1. Introducere 3 2. Biocarburanti 4 2.1. Caracteristicile biocarburantior 4 2.2. Utilizarea biocarburantilor 5 2.2.1. Utilizarea alcoolilor si a eterilor 5 2.2.2. Utilizarea uleiurilor vegetale si utilizarea lor in m.a.c 11 2.2.3. Utilizarea biogazului 14 3. Utilizarea combustibililor neconventionali fosili 15 3.1. Utilizarea gazelor naturale 15 3.1.1. Utilizarea metanului 16 3.1.2. Utilizarea gazului petrolier lichfiat (GPL) 20 4. Utilizarea hidrogenului la motoarele cu ardere interna 23 4.1. Proprietati fizico-chimice ale hidrogenului 23 4.2. Metode de obtinere a hidrogenului 24 4.3. Stocarea si transportul hidrogenului 26 4.4. Utilizarea hidrogenului la motoarele cu ardere interna 33 5. Concluzii 36 BIBLIOGRAFIE 36
1. INTRODUCERE Aceasta lucrare prezinta tipurile de combustibili neconventionali, sistemele de stocare si de alimentare cu asemenea combustibili, economia de combustibil si emisiile nocive la automobile. Se cauta o alternativa la combustibilul petrolier deficitar, care sa satisfaca simiultan si cerinta de limitare sau eliminare a produselor poluante. Pentru a inlocui combustibilul conventional – benzina si motorina – se cauta combustibili care provin din izvoare cu mari disponibilitati sau cu disponobilitati nelimitate. Una din ipotezele admise pentru elaborarea unui scenariu de utilizare a combustilului neconventional in secolul XXI, este ca pretul combustibilului petrolier ar putea creste din nou in asemenea masura, incat combustibilul neconventional sa devina competitiv sub aspect economic. In acest caz, metanolul si hidrogenul, produse din gaze sintetice sau gaze naturale, din masa verde sau carbune, sunt apreciate atat de guverne, cat de industrie, ca cele mai probabile inlocuitoare. Astfel controlul emisiilor poluante va ramane o provocare tehnica majora, in special prin efectele date de nevoia tot mai acuta de a economisii energia si cu atat mai mult combustibilii fosili. Viiitoarele standarde privind emisiile poluante vor impune si noi formule de combustibili si aditivi. Tendinta previzibila in viitor este automobilul cu „zero emisii poluante” care va impune trecerea la autovehiculele electrice. 2. BIOCARBURANTl Biocarburantii formeaza categoria de carburanti produsi de materiale vegetate sau animale numite "biomasa". Biocarburantii au punctat intotdeauna crizele energetice cum ar fi focurile petroliere sau penuria de carburanti fosili. In timpul celui de-al doilea razboi Mondial s-a utilizat gazogenul, sistem ce produce un gaz slab energetic, care putea fi utilizat la alimentarea motoarelor cu aprindere prin scanteie. Dupa cel de-al doilea razboi Mondial, productia de biocarburanti din Europa, Statele Unite si Brazilia are ca origine crizele petroliere din 1973, 1979 sau alte crize geopolitice. Biocarburantii pot fi utilizati si in situatia cand se doreste valorificarea resurseior naturale si in acest caz ei preiau rolul de carburant energetic de substitutie. Astazi s-au pus in evidenta alte functii ale biocarburantilor care pot fi exploatate. Datorita compozitiei oxigenate, ei pot imbunatati arderea hidrocarburilor si pot reduce anumite emisii poluante. In functie de cantitatile utilizate ei pot fi considerati ca si cocarburanti sau aditivi. Biocarburantii intra in categoria energiilor regenerabile.
C. Cofaru, Legislatia si ingineria mediului in transportul rutier, Editura Universitatii Transilvania Brasov, 2002; D. Tudor, L. Manea, H. Abaitancei, Combustibili si instalatii de alimentare la m.a.s., Editura AGIR 1999; M. Popa, N. Negurescu, C. Pana, Motoare diesel, procese, Editura Matrix, 2003; D. Marincas, E. Negrus, Gh. Radu, A. Chiru, Combustibili, lubrifianti si materiale speciale pentru automobile, Editura didactica si pedagogica
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.