Conceptul de promovare a exportului si marketingul acestuia la nivel national

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS: 2
CAP. I - Repere actuale ale eficientizarii activitatii de export din Romania 3
CAP. II - Masuri novatoare adoptate la nivel macroeconomic in vederea sustinerii activitatii de promovare a exportului Romaniei la nivel microeconomic 7
2.1. Efecte ale aplicarii in practica a Sistemului de instrumente pentru sustinerea si promovarea exportului cu finantare de la bugetul de stat 9
2.2. Impactul infiintarii Consiliului National de Export asupra activitatii de promovare a exporturilor Romaniei 14
CAP. III -  Studiu de caz - activitatea de promovare a exportului Romaniei pe pietele internationale si globale 20
CAP. IV - Propuneri privind perfectionarea activitatii de promovare a exporturilor Romaniei 29
4.1. Crearea unei structuri institutionale specializata strict in promovarea exporturilor Romaniei 31
4.2. Elaborarea unei conceptii unitare de pregatire profesionala vocationala in domeniul marketingului international, cu accent pe activitatea de promovare a exporturilor 40
CONCLUZII FINALE 43
BIBLIOGRAFIE: 50


Extras din disertatie Cum descarc?

CONCEPTUL DE PROMOVARE A EXPORTULUI SI MARKETINGUL ACESTUIA LA NIVEL NATIONAL
Astazi, este din ce in ce mai greu ca o organizatie economica sa se sustraga influentelor pe care liberalizarea si globalizarea pietelor le exercita atat la nivelul economiei mondiale cat si la nivelul economiilor nationale.
Deoarece competitivitatea internationala este o functie de numerosi factori interdependenti o abordare holistica este esentiala. Abordarile strategice macro, mezzo si micro economice nu pot fi separate, la fel cum nu pot fi despartite diferitele entitati institutionale, publice sau private, care, prin activitatea lor, genereaza impact asupra comertului exterior. 
Cu toate acestea, competitivitatea este fundamentala pentru dezvoltarea durabila iar economiile de succes creeaza si recreeaza in mod continuu avantaje competitive.
CAP. I - Repere actuale ale eficientizarii activitatii de export din Romania
Romania este o economie deschisa orientata spre piata care, pentru a converge spre un model de dezvoltare economica durabila, trebuie sa se concentreze pe competitivitate. Exportul este singura cale viabila pentru asigurarea unei cresteri economice sustinute, importanta fiind nu numai sporirea cantitativa si valorica a acestuia, ci, mai ales, intensificarea competitivitatii produselor si serviciilor oferite pe piata internationala.
Romania nu mai poate sa fie defensiva sau protectionista si sa se axeze pe probleme de acces sau de regularizare a furnizarii de produse si servicii pietei interne. Avantajele competitive nu vin din protectionism, cote sau acces preferential pe piata. Din contra, acestea duc la stagnare, niveluri scazute de abilitati antreprenoriale si motivare scazuta a sectorului privat catre eficienta, calitate, inovare si dezvoltare de noi produse.
Nu exista nici un dubiu ca performantele viitoare la export ale Romaniei trebuie sa fie bazate pe avantaje competitive, pe dezvoltarea capacitatii si competentei sectorului de export si pe crearea unei economii care sa poata sa se dezvolte in conditii de liber schimb intr-o piata din ce in ce mai globalizata. Numai in acest fel Romania poate spera sa fie integrata cu succes in piata interna a Uniunii Europene incepand cu 2007.
In vederea atingerii acestui obiectiv, schimbarile operate, in ultimii ani, la nivelul sectorului real din Romania, au dus la relaxarea plafonului ce limita capacitatea de export a economiei, la cresterea castigurilor de productivitate si la sporirea eficientei in sectoarele exportatoare cat si la redimensionarea cererii de import, cu reducerea regresului inelastic exprimat de industriile slab dezvoltate, insotita de o crestere a cererii de consumuri intermediare importate corelata cu insasi dinamica output-ului real.
Ajustarea economiei nationale a fost corelata cu obiectivele de crestere a competitivitatii externe si a productivitatii interne in raport cu toti factorii de productie, in acest sens urmarindu-se :
-  Amplificarea procesului de remodelare a capacitatii si structurii productiei industriale, inclusiv prin dezvoltarea si stimularea cooperarii cu parteneri din Uniunea Europeana, pe fondul consolidarii functionarii economiei de piata, al instaurarii unui climat concurential, revitalizarii intreprinderilor mijlocii si mari cu potential de competitivitate.
