Cercetarea Imaginii Bauturilor Racoritoare in Randul Consumatorilor

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I - PRODUSUL - VARIABILA CENTRALA A MIXULUI 
DE MARKETING 6
1.1. Politica de marketing si politica de produs 5
1.2. Consideratii generale privind mixul de marketing 8
1.3. Abordarea produsului din perspectiva marketingului 11
1.4. Elemente constitutive ale politicii de produs 16
CAPITOLUL II - PIATA PRODUSULUI - BAUTURI RACORITOARE DIN ROMANIA 20
2.1 Elemente ce definesc piata bauturilor racoritoare 20
2.2 Analiza mediilor componentelor 31
CAPITOLUL III - ANALIZA IMAGINII PRODUSULUI - BAUTURI RACORITOARE IN RANDUL CONSUMATORILOR 40
3.1 Premizele Cercetarii 40
3.2 Prelucrarea informatiilor 44
CONCLUZII 62
BIBLIOGRAFIE 65


Extras din disertatie Cum descarc?

NTRODUCERE
Dintre cele patru elemente primordiale, apa a fost probabil cea mai pretuita de catre umanitate de-a lungul veacurilor. Apa a fost venerata penru miraculosul sau har de a fi indispensabila existentei noastre. Ea pare a ascunde insusi secretul vietii prin simplitatea sa tainica. Zeitatile mitologice se luptau pentru a o aconta, iar mai spre timpurile noastre, Leonardo da Vinci o numea ,,seva vietii". Apa este cautata obsesiv de catre savanti pe lumi indepartate, existenta ei fiind proba cea mai de incredere pentru existenta vietii.
Desi a ramas indispensabila existentei noastre, si cel mai probabil, asa va ramane, apa, in forma sa elementara, a devenit din ce in ce mai putin populara. In ultimele secole, apa s-a transformat din lichid primordial intr-un simplu ingredient. 
Analizand alimentatia publica din tarile dezvoltate, observam ca o cantitate semnificativa din necesarul de apa zilnic al unei persoane este obtinut nu prin consumul de apa in stare pura, ci prin consumul altor bauturi.
Motivarea si prezentarea structurii
In ultimele decenii, bauturile racoritoare au devenit probabil cele mai populare bauturi nealcoolice. Acestea sunt asociate cu un stil de viata occidental, modern si juvenil.
Popularitatea acestor bauturi este motivul alegerii lor drept subiect al acestui proiect. Ele fac parte inevitabil din viata noastra, consumul lor fiind un lucru comun, daca nu zilnic, atunci cel putin saptamanal. Autorii proiectului spera ca prin intermediul acestui material, sa se genereze o mai buna constientizare a criteriilor de calitate urmarite atunci cand sunt consumate bauturile racoritoare, dar si o cunoastere mai buna a tuturor aspectelor legate de bauturile racoritoare. 
In acest sens, structura proiectului incepe printr-o scurta prezentare a istoriei bauturilor racoritoare corbogazoase, de la inventia metodelor de producere in mod artificial al apei carbogazoase si pana la descrierea proportiei din prezent a gigantului Coca-Cola. Urmeaza o scurta prezentare a istoriei bauturilor racoritoare autohtone. Primul capitol prezinta o clasificare a tipurilor de bauturi carbogazoase, principalele etape ale procesului de productie al acestora, caracteristicile de calitate fizico-chimice si senzoriale, precum si avantajele si dezavantajele nutritionale ale consumului acestora. In urmatoarele capitole este analizata piata bauturilor racoritoare si este prezentata o analiza a esteticii ambalajelor a doua marci de bauturi racoritoare, urmarindu-se respectarea exigentelor de etichetare. In ultimele doua capitole, bauturile racoritoare alese sunt analizate si evaluate din punct de vedere senzorial.
Scurt istoric al produsului
Bauturile carbogazoase s-au dovedit populare inca din timpurile antice, cand izvoarele minerale erau considerate a fi faurite de catre zeitati, iar despre consumul de apa minerala se credea ca genereaza efecte tamaduitoare miraculoase. In perioada Evului Mediu, in Europa si Orientul apropiat au existat nenumarate combinatii de fructe, stoarse sau uscate, radacini, mirodenii sau flori, care, combinate cu apa minerala, rezultau intr-o bautura racoritoarea apreciata pe timp de vreme calda.
Epoca moderna a bauturilor racoritoare a debutat odata cu descoperirea posibilitatii de a crea apa carbogazoasa in mod articilial. Acest moment s-a consemnat in 1767, cand englezul Joseph Priestley a avut inspiratia de a suspenda un vas cu apa deasupra unui butoi cu bere aflata in plina fermentatie. Apa corbogazoasa obtinuta avea o aroma pe care inventatorul o considera placuta, obisnuind sa isi trateze prietenii cu un pahar rece din inventia sa. Acelasi englez a descoperit ca este mai usor sa impregnezi apa cu dioxidul de carbon rezultat in urma reactiei dintre calcar si acid sulfuric.
Comercializarea apei carbogazoase a avut cel mai mare succes in Statele Unite, la inceputul secolului al XIX-lea, iar in anii 1830 existau deja fabrici de apa carbogazoasa in New York si Philadelphia, generand venituri foarte mari. Farmacistii americani au inceput mai intai sa adauge plante medicinale apei carbogazoase, apoi alte mirodenii, plante sau extracte de fructe. La inceputul urmatorului secol, aceste bauturi faceau deja parte din cultura americana, vanzarile de sticle cu apa carbogazoasa aromata generand profituri uriase. Problema metodei de imbuteliere era insa una foarte importanta pentru aceasta industrie emergenta, si a fost rezolvata odata cu aparitia dozei din aluminiu, in 1935, ambalaj definitoriu al bauturilor carbogazoase. Tot in aceasta perioada au aparut si alte elemente caracteristice, precum distribuirea prin intermediul automatelor sau al baxurilor cu sase recipiente.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea Imaginii Bauturilor Racoritoare in Randul Consumatorilor.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

B.Cotigaru , Impactul marketing-design in activitatea de cercetare-dezvoltare de produs, Buletin de marketing nr. 2, 1977
C.Florescu, Marketing, Editura Independenta Economica, 1997
E.Hill, T.O'Sullivan, Marketing, Editura Antet, Oradea, 1997 
Florescu, P Malcomete, Al. Pop , Marketing. Dictionar explicativ, Editura Economica, Bucuresti, 2003
Mihaela Asandei si colab.- Cercetari si Modelari de Marketing, Editura Independenta Economica, 2009
Norman Hart, Marketing industrial, Editura Codex, Bucuresti, 1998
Ph. Kotler, Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1998
Ph. Kotler, Marketing. Management, 7th edition, Printice Hall, 1992
Robert T. Lauterborn, New Marketing: for P's passe; C-words take over Advertising Age, 1 oct., 1990
St. Prutianu, C.Munteanu, C.Caluschi, Inteligenta. Marketing Plus, Editura Polirom, Iasi, 2004
T.Gherasim, A. Gherasim - Cercetari de marketing , Ed. Economica, Bucuresti 2003


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!