 km de Scoala Albesti, 4 km de Scoala Bughea de Sus, 8 km de Scoala Godeni, 15 km de Scoala Berevoiesti, 7-15 km de scolile din Campulung. Relieful local este format din "muscele" cuprinse intre raurile Bratia si Raul Targului. Localitatea Bughea de Jos este o depresiune in care gospodariile sunt dispuse radial, pe trei directii: Mlaci, la vest, Poenandre, in est si Hulubesti in sud. Clima este temperat continentala de tranzitie, cu veri calduroase si ierni geroase. Comuna Bughea de Jos se afla la vest de municipiul Campulung Muscel la circa 8 km iar accesul se face pe DC 13, iar spre localitatile din jur accesul se face pe drumuri asfaltate. Scoala nu are internat propriu sau cantina, in schimb are amenajat un mic muzeu de istorie locala. Pe plan local, exista o stransa colaborare intre scoala, primarie,parintii elevilor, biserica, dispensar si organele de ordine publica. Scoala a beneficiat de finantare prin fonduri guvernamentale pentru modernizare. In prezent Scoala Bughea de Jos beneficiaza si de un laborator de informatica performant si conexiune la internet. Toate cadrele didactice sunt calificate si in proportie de 100/%, Deciziile pe care le luam, presupun intotdeauna alegeri, unele bune, altele mai putin bune, cu finalitati faste sau nefaste asupra noastra sau asupra celor din jurul nostru. Chiar daca gandirea practica este ceva ce posedam deja intr-o masura mai mare sau mai mica, este totodata o pricepere pe care o putem ameliora prin exercitiu. In acest sens lucrarea isi propune sa evidentieze necesitatea introducerii cursurilor de gandire practica in curriculum scolar, in vederea imbinarii si realizarii unei concordante dintre perspectiva teoretica si cea practica. In ultimii ani, cerintele dezvoltarii socio-economice si schimbarile din societatea romaneasca au produs modificari esentiale si in domeniul invatamantului. O consecinta importanta este cresterea rolului stiintelor educatiei si mai ales dezvoltarea acestora, cu atat mai mult cu cat asistam la o explozie informationala. Am pornit de la ideea ca activitatile cu caracter transdisciplinar desfasurate in scoala, in general, constituie o forma aparte de educatie axata in primul rand pe latura non formala si vizand, mai ales, formarea de competente.
Albulescu, I. ,Pragmatica predarii. Pitesti, Paralela 45, 2008. Anghelache, V. ,Managementul schimbarii educationale. Principii, politici, strategii. Iasi, Institutul European, 2012. Antonescu, G.G. Din problemele pedagogiei moderne. Bucuresti, Editura Didactica si Pedagocica, 1981. Avramescu, A.; Candea, V. Introducere in documentarea stiintifica. Bucuresti, Editura Academiei,1960. Badau, G. ,Initiere in cercetarea documentara. Alba-Iulia, [s.n.], 2004. Berceanu, B. R. Panaitescu, I. ,Prezentarea lucrarilor stiintifice. Metodologia activitatii autorului. Bucuresti, Editura Stiintifica, 1968. Bocos, M., Instruire interactiva. Cluj - Napoca, Editura Presa Universitara Clujeana, Bocos, M-D., Instruirea interactiva, Repere axiologice si metodologice. Iasi, Polirom, 2013. Bontas, I., Pedagogia. Bucuresti, Editura All, 1994. Bontas, I.,Pedagogia. Bucuresti, All,1994. Calinescu, G., Istoria literaturii romane de la origini pana in prezent, Bucuresti, [S.n.] 1982. Centrul de documentare si informare, scurt istoric, articol disponibil la adresa web http://lewebpedagogique.com/flegbadau/initiere-in-cercetarea-documentara-partea-i/2-centrul-de-documentare-si-informare-cdi/21-centrul-de-documentare-si-informare-scurt-istoric/, accesat la 11 nov. 2016. Cerghit, I. ,Metode de invatamant. Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 1997. Chelcea, S. ,Cum redactam o lucrare de licenta, o teza de doctorat, un articol stiintific in domeniul stiintelor socioumane. Bucuresti, Comunicare.ro, 2007. Cornea, P. ,Introducere in teoria lecturii. Bucuresti, Editura Minerva, 1988. Cornea, P. ,Introducere in teoria lecturii. Bucuresti, Editura Minerva, 1988. Cosmovici, A. ,Psihologia rezolvarii conflictului. Iasi, Editura Polirom, 1997. Cosmovici, A; Iacob, L. ,Psihologie scolara. Iasi, Editura Polirom, 1999. Cretu, C. ,Curriculum diferentiat si personalizat, Editura Polirom, Iasi, 1998. Cretu, I. ,Mihail Eminescu - biografie documentara, Bucuresti, Editura pentru Literatura, 1968. Cucos, C., Pedagogie. Iasi, Editura Polirom, 1996. Deuts, M., Psihologia educatiei si dezvoltarii. Bucuresti, Editura Academiei, 2001. DEX, Dictionarul Explicativ al Limbii Romane. Editia a II-a, Bucuresti, Univers Encicloedic, 1996. Dictionar de informatica. Bucuresti, Editura Didactica si enciclopedica, 1981. Didactica limbii romane si a lecturii - indrumari metodice pentru profesorii din invatamantul primar. Arad, Editura Universitatii"Aurel Vlaicu", 2007. Didactica limbii romane si a lecturii (indrumari metodice pentru profesorii din invatamantul primar), Arad, Editura Universitatii"Aurel Vlaicu", 2007. Dulama, M-E. ,Modele strategii si tehnici didactice activizante. Cluj-Napoca, Clusium, 2002. Dumitru, I. Al. ,Dezvoltarea gandirii critice si invatarea eficienta. Timisoara, Editura de Vest, 2000 . Dumitru-Ion, Al. ,Dezvoltarea gandirii critice si invatarea eficienta. Timisoara, Editura de vest, 2000. Dumitru-Ion, Al. ,Educatie si invatare. 2001. Timisoara, Editura de vest, 2001.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.