Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor

Disertație
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 65 în total
Cuvinte : 13085
Mărime: 525.93KB (arhivat)
Publicat de: Zamfira Trif
Puncte necesare: 11
UNIVERSITATEA CONSTANTIN BRÂNCOVEANU PITESTI Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice Rm. Vâlcea Specializarea: Marketingul Serviciilor

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPITOLUL I - PRODUSUL – VARIABILA CENTRALĂ A MIXULUI
  3. DE MARKETING 6
  4. 1.1. Politica de marketing şi politica de produs 5
  5. 1.2. Consideraţii generale privind mixul de marketing 8
  6. 1.3. Abordarea produsului din perspectiva marketingului 11
  7. 1.4. Elemente constitutive ale politicii de produs 16
  8. CAPITOLUL II – PIAŢA PRODUSULUI - BĂUTURI RĂCORITOARE DIN ROMANIA 20
  9. 2.1 Elemente ce definesc piata bauturilor racoritoare 20
  10. 2.2 Analiza mediilor componentelor 31
  11. CAPITOLUL III – ANALIZA IMAGINII PRODUSULUI - BAUTURI RACORITOARE IN RANDUL CONSUMATORILOR 40
  12. 3.1 Premizele Cercetarii 40
  13. 3.2 Prelucrarea informatiilor 44
  14. CONCLUZII 62
  15. BIBLIOGRAFIE 65

Extras din disertație

NTRODUCERE

Dintre cele patru elemente primordiale, apa a fost probabil cea mai preţuită de către umanitate de-a lungul veacurilor. Apa a fost venerată penru miraculosul său har de a fi indispensabilă existenţei noastre. Ea pare a ascunde însuşi secretul vieţii prin simplitatea sa tainică. Zeităţile mitologice se luptau pentru a o aconta, iar mai spre timpurile noastre, Leonardo da Vinci o numea ,,seva vieţii”. Apa este cautată obsesiv de către savanţi pe lumi îndepărtate, existenţa ei fiind proba cea mai de încredere pentru existenţa vieţii.

Deşi a rămas indispensabilă existenţei noastre, şi cel mai probabil, aşa va rămâne, apa, în forma sa elementară, a devenit din ce în ce mai puţin populară. În ultimele secole, apa s-a transformat din lichid primordial într-un simplu ingredient.

Analizând alimentaţia publică din ţările dezvoltate, observăm că o cantitate semnificativă din necesarul de apă zilnic al unei persoane este obţinut nu prin consumul de apă în stare pură, ci prin consumul altor băuturi.

Motivarea şi prezentarea structurii

În ultimele decenii, băuturile răcoritoare au devenit probabil cele mai populare băuturi nealcoolice. Acestea sunt asociate cu un stil de viaţă occidental, modern şi juvenil.

Popularitatea acestor băuturi este motivul alegerii lor drept subiect al acestui proiect. Ele fac parte inevitabil din viaţa noastră, consumul lor fiind un lucru comun, dacă nu zilnic, atunci cel puţin săptămânal. Autorii proiectului speră ca prin intermediul acestui material, să se genereze o mai bună conştientizare a criteriilor de calitate urmărite atunci când sunt consumate băuturile răcoritoare, dar şi o cunoaştere mai bună a tuturor aspectelor legate de băuturile răcoritoare.

În acest sens, structura proiectului începe printr-o scurtă prezentare a istoriei băuturilor răcoritoare corbogazoase, de la invenţia metodelor de producere în mod artificial al apei carbogazoase şi până la descrierea proporţiei din prezent a gigantului Coca-Cola. Urmează o scurtă prezentare a istoriei băuturilor răcoritoare autohtone. Primul capitol prezintă o clasificare a tipurilor de băuturi carbogazoase, principalele etape ale procesului de producţie al acestora, caracteristicile de calitate fizico-chimice şi senzoriale, precum şi avantajele şi dezavantajele nutriţionale ale consumului acestora. În următoarele capitole este analizată piaţa băuturilor răcoritoare şi este prezentată o analiză a esteticii ambalajelor a două mărci de băuturi răcoritoare, urmărindu-se respectarea exigenţelor de etichetare. În ultimele două capitole, băuturile răcoritoare alese sunt analizate şi evaluate din punct de vedere senzorial.

