Conceptul Clientilor Persoane Fizice

Cuprins disertatie Cum descarc?

Cuprins
Scurta introducere in problematica marketingului bancar in Romania 3
CAPITOLUL 1 Marketingul bancar 5
1.1 Definitia si obiectivele marketingului bancar 6
1.2 Mix-ul de marketing in sectorul bancar....................................................................7
1.3 Conceptul de imagine in marketingul financiar-bancar romanesc 10 
CAPITOLUL 2 - Analiza pietei bancare in perioada 2006-2008. 12
2.1 Cresterea economica si activitatea de comert exterior ale Romaniei in perioada 2006-2008 14
2.2 Structura sistemului financiar 15
2.3.Evolutii structurale in sectorul bancar in perioada 2006-2008...... 17
2.4 Evolutii structurale la nivelul bilantului agregat al institutiilor de credit din Romania 19
2.4.1. Dinamica activelor bancare 19
2.4.2. Evolutia surselor de finantare proprii, atrase si imprumutate 21
2.5. Analiza solvabilitatii 24
CAPITOLUL 3 - Analiza comportamentului clientului persoana fizica, factori de influenta 28
3.1.Conceptul de comportament al clientului persoana fizica 28
3.2.Factorii de influenta ce se regasesc in comportamentul clientilor persoane fizice 32
3.2.1. Factorii economici 34
3.2.2.Factorii demografici 35
3.2.3.Factorii psihologici 35
3.2.4 Factorii personali 42
3.2.5.Factorii culturali 43
3.3. Etapele deciziei de cumparare 44
3.4.Relatiile clientilor cu banca 47
3.5.Potentialul de afaceri oferit de clientii-persoane fizice fata de produsele si serviciile oferite de Banca Comerciala Romana S.A.(Studiu de caz) 50
3.5.1.Analiza comportamentului clientilor de produse si servicii oferite de Banca Comerciala Romana S.A 55
3.5.2.Conditii de mentinere a clientilor 56
CONCLUZII ...57
ANEXE 60


Extras din disertatie Cum descarc?