-  Secventializarea procesului de selectie si redimensionare a agentilor economici angajati in procesul de restructurare, urmarind asigurarea conditiilor normale de desfasurare a activitatii pentru satisfacerea cererii interne, aflata in crestere si pentru sporirea semnificativa a volumului si eficientei exportului de bunuri si servicii.
-  Finalizarea procesului de privatizare a societatilor comerciale din industrie, expunerea unitatilor industriale ramase in proprietate publica la fortele pietei, in conditiile intaririi disciplinei legislative din domeniul concurentei (inclusiv Legea falimentului).
-  Cresterea potentialului concurential prin promovarea aliantelor strategice, a structurilor de tip holding si a grupurilor economice de interes. Fiind un element central al economiei de piata, concurentii determina formarea unor relatii in trei parti: intre client si furnizorul curent, intre client si concurentii furnizori, intre furnizori. Pentru Romania vor apare, din perspectiva integrarii in Uniunea Europeana, implicatii majore la nivelul concurentei, inclusiv prin prisma acordarii ajutoarelor de stat, activitate care va fi direct controlata de organismele Uniunii Europene.
-  Dezvoltarea accelerata, externalizarea si specializarea serviciilor pentru productie.
-  Cresterea in ritm sustinut a volumului si eficientei exportului, incurajandu-se, in primul rand, exportul produselor cu grad ridicat de prelucrare si valoare adaugata mare, sustinerea prioritara, in limitele permise de cadrul reglementarilor internationale, a sectoarelor industriale pentru care piata mondiala este in expansiune sau care sunt purtatoare de tehnologii de inalta performanta si care reprezinta industrii imature in Romania.
-  Valorificarea pozitiei geografice a Romaniei, prin directionarea exporturilor si catre zone invecinate ce pot deveni piete de desfacere de maxim interes pentru Uniunea Europeana.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conceptul de promovare a exportului si marketingul acestuia la nivel national.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Adascalitei V. - Euromarketing - fundamente, Editura Uranus, Bucuresti, 2004.
2. Adascalitei, V. - Marketingul strategic - Marketingul tactic, Revista de Marketing - Management, studii, cercetari, consulting, 2002, AROMAR.
3. Ariton D., "Strategii financiare ale firmei", (Financial Strategies of Companies), Publishing House Europlus, Galati, 2007
4. Balaure V. (coord.) (coord.) Marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2000
5. Bari, I. - Globalizare si probleme globale, Editura Economica, Bucuresti, 2001.
6. Bonciu, F. - Politica privind comertul si dezvoltarea, Institutul European din Romania, Bucuresti, 2005.
7. Constantinescu D. (coord.) - Managementul intreprinderii, Ed. Universitaria, Craiova, 2000.
8. Danciu, V. - Marketing international - De la traditional la global, Editia a II-a Editura Economica, Bucuresti, 2004.
9. Dijmarescu E. - Competitivitatea singura solutie sigura pentru cresterea exporturilor, in Jurnalul Afacerilor, 13.01.2004, Bucuresti.
10. Dobrescu, E. - Integrarea economica, Editia a II-a revazuta si adaugita, Editura All Beck, Bucuresti, 2001.
11. Ionescu Gh. - Modelarea si optimizarea deciziilor manageriale, Ed. Dacia, Cluj-Napoca, 1999.
12. Grigore A. - Rolul relatiilor publice in promovarea vanzarilor. Lucrari Stiintifice, Academia Navala Mircea cel Batran, Constanta, 2007
13. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
14. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
15. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
16. Kotler, Ph. Marketing de la A la Z - 80 de concepte pe care trebuie sa le cunoasca orice manager, People Solutions Conferences, (traducere), Editura CODECS, Bucuresti, 2005.
17. Nicolescu O. (coord.) - Sisteme, metode si tehnici manageriale ale organizatiei, Ed. Economica, Bucuresti, 2000.
18. Nicolescu O. (coord.) - Sistemul decizional al organizatiei, Ed. Economica, Bucuresti,1998.
19. Pop, N. Al. (coordonator) - Marketing Strategic, Editura Economica, Bucuresti, 2000.
20. Popa, I., Filip, R. - Management international, Editura Economica, Bucuresti, 2000.
21. Popescu, I. C. - Comunicarea in marketing, Editia a II-a revazuta si adaugita, Editura Uranus, Bucuresti, 2003.
22. Sasu, C. - Marketing international, Editura Polirom, Iasi, 2001.
23. Turtureanu A.G. "Elemente fundamentale de marketing", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2005;
24. Turtureanu A.G. "Economia serviciilor", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
25. Tureac, C., - Managementul serviciilor - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2007


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!