Cercetarea Intentiilor de Cumparare pentru Autoturismele Marca Dacia

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere pag. 4 
Capitolul 1. Scurta prezentare a SC Automobile Dacia SA si a portofoliului de 
produse pag. 6
1.1. Automobile Dacia SA - informatii generale pag. 6
1.2. Piata Automobile Dacia SA pag. 7
1.3. Portofoliul de produse Dacia pag. 13
Capitolul 2. Metode de cercetare de marketing ce pot fi utilizate in studiul 
intentiilor de cumparare pentru autoturismele marca "Dacia" pag. 17 
2.1. Investigarea surselor de date secundare pag. 17
2.2. Cercetarea directa pag. 19
2.3. Experimentul de marketing pag. 21
2.4. Simularea fenomenelor de marketing. pag. 22
Capitolul 3. Cercetare directa avand ca scop determinarea intentiilor 
de cumparare pentru autoturismele marca "Dacia" pag. 24
3.1. Faza preliminara a cercetarii pag. 25
3.1.1.Definirea problemei decizionale pag. 25
3.1.2.Stabilirea scopului, identificarea obiectivelor si elaborarea ipotezelor 
cercetarii pag. 25
3.1.3.Estimarea prealabila a valorii informatiilor obtinute din cercetare pag. 27
3.2. Faza de proiectare a cercetarii pag. 28
3.2.1. Alegerea surselor de informatii pag. 29
3.2.2. Selectarea modalitatii de culegere si sistematizare a informatiilor pag. 30
3.3. Faza de realizare a cercetarii pag. 37
3.3.1. Recoltarea informatiilor pag. 38
3.3.2. Prelucrarea, analiza si interpretarea informatiilor pag. 39
Concluzii pag. 52
Anexa pag. 55
Bibliografie pag. 59


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Cercetarea de marketing este indispensabila oricarei organizatii datorita rolului sau in sprijinirea procesului decizional. Domeniul de studiu ale cercetarii de marketing este extrem de vast, respectiv: firma insasi, cu resurselor sale umane, materiale si financiare si sinergia lor, studierea pietei - cererea si oferta, preturile si tarifele, importurile si exporturile etc.; conjunctura pietei, nevoile de consum - modul de formare, ierarhia si materializarea lor in consum prin intermediul cererii pe piata; studierea comportamentului de cumparare si de consum, investigatii ce au ca scop elaborarea politicii de marketing a organizatie. 
Unul dintre aspectele de prima importanta ce tin de cercetarea comportamentului consumatorilor este studierea intentiilor de cumparare pentru diferite produse / marci la nivelul pietei tinta.
Lucrarea "Cercetarea intentiilor de cumparare pentru autoturismele marca "Dacia" este structurata in trei capitole si prezinta intregul demers de cercetare desfasurat pentru a raspunde scopului precizat inca din titlu, precum si rezultatele acestuia. 
Cercetarea intreprina a fost una directa si selectiva, esantionul fiind selectat din randul populatiei municipiului Bacau. Culegerea datelor s-a facut in perioada 10-20 martie 2014. Esantionul supus investigatiei nu a fost domensionat statistic, iar metoda de esantionare nu a fost una aleatoare context in care rezultatele obtinute nu sunt reprezentative pentru intreaga colectivitate investigata (populatia municipiului Bacau). In acest context cercetarea are un caracter exploratoriu, informatiile rezultate neputand fi utilizate in procesul decizional de catre agentii ce actioneaza la nivelul pietei de referinta. 
In capitolul 1 al lucrarii sunt prezentate istoricul organizatiei ale carei produse au facut obiectul cercetarii intreprinse, precum si portofoliul sau de produse. De asemenea, este prezentata evolutia pietei organizatiei prin intermediul unor indicatori precum: cifra de afaceri, vinzarile de autoturisme in termeni fizici si valorici.
In capitolul 2 al lucrarii sunt prezentate metodele de cercetare de marketing ce pot fi utillizate pentru investigarea intentiilor de cumparare pentru un produs / marca in randul consumatorilor, evidentiindu-se avantajele si limitele fiecareia dintre acestea.
Capitolul 3 al lucrarii reprezinta de fapt raportul cercetarii intreprinse - de la scopul si obiectivele definite pana la rezultatele obtinute si interpretarea lor. 
Rezultatele sintetizate ale cercetarii sunt prezentate in concluziile lucrarii. 
CAPITOLUL I.
Scurta prezentare a SC Automobile Dacia SA si
a portofoliului de produse
Autoturismele "Dacia" sunt produse de catre compania Automobile Dacia, cu sediul in judetul Arges. Compania este o societate pe actiuni, cu un capital de peste 2,5 miliarde lei, capital detinut in proportie de peste 99% de Renault. 
1.1. SC Automobile Dacia SA - informatii generale 
Automobile Dacia SA a luat fiinta in anul 1966, 2 ani mai tarziu fiind produsa prima Dacia 1100 sub licenta Renault 8. In anul 1999, Renault a achizitionat 51% din capitalul societatii ajungand in prezent sa detina 99,43% din capitalul Dacia. Renault a investit in Dacia peste 1,6 miliarde euro, compania parcurgand un amplu proces de modernizare: refacerea instalatiilor industriale, reorganizarea retelei de furnizori, reconstructia retelei comerciale, reorganizarea activitatilor si formarea angajatilor. 
Automobile Dacia SA a obtinut trei standarde de management al calitatii, unul dintre acestea fiind in domeniul protectiei mediului
In decursul timpului uzina Dacia a produs peste 4 milioane de autovehicule si 8 modele diferite: Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia Nova, Dacia SuperNova, Dacia Solenza, Dacia Logan (cu versiunile berlina, break, furgon si pick-up), Dacia Sandero si Dacia Duster.
Platforma industriala Dacia este reprezentata de: uzina vehicule, uzina mecanica si sasiuri, directia logistica, matrite, centrul de piese de schimb pentru celelalte uzine Renault care asambleaza modelele Logan si Duster din: Brazilia, Rusia, Maroc, Columbia, Iran, India si Africa de Sud.
Uzina Dacia are o capacitate de productie de 350.000 unitati pe an, asigurand productia gamei de vehicule formata din Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Dacia Sandero si Dacia Duster, cat si fabricarea de piese de schimb. La fiecare ora sunt realizate 64 autovehicule. Uzina Dacia este cea mai mare uzina de vehicule din grupul Renault, cu un numar de 8.300 salariati. 
Uzina mecanica si sasiuri se ocupa cu: 
- fabricarea pieselor brute din aluminiu, 
- uzinarea si asamblarea motoarelor si a cutiilor de viteze, 
- uzinarea pieselor si montajul semi-puntilor fata si spate, 
- presarea si sudarea osiilor si cadrelor GMP Grup Moto Propulsor, pentru vehiculele din gama Dacia, pentru vehicule produse in cadrul Aliantei Renault - Nissan, dar si pentru vehicule produse sub alte marci (Peugeot, Citroen sau Toyota).


Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!