Comert on-line vs comert traditional

Cuprins disertatie Cum descarc?

Cap. 1 Comertul virtual (E-commerce)
1.1. Definirea conceptului
1.2. Functiile comertului electronic
1.3. Evolutia analizei acestui concept
1.3.1. Comunicatii
1.3.2. Comert, schimb
1.3.3. Procesul de afaceri
1.3.4. Proces de invatare
1.3.5. Colaborare
1.3.6. Comunitate
1.4. Comertul electronic de-a lungul vremii
1.4.1. Perioada 1950 -  1960
1.4.2. Perioada anilor 1970
1.4.3. Perioada anilor 1980
1.4.4. Perioada anilor 1990
1.4.5. Perioada anilor 2000
1.5. Beneficiile si dezavantajele comertului virtual
1.5.1. Beneficii pentru consumatori
1.5.2. Beneficii pentru afaceri
1.5.3. Probleme pentru afaceri
1.5.4. Probleme pentru consumatori
1.6. Diferite tipuri de comert electronic
1.6.1. Business-to-business
1.6.2. Business-to-consumer
1.6.3. Business-to-employee
1.6.4. Business-to-Government (B2G-Afacere catre sector guvernamental)
1.6.5. Business-to-manager
1.6.6. Consumer-to-business
1.6.7. Consumer-to-consumer
1.6.8. Government-to-Business
1.6.9. Government-to-Citizen (guvern-catre-cetatean)
1.6.10. Government-to-angajat (guvern-catre-angajat)
1.6.11. Government-to-Government (guvern-catre-guvern)
1.7. De la persoana la persoana
1.8. Diferentele dintre conceptul de E-commerce si notiunea de E-Business
1.9. Caracteristicile de unui comert virtual (electronic) de succes
Cap. 2 Diferente intre comertul virtual si cel traditional
2.1. Sapte trasaturi distincte ale tehnologiei aflate la baza functionarii comertului electronic
2.1.1. Ubicuitate
2.1.2. Extindere globala
2.1.3. Standardele universale
2.1.4. Bogatia
2.1.5. Interactivitatea
2.1.6. Densitate informationala
2.1.7. Personalizare/adaptare
2.2. Aspecte de avut in vedere la derularea operatiunilor de comert in mediul electronic
2.3. Valorile atinse de comertul electronic in timp 
2.4. Exemple de estimari 
Cap. 3. Comertul traditional
3.1. Definirea conceptului de comert
3.2. O succinta abordare istorica
3.3. Etapele evolutiei comertului
3.4. Cuprinsul activitatii de comert
3.5. Functiile comertului
3.6. Functia de promovare a produselor
3.7. Scurta introducere despre extinderea comertului la scara globala
3.7.1. Revolutia tehnologica
3.7.2. Resurse naturale vaste
3.7.3. Puterea economica
3.7.4. Stabilitate politica
3.7.5. Noi inventii
3.7.6. Imbunatatirea transportului
3.7.7. Raspandirea revolutiei industriale
3.7.8. Modificari ale modelelor de comert global (international)
3.8. Cotituri ale evolutiei comertului global
3.8.1. Impactul Revolutiei Industriale asupra dezvoltarii cometului global
3.8.2. Exportul de capital
3.8.3. Evolutia liberalismului economic
3.8.4. Institutionalizarea comertului global
3.9. Factori cheie si impactul acestora asupra comertului international 
3.9.1. Demografia 
3.9.2. Investitia
3.9.3. Tehnologia
3.9.4. Energia si alte resurse naturale 
3.9.5. Costurile de transport 
3.10. Noi factori
3.10.1. Procesul de regionalizare
3.10.2. Noul protectionism
3.10.3. Progresul tehnic si inovatia
3.10.4. Globalizarea sistemelor de productie
3.10.5. Procesul institutional
Cap. 4. Analiza evolutiei dezvoltarii si a tendintelor comertului traditional la nivel mondial


Extras din disertatie Cum descarc?

