Cercetari Privind Cresterea Calitatii Serviciilor prin Implementarea Codului Global de Etica pentru Turism in Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

1. TURISMUL - ABORDARI CONCEPTUALE 3
1.1 Conceptul de ,,turism" 3
1.2 Turism rural, agroturism, turism ecologic - noi formule de vacanta 8
1.3 Conceptul de ,,turist" 17
2. NEGOCIEREA - FORMA DE COMUNICARE 21
2.1 Definirea negocierii 21
2.2 Etapele negocierii 24
2.3 Domeniul de negociere 28
3. STRATEGII DE NEGOCIERE 32
3.1 Importanta strategiei in negociere 32
3.2 Negocierea distributiva 34
3.3 Negocierea integrativa 36
4. COMPONENTE ALE COMUNICARII INTERPERSONALE CU INFLUENTA IN NEGOCIERE 41
5 ELEMENTE DE BAZA ALE COMUNICARII IN AFACERI 49
6 COMUNICAREA GLOBALA A INTREPRINDERII 60
7 STUDIU DE CAZ: IMPLEMENTAREA CODULUI GLOBAL DE ETICA PENTRU TURISM IN ROMANIA 67
BIBLIOGRAFIE 78


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL 1
TURISMUL - ABORDARI CONCEPTUALE
1.1. Conceptul de ,,turism"
Desi este considerat de cei mai multi dintre specialisti ca un fenomen propriu perioadei contemporane, prin care se valorifica potentialul turistic al unui spatiu, turismul s-a cristalizat la sfarsitul secolului al XIX-lea si, ca atare, primele incercari de definire si caracterizare a lui dateaza din acea perioada.
Prin natura lui, turismul se prezinta ca o activitate economica situata la interferenta altor ramuri, ceea ce determina o serie de dificultati in definirea lui. Pornind de la premisa ca fiecare ramura economica reprezinta locul unei productii de bunuri sau servicii care sunt consumate intr-un mod specific, turismul are ca obiect ,,o productie si un consum de bunuri eterogene care concura la satisfacerea nevoilor turistilor, a nonrezidentilor". 
In prima jumatate a secolului al XIX-lea turismul era considerat ca fiind sinonim cu calatoria. Calatoria sau sejurul de agrement devin inseparabile de notiunea de turism odata cu inmultirea statiunilor termale si balneare.
O prima incercare de definire a turismului ca fenomen social si economic apartine lui E. Guy Freuler si dateaza din anul 1880. Potrivit parerii lui, turismul este ,,un fenomen al timpurilor moderne, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbare a mediului, de cultivare a sentimentului de receptivitate fata de frumusetile naturii rezultat al dezvoltarii comertului, industriei si perfectionarii mijloacelor de transport".
O definitie mai expresiva este formulata in anul 1938 de Leville-Nizerolle: turismul este ansamblul activitatilor nonlucrative ale omului, in afara ariei de resedinta.
Definitia propusa de W. Hunziker si K. Krapf, avand meritul de a realiza o abordare mai complexa a turismului ca fenomen economico-social, se constituie ca moment de referinta in literatura de specialitate: ansamblul relatiilor si fenomenelor ce rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor, in afara locului de resedinta, atat timp cat sejurul si deplasarea nu sunt motivate de o stabilire permanenta sau o activitate lucrativa oarecare.
Kaspar (1975) defineste turismul ca fiind ansamblul raporturilor si fenomenelor rezultate din calatoria si sejurul persoanelor, pentru care locul sejurului nu este nici rezidenta principala si durabila, nici locul obisnuit de munca. Deplasarea si sejurul raman componente fundamentale, carora li se adauga trasnportul, cazarea si comertul.
Kalfiotis (1972), specialist in economia turismului, defineste turismul ca fiind deplasarea temporara a persoanelor individuale sau in grup de la domiciliu catre un alt loc, pentru simpla placere si satisfacerea unor interese morale ori necesitati intelectuale, conducand astfel la realizarea unor activitati economice.
Michaud (1983), de formatie geograf, sef al Consiliului Superior al Turismului Francez, arata ca turismul grupeaza ansamblul activ de productie si consum, generate de deplasarile de o noapte sau mai multe, de la domiciliul obisnuit, motivul calatoriei fiind placerea, afacerile, sanatatea (tratament termal, talaso-terapie) sau participarea la o reuniune profesionala, sportiva sau religioasa etc.
In sinteza, turismul, avand criteriul principal deplasarea pe o perioada mai mare de 24 ore, reprezinta o abordare predominant economica, pe cand agrementul, avand ca motivatie de baza calatoriile de agrement, este o abordare predominant sociala.
O reflectare sugestiva a continutului si complexitatii activitatilor turistice poate fi redata astfel: latura a sectorului tertiar al economiei, unde activitatea prestata are ca scop organizarea si desfasurarea calatoriilor de agrement, recreere sau a deplasarilor de persoane la diferite congrese si reuniuni; include toate activitatile necesare satisfacerii nevoilor de consum si servicii ale turistilor.
Trecerea in revista a principalelor puncte de vedere referitoare la notiunea de turism, consemnate in literatura de specialitate, evidentiaza faptul ca acesta este un fenomen deosebit de dinamic, care isi largeste continuu sfera de activitate, imprimand definitiilor un caracter limitat. Notiunea de turism trebuie, deci, adaptata permanent schimbarilor in viata economica si sociala, confruntata si corelata cu activitatea practica, cu celelalte domenii ale economiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetari Privind Cresterea Calitatii Serviciilor prin Implementarea Codului Global de Etica pentru Turism in Romania.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!