Cercetarea Mediului Concurential al Companiei Cosmote Romania SA

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere. 4 
CAP.1. CUNOASTEREA CONCURENTEI, PREMISA A RACORDARII INTREPRINDERII LA MEDIUL EXTERN.6 
1.1.Concurenta - concept, forme de manifestare.6
1.2. Contextul concurential in care actioneaza intreprinderile romanesti.10
CAP.2. COMPANIA COSMOTE ROMANIA S.A SI MEDIUL EI CONCURENTIAL.20
2.1. Prezentarea generala a companiei Cosmote Romania S.A.20
2.2. Identificarea concurentilor companiei. 26
CAP.3. STRATEGIILE CONCURENTILOR SI STRATEGIILE FIRMEI COSMOTE ROMANIA S.A.33 
3.1. Identificarea strategiilor concurentilor.33
3.2. Strategia companiei Cosmote Romania S.A.55
3.3. Analiza comparativa intre alternativele strategice ale concurentilor si ale companiei Cosmote Romania S.A.63
CAP.4.OBIECTIVE, MISIUNI, PUNCTE TARI SI SLABE ALE CONCURENTEI.74
4.1. Misiunea si obiectivele firmelor concurente ale companiei Cosmote Romania.74
4.2.Identificarea punctelor forte si vulnerabilitatilor concurentei companiei Cosmote Romania S.A.76
4.3.Anticiparea actiunilor concurentilor companiei Cosmote Romania S.A.82
4.4. Dezvoltarea relatiilor de concurenta ale societatii COSMOTE Romania S.A. pe piata serviciilor de telefonie mobila din Romania.84
Concluzii.87
Bibliografie.90


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Telefonia mobila a aparut in Romania pentru prima data in anul 1997 cand s-au lansat serviciile GSM prin Connex si Orange denumit anterior Dialog.
In Romania concurenta pe piata telecomunicatiilor este foarte stransa, fiind cinci operatori de telefonie fixa si mobila.
Telefonia mobila este reprezentata de trei operatori, Vodafone, Orange si Cosmote, rata de penetrare fiind de 123 % ceea ce inseamna ca noua din zece romani detin un telefon mobil si beneficiaza de serviciile postpaid sau prepaid a unui operator.
Lucrarea de fata trateaza mediul concurential in care compania Cosmote isi desfasoara activitatea. Este prezentata evolutia companiei Cosmote din anul 2005, cand s-a lansat pe piata de telecomunicatii locala. 
Astfel in capitolul I sunt evidentiate aspecte teoretice ale concurentei, concept, forme de manifestare si contextul concurential in care actioneaza intreprinderile romanesti.
Concurenta in Romania este supravegheata de Consiliul Concurentei aplicand o serie de masuri pentru restabilirea si mentinerea unui mediu competitiv normal precum si pentru monitorizarea pietelor si agentilor economici care opereaza pe aceste piete.
Pe piata serviciilor de telefonie mobila autohtona unde se manifesta o intensitate a concurentei, principalii operatori mobili (Orange, Vodafone, Cosmote) au infiintat Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR) pentru a reprezenta interesele industriei de comunicatii electronice.
Activitatea companiei Cosmote este prezentata in capitolul al II-lea surprizand toate etapele pe care compania le-a parcurs din anul 2005 pana in prezent. Cosmote a debutat in Romania pe o pozitie dezavantajata din doua motive: experienta operatorilor prezenti de 10 ani pe piata si calitatea scazuta a acoperirii. 
De aceea compania a trebuit sa investeasca semnificativ in promovare si extinderea retelei si a introdus o politica transparenta de tarifare a serviciilor de voce. A fost necesar un buget substantial pentru aceste activitati, insa pentru atragerea clientilor si implicit pentru o crestere a cotei de piata alte strategii nu ar fi functionat.
Tot in acest capitol au fost identificati principalii concurenti ai companiei Cosmote, si anume, Orange si Vodafone. 
Capitolul al III-lea prezinta o analiza detaliata a sttrategiilor concurentilor companiei Cosmote. Concurentii fac parte din acelasi grup strategic intrucat furnizeaza aceeasi linie completa de servicii de voce si date cu tarife medii.
Compania Orange Romania a adus pe piata serviciilor de telecomunicatii serviciul ( High Definition Voice) caracterizat prin sonoritatea pura a conversatiilor si zgomotul de fundal atenuat reusindu-se o perfectionare semnificativa a calitatii vocii mobile. Vodafone Romania practica preturi oarecum ridicate la serviciile postpaid, insa calitatea serviciilor este de necontestat atat in sectorul prepaid cat si pentru serviciile 3G. O strategie importanta pe care compania trebuie sa o aiba in vedere este identificarea obiectivelor, punctelor tari si slabe ale concurentei. Analiza SWOT, misiunea si obiectivele companiilor Orange si Vodafone sunt elaborate in capitolul al IV-lea. 
In vederea aplicarii strategiilor sale compania Cosmote trebuie sa tina cont de notorietatea brandului Orange, de forta de munca calificata si de reteaua extinsa , iar principalul punct forte al companiei Vodafone il constituie reteaua extinsa pentru serviciul Internet , in proportie de 92 % din suprafata tarii.
Astfel, ne vom propune sa analizam mediul concurential al telecomunicatiilor mobile, strategiile si punctele tari si slabe ale concurentilor companiei Cosmote precum si optiunile strategice prin care operatorul grec incearca sa atace pozitiile liderilor de piata. 
CAPITOLUL 1 
CUNOASTEREA CONCURENTEI, PREMIZA A RACORDARII INTREPRINDERII LA MEDIUL EXTERN
1.1. Concurenta - concept, forme de manifestare
Dubla ipostaza, de cumparator si vanzator, in care intreprinderile concurente apar in cadrul mediului, plaseaza competitia dintre ele in doua planuri. Pe de o parte, ele isi disputa furnizorii, prestatorii de servicii si disponibilitatile de forta de munca, iar, pe de alta parte, clientii, fiecare in parte urmarind obtinerea de conditii cat mai avantajoase in asigurarea resurselor si in plasarea produselor proprii in cadrul pietei. Cu unii dintre agentii economici intreprinderea se afla in competitie numai in calitate de cumparator, cu altii numai in calitate de vanzatori, iar cu altii in ambele situatii. Ansamblul raporturilor de interactiune in care intra agentii economici in lupta pentru asigurarea surselor de aprovizionare si a pietelor de desfacere formeaza sistemul relatiilor de concurenta. In practica tarilor cu economie de piata, gama instrumentelor si mijloacelor utilizate in lupta de concurenta se dovedeste a fi extrem de larga. De la modalitati mai mult sau mai putin ,,pasnice" care definesc un comportament concurential dominat de ,,fairplay" - nu numai permis, dar chiar incurajat de societate - lupta de concurenta merge pana in forme mai aspre, care ies uneori din cadrul legal, concretizandu-se intr-un comportament anticoncurential.


Fisiere in arhiva (5):

  • Capit.1.doc
  • CAPITOLUL 2.doc
  • CAPITOLUL 3.doc
  • CAPITOLUL 4.doc
  • Coperta.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!