Scurt istoric al produsului

Băuturile carbogazoase s-au dovedit populare încă din timpurile antice, când izvoarele minerale erau considerate a fi făurite de către zeităţi, iar despre consumul de apă minerală se credea că generează efecte tămăduitoare miraculoase. În perioada Evului Mediu, în Europa şi Orientul apropiat au existat nenumărate combinaţii de fructe, stoarse sau uscate, rădăcini, mirodenii sau flori, care, combinate cu apă minerală, rezultau într-o băutură răcoritoarea apreciată pe timp de vreme caldă.

Epoca modernă a băuturilor răcoritoare a debutat odată cu descoperirea posibilităţii de a crea apă carbogazoasă în mod articilial. Acest moment s-a consemnat în 1767, când englezul Joseph Priestley a avut inspiraţia de a suspenda un vas cu apă deasupra unui butoi cu bere aflată în plină fermentaţie. Apa corbogazoasă obţinută avea o aromă pe care inventatorul o considera plăcută, obişnuind să îşi trateze prietenii cu un pahar rece din invenţia sa. Acelaşi englez a descoperit că este mai uşor să impregnezi apa cu dioxidul de carbon rezultat în urma reacţiei dintre calcar şi acid sulfuric.

Comercializarea apei carbogazoase a avut cel mai mare succes în Statele Unite, la începutul secolului al XIX-lea, iar în anii 1830 existau deja fabrici de apă carbogazoasă în New York şi Philadelphia, generând venituri foarte mari. Farmaciştii americani au început mai întâi să adauge plante medicinale apei carbogazoase, apoi alte mirodenii, plante sau extracte de fructe. La începutul următorului secol, aceste băuturi făceau deja parte din cultura americană, vânzările de sticle cu apă carbogazoasă aromată generând profituri uriaşe. Problema metodei de îmbuteliere era însă una foarte importantă pentru această industrie emergentă, şi a fost rezolvată odată cu apariţia dozei din aluminiu, în 1935, ambalaj definitoriu al băuturilor carbogazoase. Tot în această perioadă au apărut şi alte elemente caracteristice, precum distribuirea prin intermediul automatelor sau al baxurilor cu saşe recipiente.

Bibliografie

B.Cotigaru , Impactul marketing-design în activitatea de cercetare-dezvoltare de produs, Buletin de marketing nr. 2, 1977

C.Florescu, Marketing, Editura Independenţa Economică, 1997

E.Hill, T.O’Sullivan, Marketing, Editura Antet, Oradea, 1997

Florescu, P Mâlcomete, Al. Pop , Marketing. Dicţionar explicativ, Editura Economică, Bucureşti, 2003

Mihaela Asandei si colab.- Cercetari si Modelari de Marketing, Editura Independenţa Economică, 2009

Norman Hart, Marketing industrial, Editura Codex, Bucureşti, 1998

Ph. Kotler, Managementul marketingului, Editura Teora, Bucureşti, 1998

Ph. Kotler, Marketing. Management, 7th edition, Printice Hall, 1992

Robert T. Lauterborn, New Marketing: for P’s passe; C-words take over Advertising Age, 1 oct., 1990

Şt. Prutianu, C.Munteanu, C.Caluschi, Inteligenţa. Marketing Plus, Editura Polirom, Iaşi, 2004

