Companiile Internationale in Contextul Globalizarii

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAP.1
LOCUL SI ROLUL COMPANIILOR MULTINATIONALE IN CONTEXTUL GLOBALIZARII
1.1]-INCEPUTUL GLOBALIZARII.3
1.2]-TRASATURILE GLOBALIZARII ECONOMICE.5
1.3]-IMPORTANTA PROCESULUI DE GLOBALIZARE SI ROLUL COMPANIILOR MULTINATIONALE IN CONTEXTUL ACESTUI PROCES.7
1.4]- GLOBALIZARE VERSUS SEGMENTARE.10
1.5]- GLOBALIZARE SI ANTIGLOBALIZARE. LIMITELE GLOBALIZARII.14
CAP. 2
COMPANIA MULTINATIONALA-DEFINIRE SI CARACTERISTICI.
2.1]-DEFINIREA CONCEPTULUI DE COMPANIE MULTINATIONALA.19
2.2]-NATIONALITATEA SI DIVERSITATEA SECTORIALA A COMPANIILOR MULTINATIONALE.22
2.3]-DIMENSIUNILE COMPANIILOR MULTINATIONALE.23
2.4]-OBLIGATIILE SI RESPONSABILITATILE COMPANIILOR MULTINATIONALE CA CETATENI CORPORATIVI IN DIFERITE ECONOMII RECEPTOARE .25
CAP. 3
DIMENSIUNEA STRATEGICA A MARKETINGULUI INTERNATIONAL
3.1]-CONCEPTUL DE MARKETING INTERNATIONAL.29
3.2]-COMPONENTA STRATEGICA A MARKETINGULUIINTERNATIONAL.32
3.3]-PRINCIPALELE ASPECTE ALE MARKETINGULUI STRATEGIC INTERNATIONAL.35
3.4]-PLANIFICAREA STRATEGICA IN MARKETINGUL INTERNATIONAL.37
3.5]-FACTORII DETERMINANTI AI STRATEGIEI DE MARKETING INTERNATIONAL.46
3.6].-GRESELI ALE MARILOR COMPANII.55
CAP. 4
PRIMUL PAS IN MARKETINGUL STRATEGIC AL COMPANIILOR MULTINATIONALE-ALEGEREA SI SEGMENTAREA PIETELOR EXTERNE
4.3]-PROCESUL DE SELECTARE A PIETELOR EXTERNE.61
4.4]-STRATEGII DE SELECTARE A PIETELOR EXTERNE.62
CAP.5
STRATEGIILE DE MARKETING PRIVIND PATRUNDEREA, POZITIONAREA SI POZITIA COMPETITIVA APLICATE DE COMPANIILE MULTINATIONALE
5.1]-PATRUNDEREA PE PIETELE INTERNATIONALE.66
5.2]-STRATEGII DE POZITIONARE PE PIETELE EXTERNE-TINTA.81
5.3]-STRATEGII COMPETITIVE IN MARKETINGUL INTERNATIONAL.85
CAP. 6
STRATEGIILE DE MARKETING PRIVIND PATRUNDEREA, POZITIONAREA SI POZITIA COMPETITIVA APLICATE DE COMPANIILE MULTINATIONALE
6.1]-PATRUNDEREA PE PIETELE INTERNATIONALE.66
6.2]-STRATEGII DE POZITIONARE PE PIETELE EXTERNE-TINT.81
6.3]-STRATEGII COMPETITIVE IN MARKETINGUL INTERNATIONAL.85
CAP. 7
STRATEGIILE MIX-ULUI DE MARKETING APLICATE DE COMPANIILE MULTINATIONALE PE PIATA PRODUSELOR DE TUTUN DIN ROMANIA
7.1]-STRATEGIA DE PRODUS.92
7.2]-STRATEGIA DE PRET.99
7.3]-STRATEGIA DE PROMOVARE.101
7.4]-STRATEGIA DE DISTRIBUTIE.104
CONCLUZII.107
BIBLIOGRAFIE.110


Extras din disertatie Cum descarc?

CAP.1
LOCUL SI ROLUL COMPANIILOR
MULTINATIONALE IN CONTEXTUL
GLOBALIZARII
1.1]-Inceputul globalizarii
Globalizarea economica -ca si concept- a aparut din nevoia teoriei economice de a folosi concepte noi, capabile sa explice cu o acuratete mai mare, enormele transformari intervenite in ultimul timp in economia internationala, transformari aparute de-a lungul ultimelor doua decenii.
