Comunicarea Administrativa pe Exemplul APIA Iasi

Cuprins disertatie Cum descarc?

Cap. I Fundamente teoretice ale comunicarii
1.1. Cerintele generale ale comuniarii 4
1.2. Tipuri de comunicare 8
1.3. Comunicarea administrativa in institutiile publice 12
1.4. Utilizarea suporturilor media pentru transmiterea
mesajelor 18
Cap. II Structuri si strategii dedicate dezvoltarii comunicarii administrative
2.1. Institutia purtatorului de cuvant 22
2.2. Biroul de presa 24
2.3. Comunicarea in situatii de criza 26
2.4. Aplicarea legii privind accesul la informatiile de interes public si a celei privind transparenta decizionala... .......... 31
Cap.III. Studiu de caz: comunicarea administrativa in cadrul A.P.I.A.
Iasi 35
Concluzii si propuneri 57
Bibliografie 61


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I. FUNDAMENTE TEORETICE ALE COMUNICARII
1.1 Cerintele generale ale comunicarii
Aprecierea procesului si produsului comunicarii sub aspectul eticii, al respectarii unor reguli de baza, porneste de la examinarea motivului, scopului si impactului comunicarii. Mediul economic precum si opiniile oamenilor se afla intr-un proces de continua schimbare. De aceea, receptivitatea trebuie sa fie maxima, iar capacitatea de adaptare foarte rapida. Pornind de la decizia de a comunica putem delimita urmatoarele reguli fundamentale:
a) a asculta;
b) a anticipa;
c) vointa de a comunica;
d) a fi credibil;
e) a comunica la diferite niveluri.
Abordarea problemelor comunicarii implica discutarea unor aspecte esentiale, cum ar fi:
o intentia emitatorului de a transmite mesajul;
o existenta unei realitati (persoane, obiecte, institutii, agenti economici, situatii, idei) la care se refera mesajul;
o motivatia receptorului de a primi mesajul;
o existenta unui limbaj sau cod cu ajutorul caruia este construit mesajul;
o activitatea desfasurata de ambii participanti (emitatorul si receptorul);
o efectul procesului de comunicare;
o tehnologia de transmitere a mesajului;
o existenta unei "piete" pentru mesajul pus in circulatie;
o contextul comunicarii.
Abordand doar problemele comunicarii administrative, avem in vedere doua limitari:
a) Vizam doar comunicarea dintre persoane (comunicarea interpersonala). Organizatia apare ca o creatie a oamenilor si se defineste prin oamenii care o compun. Comunicarea este esentiala pentru configurarea relatiilor dintre ei.
b) Ne preocupa doar comunicarea in contextul raporturilor juridice administrative in institutiile publice si intre acestea si beneficiarii serviciilor oferite de institutia publica.
Pe baza acestor limitari, vom utiliza pentru comunicare urmatoarea definitie: proces de transmitere catre un receptor a unui mesaj in legatura directa sau indirecta cu activitatea desfasurata de o institutie publica in baza raporturilor juridice administrative care ii guverneaza activitatea.
Pentru buna desfasurare a procesului trebuie sa fie indeplinite urmatoarele obiective:
o cunoasterea specificului comunicarii specifice institutiilor publice;
o intelegerea formelor si organizarea canalelor de comunicare;
o dimensionarea retelei de comunicare a managerului, cu scopul dimensionarii necesitatilor de informatii;
o intelegerea mijloacelor de comunicare;
o cunoasterea modelelor procesului de comunicare;
o intelegerea situatiilor de comunicare, a componentelor si fazelor procesului de comunicare.
In general, problemele comunicarii implica discutarea unor aspecte cheie, cum sunt:
o intentionalitatea (intentia emitatorului de a transmite mesajul);
o existenta unei realitati (persoane, obiecte, evenimente, situatii, idei) la care se refera mesajul;
o motivatia receptorului de a primi mesajul;
o activitatea desfasurata de partenerii comunicarii (emitatorul si receptorul);
o efectul procesului de comunicare;
o tehnologia de transmitere a mesajului;
o existenta unei "piete", adica a unui interes pentru "marfa" pusa in circulatie (mesajul);
o contextul comunicarii 
De multe ori, comunicarea inadecvata sau lipsa comunicarii duce la neintelegeri si la dezinformare; cu alte cuvinte genereaza probleme. Rareori oamenii isi dau silinta sa se exprime corect, in majoritatea cazurilor, comunicarea incoerenta se datoreaza mai mult modului de exprimare decat unei gandiri "intortocheate". De multe ori, neintelegerea mesajului comunicat nici nu este mentionata cu voce tare. Intelegerea perceptiei publicului asupra activitatii institutiei publice este esentiala. Gestionarea perceptiei si a asteptarilor publicului reprezinta un factor-cheie pentru obtinerea intelegerii si sprijinului. De aceea organizatia trebuie sa stabileasca cu exactitate categoriile de public-tinta relevante.
Relatiile cu comunitatea sunt si mai importante cand problemele de risc sunt specifice unui anumit loc de munca. Comunitatea care este in imediata apropiere sau este potential afectata de procesele ce se petrec va avea, in mod normal, cel mai important rol in determinarea succesului programului de comunicare in caz de risc. Relatiile dintre administratie si mediul inconjurator social au o mare importanta deoarece conditioneaza modul in care ea isi indeplineste functiile in societate. Administratia publica poate alege intre posibilitatea deschiderii sau cea a inchiderii fata de exterior dar aceasta alegere determina in practica dinamica structurii administratiei si gradul ei de eficienta ca activitate. 
In relatiile de comunicare, o atentie deosebita se acorda calitatii comunicarii dinspre emitator spre receptor. Orice comunicare de acest gen trebuie sa fie buna si eficace.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Administrativa pe Exemplul APIA Iasi.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!