Comunicarea intergrupală într-o organizație

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Sociologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 9065
Mărime: 4.57MB (arhivat)
Publicat de: Angela Rotariu
Puncte necesare: 9
Universitatea de Vest Facultatea de Sociologie si Psihologie Sectia Sociologie si Antropologie

Extras din disertație

Introducere

Astăzi, mai mult ca oricând, la nivelul individului, dar şi în ceea ce priveşte colectivităţile în care acesta trăieşte, se observă o creştere explozivă a interesului pentru problematica nu doar a comunicării, ci a unei comunicări eficiente. Această extindere la nivelul teoriilor, dar, mai ales la nivelul vieţii cotidiene a produs un număr impresionant de întrebări asupra acestui fenomen, cel al comunicării, atât de prezent în experienţa noastră de zi cu zi.

Comunicarea invadează toate domeniile:

- în întreprinderi, unde sectorul relaţiilor umane devine predominant, iar marketingul care altadată viza produsul, lucrează astăzi la însăşi imaginea firmei;

- în mediile politice, care nu mizează decât pe marketing politic şi imagine publică;

- în presă însăşi, unde rubricile ,, comunicare’’ prosperă;

- în audio – vizual, obiectul tuturor poftelor politice şi publicitare ;

- în publicitate, care înţelege să se onoreze ea însăşi numindu-se ,, întreprindere de comunicare’’ ;

- în sfera religioasă, care nu este cruţată şi vrea de acum inainte sa ne dezvăluie un Dumnezeu amabil şi prezentabil ;

- în psihoterapiile individuale şi de grup, care se vor ,, comunicative’’ etc.

Caracteristică specific umană, comunicarea este liantul indivizilor dintr-o colectivitate, ce oferă posibilitatea cunoaşterii opiniilor acestora, a omogenizării sub aspect psiho-social, asigurînd funcţionare normală a colectivului, indiferent de mărimea şi natura sa.

A comunica nu înseamnă doar a emite sunete şi cuvinte, ci înseamnă în acelaşi timp, a gândi şi a cunoaşte. În viaţa de zi cu zi, oamenii sunt confruntaţi cu diferite situaţii care cer comportamente specifice şi modele de comunicare adecvate. Astfel, ei trebuie să dispună de o adevărată cultură a comunicării : cum să vorbească, unde, când, în ce situaţie.

Capitolul I

1. Comunicarea la nivel general

1.1 Elemente componente ale comunicării

Fiecăruia dintre noi ni s-a întâmplat să ne pregătim intens în calitate de emiţător al unui mesaj, să ne indeplinim foarte bine rolul, dar să nu fim înţeleşi aşa cum am fi dorit de audienţă. În momentele de ,, dupa’’, analizându-ne, nu am gasit nimic să ne reproşăm, dar totuşi, ceva făcuse ca întreg procesul de comunicare să fie ineficient.

După cum am văzut, procesul comunicării poate fi definit prin interacţiunea componentelor sale : roluri de emitere şi de recepţie, construcţia mesajului, apariţia feedback-ului, canalul şi contextul comunicării.

1.1.1 Emiţătorul

Emiţătorul reprezintă un individ, un grup sau o instituţie care :

- posedă o informaţie mai bine strcuturată decât receptorul ;

- presupune o stare de spirit ( motivaţie) ;

- presupune un scop explicit, alăturat mesajului şi unul implicit, motivul transmiterii mesajului, uneori necunoscut receptorului.

Emiţătorului i se pot atribui diferite grade de prestigiu sau credibilitate, aspecte care au un impact puternic asupra comunicării ca atare, astfel există cinci baze ale puterii sau influenţei care ni se par utile în analiza emiţătorului ca parte a comunicării :

1. Puterea recompensatoare : este puterea a carei bază este constituită de abilitatea de a răsplati, în această categorie se încadrează satisfacerea unor dorinţe ale receptorului ;

Preview document

Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 1
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 2
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 3
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 4
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 5
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 6
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 7
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 8
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 9
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 10
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 11
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 12
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 13
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 14
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 15
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 16
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 17
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 18
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 19
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 20
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 21
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 22
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 23
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 24
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 25
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 26
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 27
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 28
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 29
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 30
Comunicarea intergrupală într-o organizație - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea Intergrupala intr-o Organizatie.doc

Alții au mai descărcat și

Război informațional

Razboiul mediatic este nou aparut în marele cadru al razboaielor informationale ( razboiul informational, razboiul psihologic, razboiul electronic,...

Diagnoza Instituțională a Fenomenului Mobilității Forței de Muncă Românești în Spațiul European

Migratia internationala este un fenomen relativ nou pentru România contemporana si probabil abia perioada de dupa 1998 începe sa defineasca...

Teorii Privind Rolul mass-mediei în Societate

Lui Harol Laswell i se datoreaza schema clasica a comunicarii: "Cine ?; Ce spune ?; Prin ce canal ?; Cui ?; Cu ce efect ?" , reductibila la...

Cuba

Cuba este o tara formata dintr-o singura insula mica cu suprafata de 110,860 Km² situat între marea Caribica si Ocenul Atlantic. Climatul tarii...

Legea de stat și recunoașterea proprietății în România rurală

Titlurile de proprietate iau diferite forme de la cele legitime la cele nelegitime.De exemplu , in legea engleza detinerea de drepturi de...

Teoria Schimbului

Teoria schimbului reprezinta tranzactionarea muncii,resurselor si serviciilor,sau chiar a persoanelor si cuvintelor in societate. Karl...

Te-ar putea interesa și

Managementul investiției în resurse umane la TopMarket

INTRODUCERE Investiţia şi dezvoltarea resurselor umane a devenit o prioritate pentru multe companii, mai ales în ţările în care s-a intensificat...

Gestionarea resurselor umane în organizația militară

INTRODUCERE Analiza stării personalului armatei noastre evidenţiază existenţa a cel puţin două realităţi: în primul rând, absenţa managementului...

Comunicare Managerială și Relații Publice

PARTEA A: COMUNICARE MANAGERIALA 1. COMUNICARE SI DECIZIE Obiective a) Sublinierea semnificatiei comunicarii pentru conducerea organizatiei; b)...

Comunicare organizațională

Definirea organizatiilor se impune a fi realizata prin reliefarea specificitatii umane a acestora. In esenta, o r g a n i z a t i a este un sistem...

Ai nevoie de altceva?