Cercetari referitoare la generatorul sincron al unei locomotive diesel electrice

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 4
Lista tabelelor 6
Lista figurilor 7
CAPITOLUL I NECESITATEA UTILIZARII LOCOMOTIVEI DIESEL ELECTRICE 8
1.1. Istoria locomotivelor 8
1.2. Tipuri de LDE in functie de tipul generatorului 12
CAPITOLUL II GENERATORUL ELECTRIC AL LOCOMOTIVEI DIESEL ELECTRICE 13
2.1. Parti componente 15
2.2. Functionarea 22
2.3. Constructia generatoarelor de pe locomotiva 060-D 24
CAPITOLUL III CARACTERISTICIILE SI PARAMETRII GENERATORULUI SINCRON DE LA LOCOMOTIVA DIESEL ELECTRICA 31
3.1 Calculul parametrilor principali ai generatorului sincron 31
3.2. Calculul si trasarea caracteristicilor generatorului sincron trifazat 34
CAPITOLUL IV DEFECTE ALE GENERATORULUI SINCRON 74
4.1. Privire generala 74
4.2. Protectiile generatorului impotriva defectelor in stator 76
CONCLUZII 85
BIBLIOGRAFIE 87


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Totalitatea vehiculelor care se pot deplasa pe calea ferata si servesc pentru transportul marfurilor sau calatorilor, formeaza materialul rulant fe-roviar. Dintre acestea, vehiculele care se deplaseaza prin forte proprii, fiind dotate cu unitati energetice, formeaza materialul rulant motor, iar cele care nu se pot deplasa singure formeaza materialul rulant remorcat.
In cazul in care generatorul nu ar avea infasurarea excitatiei sepa-rate cu reglare automata a valorii curentului de excitatie, acesta ar trebui sa functioneze dupa curba (BGE) imposibil de realizat deoarece puterea gene-ratorului principal ar fi mai mare decat puterea debitata de catre motorul diesel. Conditia ca puterea motorului diesel sa fie utilizata integral de catre generator nu este, de asemenea, posibila pe intreg domeniul de functionare deoarece la extremitatile diagramei exista limitarile de tensiune si curent.
Generatorul principal tip GCE 1 100/10 este o masina de curent continuu avand 10 poli principali si 10 poli auxiliari, compensata, cu exci-tatie mixta (separata, in derivatie si in serie anticompound).
Cuvinte cheie: generator sincron, locomotiva diesel electrica, motor diesel, generator, cercetare locomotiva.
NECESITATEA UTILIZARII LOCOMOTIVEI DIESEL ELECTRICE
1.1. Istoria locomotivelor
Intre 1920-1923 s-a construit fabrica de locomotive a societatii " Uzinele de Fier si Domeniile din Resita". La aceasta fabrica s-au construit din 1926-1962 peste o mie de locomotive pentru ecartament larg si ingust [17].
Dupa 1928 au inceput sa fabrice locomotive si uzinele Malaxa din Bucuresti, care, impreuna cu uzinele din Resita au produs locomotive cu abur necesare cailor ferate romane pana in 1959-1960[17]. Pentru manevrele din statii , depouri si pe liniile de garaj s-au introdus in 1937 locomotivele diesel romanesti. In 1939 parcul CFR cuprindea 3 800 locomotive, 4 427 vagoane calatori si 64 833 vagoane marfa[17].
In 1959 au fost introduse in tractiunea trenurilor de calatori si marfa locomotivele diesel, aceasta tractiune fiind generalizata la caile noastre ferate dupa constructia uzinelor Electroputere din Craiova, care, in colaborare cu Uzinele Resita au construit din 1959-1960 locomotive diesel - electrice.
Din 1965 au fost introduse in tractiune electrica zece locomotive suedeze de la firma A.S.E.A., iar in 1966 Intreprinderea Constructoare de Masini - ICM Resita si Elecroputere Craiova[17] incep constructia in Romania a locomotivelor electrice in urma achizitionarii licentei A.S.E.A.
Pe data de 10 ianuarie 2002, Siemens a livrat prima locomotiva Diesel-electrica din noua generatie Eurorunner, seria Rh 2016, numita sugestiv , pentru Caile Ferate din Austria (Fig. 1).


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetari referitoare la generatorul sincron al unei locomotive diesel electrice.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Alexandru Popa, Locomotive si Automotoare Cu Motoare Termice, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1978.
2. Ahrons, E. L. - The British Steam Railway Locomotive 1825 - 1925, The Locomotive Publishing Company Limited, London, 1927;
3. Bals, Theodor - Automotoarele "Sentinel-Cammell" introduse la C.F.R., Bucuresti, 1933;
4. Dan Bonta, Locomotiva diesel electrica 060-DA - 2100 CP, Editura ASAB, Bucuresti 2003;
5. Hortopan, G. Utilizarea energiei electrice - Tractiune electrica, Editura Didactica si pedagogica, Bucuresti, 1963;
6. Ion PIROI, Elisabeta SPUNEI, Tractiune Electrica - notite de curs, Resita, 2013;
7. Ion Piroi, Masini electrice, Editura Eftimie Murgu, Resita, 2009;
8. Nicu Condaxe, Traian Taran, Alexandru Popa, Instalatii Electromecanice Ale Locomotivelor, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1981;
9. ,,Norme Specifice De Protectie A Muncii'' Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
10. Nicola, D.A., Cismaru D.C., Tractiune Electrica Fenomene, modele solutii, vol I, Editura SITECH, Craiova, 2006;
11. Onea, R. Constructia, Exploatarea si intretinerea instalatiilor fixe de tractiune electrica, Editura ASAB, Bucuresti, 2004;
12. Popescu, Ilie - Cai ferate - transporturi clasice si moderne, Editura stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1987;
13. Radulet, R. si colab. Lexiconul Tehnic Roman, Editura Tehnica, Bucuresti, 1957-1966;
14. Spunei Elisabeta, Ion Piroi, Masini electrice: Proiectarea generatorului sincron, Editura Eftimie Murgu, Resita 2011;
15. http://ro.wikipedia.org/wiki/Metroul_din_Bucure%C8%99ti;
16. Vazdauteanu, V. Tractiune electrica, Litografia Institutului Politehnic Traian Vuia, Timisoara, 1984;
17. http://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_locomotivei_electrice - Istoria locomotivei electrice


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!