Comunicarea Intergrupala intr-o Organizatie

Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Astazi, mai mult ca oricand, la nivelul individului, dar si in ceea ce priveste colectivitatile in care acesta traieste, se observa o crestere exploziva a interesului pentru problematica nu doar a comunicarii, ci a unei comunicari eficiente. Aceasta extindere la nivelul teoriilor, dar, mai ales la nivelul vietii cotidiene a produs un numar impresionant de intrebari asupra acestui fenomen, cel al comunicarii, atat de prezent in experienta noastra de zi cu zi.
Comunicarea invadeaza toate domeniile:
- in intreprinderi, unde sectorul relatiilor umane devine predominant, iar marketingul care altadata viza produsul, lucreaza astazi la insasi imaginea firmei;
- in mediile politice, care nu mizeaza decat pe marketing politic si imagine publica;
- in presa insasi, unde rubricile ,, comunicare'' prospera;
- in audio - vizual, obiectul tuturor poftelor politice si publicitare ;
- in publicitate, care intelege sa se onoreze ea insasi numindu-se ,, intreprindere de comunicare'' ;
- in sfera religioasa, care nu este crutata si vrea de acum inainte sa ne dezvaluie un Dumnezeu amabil si prezentabil ;
- in psihoterapiile individuale si de grup, care se vor ,, comunicative'' etc.
Caracteristica specific umana, comunicarea este liantul indivizilor dintr-o colectivitate, ce ofera posibilitatea cunoasterii opiniilor acestora, a omogenizarii sub aspect psiho-social, asigurind functionare normala a colectivului, indiferent de marimea si natura sa.
A comunica nu inseamna doar a emite sunete si cuvinte, ci inseamna in acelasi timp, a gandi si a cunoaste. In viata de zi cu zi, oamenii sunt confruntati cu diferite situatii care cer comportamente specifice si modele de comunicare adecvate. Astfel, ei trebuie sa dispuna de o adevarata cultura a comunicarii : cum sa vorbeasca, unde, cand, in ce situatie.
Capitolul I
1. Comunicarea la nivel general
1.1 Elemente componente ale comunicarii
Fiecaruia dintre noi ni s-a intamplat sa ne pregatim intens in calitate de emitator al unui mesaj, sa ne indeplinim foarte bine rolul, dar sa nu fim intelesi asa cum am fi dorit de audienta. In momentele de ,, dupa'', analizandu-ne, nu am gasit nimic sa ne reprosam, dar totusi, ceva facuse ca intreg procesul de comunicare sa fie ineficient.
Dupa cum am vazut, procesul comunicarii poate fi definit prin interactiunea componentelor sale : roluri de emitere si de receptie, constructia mesajului, aparitia feedback-ului, canalul si contextul comunicarii.
1.1.1 Emitatorul 
Emitatorul reprezinta un individ, un grup sau o institutie care :
- poseda o informatie mai bine strcuturata decat receptorul ;
- presupune o stare de spirit ( motivatie) ;
- presupune un scop explicit, alaturat mesajului si unul implicit, motivul transmiterii mesajului, uneori necunoscut receptorului.
Emitatorului i se pot atribui diferite grade de prestigiu sau credibilitate, aspecte care au un impact puternic asupra comunicarii ca atare, astfel exista cinci baze ale puterii sau influentei care ni se par utile in analiza emitatorului ca parte a comunicarii :
1. Puterea recompensatoare : este puterea a carei baza este constituita de abilitatea de a rasplati, in aceasta categorie se incadreaza satisfacerea unor dorinte ale receptorului ;


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Intergrupala intr-o Organizatie.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!