Concurenta in Domeniul Asigurarilor

Extras din disertatie Cum descarc?

Conceptul de concurenta s-a format si este folosit in orice tip de relatii sociale. Reglementarile juridice l-au preluat din vocabularul uzual, adaugandu-i unele note disociative, spre a-l adapta particularitatilor vietii economice.
In sens general, prin concurenta se intelege o confruntare intre tendinte adverse, care converg spre acelasi scop.
In contexul relatiilor interumane, concurenta implica multiple afinitati cu emulatia, fara ca intre cele doua concepte sa existe similitudine. Emulatia, ca dispozitie morala, este dorinta de a te intrece pe tine intrecand pe altul. Dezvoltand aceasta idee, rezulta ca emulatia constituie un fel de prefigurare a luptei vietii, cu deosebirea esentiala ca succesul propriu nu inseamna nici infrangerea, anularea, eliminarea aceluia cu care m-am gasit in raport de emulatie.
Concurenta este definita ca o confruntare intre agentii economici pentru castigarea si conservarea clientelei,in scopul rentabilizarii proprei activitati, insa potrivit unei caracterizari cuprinzatoare, prin concurenta se intelege lupta dusa, atat pe plan national, cat si international, intre firme capitaliste de productie, comerciale, bancare etc., in scopul realizarii unor profituri cat mai mari, ca urmare a acapararii unor segmente tot mai largi de piata si, in consecinta, a sporirii volmului de afaceri.
Concurenta este factorul determinant, esential in succesul sau esecul firmelor. Concurenta determina oportunitatea acelor activitati ale unei firme care pot contribui la performanta acesteia, cum ar fi inovatiile, o cultura unitara sau implementare judicioasa.
Concurenta reprezinta un fenomen deosebit de important pentru viata economica, dar si pentru viata sociala, deoarece ea reprezinta factorul motor care motiveaza, atat afacerile, cat si existenta oamenilor. Este cert ca omul, de cand se naste si pana moare, va incerca sa se adapteze mediului normal, social si economic in care traieste, ceea ce presupune ca va trebui sa cunoasca ce inseamna competitia. In primul rand, va concura cu sine insusi, pentru a-si depasi limitele si pentru a se situa intr-o pozitie favorabila in societate. 
Apoi, va trebui sa concureze cu alti competitori, evidentiindu-si anumite abilitati, care ii vor permite situarea pe o pozitie avantajoasa.
Daca ne referim la sfera economica, un agent economic va trebui sa se raporteze permanent la ceilalti competitori de pe piata, jocul competitiei fiind cel care va determina locul competitorilor in cadrul pietei. Desigur, ca nu hazardul va fi cel care va determina aceasta pozitie ocupata in cadrul unei piete, ci toate resursele si competentele de care dispune un agent economic si pe care le utilizeaza in lupta pentru castigarea unei pozitii dominante pe piata.
Daca concurenta este sau nu benefica pentru societate se poate afla numai in masura in care, pe ansamblul economiei, deci la nivel macroeconomic, se inregistreaza o crestere semnificativa de la o perioada la alta, iar la nivelul unei unitati economice, deci la nivel microeconomic, se observa castigarea unei pozitii mai bune fata de perioada anterioara. Se stie ca datorita concurentei existente intr-o economie de piata vor exista intotdeauna si invingatori dar si invinsi. Astfel, invingatorul, intreprinderea sau organizatia in cauza, va considera benefica concurenta, deoarece i-a permis sa-si mobilizeze toate eforturile, resursele si abilitatile de care dispune pentru a atinge o pozitie competitiva superioara prin obtinerea unui avantaj competitiv cert fata de ceilalti competitori. Odata cu atingerea unei pozitii de lider pe o anumita piata de referinta, agentul economic trebuie sa fie constient ca lupta concurentiala nu s-a terminat. El va trebui sa continue sa se adapteze la mediu concurential, sa fie flexibil la noile modificari din mediul la care se raporteaza, sa caute noi strategii competitive, cu alte cuvinte sa fie permanent "in alerta", sa caute noi solutii, sa inoveze chiar, astfel incat sa-si poata pastra pozitia castigata.Este evident ca pentru un agent economic situat in pozitia de "invins", concurenta va fi mai putin benefica, deoarece aceasta l-a eliminat, el nereusind sa castige un loc in cadrul pietei de referinta. Dar, poate paradoxal, ea poate deveni benefica, daca acest agent economic va constientiza ca a piedut datorita propriilor greseli, din care va trebui sa invete pe viitor. Si poate ca aici intervine cel mai clar conceptul de strategie, daca ne referim la felul in care sunt utilizate resursele existente, deoarece demersul strategic este singurul care determina rezultatele activitatii agentului economic. Piata va fi dominata de cel care va sti sa-si foloseasca cel mai eficient resursele de care dispune, de cel care va sti sa adopte o strategie competitiva avantajoasa. Un "invins" are poate sansa de a imita strategiile invingatorilor, in felul acesta putand reusi sa-si recastige o pozitie in cadrul pietei respective.


Fisiere in arhiva (2):

  • Concurenta in Domeniul Asigurarilor
    • BIBLIOGRAFIE.doc
    • introducere academie.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!