Cheltuielile Publice Locale - Municipiul Focsani

Extras din disertatie Cum descarc?

1. Notiuni generale despre buget
1.1. Definitie buget
Termenul de buget isi are originea in limba latina unde - bulgo - inseamna o punga sau un sac cu bani. Anticul bulga se folosea la romani cu sensul de sac din piele pe care patricienii il purtau la brat.
In franceza cuvantul - budget - provine din vechiul bougette sau petite bouge care avea in Evul Mediu semnificatia de sac sau cufar, lada in care calatorul isi transporta marfurile sau efectele personale.
Cuvantul este prezent si in limba engleza unde - budget - a primit sensul de punga, apoi de mapa din piele, in care erau introduse si prezentate Parlamentului documentele referitoare la veniturile si cheltuielile statului.
Notiunea de buget patrunde mult mai tarziu decat aceea de finante si anume la inceputurile capitalismului cand burghezia, nemultumita de privilegiile fiscale ale nobililor si ale clerului, precum si de abuzurile si risipa savarsita de domnitor, incearca sa faca ordine in finantele publice, pretinzand monarhului sa prezinte anual Parlamentului lista veniturilor si cheltuielilor statului in vederea autorizarii acestora de catre forul legislativ al tarii. Un astfel de document este infatisat pentru prima data Parlamentului in Anglia inca la inceputul secolului al XIII-lea. In limbajul oficial termenul se introduce mult mai tarziu, abia dupa revolutia franceza, primind totodata sens juridic si sens financiar. In tarile romane, cu o astfel de semnificatie expresia apare, pentru prima data in Regulamentele Organice. Bugetul statului este astfel definit ca un act, un document, o lista a veniturilor si cheltuielilor statului prevazute si autorizate a se realiza intr-o anumita perioada de timp, de obicei un an, cu aprobarea Parlamentului. 
Sensul juridic este consacrat apoi in legislatia statelor europene prin legile privind contabilitatea publica. Astfel, Legea Contabilitatii publice din 1846 din Belgia definea bugetul ca fiind veniturile si cheltuielile publice de efectuat pentru servicii in fiecare exercitiu.
In Romania, Legea contabilitatii publice din 1864 prevedea ca toate veniturile si cheltuielile neaparate spre indeplinirea osebitelor serviciuri, asezate conform legilor, trebuiesc autorizate pentru fiecare an de o lege anuala de finante si formeaza bugetul general al statului.
Fiind un document ce necesita o autorizare prealabila a puterii legislative, bugetul de stat are un caracter obligatoriu. Incasarea veniturilor si efectuarea cheltuielilor publice nu sunt posibile decat daca bugetul de stat a devenit lege prin aprobarea lui de catre Parlamentul tarii. 
1.2 . Continutul si semnificatia bugetului de stat 
Legea finantelor publice nr.72/1996 preciza ca resursele financiare publice se constituie si se gestioneaza printr-un sistem unitar de bugete, si anume: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului si bugetele altor institutii publice cu caracter autonom.
Noua Lege a finantelor publice nr.500/2002 mai adauga la acestea: bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz; bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii; bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice; bugetul fondurilor externe nerambursabile.
Resursele si cheltuielile reflectate in aceste bugete, cumulate la nivel national, alcatuiesc resursele publice totale, respectiv cheltuielile publice totale, care, dupa consolidare, prin eliminarea transferurilor dintre bugetele respective, vor evidentia dimensiunile efortului financiar public pe anul respectiv, starea de echilibru sau dezechilibru, dupa caz.
1.3. Cheltuielile publice
1.3.1.Definire
Componenta a functiei de repartitie a finantelor publice, cheltuielile publice reprezinta etapa urmatoare constituirii fondurilor publice si se refera la distribuirea resurselor banesti catre diferite obiective sociale sau economice (reglementate de catre programe guvernamentale). 
,,Cheltuielile publice exprima relatii economico-sociale in forma baneasca, care se manifesta intre stat, pe de o parte, si persoane fizice si juridice, pe de alta parte, cu ocazia utilizarii si repartizarii resurselor financiare ale statului, in scopul indeplinirii functiilor acestuia" . 
Aceste cheltuieli vizeaza diverse plati pentru atingerea obiectivelor conforme politicii statului (servicii publice generale, actiuni socio-culturale etc.). In functie de destinatia lor, se poate vorbi despre cheltuieli publice (cheltuielile publice) care consuma definitiv o fractiune a PIB (platire curente de institutiile publice) si despre cheltuieli publice care reprezinta o avansare de PIB (exprima contributia statului la producerea bruta de capitol de natura materiala sau nemateriala).


Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!