T.Gherasim, A. Gherasim – Cercetari de marketing , Ed. Economica, Bucuresti 2003

Preview document

Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 1
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 2
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 3
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 4
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 5
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 6
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 7
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 8
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 9
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 10
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 11
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 12
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 13
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 14
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 15
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 16
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 17
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 18
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 19
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 20
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 21
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 22
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 23
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 24
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 25
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 26
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 27
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 28
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 29
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 30
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 31
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 32
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 33
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 34
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 35
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 36
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 37
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 38
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 39
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 40
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 41
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 42
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 43
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 44
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 45
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 46
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 47
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 48
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 49
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 50
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 51
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 52
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 53
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 54
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 55
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 56
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 57
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 58
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 59
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 60
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 61
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 62
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 63
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 64
Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor - Pagina 65

Conținut arhivă zip

  • Cercetarea Imaginii Bauturilor Racoritoare in Randul Consumatorilor.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul Serviciilor Educaționale

INTRODUCERE Problematica studiată, motivaţia şi importanţa temei de cercetare Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor este una...

Perfecționarea politicii de distribuție la SC Plevnei SA

CAPITOLUL I CARACTERIZAREA SECTORULUI DE COMERCIALIZARE A PRODUSELOR DE PANIFICAȚIE ÎN PERSPECTIVA INTEGRĂRII U.E. 1.1 Studiul actual al...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Băuturi Răcoritoare

1. ISTORIC Producerea industrială a băuturilor răcoritoare a început în anii 1830 evoluând de-a lungul unei perioade mari de timp. Predecesorii...

Cercetarea Satisfacției Cliențiilor

Introducere In această lucrarea, este tratată cu atenție o problemă de actualitate și anume măsurarea gradului de satisfacție a clienților unei...

Relațiile Perfecte cu Clienții

INTRODUCERE „Relațiile perfecte cu clienții” devine deja o frază ușor demodată și va avea în cele din urmă aceeași soartă ca și altele de același...

Analiza afișelor publicitare ale brandului Tazovsky utilizând metoda eye tracking

Introducere Prezenta lucrare își propune să prezinte principalele aspecte teoretice dar și practice ale importanței alegerii vizualurilor în...

Politici și strategii de marketing ale operatorilor En Gros de tip Cash Carry

Introducere În acestă lucrare este vorba despre un studiu al activităţilor desfăşurate în de magazinele en-gros de tip cash&carry. Scopul acestei...

Te-ar putea interesa și

Evluarea eficienței comunicării de marketing a societății Coca - Cola HBC România

În cadrul acestei lucrări am evidențiat aspectele teoretice cu privire la comunicarea de marketing și metodele utilizate în procesul comunicării,...

Cercetarea Preferințelor Consumatorilor din Pitești fata de Produsele coca-cola

Astazi, când suntem cu totii martorii unei transformari extraordinare care are loc în societatea româneasca, este important pentru dezvoltarea...

RPV Seven Up

În alegerea produsului pentru care sa realizam un proiect cât mai interesant, o influenta foarte puternica a avut-o faptul ca 7Up este una dintre...

Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat

INTRODUCERE În încercarea de a supraviețui , orice firmă, indiferent de dimensiunea și profilul său de activitate, dorește să-și îmbunătățească,...

Cercetare de marketing privind consumul de fast-food în rândul studenților din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iași

1. Cercetări de marketing Creșterea rolului marketingului în activitatea economică a firmelor este posibilă numai prin buna fundamentare a...

Comportamentul consumatorului privind publicitatea TV

INTRODUCERE Atitudinea consumatorilor faţă de publicitatea TV la produsele alimentare şi în special la produsele răcoritoare carbogazoase se...

Cercetări de marketing - Bonaqua

IMAGINEA PRODUSULUI “BONAQUA” IN RANDUL CONSUMATORILOR IN ANUL 1992 S-A INFIINTAT SOCIETATEA DE IMBUTELIAT COCA-COLA BUCURESTI S.R.L. AVAND CA...

Impactul promoțiilor comparativ pentru mărcile Pepsi și Coca-Cola asupra imaginii mărcii și intenția de cumpărare

1. Rezumat managerial Situații dificile care trebuie soluționate de către managementul organizațional apar frecvent, majoritatea deciziilor care...

Ai nevoie de altceva?