Cap. 1 Comertul virtual (E-commerce)
1.1. Definirea conceptului
Pentru a explora si a estima impactul social si economic al comertului electronic, care este, de obicei, prezentat drept ,,e-commerce", este foarte important ca acest concept sa fie definit. Exact ca si in cazul altor servicii noi, acest lucru, cu siguranta, nu este usor de facut, deoarece definitiile existente in diferitele surse, indiferent daca este vorba despre eseuri, articole de ziar sau oameni de stiinta care au elaborat sau si-au adus aportul la elaborarea de lucrari.
Unele dintre ele includ toate tranzactiile financiare si economice care se dezvolta intr-un mod electronic (on-line), inclusiv schimbul electronic de date, schimbul de capital si toate activitatile legate de cardurile de credit / debit.
Altele dintre ele pur si simplu limiteaza notiunea de e-commerce pentru vanzarile cu amanuntul catre beneficiari, tranzactiile si, desigur, platile, care au loc prin intermediul retelelor deschise, cum ar fi internetul.
Primul grup de definitii se refera la o serie de forme de comert electronic (acolo se regasesc unele dintre ele care au fost enuntate cu mai multe deceniiin urma...) si care desfasoara activitati evaluate la mii de miliarde de dolari pe zi. Al doilea grup ia in considerare o forma limitata a comertului electronic, care exista de numai cinci ani si reflecta interpretari mult mai modeste. Prin urmare, este recomandat a fi luate in seama ca numai acele definitii, care sunt in mare masura acceptate in lumea specialistilor.
Din perspectiva stiintifica, e-commerce este definit ca fiind ,,o tehnologie moderna de a derula afaceri, care se adreseaza nevoilor organizatiilor, comercianti si consumatori, in acelasi timp, cu privire la reducerea costurilor tranzactiilor, simultan cu imbunatatirea calitatii produselor si a serviciilor oferite si reducerea termenelor de livrare. Acest concept poate fi utilizat si in cazul utilizarii retelelor de calculatoare pentru cautarea si, ulterior, gasirea tuturor informatiilor pentru a oferi baza deciziilor umane si institutionale".
Dintr-un punct de vedere pragmatic, exista si alte concepte si definitii care merita sa fie luate in considerare. Printre acestea, exista o atentie deosebita acordata urmatoarelor:
,,Toate acele activitati care sunt dezvoltate on-line, cu scopul de a atrage interesul consumatorilor inainte de procesul de vanzare, si sa asigure sprijinul consumatorilor dupa vanzarea", a subliniat una dintre bine cunoscute publicatii, Internet Computing;
,,Tranzactii comerciale care au loc in interiorul unor retele deschise", s-a notat de catre Organizatia Europeana pentru Comert si Dezvoltare (EOCD);
,,Construirea unei retele extinse pentru a include companii mici, agentii guvernamentale, gigant, corporatii semnificative si intreprinzatori individuali, intr-o comunitate unica, pentru a oferi posibilitatea ca toata lumea din interiorul sa comunice unul la altul, prin suportul oferit de calculatoare", este punctul de vedere emis de catre Centrul de Resurse pentru comertul electronic;
,,Mediul de afaceri on-line. Aceasta include achizitionarea de bunuri, prin intermediul serviciilor on-line si Internet si, de asemenea, schimbul de date electronice, in cazul in care computerul unei institutii primeste instructiuni si trimite de cumparare ordine de la calculator a unei alte societati", definitie emisa de catre Computer Desktop Encyclopedia;
,,Tranzactii comerciale care utilizeaza proceduri automate de prelucrare, combinate cu proceduri automate de schimb de informatii", definitie emise de NIST Computer Systems Laboratory;
,,Tehnologiile comertului electronic includ toate formele de tranzactie electronica, transmiterea mesajelor electronice, schimbul de date electronice, de transfer electronic de fonduri, posta electronica, cataloage electronice, baze de date electronice, servicii electronice de stiri si informatii, listele de plata electronica, alta forma de comunicare electronica, accesul on-line la serviciile prin Internet si alte forme de transmitere a datelor electronice in scopuri comerciale", este mentionat in raportul ,,Comert electronic, pentru intreprinderile mici si mijlocii" de la Universitatea Monash din Australia;
Conform uneia dintre cele mai cunoscute institutii, ale caror implicatii se regasesc la nivel mondial, Organizatia pentru Cooperare Economica si Dezvoltare, e-commerce s-ar referi, in general, la ,,toate formele de tranzactii legate de activitati comerciale, dezvoltate de companiile sau cumparatorii, care se bazeaza pe prelucrarea si transmiterea informatiilor sub o forma digitala, inclusiv text, sunet si imagini", aceasta definitie a fost emisa la inceputul anului 1997.
Potrivit Comisiei Europene, comertul electronic reprezinta ,,indeplinirea pe cale electronica, a activitatilor comerciale. Ea se bazeaza pe prelucrarea si transmiterea electronica a datelor, inclusiv text, sunete si imagini. Acesta contine diferite activitati, inclusiv vanzarea electronica a produselor si serviciilor, livrarea prin intermediul retelei de bunuri, transferul electronic al capitalului, comertul electronic cu bursa, transmiterea electronica a documentelor de transport, marketing direct si garantie cat si post-service in garantie . Aceasta implica pe de o parte, produse (articole de uz casnic si chiar si pentru aplicatii medicale) si pe de alta parte, servicii (informatii, financiare, legal); activitati traditionale (sanatate, educatie) si noi activitati (virtual, on-line mall)", emise si inregistrate sub numarul 19979 ca probe; cu toate acestea, exista foarte multe alte organizatii importante si institutii care au dorit sa-ti demonstreze interesul lor in domeniul inaltei tehnologii prin emiterea de caracterizari ale acestui concept, dintre care, cea subliniata de European Information Tehnology Observer (EITO) pare sa vina mai aproape de chintesenta temei conform careia ,,comertul electronic ar reprezenta indeplinirea activitatilor comerciale care presupun schimburi de valori prin intermediul retelelor de comunicare", evidentiere aparuta in 1997.
Un domeniu in care companiile asiatice, in special cele situate in Japonia, au fost deeosebit de active si au acordat intotdeauna un interes la cele mai inalte cote pentru progres, acordandu-se o atentie reala dezvoltarii tehnologice, nu a putut fi ignorat si exclus din dezbaterile care au avut loc in tara Soarelui-Rasare, pe marginea temelor de specialitate, astfel incat una dintre organizatiile locale Consiliul pentru publicitate in comert electronic a subliniat la inceputul anului 1996, ca prin ,,comert s-ar sustine o intreaga serie de activitati - proiectarea articolelor, producerea lor, publicitatea, tranzactiile comerciale, rezolvarea tuturor probleme si aspecte aparute- urmeaza sa fie realizate prin intermediul retelelor de calculatoare;
Enumerarea tuturor acestor definitii ale conceptului de comertul electronic nu ar fi fost completa fara un punct de vedere emis de societatea americana; si de unde ar urma sa fie emisa o parere a opiniei publice americane daca nu de direct de intaiul reprezentantul al poporului american?
La inceputul anilor 1997, Biroul Executiv al presedintelui SUA a subliniat ca ,,notiunea de comert electronic a marcat activitatea comerciala bazata pe Internet, care va imbunatati de asmenea, vanzarea en-detail ca marketing direct; consumatorii vor putea sa cumpere direct de la domiciliul lor, o gama extinsa de marfuri de la producatori si distribuitori din intreaga lume; ei vor vedea acele produse pe TV, pe monitoarele calculatoarelor lor, au acces la diferite informatii despre aceste produse, inclusiv caracteristicile tehnice ale acestora, modul in care produsele pot fi combinate cu altele, de efectuare de comenzi si plati si toate acestea de la domiciliu"


