Comunicare

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere
CAP. I Consideratii generale privind comunicarea
1. Definitia comunicarii si elementele sale
2. Conceptul, tipologia comunicarii 
3. Comunicarea de masa. Concept si tipologie
3.1. Elementele comunicarii de masa 
3.2. Diferenta dintre comunicarea de masa si comunicarea publica
3.3. Mijloacele comunicarii de masa
4. Rolul si functiile comunicarii in perioada globalizarii 
CAP. II Comunicarea politica - abordari teoretice 
1. Aparitia si evolutia comunicarii politice
2. Scopurile comunicarii politice
3. Abordari contemporane privind comunicarea politica 
4. Mijloacele comunicarii politice
CAP. III Comunicarea politica in contextual international actual
1. Comunicarea politica si mondializarea
2. Comunicarea politica in acceptiunea moderna. Bariere in procesul de comunicare 
3. Comunicarea electorala 
4. Cercetarea comunicarii politice in stadiul actual 
CAP. IV: Analiza discursului politic 
1 Prezentarea caracteristicilor discursului politic 
1.1.1. Comunicarea politica 
1.1.2. Comunicarea electorala 
2. Analiza de discurs politic 
3. Comunicarea politica in dezbaterea electorala televizata 
3.1.1. Retorica politica moderna 
3.1.2. Dezbaterea televizata - tipuri si strategii 
3.1.3 Construirea imaginii mediatice 
4. Analiza semantica a discursului politic 
CAP. V: Analiza discursului politic al lui Adrian Nastase in campania electorala din 2004 
1. Pozitionarea discursiva a lui Adrian Nastase in contextul socio-politic Romanesc 
2. Momentul adevarului - Confruntarea televizata Adrian Nastase- Traian Basescu, analiza televizuala a discursului 
3. Analiza semantica a discursului politic al lui Adrian Nastase 
Concluzii 
Bibliografie


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Toate definitiile date comunicarii umane, indiferent de scolile de gandire carora le apartin sau de orientarile in care se inscriu, pun accent pe un anume aspect: comunicarea este procesul de transmitere de informatii, idei, opinii, pareri, fie de la un individ la altul, fie de la un grup la altul. Nici un fel de activitate, de la banalele preocupari ale rutinei cotidiene, pe care le traim fiecare dintre noi zilnic si pana la activitatile complexe desfasurate la nivelul organizatiilor, societatilor, culturilor, nu poate fi conceputa in afara procesului de comunicare. J.J. Van Cuilenburg, O. Scholten, G. W. Hoomen definesc comunicarea ,,un proces prin care un emitator transmite informatii receptorului prin intermediul unui canal, cu scopul de a produce asupra receptorului anumite efecte" . Comunicarea este asadar, principala forma de manifestare a interactiunii psihosociale, deoarece toate efectele relatiilor interpersonale (perceptive, simpatice sau functionale) sunt vehiculate prin comunicare. Elementul primordial al mesajului este atragerea atentiei receptorului asupra unui lucru oarecare, mai precis, asupra obiectului de referinta si asupra caracteristicilor lui . Din modul de receptare a acestor caracteristici apar, la un moment al analizei si al desfasurarii operationale a comunicarii, situatiile de criza si atunci abordam procesul comunicarii din mai multe perspective: comunicarea - generatoare de criza; relevarea unor noi posibilitati comunicationale si a unor solutii noi in comunicare; comunicarea - privita ca element esential in gestionarea crizelor si ca manifestare a dorintei de putere. 
Comunicarea si politica sunt cosubstantiale. Raporturile de comunicare sunt inseparabile de raporturile de putere, care depind, prin forma si continutul lor, de puterea materiala sau de cea simbolica, acumulate de institutiile politice si de agentii angajati in aceste raporturi. Comunicarea politica are drept specific manifestarea unei tensiuni intre cooperare si conflict. Discursul politic permite gasirea acordului dar, acelasi tip de discurs promoveaza conflictul si dominarea. Fie ca se doreste persuadarea sau convingerea, negocierea sau intimidarea, recursul la limbajul politic si la diferite modalitati de comunicare politica, reprezinta o alternativa la violenta fizica. Spatiul public are un caracter conflictual, dar in perimetrul sau se negociaza compromisul: diferentele se echilibreaza, reprezentarea celor care nu sunt la putere devine mai lesnicioasa, cei care sunt la putere isi regleaza discursul.
Ceea ce este dominant in comunicarea politica este cuvantul, scris sau vorbit. In societate, orice problema poate deveni politica. Politica evolueaza in dinamica mizelor economice, sociale, culturale, religioase, etnice, lingvistice. Activitatea politica are in atentie emergenta problemelor colective, formularea intrebarilor adresate autoritatilor publice, elaborarea de solutii, conflictul dintre aceste proiecte si modul lor de reglementare. In fiecare din aceste procese se gaseste implicata comunicarea iar contributia ei la activitatea politica este omniprezenta, fie ca este vorba de socializare si participare, de elaborarea agendei, de mobilizare sau de negociere. Comunicarea impregneaza toata activitatea politica in masura in care aproape toate comportamentele de acest tip implica recursul la o forma oarecare de comunicare. Specificul raporturilor si al activitatilor politice contemporane il constituie criza de credinta, de convingere politica, ceea ce obliga oamenii politici, dupa cum afirma Gabriel Thoveron, sa investeasca tot mai mult in comunicare: ,,de indata ce apare vreo dificultate intre ei si aceia care ii mandateaza, aceasta este numaidecat considerata o <<problema de comunicare>> - de a-i convinge pe cetateni de temeiul actelor ori deciziilor lor" . Caracterizata prin ambiguitate conceptuala, prin ubicuitatea fenomenelor, comunicarea poate fi analizata mai eficient in relatiile ei cu politicul, prin cercetarea practicilor discursive efective, care ajung sa fie practici politice. Viata politica actuala poate fi caracterizata ca un continuu efort de comunicare al actorilor politici pentru a-si legitima actiunile, discutia fiind principala modalitate prin care se realizeaza participarea politica.
Observand si analizand marile transformari din evolutia omenirii, numite de catre Alvin Toffler cele "trei valuri" - primul fiind revolutia agricola, desfasurata in urma cu zece mii de ani, al doilea val fiind revolutia industriala sau perioada "cosului-de-fum" care aducea mari schimburi tehnologice si sociale incepand pe la jumatatea anilor 1950, iar al treilea val fiind perioada "noilor culmi de comanda" moment in care principala resursa este informatia - vom intelege necesitatea si importanta aparitiei si dezvoltarii unor meserii, specializari, domenii de activitate.
Astazi, cand tehnologia moderna, accesul la computer permit unui public tot mai larg o informare diversificata si rapida, rolul informatiei reprezinta o conditie a dezvoltarii umane si a societatii in general. Tot mai frecvent in aceasta lume informationala, in aceasta lume macinata de "foamea de a sti" sunt utilizati termeni precum: "comunicare", "mass-media", "zvon", "dezinformare", "intoxicare", "manipulare", "feed-back", sau constructii de genul: "comunicare eficienta", "comunicare de masa", "comunicare indirecta", "comunicare orizontala", "comunicare gestuala", "comunicare plastica", "comunicare politica" etc. Desi termenul de comunicare pentru unii este nou, pentru altii pare nou, procesul propriu-zis de comunicare este la fel de vechi ca si omenirea insasi, dar permanent intr-o continua schimbare, perfectionare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicare.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!