Comunicarea in Afaceri - Studiu de Caz

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 6
Cap. 1 PROCESUL DE COMUNICARE 8
1.1. Definirea comunicarii 8
1.2. Scopul comunicarii 8
1.3. Procesul de comunicare 9
1.3.1. Atributele unei bune comunicari 10
1.4. Comunicarea verbala 10
1.4.1. Comunicarea non-verbala 11
1.4.2. Ascultarea activa 12
1.5. Comunicarea scrisa 14
1.6. Stiluri de comunicare 15
1.7. Bariere in comunicare 15
1.8. Comunicarea prin structurile ierarhice 16
1.8.1. Comunicarea pe trei cai 18
1.8.2. Alfabetul fonetic 18
1.9. Etapele si mecanismele procesului de comunicare 19
Cap. 2 CONCEPTUL DE COMUNICARE ORGANIZATIONALA 21
2.1. Structura comunicarii organizationale 22
2.1.1. Componentele comunicarii organizationale 22
2.1.2. Tipuri de comunicari organizationale 24
2.1.3. Factori de influenta 30
2.2. Obstacole specifice comunicarii organizationale 32
2.3. Metode de dezvoltare a comunicarii organizationale 33
2.3.1. Reguli de baza privind comunicarea eficienta 33
2.3.2. Ascultarea activa 34
2.3.3. Sedinta 35
Cap. 3 COMUNICAREA IN AFACERI 39
3.1. Comunicare si reputatie in afaceri 39
3.1.1. Motivele pentru care se recurge la comunicarea in afaceri: 39
3.1.2. Departamentul de comunicare si relatii publice 40
3.1.3. Strategii de comunicare in afaceri 43
3.1.4. Specialistul in comunicare si relatii publice 44
3.1.5. Calitatile unui specialist in relatii publice 46
3.2 Comunicarea interna in afaceri 47
3.2.1. Comunicarea interna: definire, obiective, tipuri 47
3.2.2. Publicuri-tinta in comunicarea interna 49
3.2.3. Responsabilitati de comunicare interna 50
3.2.4. Metode de comunicare interna 52
3.2.5. Evaluarea comunicarii interne. AUDITUL DE COMUNICARE 54
3.2.6. Auditul satisfactiei comunicationale 55
3.3. Comunicarea cu clientii, comunicarea prin brand 55
3.3.1. Definire, obiective. Orientarea spre clienti 55
3.3.2. Comunicarea prin brand 57
3.3.3. Importanta si functiie marcilor 59
3.3.4. Tehnici de creare a brand-ului: numele, identitatea, mesajul, strategia 59
3.4. Relatiile publice. Comunicarea cu mass-media, autoritatile si comunitatea 62
3.4.1. Definire, obiective, zone de activitate 62
3.4.2. Relatiile cu mass-media 63
3.4.3. Relatiile cu autoritatile. LOBBY-ul, ca forma a relatiilor publice 65
3.4.4. Relatiile cu comunitatea si publicul larg 67
3.5. Principii importante ale succesului in afaceri 69
3.5.1. Aplicatie practica 73
Cap. 4 STUDIU DE CAZ:
REPUTATIA CORPORATIVA, O ABORDARE IN CONTEXT ROMANESC 75
Concluzii 82
Bibliografie 85


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
In toate timpurile si, cu atat mai mult in lumea de azi, educatia si invatarea nu pot exista in afara comunicarii umane. A comunica inseamna a pune ceva in comun. Intre oameni, a comunica inseamna a pune in comun idei, fapte, opinii, emotii si sentimente. Acestea circula de la un partener la altul, sub forma de mesaje.
In consecinta, a comunica inseamna a emite, transmite si receptiona mesaje. Odata emis si receptionat, mesajul apartine, in comun, atat celui care a "dat" cat si celui care a "luat". Omul emite mesaje atunci cand vorbeste, cand scrie, cand indica un obiect sau o imagine ca si atunci cand zambeste, sau se incrunta. Cand asculta, citeste, priveste, el receptioneaza mesaje.
Comunicarea umana este un proces de predare-primire, adica unul de tip tranzactional, prin care oamenii schimba si transfera semnificatii de la un individ la altul, catre un grup uman mai restrans sau catre publicul larg. Comunicarea exista atunci cand se emit si se receptioneaza semnale care poarta si carora li se confera semnificatie. Intotdeauna, comunicarea umana este deformata (distorsionata) de paraziti (zgomote), se produce intr-un anumit context, genereaza anumite efecte si comporta o anumita retroactiune.
Studiul comunicarii vizeaza trei obiective importante:
- explicarea teoriilor si conceptelor proprii diverselor forme de comunicare;
- dezvoltarea abilitatilor si competentelor de comunicator, moderator, negociator, orator si auditor;
- dezvoltarea spiritului critic si crearea de norme etice in materie de comunicare pentru a proteja individul si comunicatiile umane de manipulare si de spalarea creierelor, posibile prin comunicare subliminala, hipnoza, analiza tranzactionala, hipermediatizare, falsa publicitate sau diverse alte forme de comunicare abuziva. 
Comunicarea reprezinta elementul indispensabil pentru functionarea optima a oricarei colectivitati umane, indiferent de natura si marimea ei. Schimbul continuu de mesaje genereaza unitatea de vedere si, implicit, de actiune, prin armonizarea
cunostintelor privind scopurile, caile si mijloacele de a le atinge, prin promovarea deprinderilor necesare, prin omogenizarea relativa a grupurilor sub aspect afectiv, emotional si motivational (opinii, interese, convingeri, atitudini).
In vorbirea curenta, folosirea cuvantului ,,comunicare" nu ridica probleme speciale. Pentru majoritatea utilizatorilor, ,,a comunica" inseamna ,,a aduce la cunostinta" sau ,,a informa". Acest fapt este evidentiat de orice dictionar explicativ unde, in
general, sunt mentionate trei semnificatii, partial suprapuse, ale cuvantului ,,comunicare":
1. instiintare, aducere la cunostinta;
2. contacte verbale in interiorul unui grup sau colectiv;
3. prezentare sau ocazie care favorizeaza schimbul de idei.
Simplitatea aparenta nu elimina necesitatea de a defini mai exact semnificatiile stiintifice ale termenului ,,comunicare".
Comunicarea este un proces care, din perspectiva stiintei comunicarii, dispune de patru componente fundamentale:
1. un emitator,
2. un canal,
3. o informatie,
4. un receptor.
Intr-o forma simplificata, comunicarea poate fi redata astfel:
informatie informatie
Emitator canal receptor
Esenta procesului sta in deplasarea, transferul sau transmiterea informatiei de la un participant la celalalt.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea in Afaceri - Studiu de Caz.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!