Cercetatorii-operand intr-un sistem economic in cadrul caruia s-au amplificat enorm relatiile de interdependenta si s-a conturat deja ceea ce ne-am obisnuit sa numim " piata globala", -s-au vazut confruntati cu noi cerinte privind maniera de a explica noile caracteristici ale mecanismului economic mondial. Mai mult decat atat, ei au trebuit sa-si schimbe radical optica sub care sunt privite afacerile internationale, relatiile dintre firmele care au atins un nivel inalt de internationalizare, pana la urma, intreaga arhitectura a economiei mondiale.Desi globalizarea economica nu reprezinta un fenomen absolut nou, primele simptome ale acestuia aparand cu mult timp in urma, ea poate fi considerata ca si concept nou nascut pe fondul evolutiei vertiginoase a evenimentelor economice abia in prima parte a secolului XX.
In legatura cu fenomenul globalizarii-una din problemele larg dezbatute vizeaza momentul declansarii lui, cu alte cuvinte a inceputului sau. Desi nu s-a ajuns la nici un punct de vedere comun in ceea ce priveste aceasta problema, facandu-se abstractie de o serie de detalii istorice, s-au conturat, in cele din urma, trei posibilitati de abordare a acestui aspect, si anume:
o unii considera ca despre globalizare se poate vorbi chiar de la inceputurile istoriei,
efectele acestui proces resimtindu-se mai mult sau mai putin in timp, pana in momentul cand a
cunoscut o accentuare deosebita;
o dupa altii, dimpotriva, globalizarea este un fenomen contemporan, caracteristic
modernizarii si dezvoltarii capitalismului, cu mentiunea ca, in ultimele decenii, a fost marcat de o
accelerare deosebita;
o in fine, poate fi intalnit si punctul de vedere potrivit caruia globalizarea constituie un
proces recent, asociat insa cu alte evenimente economice si sociale cunoscute deja sub denumirea
de postindustrializare sau, asa cum mentioneaza unii autori, cu reorganizarea capitalismului pe alte
baze.
Este oarecum exagerata incercarea de a pune continutul fenomenului globalizarii, aflat fie si la inceputurile lui, pe seama unor evenimente istorice, fie ele si de mare amploare, 
Alti cercetatori au pus in evidenta-pentru a iesi din aceasta capcana aparent teoretica- un argument care are toate sansele sa fie acceptat, fiind absolut rational, si care se refera la aria de cuprindere a procesului de globalizare. Potrivit acestui punct de vedere, globalizarea, in sensul larg al cuvantului, acopera trei domenii de activitate: economic, politic si cultural. Evident, partea economicului vizeaza toate fazele procesului de reproductie, adica productia, repartitia, schimbul si consumul, reprezentand structura de rezistenta, coloana vertebrala a globalizarii, pe baza careia apar si se dezvolta celelalte doua componente, reflectate de relatiile politice si culturale.
Daca, inca din fazele sale incipiente, tendinta de globalizare a economiei a fost evidenta, celelalte doua lauri -derivate din prima- au starnit numeroase suspiciuni, ele fiind interpretate ca o consecinta directa a expansiunii Europei si a intregii lumi occidentale asupra tuturor teritoriilor situate in afara asa-zisului ,,perimetru civilizator".
Cum o astfel de situatie nu putea interveni pe primele trepte ale evolutiei istorice a omenirii, iar abordarea globalizarii cu mii de ani in urma nu iti gaseste nici un suport practic, se explica astfel de ce in unele lucrari mai recente se incearca o alta ierarhizare a fazelor evolutive ale acestui proces. in cadrul acesteia se regasesc elemente specifice tuturor celor trei arii de cuprindere ale sale. Ele sunt prezentate in lucrarea ,,Globalizarea, mit si realitate" astfel:
- faza germinala (Europa,1400-1750), cand apar primele harti ale planetei, ca urmare a
noilor descoperiri geografice, este adoptat calendarul universal, incep sa se contureze hotarele
viitoarelor puteri coloniale;
- faza incipienta (Europa, 1750-1875), in cadrul careia apar statele-natiune, incepe sa se
dezvolte diplomatia formala dintre ele, apar primele conventii legale internationale, precum si
primele idei despre internationalism si universalism;
- faza decolarii (1875-1925) cand are loc un proces de conceptualizare a lumii in termenii
existentei unei singure societati internationale si a unei singure umanitati, proces favorizat de
amplificarea legaturilor comerciale dinspre natiuni independente, extinderea comunicatiilor,
aparitia unor migratii de masa (indeosebi dinspre Europa spre America);
- faza disputelor pentru hegemonia mondiala(1925-1969),declansata de primul raz-boi mondial si apoi de cel de-al doilea razboi mondial, temperate, intr-o oarecare masura, de infiin-tarea Ligii Natiunilor Unite, care a atras atentia asupra pericolelor ce decurg din ignorarea unor pro-bleme cu caracter global (poluarea, explozia demografica, epuizarea resurselor naturale, subdez-voltarea economica, etc);
- ultimele decenii ale secolului XX, cand s-au fiicut progrese uriase in explorarea spatiului
cosmic si in telecomunicatii, a avut loc aparitia diferitelor forme de integrare regionala, pe fondul
adancirii fara precedent a diviziunii internationale a muncii.
