Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași

Disertație
9/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 62 în total
Cuvinte : 22913
Mărime: 148.39KB (arhivat)
Publicat de: Maximilian Rădoi
Puncte necesare: 11
UNIVERSITATEA "ALEXANDRU IOAN CUZA" IAŞI Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor Şcoala Academică de Studii Postuniversitare "Finanţe - Bănci - Asigurări" FIBAS

Cuprins

  1. Cap. I Fundamente teoretice ale comunicării
  2. 1.1. Cerinţele generale ale comuniării 4
  3. 1.2. Tipuri de comunicare 8
  4. 1.3. Comunicarea administrativă în instituţiile publice 12
  5. 1.4. Utilizarea suporturilor media pentru transmiterea
  6. mesajelor 18
  7. Cap. II Structuri şi strategii dedicate dezvoltării comunicării administrative
  8. 2.1. Instituţia purtătorului de cuvânt 22
  9. 2.2. Biroul de presă 24
  10. 2.3. Comunicarea în situaţii de criză 26
  11. 2.4. Aplicarea legii privind accesul la informaţiile de interes public şi a celei privind transparenţa decizională... .......... 31
  12. Cap.III. Studiu de caz: comunicarea administrativă în cadrul A.P.I.A.
  13. Iaşi 35
  14. Concluzii şi propuneri 57
  15. Bibliografie 61

Extras din disertație

CAPITOLUL I. FUNDAMENTE TEORETICE ALE COMUNICĂRII

1.1 Cerinţele generale ale comunicării

Aprecierea procesului şi produsului comunicării sub aspectul eticii, al respectării unor reguli de bază, porneşte de la examinarea motivului, scopului şi impactului comunicării. Mediul economic precum şi opiniile oamenilor se află într-un proces de continuă schimbare. De aceea, receptivitatea trebuie să fie maximă, iar capacitatea de adaptare foarte rapidă. Pornind de la decizia de a comunica putem delimita următoarele reguli fundamentale:

a) a asculta;

b) a anticipa;

c) voinţa de a comunica;

d) a fi credibil;

e) a comunica la diferite niveluri.

Abordarea problemelor comunicării implică discutarea unor aspecte esenţiale, cum ar fi:

• intenţia emiţătorului de a transmite mesajul;

• existenţa unei realităţi (persoane, obiecte, instituţii, agenţi economici, situaţii, idei) la care se referă mesajul;

• motivaţia receptorului de a primi mesajul;

• existenţa unui limbaj sau cod cu ajutorul căruia este construit mesajul;

• activitatea desfăşurată de ambii participanţi (emiţătorul şi receptorul);

• efectul procesului de comunicare;

• tehnologia de transmitere a mesajului;

• existenţa unei "pieţe" pentru mesajul pus în circulaţie;

• contextul comunicării.

Abordând doar problemele comunicării administrative, avem în vedere două limitări:

a) Vizăm doar comunicarea dintre persoane (comunicarea interpersonală). Organizaţia apare ca o creaţie a oamenilor şi se defineşte prin oamenii care o compun. Comunicarea este esenţială pentru configurarea relaţiilor dintre ei.

b) Ne preocupă doar comunicarea în contextul raporturilor juridice administrative în instituţiile publice şi între acestea şi beneficiarii serviciilor oferite de instituţia publică.

Pe baza acestor limitări, vom utiliza pentru comunicare următoarea definiţie: proces de transmitere către un receptor a unui mesaj în legătură directă sau indirectă cu activitatea desfăşurată de o instituţie publică în baza raporturilor juridice administrative care îi guvernează activitatea.

Pentru buna desfăşurare a procesului trebuie să fie îndeplinite următoarele obiective:

• cunoaşterea specificului comunicării specifice instituţiilor publice;

• înţelegerea formelor şi organizarea canalelor de comunicare;

• dimensionarea reţelei de comunicare a managerului, cu scopul dimensionării necesităţilor de informaţii;

• înţelegerea mijloacelor de comunicare;

• cunoaşterea modelelor procesului de comunicare;

• înţelegerea situaţiilor de comunicare, a componentelor şi fazelor procesului de comunicare.