BIBLIOGRAFIE 63
1. Scurta introducere in problematica marketingului bancar in Romania
In lumea moderna a unei concurente in fiecare domeniu de activitate, devine din ce in ce mai importanta diferentierea fata de competitori. Exista optiuni variate in realizarea acestui tel, cum ar fi: serviciul de personal, eficienta serviciului sau crearea de noi produse, care pot servi cerintelor clientilor, permitand un avantaj competitiv in industria bancara. Intensificarea concurentei si mondializarea pietelor, fenomene independente ce caracterizeaza economia mondiala actuala, determina la nivelul macroeconomic cresterea presiunilor asupra greutatii in dobandirea, mentinerea sau intarirea acestei pozitii.
Tranzitia Romaniei la economia de piata si integrarea reala in sistemul economiei mondiale inseamna si confruntarea cu aceste fenomene. Daca adaugam la peisajul conjunctural romanesc actual dezechilibrele structurale si problemele existente la nivel macroeconomic, in conturarea unei strategii viabile de reforma, plus efectele lor - inflatie si blocaj financiar - rezulta un mediu economic instabil ce ridica probleme deosebite fiecarei firme.
In acest context, este evidenta importanta analizei imaginii, pozitiei concurentiale pentru firma, indiferent de marimea si situatia financiara a acesteia in prezent.
Intensificarea concurentei in mediul bancar si instabilitatea economica impun cresterea eforturilor pentru adaptarea la schimbarile conjuncturale si mentinerea sau intarirea pozitiei pe piata bancara. Coerenta si eficienta acestor eforturi se pot obtine numai prin orientarea intregii activitati intr-o viziune moderna de marketing. Bancile care vor intelege cel mai bine ca succesul este rezultatul satisfacerii dorintelor si exigentelor clientilor si care vor reusi sa induca aceasta convingere la nivelul fiecarui angajat, vor domina concurenta.
Problemele clientilor tind sa devina punctul de plecare pentru dezvoltarea noilor produse, motivarea fiind aceea ca atat timp cat nu este confruntat cu cererea de solutionare a acestor probleme nu pot obtine idei noi. Necesitatile bancii trebuie sa corespunda cu cerintele clientilor.
Marketingul bancar se deosebeste de marketingul din alte domenii prin doua puncte de vedere:
- serviciile si produsele bancare comporta o gama restransa, practic standardizarea, de aceea pozitionarea fata de produsele concurentei este o sarcina dificila care revine marketingului, maiestria marketingului bancar constand in personalizarea si unicizarea produsului propriu, fie si numai la nivelul imaginii percepute de client.
- activitatea de marketing intr-o banca are o dubla orientare, eforturile concentrandu-se in doua directii: atragerea utilizatorilor de credite si atragerea deponentilor. Strategiile de marketing trebuie sa vizeze atat segmentele sursa cat si segmentele destinatie.
Stabilirea unui plan de marketing este conceptul primordial care serveste ca baza pentru ceea ce doreste banca sa realizeze.
Planul de marketing (figura 1) este o secventa a planificarii continue de marketing si cuprinde trei elemente cheie: analiza situatiei, stabilirea obiectivelor si dezvoltarea strategiilor. 
In anii 2008 si mai departe, bancile care se vor putea individualiza in cadrul concurentilor de acelasi gen, vor fi acelea care au de pe acum un punct de vedere clar despre ce inseamna cu adevarat serviciul bancar.
Acest punct de vedere se bazeaza pe obtinerea de informatii care sa defineasca:
- valorile clientului (criteriile sale valorice);
- asteptarile (exigentele) clientului.
Acest fapt adauga valoarea produselor si serviciilor, creeaza eficienta, construieste parteneriat, tine sub control costurile, consolideaza previziunile strategice si imbunatateste calitatea.
Strategia generala de marketing vizeaza orientarea generala strategica de piata a bancii si alcatuirea mixului de marketing corespunzator fiecarui segment tinta. Inaintea identificarii mixului corespunzator clientilor este foarte important a cunoaste capacitatea bancii. Un nivel inalt al sofisticarii produselor nu inseamna neaparat ca banca este capabila de a servi un anumit segment de clienti, avantajul bancii ar putea fi complexitatea structurarii unui proiect dificil de finantare a tranzactiei, intrucat un anumit segment de clienti poate necesita un numar mare de tranzactii de volum mic, pe care banca nu-l poate asigura din punct de vedere tehnic.
Planul de marketing va fi alcatuit din politica de produs, pret, distributie, promovare si personal, politici ce cuprind obiective, strategii si tactici de marketing. Aceste politici trebuie sa cuprinda decizii separate pentru fiecare produs si segment tinta si sa poata fi realizate cu resursele disponibile.
Dupa alcatuirea planului de marketing pentru o anumita perioada, se urmareste implementarea lui in activitatea curenta a bancii si urmarirea permanenta a realizarii obiectivelor propuse, masurarea si evaluarea rezultatelor. Din cauza reactiilor concurentilor, a schimbarilor in mediul economic si problemelor organizationale legate de antrenarea - motivarea personalului vor interactiona in sensul obtinerii unor rezultate diferite de cele cuantificate prin plan. Astfel, planul va fi cuprins in permanenta corecturilor si modificarilor impuse de conjunctura.
Schimbarea este o constanta a mediului concurential din prezent. In domeniul serviciilor financiar-bancare, schimbarea poate fi vazuta peste tot: in legislatia noua, in noile reglementari de divulgare a informatiilor interne, in dezvoltarea sistemelor electronice de transfer de fonduri situate in afara sediilor bancilor si pe care clientii le utilizeaza pentru a-si desfasura afacerile, in noua tehnologie si in pretentiile tot mai mari ale clientilor. Nu exista nici o indoiala asupra faptului ca procesul de concentrare si consolidare a institutiilor financiare, inceput deja, va continua. Concurenta feroce va conduce la un numar mai mic de institutii producatoare de servicii financiar - bancare in deceniul urmator.
Capitolul I. Marketingul bancar
Relatiile dintre marketingul financiar, marketingul bancar si marketingul global.
In evolutia sa, cu deosebire in perioada in care a urmat celui de-al doilea razboi mondial, marketingul a gasit teren puternic de aplicare in cele mai variate domenii de activitate si spatii economico-geografice. El a dobandit totodata consacrarea in spatiul teoriei economice, in familia disciplinei stiintifice. Dar, prin aceasta consacrare, procesul dezvoltarii sale nu este incheiat prin largirea continua a campului de aplicatiile practice, marketingul urmeaza un proces de diferentiere si specializare, iar stiinta marketingului se imbogateste si isi sporeste, prin aceasta, contributia la tezaurul teoriei economice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conceptul Clientilor Persoane Fizice.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!