Reiese astfel ca globalizarea e un fenomen istoric, dar de natura recenta, fiind caracteristic mai degraba celei de-a doua jumatati a secolului XX, decat secolelor anterioare. Fireste, radacinile sale sunt suficient de adanci, regasindu-se in faptele premergatoare aparitiei capitalismului, deve-nind, dupa aceea, un insotitor permanent al dezvoltarii lui si modernizarii societatii umane. Desi factorul care i-a imprimat tendinta de afirmare a fost procesul industrializarii, poate fi considerata pe drept cuvant ca fiind solventul globalizarii - rationalitatea. Ea a contribuit din plin la deperso-nalizarea activitatii economice, aceasta din urma fiind ghidata pretutindeni in lume de aceleasi principii de eficienta.
Fiind un concept relativ nou, globalizarea nu a beneficiat de la inceput de o definitie clara. Primele momente, trepte de formalizare stiintifica au fost o incercare de stabilire a unei legaturi intre ceea ce am putea numi transnational si ,,constiinta globala" a popoarelor. Ambele formulari sunt destul de stangace, dar, pentru inceput, ele au fost folosite drept argument in semnalarea existentei unui sistem international de relatii menite sa sensibilizeze opinia publica asupra protectiei mediului natural, stabilirii unor obiective economice comune cu scopul eradicarii saraciei in lume, intensificarea schimburilor de marfuri si servicii pe baze mai echitabile etc. Nu au lipsit, in acest context, nici incercarile de unificare a unor religii, desi, pana la urma, religia s-a dovedit a fi unul dintre factorii cei mai dificili in procesul globalizarii. Cresterea ,,constiintei globale" a alimentat treptat convingerea ca lumea poate fi reprodusa ca un singur sistem.
Unii cercetatori-Intuind pericolul ruperii artificiale a unor legaturi seculare create intre national si international- prezinta constiinta globala sub o forma holistica, in sensul legaturilor fenomenologice intre patru elemente si anume: individul luat ca atare, societatea nationala, sistemul international al societatilor si umanitatea in general. Potrivit acestui punct de vedere, aceste patru elemente, luate impreuna, alcatuiesc ceea ce am putea numi ,,campul global" a carui structura trebuie neaparat introdusa in calcul atunci cand analizam fenomenul globalizarii. Se stabilesc relatii foarte stranse intre cele patru elemente mentionate mai sus, astfel incat umanitatea nu poate fi diferentiata pe rase, clase sau genuri, ea alcatuind un tot, o rezultanta a influentelor generate de primele trei componente.
R. Robertson-cu toate acestea- nu e coerent pana la capat, fiind convins ca globalizarea isi are logica sa proprie, o logica interna care isi are radacinile in cea ce se numeste procesul de ,,omogenizare culturala a statelor nationale" care ar fi inceput cam pe la mijlocul secolului XIX.
Lui A. Giddens ii apartine un alt punct de vedere, el fiind unul dintre cei mai activi critici ai lui Robertson si sustinand ca istoria moderna a societatii umane e determinata de dezvoltarea statelor-natiune, procesul de afirmare al acestora din urma pornind de la o serie de evenimente istorice petrecute in a doua jumatate a secolului XIX. intr-o serie de lucrari, A. Giddens leaga direct procesul de globalizare de dezvoltarea societatii capitaliste moderne, considerandu-1 ca fiind una din trasaturile caracteristice ale acesteia. Tratarea extensiva a conceptului de modernizare, itt lucrarile sale, lasa sa se retina ideea ca procesul globalizarii nu este altceva decat o consecinta directa a acestuia. A. Giddens mentioneaza la loc de frunte ca transformarile economice locale sunt parte integranta a procesului de globalizare, demonstrand mai departe cu lux de amanunte cum lumea este dominata de corporatiile multinationale care opereaza independent de aranjamentele politice. Aceste corporatii au reusit, in scurt timp, sa creeze un sistem global de legaturi privind schimbul, incat lumea a devenit o singura piata a marfurilor, muncii si capitalului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Companiile Internationale in Contextul Globalizarii.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!