În general, problemele comunicării implică discutarea unor aspecte cheie, cum sunt:

• intenţionalitatea (intenţia emiţătorului de a transmite mesajul);

• existenţa unei realităţi (persoane, obiecte, evenimente, situaţii, idei) la care se referă mesajul;

• motivaţia receptorului de a primi mesajul;

• activitatea desfăşurată de partenerii comunicării (emiţătorul şi receptorul);

• efectul procesului de comunicare;

• tehnologia de transmitere a mesajului;

• existenţa unei "pieţe", adică a unui interes pentru "marfa" pusă în circulaţie (mesajul);

• contextul comunicării

De multe ori, comunicarea inadecvată sau lipsa comunicării duce la neînţelegeri şi la dezinformare; cu alte cuvinte generează probleme. Rareori oamenii îşi dau silinţa să se exprime corect, în majoritatea cazurilor, comunicarea incoerentă se datorează mai mult modului de exprimare decât unei gândiri "întortocheate". De multe ori, neînţelegerea mesajului comunicat nici nu este menţionată cu voce tare. Înţelegerea percepţiei publicului asupra activităţii instituţiei publice este esenţială. Gestionarea percepţiei şi a aşteptărilor publicului reprezintă un factor-cheie pentru obţinerea înţelegerii şi sprijinului. De aceea organizaţia trebuie să stabilească cu exactitate categoriile de public-ţintă relevante.

Relaţiile cu comunitatea sunt şi mai importante când problemele de risc sunt specifice unui anumit loc de muncă. Comunitatea care este în imediata apropiere sau este potenţial afectată de procesele ce se petrec va avea, în mod normal, cel mai important rol în determinarea succesului programului de comunicare în caz de risc. Relaţiile dintre administraţie şi mediul înconjurător social au o mare importanţă deoarece condiţionează modul în care ea îşi îndeplineşte funcţiile în societate. Administraţia publică poate alege între posibilitatea deschiderii sau cea a închiderii faţă de exterior dar această alegere determină în practică dinamica structurii administraţiei şi gradul ei de eficienţă ca activitate.

În relaţiile de comunicare, o atenţie deosebită se acordă calităţii comunicării dinspre emiţător spre receptor. Orice comunicare de acest gen trebuie să fie bună şi eficace.

Preview document

Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 1
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 2
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 3
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 4
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 5
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 6
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 7
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 8
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 9
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 10
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 11
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 12
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 13
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 14
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 15
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 16
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 17
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 18
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 19
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 20
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 21
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 22
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 23
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 24
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 25
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 26
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 27
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 28
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 29
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 30
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 31
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 32
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 33
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 34
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 35
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 36
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 37
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 38
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 39
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 40
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 41
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 42
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 43
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 44
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 45
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 46
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 47
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 48
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 49
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 50
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 51
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 52
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 53
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 54
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 55
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 56
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 57
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 58
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 59
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 60
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 61
Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași - Pagina 62

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea Administrativa pe Exemplul APIA Iasi.doc

Alții au mai descărcat și

Relațiile Publice și Publicitatea în Comunicarea cu Presa

INTRODUCERE În societatea românească post-decembristă, relaţiile publice au cunoscut o evoluţie impresionantă. Au fost înfiinţate numeroase...

Sintaza cărții - Comunicare instituțională, de Constantin Marin

I. Date generale despre carte şi despre autor „Comunicarea instituţională” de Constantin Marin este un studiu adresat studenţilor Facultăţii de...

Comunicarea Instituțională

Motto: În era standardizãrii produselor, creşterii concurenţei, proliferãrii produselor asemãnãtoare, fiecare întreprindere trebuie sã se...

Comunicarea în Cadrul ULB Sibiu

Comunicarea. Definitii si concepte Am putea incepe parcursul nostru cu o constatare:comunicarea este omniprezenta,ea invadeaza cu repeziciune...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Ai nevoie de altceva?