Comunicarea Eficienta - Criteriu in Activitatea de Proiectare si Promovare a Sistemelor Mecanice

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 
Conceptul general de comunicare. Comunicarea specializata .4
Capitolul 1 
Publicitatea. Reclama - rezultat final al activitatii de publicitate.7 
Capitolul 2 
Arsenalul graficii publicitare. Simboluri, culori,diverse forme geometrice, fonturi etc.10
Capitolul 3 
Logo - simbol grafic si vizual.15
Capitolul 4
Anatomia reclamei. Locul imaginii si al textului in structura unei reclame.26
Capitolul 5 
Reclama outdoor in promovarea produselor/serviciilor.40
Capitolul 6
Publicitate online. Web Advertising.45
Capitolul 7
Bibliografie.56


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Comunicarea, in sensul cel mai larg al cuvantului, poate fi definita ca fiind procesul prin care se transmit informatii, idei, opinii de la un individ la altul sau de la un grup la altul. 
Comunicarea este definita de experti (J.S.Van Cuilenburg, O Scholter, G.W.Noomen) ca fiind ,,un proces prin care un emitator transmite informatii receptorului prin intermediul unui canal, cu scopul de a produce asupra receptorului anumite efecte".
Comunicarea este cea mai importanta activitate in gestionarea imaginii (de organizatie, persoana, produs etc). 
Cea mai simpla schema a structurii procesului de comunicare a fost propusa inca din anul 1934 de Karl Buhler (in lucrarea ,,Die Sprachtheorie").
Fig.1
Principalele elemente ale comunicarii:
a. Sursa de emisie (expeditorul);
b. Receptorul (destinatarul);
c. Mesajul de transmis (continutul comunicarii);
d. Codul;
e. Canalul si mijlocul de transmisie (mediul comunicarii) oral, scris, vizual
f. Filtrele (perturbatiile);
g. Feed-back-ul.
Caracteristicile procesului de comunicare
Comunicarea prezinta urmatoarele caracteristici:
- caracter dinamic;
- caracter ireversibil;
- se desfasoara in ritm rapid in situatii de criza;
- semnificatia data mesajului poate fi definita identic sau diferit de cei doi parteneri implicati in comunicare 
- actul de comunicare se realizeaza prin intermediul ratiunii avand un continut informational care influenteaza conduita umana producand efecte de accept sau de refuz, dupa cum este in concordanta sau nu cu trairile receptorilor; 
Comunicarea presupune transmiterea informatiilor, atat prin cuvinte, cat si prin voce (volum, ton, ritm si modulatie, accent), expresivitatea fetei, limbajul trupului. Astfel, tonul vocii este foarte important deoarece el transmite o anumita atitudine, sentimente.
Exista un ton de baza, caracterizat printr-o voce joasa, ce exprima autoritate si calm, respectiv incredere (transmite mesaje subliminale de competenta si incredere) si un ton inalt, strident, care semnifica teama, nervozitate, provocare conflictuala sau nemultumire.
Intr-o discutie, volumul vocii ne poate face dominatori sau dominati. O voce puternica este dovada unei personalitati de mare vitalitate si forta. Oamenii timizi prefera sa vorbeasca incet, sovaitor, temandu-se sa-si exteriorizeze sentimentele.
Acuratetea mesajului verbal transmis este un alt aspect al comunicarii. Articularea neclara (balbaita, mormaita) lasa interlocutorului impresia de comoditate (delasare). O vorbire echilibrata presupune existenta unei articulari fara excese. 
Accentul, se refera la modul in care rostesti o silaba dintr-un cuvant, un cuvant dintr-o propozitie sau un grup de cuvinte dintr-o fraza. Accentul este cel care schimba si intelesul unor cuvinte (de ex. mobila - mobila; torturi - torturi). Accentul poate deveni si instrument de manipulare. Pentru a mentine treaz interesul interlocutorului / interlocutorilor, vocea trebuie sa alterneze sunetele joase cu cele inalte, pentru a nu deveni monotona si plicticoasa. Modulatia vocii transmite emotii, sentimente, atitudini. Poate exprima bucurie - tristete, multumire - regret, prietenie - furie, dominare - umilinta, putere - slabiciune. 
Ritmul vocii poate genera senzatia de presiune sau de somnolenta. In general, se considera un ritm lent al vorbirii, atunci cand se rostesc pana la 250 silabe / minut, un ritm rapid, cand sunt rostite aproximativ 500 silabe / minut si un ritm normal, cand rostirea inseamna 250 - 450 silabe / minut. 
Un bun comunicator trebuie sa-si adapteze viteza cu care rosteste cuvintele in functie de mesajul pe care-l transmite. Lucrurile comune, nesemnificative, pot fi rostite mai repede, iar cele cu adevarat importante, se rostesc rar si apasat.
Daca ritmul vorbirii are fluctuatii mari, atunci avem de-a face cu o persoana imprevizibila. De aceea, in realizarea unei comunicari eficiente, trebuie combinat tonul cu ritmul si volumul vorbirii. 
De exemplu, modul in care saluti poate spune multe. Daca folosesti vocea la un volum ridicat, vorbind rapid si pe ton grav, atunci sensul mesajului va parea incarcat de agresivitate si manie. Daca volumul vocii coboara, ritmul merge spre mediu si tonul devine cald, sensul mesajului se schimba radical.
Un aspect, la fel de important al comunicarii interumane, este legat de modul de comportament abordat in cadrul unei intalniri, discutii de afaceri si anume: pozitia corpului, a capului, gesturile, amplitudinea si viteza miscarilor. Acestea pot influenta pozitiv sau negativ rezultatul unei negocieri.
In general, emiterea unei aprecieri pe baza observatiei sumare a miscarilor corpului unei persoane, poate conduce la o concluzie total falsa despre acea persoana. Miscarile corpului sunt expresia unor atitudini, sentimente, emotii, ele neexprimand idei.
In comunicarea interumana, in interpretarea semnalelor corpului, trebuie avute in vedere mai multe aspecte. Astfel, trebuie sa pastram o anumita distanta fata de interlocutor si sa ne adaptam vocea momentului. Pozitia corpului (asezat, culcat, aplecat inainte sau inapoi, in balans etc), cat si miscarile bratelor sau ale picioarelor, transmit atitudini care exprima fie disponibilitatea, fie respingerea.
De exemplu, capul plecat si umerii cazuti exprima un comportament slugarnic, ascultare, inferioritate, slabiciune sau timiditate. Un corp incordat tradeaza o oarecare teama, nesiguranta, in timp ce o tinuta dreapta, in care capul este usor lasat pe spate, indica senzatia de multumire de sine, o atitudine aroganta. Pentru o persoana care sta in picioare, balansarea pe varfuri si calcaie, leganatul, tremurul, exprima neliniste interioara si chiar teama.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Eficienta - Criteriu in Activitatea de Proiectare si Promovare a Sistemelor Mecanice.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!