Fisiere in arhiva (1):

  • Comert on-line vs comert traditional.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Alba, J, Lynch, J., Janiszewski, C - Interactive home shopping: consumer, retailer, and manufacturer incentive to participate in electronic marketplaces, Journal of Marketing , 1997, p.38-54
Bakos, J.Y. - A Strategic Analysis of Electronic Marketplaces , Sept.1991
Bakos, J.Y, Nault, B.R. - Ownership and Investments in Electronic Network
Bari I, Contemporary - Global Issues, Ed. Economica, Bucuresti 2011
Brown, C. Understanding International relations, editia a II-a, revizuita si actualizata, Ed. Palgrave, 2001, pag.89
Brynjolfsson, E. Information Asstes, Technology and Organization, Management Science, dec 1994
Caldow, J. Seven, E- Government Leadership Milestones, Institute for Electronic Government, IBM Corporation, Routledge Ltd
Clark, K., Preece, D., -  Constructing and Using a Company Intranet: It's a Very Cultural Thing, New Technology, Work and Employment, 2012, pag 150-165
Tversky, A., Kahnemann, D., - The Framing of Decisions and the Psychology of Choice
Sculley, A.B., Woods, William, W., - B2B Exchanges: The Killer Application in the Business-to-Business Internet Revolution, 1999, ISI Publications.
Hufmann, D.L., Novak, T.P., - How to Aquire Customers on the Web, Harvard Business Review, Boston (2000), 179-183
Rayport, J., Jaworski,B., - Introduction to E-Commerce, Ed. McGraw-Hill/Irwin; 2 edition, 08.08.2003
Kalakota, R., Robinson, M., - E-business 2.0: Roadmap for Succes
Haque, M.E. - Online Shopping Usability and Customer Expectation -  A case Study on Online Shopping In Bangladesh www.bada.hb.se
Hannah, B., Lybecker, K.M., - Determinants of recent On-line Purchasing and the Percentage of Income Spent On-line", International Business Research
Kambil, A., - Effective Utilization and Management of Emerging Information Technologies
Evans,Ph., Wurster, S. Ph., - Strategy and the New Economics of Information, Harvard Business Review, 1997
Shapiro, C., Varian, H.R. - Information Rules A strategic Guide to the Network Economy, 2007
Wallerstein, I - The Modern World System, Ed. Meridiane, 1992
Hopkins, A.G., Globalization in World History. London: Norton, 2004, pp. 4- 8.
www.economist.com
www.investopedia.org
www.tradingeconomics.com
World Trade Reports, 2014, 2015


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!