Cercetări referitoare la generatorul sincron al unei locomotive diesel electrice

Cuprins disertație Cum descarc?

INTRODUCERE 4
Lista tabelelor 6
Lista figurilor 7
CAPITOLUL I NECESITATEA UTILIZĂRII LOCOMOTIVEI DIESEL ELECTRICE 8
1.1. Istoria locomotivelor 8
1.2. Tipuri de LDE în funcţie de tipul generatorului 12
CAPITOLUL II GENERATORUL ELECTRIC AL LOCOMOTIVEI DIESEL ELECTRICE 13
2.1. Părţi componente 15
2.2. Funcţionarea 22
2.3. Construcţia generatoarelor de pe locomotiva 060-D 24
CAPITOLUL III CARACTERISTICIILE ŞI PARAMETRII GENERATORULUI SINCRON DE LA LOCOMOTIVA DIESEL ELECTRICĂ 31
3.1 Calculul parametrilor principali ai generatorului sincron 31
3.2. Calculul şi trasarea caracteristicilor generatorului sincron trifazat 34
CAPITOLUL IV DEFECTE ALE GENERATORULUI SINCRON 74
4.1. Privire generală 74
4.2. Protecţiile generatorului împotriva defectelor în stator 76
CONCLUZII 85
BIBLIOGRAFIE 87


Extras din disertație Cum descarc?

Introducere
Totalitatea vehiculelor care se pot deplasa pe calea ferată şi servesc pentru transportul mãrfurilor sau cãlãtorilor, formeazã materialul rulant fe-roviar. Dintre acestea, vehiculele care se deplaseazã prin forţe proprii, fiind dotate cu unitãţi energetice, formeazã materialul rulant motor, iar cele care nu se pot deplasa singure formeazã materialul rulant remorcat.
În cazul în care generatorul nu ar avea înfãşurarea excitaţiei sepa-rate cu reglare automatã a valorii curentului de excitaţie, acesta ar trebui sã funcţioneze dupã curba (BGE) imposibil de realizat deoarece puterea gene-ratorului principal ar fi mai mare decât puterea debitatã de cãtre motorul diesel. Condiţia ca puterea motorului diesel sã fie utilizatã integral de cãtre generator nu este, de asemenea, posibilã pe întreg domeniul de funcţionare deoarece la extremitãţile diagramei existã limitãrile de tensiune şi curent.
Generatorul principal tip GCE 1 100/10 este o maşinã de curent continuu având 10 poli principali şi 10 poli auxiliari, compensatã, cu exci-taţie mixtã (separatã, în derivaţie şi în serie anticompound).
Cuvinte cheie: generator sincron, locomotivă diesel electrică, motor diesel, generator, cercetare locomotivă.
NECESITATEA UTILIZĂRII LOCOMOTIVEI DIESEL ELECTRICE
1.1. Istoria locomotivelor
Între 1920-1923 s-a construit fabrica de locomotive a societăţii “ Uzinele de Fier şi Domeniile din Reşita”. La această fabrică s-au construit din 1926-1962 peste o mie de locomotive pentru ecartament larg şi îngust [17].
După 1928 au început să fabrice locomotive şi uzinele Malaxa din Bucureşti, care, împreună cu uzinele din Reşita au produs locomotive cu abur necesare căilor ferate romane până în 1959-1960[17]. Pentru manevrele din staţii , depouri şi pe liniile de garaj s-au introdus în 1937 locomotivele diesel româneşti. În 1939 parcul CFR cuprindea 3 800 locomotive, 4 427 vagoane călători şi 64 833 vagoane marfă[17].
În 1959 au fost introduse în tracţiunea trenurilor de călători şi marfa locomotivele diesel, aceasta tracţiune fiind generalizată la căile noastre ferate după construcţia uzinelor Electroputere din Craiova, care, în colaborare cu Uzinele Reşita au construit din 1959-1960 locomotive diesel – electrice.
Din 1965 au fost introduse în tracţiune electrică zece locomotive suedeze de la firma A.S.E.A., iar în 1966 Intreprinderea Constructoare de Maşini - ICM Reşita şi Elecroputere Craiova[17] încep construcţia în România a locomotivelor electrice în urma achiziţionării licenţei A.S.E.A.
Pe data de 10 ianuarie 2002, Siemens a livrat prima locomotivă Diesel-electrica din noua generaţie Eurorunner, seria Rh 2016, numită sugestiv , pentru Căile Ferate din Austria (Fig. 1).


Fisiere în arhivă (1):

  • Cercetari referitoare la generatorul sincron al unei locomotive diesel electrice.doc

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Bibliografie

1. Alexandru Popa, Locomotive şi Automotoare Cu Motoare Termice, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 1978.
2. Ahrons, E. L. - The British Steam Railway Locomotive 1825 - 1925, The Locomotive Publishing Company Limited, London, 1927;
3. Balş, Theodor - Automotoarele "Sentinel-Cammell" introduse la C.F.R., Bucureşti, 1933;
4. Dan Bonta, Locomotiva diesel electrica 060-DA - 2100 CP, Editura ASAB, Bucureşti 2003;
5. Hortopan, G. Utilizarea energiei electrice – Tracţiune electrică, Editura Didactică şi pedagogică, Bucureşti, 1963;
6. Ion PIROI, Elisabeta SPUNEI, Tracţiune Electrică – notiţe de curs, Reşiţa, 2013;
7. Ion Piroi, Maşini electrice, Editura Eftimie Murgu, Reşiţa, 2009;
8. Nicu Condaxe, Traian Taran, Alexandru Popa, Instalaţii Electromecanice Ale Locomotivelor, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 1981;
9. ,,Norme Specifice De Protecţie A Muncii’’ Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
10. Nicola, D.A., Cismaru D.C., Tracţiune Electrică Fenomene, modele soluţii, vol I, Editura SITECH, Craiova, 2006;
11. Onea, R. Construcţia, Exploatarea şi întreţinerea instalaţiilor fixe de tracţiune electrică, Editura ASAB, Bucureşti, 2004;
12. Popescu, Ilie - Căi ferate - transporturi clasice şi moderne, Editura ştiinţifică şi Enciclopedică, Bucureşti, 1987;
13. Răduleţ, R. şi colab. Lexiconul Tehnic Român, Editura Tehnică, Bucureşti, 1957-1966;
14. Spunei Elisabeta, Ion Piroi, Maşini electrice: Proiectarea generatorului sincron, Editura Eftimie Murgu, Reşiţa 2011;
15. http://ro.wikipedia.org/wiki/Metroul_din_Bucure%C8%99ti;
16. Văzdăuţeanu, V. Tracţiune electrică, Litografia Institutului Politehnic Traian Vuia, Timişoara, 1984;
17. http://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_locomotivei_electrice – Istoria locomotivei electrice


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!