Cercetare de marketing privind atitudinea consumatorului fata de raportul calitate-pret la produsele lactate

Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul 1
Abordari teoretice despre comportamentul consumatorului
Conceptul actual de marketing incepe de la ideea ca orice activitate economica trebuie dirijata in directia satisfacerii dorintelor potentiale si efective ale consumatorilor, cu un maxim de eficienta. Orientarea catre nevoile de consum ori catre cerintele pietei obliga in primul rand la cunoasterea cerintelor consumatorilor, la urmarirea sistematica si chiar la anticiparea pe cat posibila a acestora, pe baze stiintifice, prin conceperea si aplicarea unui intrumentar adecvat de investigare.
O componenta fundamentala a comportamentului economic al oamenilor il reprezinta comportamentul consumatorului. La randul sau, in general, acesta este o forma de manifestare a comportamentului uman. Ca urmare a acestor interfete si precizari, comportamentul consumatorului este definit de catre specialisti in moduri complexe, uneori pornindu-se de la puncte de vedere clar diferite, niciuna dintre definitii nebeneficiind de o acceptiune universala, cel putin deocamdata.
In evolutia procesului de marketing si apoi a celui de publicitate este deosebit de important studiul comportamentului de consum. Prin deciziile de cumparare, consumatorii decid vanzarile si in ultima instanta profitul unei companii. De aceea, orice activitate de marketing si comunicare trebuie planificata si desfasurata in raport cu trebuintele acestora. Astfel se deosebesc cateva elemente fundamentale in perceperea psihologiei reclamei si a consumatorului, cum ar fi: analiza actului cumpararii, a notiunilor de cumparator, consumator, comportament de cumparare, comportament ce consum, a teoriilor fundamentale privind comportamentul consumatorului, factorii care influenteaza vointa de cumparare, precum si conexiunea dintre consumator si marca.
1.1 Definirea comportamentului consumatorului
O pozitie principala in mecanismul vietii economice il reprezinta consumul. Acesta are o relatie compacta cu productia de bunuri si prestarea de servicii, practicand asupra acestora un rol activ, dinamic. Rolul sau este esential indiferent de importanta care i se acorda, in functie de tipul de economie, in diferitele forme de societati.
Asociatia profesionala American Marketing Association defineste comportamentul consumatorului ca pe "o interactiune dinamica referitoare la impresie si perceptie, conduita si intamplari naturale comune, prin care fiintele umane isi dirijeaza schimbarile ce apar in viata lor".
Despre comportamentul consumatorului se poate afirma ca reprezinta "totalitatea actelor decizionale realizate la nivel individual sau de grup, legate direct de obtinerea si utilizarea de bunuri si servicii, in vederea satisfacerii unor nevoi actuale sau viitoare, incluzand procesele decizionale care preced si determina aceste acte" .
Comportamentul consumatorului reprezinta ansamblul actelor indivizilor, direct legate de cumpararea bunurilor si serviciilor, ansamblu care include si procesul decizional ce precede si determina aceste acte. 
Comportamentul de cumparare este perceput nu numai in urma prelucrarii nevoilor fiziologice sau psihologice care l-au determinat, ci si a informatiilor pe baza carora se face alegerea de calitate, gust, design, culoare, fiabilitate etc. Spre deosebire de acestea, paralela intre nevoia ce a impulsionat cumpararea si rezultatul obtinut in urma indestularii acestei nevoi se realizeaza exclusiv in urma consumarii produsului sau serviciului cumparat.
Se observa astfel motivul pentru care calitatea de consumator are o relevanta fundamentala, fiind, de fapt, componenta ultima, dar, in acelasi timp, si piesa declansatoare a deciziei finale de cumparare sau necumparare.
Comportamentul de cumparare oglindeste comportamentul oamenilor in cazul cumpararii, necumpararii sau amanarii satisfacerii unei nevoi. Comportamentul de consum reflecta conduita oamenilor in cazul consumului de bunuri materiale sau servicii.
Intr-o abordare caracteristica, comportamentul consumatorului poate fi definit ca o notiune prin excelenta multidimensionala, ca o consecinta specifica a unui sistem de legaturi dinamice dintre fenomenele de perceptie, informatie, comportament, motivatie si manifestare efectiva, ce caracaterizeaza inglobarea individului sau a grupului in intervalul deschis de ansamblul bunurilor de consum si serviciile prezente in societate la un moment dat, prin acte decizionale privitoare la acestea, individuale sau de grup.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de marketing privind atitudinea consumatorului fata de raportul calitate-pret la produsele lactate.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Barbu Andreea, Curs -  Piata Laptelui - , Bucuresti, 2007
2. Catoiu Iacob, Cercetari de Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2003
3.Cruceru Anca Francisca, Marketing - Strategii Concurentiale, Editura Universitara, Bucuresti, 2006
4.Prihoanca Diana, Televiziune Marketing Comunicare, Editura Uranus, Bucuresti, 2006
5.Frank Newport, Cat de mult conteaza sondajele de opinie?, Editura All, Bucuresti, 2007
6. Kotler Armstrong, Principiile Marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2004
7.Leovaridis Cristina, Industria publicitatii - O abordare organizationala, Editura Universitara, Bucuresti, 2007
8. Thomas J. Michael, Manual de Marketing, Editura Codecs, Bucuresti, 1998
9. Phillip Kotler, Managementul Marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2004
10. Philip Kotler, Conform lui Kotler, Editura Brandbuilders, Bucuresti, 2006
11. Ion Raluca Andreea, Marketing - Studii de caz si lucrari aplicative, Editura ASE, Bucuresti, 2005
12. Stefanescu Paul, Bazele Marketingului, Editura S.C. Tipoalex S.A, Bucuresti, 1994
13. Manole Victor, Stoian Mirela, Agromarketing, Editura ASE, Bucuresti, 2001
14. Manole Victor, Stoian Mirela, Horia Dorobantu Marketing, Editura ASE, Bucuresti, 2001
15. Mihai Diaconescu, Marketing Agroalimentar, Editura Universitara, Bucuresti, 2005
16. xxx.-INSSE
17. xxx.-MADR
18. xxx.-FAOSTAT
19. xxx.-AGROROMANIA
20. http://www.zf.ro/companii/romania-in-top-zece-la-productia-de-lapte-in-ue-insa-doar-unu-din-cinci-litri-ajunge-in-fabrici-7467177
21. http://www.capital.ro/romania-ar-putea-ajunge-la-o-productie-de-lapte-de-25-milioane-de-tone-pana-in-2020.html
22. http://www.insse.ro/cms/ro/content/laptele-de-vaca-colectat-si-productia-de-produse-lactate


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!