Comunicarea Manageriala in Organizatiile Europene

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 4
Capitolul I 
CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND COMUNICAREA
MANAGERIALA 7
1.1. Conceptul de comunicare manageriala 7
1.2. Componente ale procesului de comunicare manageriala 11
1.3. Obiectivele comunicarii manageriale 17
1.4. Functiile comunicarii manageriale 18
1.5. Formele comunicarii manageriale 26
Capitolul II 
COMPLEXITATEA PROCESULUI DE COMUNICARE IN MANAGE-MENTUL FIRMELOR EUROPENE 30
2.1. Particularitatile actuale ale comunicarii manageriale 30
2.2. Modele performante de comunicare manageriala aplicate in firmele
europene 41
2.3. Stilul de comunicare al managerului european performant 45
2.4. Rolul managerului in procesul de comunicare 70
2.5. Analiza tranzactionala - metoda performanta de comunicare in 
managementul firmelor europene 57
Capitolul III 
DIAGNOZA PROCESULUI DE COMUNICARE MANAGE-RIALA IN CADRUL ROMTELECOM BRASOV 66
3.1. Trasaturi caracteristice ale politicii de comunicare in cadrul companiei 
ROMTELECOM 66
3.2. Analiza privind competenta comunicationala in managementul Romtelecom 
BRASOV 79
3.3. Rezultatele diagnozei privind procesul de comunicare manageriala in cadrul 
Romtelecom BRASOV 82
Capitolul IV
PERFECTIONAREA PROCESULUI DE COMUNICARE MANAGERIALA IN CADRUL ROMTELECOM BRASOV 95
4.1. Solutii privind optimizarea procesului de comunicare manageriala 95
4.2. Reflectarea procesului de imbunatatire a comunicarii manageriale in 
performantele firmei investigate 99
CONCLUZII si PROPUNERI 101
BIBLIOGRAFIE 106
ANEXE 109


Extras din disertatie Cum descarc?

Comunicarea in general si comunicarea manageriala in special, este o caracteris-tica fundamentala a existentei fiind socotita ca o dimensiune esentiala, atat in viata per-sonala cat si cea profesionala.
Nici un fel de activitate din rutina cotidiana, activitate pe care o traim fiecare dintre noi zilnic, de la banalele schimburi si amabilitati si pana la diversele si complex-ele activitati ale organizatiilor, societatilor, nu poate fi conceputa in exteriorul unui proces de comunicare.
Comunicarea reprezinta o conditie sinequanon, nu numai pentru functionarea oricarei organizatii, ci chiar a stabiliri celor mai elementare relatii interumane. Toate functiile manageriale sunt realizate cu ajutorul comunicarii, ca un proces de intelegere intre oameni cu ajutorul transferului de informatie.
Importanta acordata comunicarii manageriale in organizatiile europene se dato-reaza faptului ca, aceasta reprezinta un instrument de conducere cu ajutorul caruia managerul european isi poate exercita atributiile si functiile specifice: previziune, an-trenare, organizare, coordonare, control si evaluare.
Pornind de la importanta acordata comunicarii manageriale in intreprinderile europene, putem considera aceasta tema ca reprezentativa, datorita implicatiilor pro-funde ce le are, in atingerea performantelor si obiectivelor in cadrul unei organizatii. In interiorul organizatiei, problema comunicarii manageriale, este adesea vazuta si poate pe buna dreptate, cauza tuturor relelor si a disfunctiilor organizatiei. In domeniul comunicarii, managerul este pus in situatii de a evalua oameni si evenimente si de a elabora solutii rapide si eficiente. Pentru aceasta managerul trebuie sa dispuna de o serie de abilitati si aptitudini comunicationale care, manuite cu indemanare vor conduce la rezolvarea favorabila a situatiilor.
Efectul comunicarii manageriale asupra caracterelor si moralului subordo-natilor este evident, sub aspectele in care, fiecare angajat are convingerea c aduce o contributie importanta succesului institutiei, fiind atrasi de un tel si avand sentimentul ca fac parte dintr-o organizatie de succes. Atitudinile si motivatiile oamenilor care lu-creaza intr-o organizatie , au la baza nevoia ca ei sa se simta implicati, informati si pre-gatiti sa participe la deciziile care ii afecteaza. Cu cat complexitatea sarcinilor este mai mare, cu atat nevoia de integrare si coordonare este mai mare. si stemul de comunicare manageriala al unei organizatii este un mecanism cheie pentru realizarea acestei inte-grari si coordonari.
In contextul acestor idei generale, privitoare la conditiile unei comunicari efici-ente intr-o organizatie europeana, am elaborat lucrarea ,,Comunicarea manageriala in organizatiile europene" cu aplicatie la Romtelecom BRASOV, pornind de la premiza ca, relatiile comunicationale si cele relationale, in conditii de spatiu si timp, pot fi intelese corect pe baza unei fundamentari teoretice si practice realiste.
In investigarea fenomenului studiat ipotezele care au constituit punctul de pleca-re in realizarea cercetarilor au fost urmatoarele:
- comunicarea este o componenta si o resursa capitala a functionarii organiza-tiei;
- pentru asigurarea unei conduceri eficace in intreprinderea europeana este esentiala existenta unei comunicari manageriale adecvate la toate nivelurile;
- comunicarea manageriala oglindeste posibilitatile de imbunatatire a perfor-mantelor atat individuale cat si a intregii organizatii;
- comunicarea contribuie la instaurarea relatiilor corecte si eficiente, de intelege-re si acceptare reciproca intre sefi si subordonati, colegi si persoane din interiorul organizatiei.
In conceperea acestor ipoteze am tinut cont de schimbarile majore care mar-cheaza in aceasta perioaa organizatia europeana, iar prin maniera de abordare am urmarit, in final, formularea unor raspunsuri pertinente la problemele majore care pri- vesc eficacitatea si eficienta unei comunicari manageriale de nivel european in cadrul
companiei Romtelecom BRASOV ca organizatie reprezentativa ca marime si pondere in economia romaneasca nou integrata in Uniunea Europeana.
Scopul lucrarii este acela de a pune in evidenta toate aspectele comunicarii in procesul de management, de a identifica problemele de comunicare din cadrul Romtelecom prin intermediul studierii sistemului sau managerial pentru a evidentia o posibilitate de imbunatatire a procesului de comunicare in cadrul acestei companii.
Obictivele lucrarii sunt urmatoarele:
- identificarea rolului pe care il are activitatea de comunicare in ansamblul activitatilor desfasurate in cadrul unei firme, o activitate de comunicare eficienta fiind indispensabila in indeplinirea tuturor functiunilor manageriale (planificare, organizare, comanda, coordonare si control);
- punerea in evidenta a importantei pe care o acorda managerii activitatii de comunicare si locul pe care il ocupa comunicarea in activitatea managerilor;
- prezinta regulile de baza ce trebuie avute in vedere pentru existenta unei bune comunicari in cadrul unei organizatii;
- prezentarea caracteristicilor fiecarui tip de comunicare manageriala ce poate exista in cadrul unei organizatii, elementele procesului de comunicare, nivelurile la care poate avea loc comunicarea precum si caracteristicile stilurilor de comunicare manageriala;
- punerea in evidenta a principalelor aspecte legate de etica in comunicarea manageriala;


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Manageriala in Organizatiile Europene.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!